Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
vrijdag 12 januari 2018 om 09:38
Ik schrijf al een tijdje mee in het andere Tinder topic, maar zag nu deze ook verschijnen dus wellicht dat ik mijn ervaringen hier ook mag delen en jullie dat kunnen waarderen.
Als man ben ik ook al een tijdje online aan het daten via zowel Tinder en ook Lexa. Hoewel ik er nog geen partner heb gevonden kan ik wel zeggen dat je als man op zoek naar iets serieus ook op Tinder heel leuke connecties kan maken. Er staan veel leuke vrouwen op die positief in het leven staan en waar het leuk is mee af te spreken. Ze hebben humor en kunnen een gesprek voeren.
Helaas hoor ik ook dat voor vrouwen het regelmatig een mindere ervaring kan zijn. Mensen die snel onbeschoft over seks beginnen of iets dergelijks. Een logica die ik niet kan volgen want zelfs al zou een vrouw op seks uit zijn dan lijkt me dat nog niet de manier om dat voor elkaar te krijgen.
In ieder geval denk ik dat ook Tinder prima kan voor een relatie, maar ik denk dus zeker dat je als man een beter kwalitatief "aanbod" hebt op dat gebied om het maar even zo te zeggen. Ik hoop dat jullie ook vinden wat je zoekt.
Verder heb ik nu wel een paar leuke contacten en vanavond een eerste date met een leuke dame. Gesprekken verlopen soepel en er zijn voldoende gedeelde interesses dus dat is leuk. Heb zin om haar te ontmoeten vanavond!
Ow en waarom reageren we nog op Cynicus? Don't feed the troll.
Als man ben ik ook al een tijdje online aan het daten via zowel Tinder en ook Lexa. Hoewel ik er nog geen partner heb gevonden kan ik wel zeggen dat je als man op zoek naar iets serieus ook op Tinder heel leuke connecties kan maken. Er staan veel leuke vrouwen op die positief in het leven staan en waar het leuk is mee af te spreken. Ze hebben humor en kunnen een gesprek voeren.
Helaas hoor ik ook dat voor vrouwen het regelmatig een mindere ervaring kan zijn. Mensen die snel onbeschoft over seks beginnen of iets dergelijks. Een logica die ik niet kan volgen want zelfs al zou een vrouw op seks uit zijn dan lijkt me dat nog niet de manier om dat voor elkaar te krijgen.
In ieder geval denk ik dat ook Tinder prima kan voor een relatie, maar ik denk dus zeker dat je als man een beter kwalitatief "aanbod" hebt op dat gebied om het maar even zo te zeggen. Ik hoop dat jullie ook vinden wat je zoekt.
Verder heb ik nu wel een paar leuke contacten en vanavond een eerste date met een leuke dame. Gesprekken verlopen soepel en er zijn voldoende gedeelde interesses dus dat is leuk. Heb zin om haar te ontmoeten vanavond!
Ow en waarom reageren we nog op Cynicus? Don't feed the troll.
vrijdag 12 januari 2018 om 10:13
Kan. Hun hebben misschien enkel zin in een serieuze relatie met mij, en ik heb enkel zin om te neuken. Dus dan botsen onze interesses, en eindigen beide partijen teleurgesteld.Bucephela schreef: ↑11-01-2018 20:23@Cynicus Even op de man spelend, je generaliseert teveel. Er zijn zat aantrekkelijke vrijgezelle vrouwen via Tinder op zoek naar casual sex. Alleen niet casual sex met jou. De verdwenen likes komen van vrouwen die alles naar rechts swipen en daarna pas in de matches gaan selecteren.
Verder eens ophouden met al je stellige beweringen die nergens onderbouwd worden. Tinder alleen voor de sex? Blijkbaar dus niet want jouw bedpartners zijn nog steeds op 1 vinger te tellen. En om nu je ervaring met die ene prostituee te gebruiken om uitspraken over de gehele beroepsgroep op te baseren, beetje kort door de bocht.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
vrijdag 12 januari 2018 om 10:41
Je zit echt al een tijd te eikelen. Wanneer je alleen sex wil, zijn daar legio mogelijkheden voor. Gewoon een paar euro op tafel en klaar ben je. Val dan aub niemand lastig op Tinder etc. want dat is alleen maar tijdverlies voor alle partijen.De_Cynicus schreef: ↑12-01-2018 10:13Kan. Hun hebben misschien enkel zin in een serieuze relatie met mij, en ik heb enkel zin om te neuken. Dus dan botsen onze interesses, en eindigen beide partijen teleurgesteld.
vrijdag 12 januari 2018 om 10:58
Cynicus gebruikte het woordje "of", jij en nog iemand anders maakt daar "en" van. Dus lees je het zelf nóg erger dan het geschreven stond.
vrijdag 12 januari 2018 om 12:02
vrijdag 12 januari 2018 om 14:43
Ik ben daar onderdeel van denk.. net voor de feestdagen ging mijn relatie uit en nu zit ik ook weer op Tinder. Al voelt dat wel wrang want ik vind iemand leuk, maar die wil alleen maar seks heb ik het idee.
Ik was de afgelopen dagen in het buitenland en had daar meer matches dan hier.. misschien moet ik daar maar eens terug komen om op mannenjacht te gaan
zaterdag 13 januari 2018 om 13:16
Nou mijn date was erg leuk. Leuke jongen. Beetje gezoend, maar ik weet niet of ik helemaal in vuur en vlam ben. Dat heb ik eigenlijk nooit zo snel.
Hoe is dat bij jullie? Wel vaak van 'pats boem!' of ook altijd rustig en niet zo goed weten wat je ervan vindt?
Ik twijfel ook misschien wel een beetje over zijn leeftijd. Maar ach, voor nu is het leuk. We hebben veel gemeen, en er was een klik en ik voelde me meteen op mijn gemak bij hem. Wie weet hoe het loopt. Ik zie hem over anderhalve week weer en heb daar wel zin in!
Hoe is dat bij jullie? Wel vaak van 'pats boem!' of ook altijd rustig en niet zo goed weten wat je ervan vindt?
Ik twijfel ook misschien wel een beetje over zijn leeftijd. Maar ach, voor nu is het leuk. We hebben veel gemeen, en er was een klik en ik voelde me meteen op mijn gemak bij hem. Wie weet hoe het loopt. Ik zie hem over anderhalve week weer en heb daar wel zin in!
winkje87 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 19:59
10.37% gewijzigd
zaterdag 13 januari 2018 om 15:53
zaterdag 13 januari 2018 om 16:17
Ik vind ook niet snel iemand leuk winkje maar toen ik de eerste date (via Tinder) had met mijn vriend wist ik meteen dat ik meer met hem wilde! Ik vond hem meteen zó leuk, en dat is voor mij ook de enige manier dat het kan werken. Stomtoevallig dat we een match waren want ik had de leeftijd niet zo staan als ik eigenlijk wilde, met andere woorden, anders was ik hem nooit tegengekomen.
We hadden een slechte start, want na een aantal maanden bleek mijn nieuwe vlam er nog een scharrel op na te houden, ook via Tinder. Hij had dat af moeten kappen toen hij met mij serieus werd. Maar afijn, een hoop ruzie en vooral veel praten, en hij spijt als haren op z’n hoofd en gelukkig kon ik besluiten hem te vergeven want we zijn echt erg gelukkig samen nu. Beter een slechte start en een goed eind dan andersom denk ik dan maar.
