Jongensnamen topic
dinsdag 16 januari 2018 om 15:03
Hi allen! Sinds gisteren weten we dat we een jongetje verwachten, en ik vind jullie zo goed met jongensnamen dat ik even om inspiratie kom vragen 
We vinden de volgende namen leuk voor de tweede:
Magnus
Bastiaan/Sebastiaan (maar ik vind het niet leuk dat dat misschien afgekort wordt tot Bas/Sebas)
Benjamin
Jonah
Lewis (meer om aan te geven wat we leuk vinden, want we willen geen Engelse naam)
Aaron
Noah
Misschien hier nog suggesties die in onze stijl vallen en bij bovengenoemde naam passen?
We vinden de volgende namen leuk voor de tweede:
Magnus
Bastiaan/Sebastiaan (maar ik vind het niet leuk dat dat misschien afgekort wordt tot Bas/Sebas)
Benjamin
Jonah
Lewis (meer om aan te geven wat we leuk vinden, want we willen geen Engelse naam)
Aaron
Noah
Misschien hier nog suggesties die in onze stijl vallen en bij bovengenoemde naam passen?
anoniem_349704 wijzigde dit bericht op 29-01-2018 14:14
2.81% gewijzigd
zaterdag 20 januari 2018 om 08:16
zaterdag 3 februari 2018 om 11:06
Ik vind ze allebei verschrikkelijk, sorry.
Ik zou me als ik jou was afvragen of je je kind er ook een plezier mee doet als je zo'n gekke naam kiest. Natuurlijk, als ouders moet je de naam leuk vinden maar je kind moet er zijn leven mee rondlopen hè...
Ik spreek toch geen Chinees?!
zaterdag 3 februari 2018 om 17:38
woensdag 7 februari 2018 om 09:21
Ik vind Felix leuk! Heb een klein beetje de associatie met de kat, maar denk dat dat wel wegvalt als je baby er is.Fantastico schreef: ↑02-02-2018 11:56Wat vinden jullie van de jongensnaam Felix? Ik vind hem erg leuk, maar twijfel of andere mensen niet teveel denken aan een kattennaam of Felix de kat...
zondag 11 februari 2018 om 11:51
Dames, ik heb hulp nodig. Bij ons vorige kindje heb ik hier al een hele lijst inspiratie gekregen (ergens rond pagina 40
), maar dat werd een meisje dus toen hebben we 't niet gebruikt. Ondanks die waslijst aan namen komen we er nu, met een jongetje op komst, nog niet uit.
Het probleem: Man en ik hebben een grote groep namen die we beide prima/een 7,5 vinden, maar onze 'topnamen' lijken de hele tijd niet overeen te komen. Dus als we een lijst van 20 namen hebben die we beide in elk geval een 7,5 vinden, en we gaan ze op volgorde zetten, dan eindigt mijn topnaam op zijn nr 20, en andersom
.
Namen die de lijst bijvoorbeeld halen zijn:
Laurens
Philip
Ewout
Joris
Maurits
Robert
Pieter
De vraag: Heeft iemand nog leuke suggesties die in deze richting gaan (en misschien wel bij beide een topnaam zijn), óf heeft iemand kortere namen (1 lettergreep) die ook wat klassiek/tijdloos zijn en zouden kunnen passen? Alle hulp is welkom
Het probleem: Man en ik hebben een grote groep namen die we beide prima/een 7,5 vinden, maar onze 'topnamen' lijken de hele tijd niet overeen te komen. Dus als we een lijst van 20 namen hebben die we beide in elk geval een 7,5 vinden, en we gaan ze op volgorde zetten, dan eindigt mijn topnaam op zijn nr 20, en andersom
Namen die de lijst bijvoorbeeld halen zijn:
Laurens
Philip
Ewout
Joris
Maurits
Robert
Pieter
De vraag: Heeft iemand nog leuke suggesties die in deze richting gaan (en misschien wel bij beide een topnaam zijn), óf heeft iemand kortere namen (1 lettergreep) die ook wat klassiek/tijdloos zijn en zouden kunnen passen? Alle hulp is welkom
zondag 11 februari 2018 om 13:55
Bloemetjesolifant;
Walter
Christiaan
Leon
Maxim
Eduard
Guido
Hugo
Bertold
Serge
Victor