AIVD kerstpuzzel 2017

01-12-2017 22:40 667 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.

Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.

https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017

En balletjes op twitter

https://twitter.com/aivd

Afbeelding

Allen succes ermee 8-) :sherlock:
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Tja, maar je moest elke letter minstens 5x gebruiken he :)
PS: het zou ook 2,5 u kunnen geweest zijn hoor.
Idd 5x was voldoende, 44x is bijna een beejte overdreven :rofl:
Volgend jaar dezelfde creatieve opgave, maar dan óók alle spaties en leestekens tellen?
Ik kwam niet heel veel verder dan lullige zin over een kikker genaamd Rik die een uur in de tuin heeft staan krikken en urineren...
Weet 'm niet exact uit m'n hoofd, maar hij haalt het niet bij de zin van Kalandro. Hulde!
Iemand al opgevallen dat er een document met hints op de AIVD site staat? Ik kan mij niet voorstellen dat die er al sinds 12-12-2017 staan ...
Dit is de link. Leuk dit.

https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... dformulier
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Eerlijkpuzzelen schreef:
15-01-2018 23:09
Er staat duidelijk dat antwoorden niet geruild mogen worden. Valsspeler!
Tjonge wat een frustratie zeg.
Er werden absoluut geen antwoorden geruild, hooguit hints, en ik kan je vertellen dat hier helemaal niets uitgekomen is, slaap je beter misschien. Welterusten
Dit document doet mij twijfelen aan best wel wat van mijn antwoordjes... :O
Marieke_P schreef:
16-01-2018 21:04
Dit document doet mij twijfelen aan best wel wat van mijn antwoordjes... :O
Die makkelijke getallenreeks?
Joostisandersgeaard2 schreef:
16-01-2018 22:07
Die makkelijke getallenreeks?
Hoe bedoel je?
Jammer dat bij DWDD al een aantal antwoorden zijn gegeven van opgaven die ik niet had. Ik probeer namelijk a.d.h. van de hints nog iets te vinden.
BigShoe schreef:
16-01-2018 22:48
Jammer dat bij DWDD al een aantal antwoorden zijn gegeven van opgaven die ik niet had. Ik probeer a.d.h. van de hints nog iets te vinden.
Ter geruststelling; waarschijnlijk waren niet alle antwoorden daar goed. ;)
Marieke_P schreef:
16-01-2018 22:50
Ter geruststelling; waarschijnlijk waren niet alle antwoorden daar goed. ;)
Nu ben ik benieuwd... welke was niet goed dan? :)
Lucille6 schreef:
17-01-2018 18:44
Nu ben ik benieuwd... welke was niet goed dan? :)
Ik ben ook wel benieuwd, ze waren allemaal erg aannemelijk.
Er wordt gefluisterd dat het over de verblijfplaats van Henk gaat. Kijk ook eens naar de hints van de AIVD.

kopjekoffie70 schreef:
17-01-2018 19:50
Er wordt gefluisterd dat het over de verblijfplaats van Henk gaat. Kijk ook eens naar de hints van de AIVD.
Dit dus. Het AIVD-document geeft een heel duidelijke hint bij de Henk-vraag, en die hint wijst niet in de weg van het antwoord dat bij DWDD werd gegeven.
Van wat ik er van begrepen heb gaat het om het volgende:

Als je 3 keer dubbel gooit, moet je direct de gevangenis in. En Henk heeft waarschijnlijk in de gevangenis gezeten ergens tijdens zijn spel.
Gisterenavond de hints bekeken, maar kom er niet verder mee. Hint: er staan ook cijfers tussen. Oh echt? Alsof ik dat niet gezien had zeg. Hoe dom denkt de aivd dat ik ben? (Ok.... Ik heb niet eens heel lang geleden op dit forum ergens geschreven dat man mij tot 3 keer toe moest vertellen dat 2*3 hetzelfde is als 3*2, en de arts vertelde mij laatst dat het niet is dat ik dommer wordt maar dat mijn hersens gewoon worden aangetast door de medicatie. Wat het verschil is snap ik niet eens)
Maar ik was dus al voor henk afgehaakt met de hints, morgen toch nog maar even henk bekijken dan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Die hints helpen niet altijd idd, zoals er staan getallen in idd
Dat had ik zelf ook wel gezien
Of de getallen hebben een betekenis, daar was ik ook al wel achter
Adhv de hints even puzzelen, misschien lukt het nu beter
Vandaag werd er voor de tweede keer aandacht aan de puzzel besteed bij DWDD. Let op: er worden ook weer enkele oplossingen gegeven, dus als je die niet wilt zien, kun je beter niet kijken.

https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/381303

Ik heb even naar de aanwijzing bij Henk gekeken, maar ik zie geen KANS om dan te bepalen waar hij is. Of heb ik verkeerd geteld?
BigShoe schreef:
20-01-2018 13:02
Ik heb even naar de aanwijzing bij Henk gekeken, maar ik zie geen KANS om dan te bepalen waar hij is. Of heb ik verkeerd geteld?
Ik denk dat ik nu precies kan uitrekenen waar hij is (maar heb dat nog niet gedaan). Hoever wil je dat ik je (in pm) op weg help?
PapperlePapp schreef:
20-01-2018 14:27
Ik denk dat ik nu precies kan uitrekenen waar hij is (maar heb dat nog niet gedaan). Hoever wil je dat ik je (in pm) op weg help?
Het probleem is de even getallen, als je 3 keer dubbel gooit heeft dat consequenties. En dat is volgens mij niet te bepalen.
Ik vraag me overigens af wanneer de antwoorden komen. Er staat in de loop van februari maar februari is donderdag al weer verleden tijd.
Ik ben 267e geworden :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
De uitwerkingen zijn er dus!
Het is de puzzelmakers weer gelukt om enkele opgaven te maken die niemand kon oplossen. Ook het thema "Zimmmermann telegram" werd door niemand geraden. Ik had het trouwens wel in mijn aantekeningen staan maar eerder n.a.v een andere vraag.

https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... 017-bekend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven