Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Nouschi schreef:
17-01-2018 18:50
Dat bepaal jij? Ik vind je nogal borstklopperig. Precies het soort moeder waar de draak mee gestoken wordt in die serie.
Exact dat. Die serie lijkt over de top, maar geloof me. De waarheid is erger.
Mijn moeder kamde mij en mijn zus 3 keer per dag.
Mijn zus had ze daardoor niet meer en ik had er maar één in totaal.

In een andere groep zat een kind die het wel makkelijk vond dat een andere moeder het deed. Dat was de bron van de epidemie.
Ik weet niet meer hoe ze die moeder en dat kind luizenvrij hebben gekregen.

Zo kan het dus ook, maar ..... dat is een andere topic. :)
Sophiever schreef:
17-01-2018 18:59
Tijden veranderen. Ik hoop dat mijn dochter die vieze dingen niet gaat krijgen :calimero: .
En met vies heeft het ook al niks te maken. Luizen voelen zich op een schoon hoofd net zo thuis als op een vies hoofd, en ze stinken ook niet. Ze zijn wel irritant, dat wel.
Lady*Voldemort schreef:
17-01-2018 19:06
En met vies heeft het ook al niks te maken. Luizen voelen zich op een schoon hoofd net zo thuis als op een vies hoofd, en ze stinken ook niet. Ze zijn wel irritant, dat wel.
Ik vind ze vies.
iones schreef:
17-01-2018 18:05
Maar ik zou dan dus nooit helpen. En eerlijk gezegd het ook niet vervelend vinden als ik dan niet mee mag op schoolreis of mag helpen bij het kerstdiner".
Mee op schoolreis doe ik ook niet. Ik vond een kinderfeestje met 5 kleuters om op te letten al de hel. Het kerstdiner vind ik dan wel weer leuk.
deenje schreef:
17-01-2018 19:05
Exact dat. Die serie lijkt over de top, maar geloof me. De waarheid is erger.
Dat bepalen wij niet....school kijkt ook naar inzet ouders. Als luizenouder worden wij soms gevraagd voor een extra excursie. Voor de overige uitjes kan iedereen zich opgeven. Ook ouders die niks doen krijgen de kans hoor. Voor die kinderen ook niet leuk als je ouder nooit mee mag. Daarnaast kun je niet achter de voordeur kijken. Sommige hebben geen zin, anderen zijn al vrijwilliger bij sport, mantelzorger, fulltime aan het werk.

Ik durf best te stellen dat mensen mij zo'n elleboogmoeder vinden. Ik doe het omdat ik het leuk vind. Ik ben veel aanwezig en wordt soms zelfs voor leerkracht aangezien. Maar ik besteed er ook veel tijd aan. Ik zit in de ouderraad. Maar hou gewoon respect voor elkaar. Voor die ouder die niks doet maar ook voor de ouder die vooraan staat.
Damselindistress schreef:
17-01-2018 19:17
Maar hou gewoon respect voor elkaar. Voor die ouder die niks doet maar ook voor de ouder die vooraan staat.
Precies!

Dat gebadineer altijd, ik vind het zo stom. En dan wel een beetje opscheppen dat je zo'n rijk leven hebt dat je echt geen tijd hebt om luizen te plukken of mee te gaan op schoolreisje, maar wel de tijd hebben om hier op het forum te gaan zitten giechelen over die malle schoolpleinmoeders of om naar zo'n stom tv-programma te kijken. Pfffft.

En nee, ik voel me niet aangesproken want ik heb nooit ook maar één luis geplukt op school. Maar laat de mensen toch lekker zeg.
Sophiever schreef:
17-01-2018 18:11
De motivatie ontgaat mij maar als het helpt bij de weigerende ouders vind ik het prima.
Er wordt dan vooral een beetje op iemands schaamtegevoel ingespeeld. Maar goed, ik heb zelf nog niet meegemaakt in de klas dat ouders de luizen gewoon maar lieten doordansen op de hoofden van hun kinderen ;)
Sophiever schreef:
17-01-2018 18:10
Nee dat zou voor mij ook geen straf zijn, maar ik zou ze wel in de waan laten dat het héél erg is. Ah nee met pruillipje tot de school uit zicht is bijv.
Jij bent de perfecte Ik Wil Niet- moeder :proud: . Die ben ik soms zelf ook. Want soms wil ik gewoon niet 8-) . En de ‘wat-jammer-pruillip werkt hier dan het beste :hihi:
Bij ons weten de kinderen het niet dat ze luizen hebben.... Tenminste pas thuis.