Ik heb trouwens weinig dates gehad, was er gewoon niet zo gemakkelijk voor te porren. Bij de laatste (dat was m’n derde date in totaal) dacht ik, hij lijkt me wel heel leuk dus ik ga toch nog maar een keertje op date, daarna kan ik Tinder altijd nog eraf gooien. Had nooit verwacht dat ik echt een relatie aan Tinder over zou houden
We hadden een slechte start, want na een aantal maanden bleek mijn nieuwe vlam er nog een scharrel op na te houden, ook via Tinder. Hij had dat af moeten kappen toen hij met mij serieus werd. Maar afijn, een hoop ruzie en vooral veel praten, en hij spijt als haren op z’n hoofd en gelukkig kon ik besluiten hem te vergeven want we zijn echt erg gelukkig samen nu. Beter een slechte start en een goed eind dan andersom denk ik dan maar.
Ik heb trouwens weinig dates gehad, was er gewoon niet zo gemakkelijk voor te porren. Bij de laatste (dat was m’n derde date in totaal) dacht ik, hij lijkt me wel heel leuk dus ik ga toch nog maar een keertje op date, daarna kan ik Tinder altijd nog eraf gooien. Had nooit verwacht dat ik echt een relatie aan Tinder over zou houden
Nog eentje dan!
zaterdag 13 januari 2018 om 16:36
Hadewychh, we hadden onze eerste date in maart en in juli kwam ik erachter. In eerste instantie wilde ik hem nóóit meer zien of zelfs maar horen! Dacht ook echt niet dat ik er overheen kon stappen zoals je dat noemt. Uiteindelijk ben je ook zelf de enige die dat kan bepalen, ik moet wel zeggen dat mijn vriend er veel voor gedaan heeft, ik ben meer dan overtuigd van zijn spijt, anders was ik er nooit meer aan begonnen. Ik ben er beslist niet gemakkelijk overheen gestapt, ik ben wel erg blij dat ik het een kans heb durven geven.
Nog eentje dan!
zaterdag 13 januari 2018 om 17:10
Limonsjello en Hadewych.
Ik heb ook in zo'n situatie gezeten van de zomer. Was aan het daten met een jongen en hij vertelde ineens doodleuk dat hij ook nog met iemand anders aan het daten was. Ik had daar te veel moeite mee en heb het afgekapt. We waren al weekendjes weg geweest enzo. Ik geloof dat hij daarna wel spijt had, maar ja, ik was er toen wel al klaar mee. Ik vroeg wat hij ermee wilde door aan ons beide te vertellen dat er ook nog een andere partij was. Wilde hij dat we tegen elkaar op gingen bieden of zo? Dan moet hij zich maar inschrijven voor The Bachelor...
Op zich deed hij natuurlijk niks verkeerd want we hadden niks afgesproken over exclusiviteit, maar voor mij was het een teken dat we er niet hetzelfde instonden.
Ik heb ook in zo'n situatie gezeten van de zomer. Was aan het daten met een jongen en hij vertelde ineens doodleuk dat hij ook nog met iemand anders aan het daten was. Ik had daar te veel moeite mee en heb het afgekapt. We waren al weekendjes weg geweest enzo. Ik geloof dat hij daarna wel spijt had, maar ja, ik was er toen wel al klaar mee. Ik vroeg wat hij ermee wilde door aan ons beide te vertellen dat er ook nog een andere partij was. Wilde hij dat we tegen elkaar op gingen bieden of zo? Dan moet hij zich maar inschrijven voor The Bachelor...
Op zich deed hij natuurlijk niks verkeerd want we hadden niks afgesproken over exclusiviteit, maar voor mij was het een teken dat we er niet hetzelfde instonden.
zaterdag 13 januari 2018 om 17:24
Winkje, bij mij was het anders, ik ben behoorlijk besodemieterd en die andere vrouw eigenlijk ook. Maar er is geen sprake geweest van dat hij niet wist wie hij moest ‘kiezen’ (die mogelijkheid zou ik hem ook niet gegeven hebben) Voor die andere vrouw gingen direct alle deuren dicht, hij besefte met een klap wat ie aangericht en verspeeld had en kwam daarmee ook tot de ontdekking hoe belangrijk ik voor hem geworden was. Maar dat ligt achter ons nu, en het is goed nu, sterker nog, het is heerlijk, gelukkig!