Wij controleren en gaan de klas uit. Leerkracht wordt geïnformeerd en eventueel gaat een mail uit dat er luizen zijn in de klas. Kind blijft gewoon op school en hoort pas dat het luizen heeft.
Labalade schreef:
17-01-2018 19:44
Er wordt dan vooral een beetje op iemands schaamtegevoel ingespeeld. Maar goed, ik heb zelf nog niet meegemaakt in de klas dat ouders de luizen gewoon maar lieten doordansen op de hoofden van hun kinderen ;)
Mijn zoon heeft jarenlang terugkerende hoofdluis gehad, tot vervelens toe. We bleven kammen.
En zo gek: sinds ie (vanwege wagenziekte) voorin de taxi mag zitten, alleen naast de chauffeur, hebben we geen last meer. Maar ik heb me nooit geroepen gevoeld een 'dader' op te sporen of zo, ik neem tenminste aan dat mijn zoon in die periode ook wel eens iemand zal hebben besmet ondanks al ons gekam.
Lady*Voldemort schreef:
17-01-2018 19:57
Mijn zoon heeft jarenlang terugkerende hoofdluis gehad, tot vervelens toe. We bleven kammen.
En zo gek: sinds ie (vanwege wagenziekte) voorin de taxi mag zitten, alleen naast de chauffeur, hebben we geen last meer. Maar ik heb me nooit geroepen gevoeld een 'dader' op te sporen of zo, ik neem tenminste aan dat mijn zoon in die periode ook wel eens iemand zal hebben besmet ondanks al ons gekam.
Nee precies, dit. Het is ook gewoon pech hebben. De meeste mensen zijn wel schoon op hun kinderen en toch komen er luizen. Als er luizen zijn dan gaat iedereen gewoon als een gek kammen. Ik knip zoon dan lekker kort en smeer veel gel. Schijnt te helpen. Ik heb nog nooit iemand op het plein horen wijzen eigenlijk. Of ik sta bij het verkeerde groepje, kan ook 8-)
Labalade schreef:
17-01-2018 19:48
Jij bent de perfecte Ik Wil Niet- moeder :proud: . Die ben ik soms zelf ook. Want soms wil ik gewoon niet 8-) . En de ‘wat-jammer-pruillip werkt hier dan het beste :hihi:
Yep, ik denk dat ik in dat hokje mij het beste thuis voel. :proud: :A:
Ik heb het meest gelachen om Ursula, die botte, corporale, scheldende moeder die voortdurend haar gelijk komt halen. Die heeft echt een probleem.
Nouschi schreef:
Dat bepaal jij? Ik vind je nogal borstklopperig. Precies het soort moeder waar de draak mee gestoken wordt in die serie.
Haha, ja. Ik zeg hoe het is. Ik zeg hoe ik vind dat het is, bedoel je.

Nee, ik steek de draak met je. Op schoolreisje met kinderen als kers op de taart heb ik echt nooit begrepen. Nu sta ik zelf voor de klas, de pubers, en het lijkt me echt de hel om op mijn vrije dag ook nog eens met kinderen de hele dag naar de Efteling ofzo te moeten.
Damselindistress schreef:
17-01-2018 19:17
Dat bepalen wij niet....school kijkt ook naar inzet ouders. Als luizenouder worden wij soms gevraagd voor een extra excursie. Voor de overige uitjes kan iedereen zich opgeven. Ook ouders die niks doen krijgen de kans hoor. Voor die kinderen ook niet leuk als je ouder nooit mee mag. Daarnaast kun je niet achter de voordeur kijken. Sommige hebben geen zin, anderen zijn al vrijwilliger bij sport, mantelzorger, fulltime aan het werk.