Ik wist niet dat ik in staat was zoiets te vergeven, ik ben blij dat ik het kon.
Ik wist niet dat ik in staat was zoiets te vergeven, ik ben blij dat ik het kon.
Nog eentje dan!
zaterdag 13 januari 2018 om 18:32
Ik ben een patsboemer. Gut feeling geeft aan dat ik iemand leuk leuk vind of niet.winkje87 schreef: ↑13-01-2018 13:16Nou mijn date was erg leuk. Leuke jongen. Beetje gezoend, maar ik weet niet of ik helemaal in vuur en vlam ben. Dat heb ik eigenlijk nooit zo snel.
Ik twijfel ook misschien wel een beetje over zijn leeftijd. Maar ach, voor nu is het leuk. We hebben veel gemeen, en er was een klik en in voelde me meteen op mijn gemak bij hem. Wie weet hoe het loopt. Ik zie hem over anderhalve week weer en heb daar wel zin in!
Maar ja, dat geeft geen garanties hè, want kijk wie er weer op Tinder rondhangt? IK.
Mn date is verplaatst naar morgen. Fijn, want ik ben niet date-fähig vandaag, ik wil met pyjama/thee/chocolade/koekjes op bank Peaky Blinders kijken.
zondag 14 januari 2018 om 11:49
Gisteren mijn tweede tinderdate gehad en wederom een aardige kerel, vond deze wel leuker dan de eerste date. Begin er wel een soort van plezier in te krijgen.
Ben echt in een ander vijvertje aan het vissen dan wat ik normaal aantrek qua mannen. Ik ga nu ook voor de inhoud en deze was niet helemaal mijn type maar gek genoeg begon ik hem steeds aantrekkelijker te vinden gedurende de date en nee dat kwam niet door de wijn, heb mij ingehouden 2 wijntjes.
Maar echt door hoe hij in het leven staat, zijn bezigheden, hoe hij over de wereld denkt en hij was oprecht geïnteresseerd in mij. Ben ik onderhand ook niet meer zo gewend. Heb hem gekust op het einde en dat was minder eng dan ik dacht.
Ben echt in een ander vijvertje aan het vissen dan wat ik normaal aantrek qua mannen. Ik ga nu ook voor de inhoud en deze was niet helemaal mijn type maar gek genoeg begon ik hem steeds aantrekkelijker te vinden gedurende de date en nee dat kwam niet door de wijn, heb mij ingehouden 2 wijntjes.
Maar echt door hoe hij in het leven staat, zijn bezigheden, hoe hij over de wereld denkt en hij was oprecht geïnteresseerd in mij. Ben ik onderhand ook niet meer zo gewend. Heb hem gekust op het einde en dat was minder eng dan ik dacht.
zondag 14 januari 2018 om 17:44
Sjaantje: klinkt leuk en interessant! En hoe nu verder?
Lotje, ha, dat klinkt ook goed. Zei hij over zichzelf dat hij ouderwets was en daarom niet wilde kussen??
Mijn date pikt me over 2 op en ik vind 't me toch spannend joh hé. Hij is jonger, kleiner en ik vraag me af waarom ik in 's hemelsnaam een date heb voorgesteld. Ik val op lang (als in reusachtig) en ouder. En geloof dat hij ook soort van kakker is. Of ben ik aan 't zeiken? Ik ben aan 't zeiken hè.
Lotje, ha, dat klinkt ook goed. Zei hij over zichzelf dat hij ouderwets was en daarom niet wilde kussen??
Mijn date pikt me over 2 op en ik vind 't me toch spannend joh hé. Hij is jonger, kleiner en ik vraag me af waarom ik in 's hemelsnaam een date heb voorgesteld. Ik val op lang (als in reusachtig) en ouder. En geloof dat hij ook soort van kakker is. Of ben ik aan 't zeiken? Ik ben aan 't zeiken hè.