Ik durf best te stellen dat mensen mij zo'n elleboogmoeder vinden. Ik doe het omdat ik het leuk vind. Ik ben veel aanwezig en wordt soms zelfs voor leerkracht aangezien. Maar ik besteed er ook veel tijd aan. Ik zit in de ouderraad. Maar hou gewoon respect voor elkaar. Voor die ouder die niks doet maar ook voor de ouder die vooraan staat.
Nou... een kleuter is misschien apetrots als papa of mama meegaat op schoolreisje, maar ik denk echt niet dat alle kinderen het per definitie leuk vinden als hun ouder degene is die meegaat op schoolreis/-kamp. Zeker in groep 8. Een deel vindt het misschien best gezellig maar er zijn er genoeg die daar niet aan moeten denken. "Valentijn, Valentijntje cherubijntje, niet te hoog klimmen hoor, in die bomen..."
Ik ben een keer gevraagd voor een schoolreisje, omdat ik nogal eens meehielp met spelletjesochtenden en sportdagen en zo en ik was ook bibliotheekmoeder. Maar voor dat schoolreisje heb ik vriendelijk bedankt, het leek me alleen maar vermoeiend eigenlijk en er waren genoeg andere gegadigden.
Nu werk ik zelf de meerderheid van de week, maar als de school omhoog zit en ik ben vrij, dan ben ik er. Behalve als het een knutselactiviteit is, want dan is mijn aanwezigheid alleen maar last. Man denkt er net zo over, dus die is ook wel eens hulpmoeder. Hopelijk besteedt de serie daar ook nog aandacht aan, want hoe de wilde moeders zich dan op mijn lieftallige echtgenoot storten, fascinerend.
NYC schreef:
17-01-2018 20:32
Nou... een kleuter is misschien apetrots als papa of mama meegaat op schoolreisje, maar ik denk echt niet dat alle kinderen het per definitie leuk vinden als hun ouder degene is die meegaat op schoolreis/-kamp. Zeker in groep 8. Een deel vindt het misschien best gezellig maar er zijn er genoeg die daar niet aan moeten denken. "Valentijn, Valentijntje cherubijntje, niet te hoog klimmen hoor, in die bomen..."

Wij overleggen altijd....kamp is overigens voor mij een echte no go....😂
Bij mijn dochter op school was één schoolvader, die kwam regelmatig lampjes ophangen en zo en hij zat ook in de MR. Dus werd ie uitverkoren om mee te gaan op kamp, en daar heeft ie dochters hele kamp verpest door de hele tijd foute grappen te maken dat ie best bij al die mooie meiden wilde komen keten 's nachts en zo.

Ik wilde mij dus best op die man storten, maar dan niet met erotische bedoelingen zakmazegge.
Lady*Voldemort schreef:
17-01-2018 20:48
Bij mijn dochter op school was één schoolvader, die kwam regelmatig lampjes ophangen en zo en hij zat ook in de MR. Dus werd ie uitverkoren om mee te gaan op kamp, en daar heeft ie dochters hele kamp verpest door de hele tijd foute grappen te maken dat ie best bij al die mooie meiden wilde komen keten 's nachts en zo.

Ik wilde mij dus best op die man storten, maar dan niet met erotische bedoelingen zakmazegge.
Wat een nare man. Zo een heb ik niet. Die van mij is groot en beeldschoon en zijn enige grapjes zijn in de categorie "Kun je rekenen? Reken er maar niet op!" En dat hij daar dan zelf heel hard om lacht.
Nouschi schreef:
Ja, beetje jammer dat je dit nu weer zegt. Je kent mij niet, ook niet op basis van bovenstaande post.

Zegt meer over jou dan over mij..

Ik bepaal helemaal niets. De school bepaald dit. Ik geef alleen aan dat het logisch is dat je met leuke dingen mee mag doen als je ook de niet zulke leuke dingen doet toch?
anoniem_25507 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 21:00
3.59% gewijzigd
vrouwjagersma schreef:
17-01-2018 20:53
Wat een nare man. Zo een heb ik niet. Die van mij is groot en beeldschoon en zijn enige grapjes zijn in de categorie "Kun je rekenen? Reken er maar niet op!" En dat hij daar dan zelf heel hard om lacht.
Ja dat zijn de ideale schoolvaders :D

Ik heb ook wel eens als begeleiding meegelopen met de avondvierdaagse, samen met een andere vader. Dikke lol gehad samen, we leerden die kinderen allemaal vieze liedjes, van het hondje van de bakker en zo :proud:
een keer is genoeg
Sophiever schreef:
17-01-2018 18:10
Nee dat zou voor mij ook geen straf zijn, maar ik zou ze wel in de waan laten dat het héél erg is. Ah nee met pruillipje tot de school uit zicht is bijv.
:mrgreen: :hyper: :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven