Keelontsteking?
vrijdag 26 januari 2018 om 07:13
Hallo allemaal,
Ben gisteren met keelpijn naar de ha geweest. Conclusie: lichte keelontsteking mag 4x para en 3x ibu. Nu is gisteren qua pijn al verschrikkelijk geweest, maar vannacht was de HEL. Heb om 23 uur 2 para gepakt en deze waren om 00.00 alweer uitgewerkt. Toen maar meteen ibu gepakt en dit werkte tot 3.30. Ondertussen niet geslapen en met moeite tot 5.00 gewacht om weer 2 para te nemen. Daarna een halfuurtje geslapen en nu zit ik alweer beneden op een ijsklontje te sabbelen. Ik kan niet meer praten, slikken doet pijn. Mijn keelamandelen heb ik niet meer. Wat te doen??? Het lijkt alleen maar erger te worden
Ben gisteren met keelpijn naar de ha geweest. Conclusie: lichte keelontsteking mag 4x para en 3x ibu. Nu is gisteren qua pijn al verschrikkelijk geweest, maar vannacht was de HEL. Heb om 23 uur 2 para gepakt en deze waren om 00.00 alweer uitgewerkt. Toen maar meteen ibu gepakt en dit werkte tot 3.30. Ondertussen niet geslapen en met moeite tot 5.00 gewacht om weer 2 para te nemen. Daarna een halfuurtje geslapen en nu zit ik alweer beneden op een ijsklontje te sabbelen. Ik kan niet meer praten, slikken doet pijn. Mijn keelamandelen heb ik niet meer. Wat te doen??? Het lijkt alleen maar erger te worden
vrijdag 26 januari 2018 om 11:06
een echte bateriele keelontsteking gaat vanzelf over. Nooit gehoord dat ze dan bloedprikken en al voor de uitslag al AB voorschrijven.girlie1989 schreef: ↑26-01-2018 11:02Nou, ben toch terug gegaan naar de dokter. Hebben bloed geprikt voor de ontstekingswaarde en krijg een kuurtje..... dus hopelijk helpt het...
vrijdag 26 januari 2018 om 11:14
Heb ik jou iets verkeerds gedaan ofzo? Ik stel me niet aan, fijn dat jij die conclusie kan trekken op basis van een bericht. Ik heb geen verstand van hoe zoiets normaal gaat, ik geef gewoon aan hoe het is verlopen.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:17
Eens. Kan zijn dat ze pfeiffer willen uitsluiten, maar goed blijft dus gissen..
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
vrijdag 26 januari 2018 om 11:18
Dit is echt hele grote onzin, bah.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
vrijdag 26 januari 2018 om 11:22
Ik had ook een keer zoiets en dat bleek Pfeiffer te zijn. De oplossing? Uitzieken! En heel veel pijnstillers zodat ik kon blijven drinken en niet uitdroogde.
Paracetamoltabletten (en andere pijnstillers ook denk ik) werken idd pas na een uur oid. Als je sneller werkende wil moet je zetpillen nemen. Toen ik zo ziek was had ik paracetamol en diclofenac zetpillen. En die dan heel precies op een tijdschema zodat je een spiegel opbouwt.
Beterschap!
Paracetamoltabletten (en andere pijnstillers ook denk ik) werken idd pas na een uur oid. Als je sneller werkende wil moet je zetpillen nemen. Toen ik zo ziek was had ik paracetamol en diclofenac zetpillen. En die dan heel precies op een tijdschema zodat je een spiegel opbouwt.
Beterschap!
vrijdag 26 januari 2018 om 11:33
Zetpillen werken juist langzamer. Enige voordeel is dat je ze niet hoeft door te slikken op het moment dat slikken niet meer gaat.Nijn5 schreef: ↑26-01-2018 11:22Ik had ook een keer zoiets en dat bleek Pfeiffer te zijn. De oplossing? Uitzieken! En heel veel pijnstillers zodat ik kon blijven drinken en niet uitdroogde.
Beterschap!
vrijdag 26 januari 2018 om 12:05
Oh, ik had juist begrepen dat ze sneller werken omdat de werkzame stof niet eerst langs de lever hoeft maar direct in de bloedbaan komt. Net zoiets als van die mensen die snel dronken willen worden en daarom een tampon met alcohol in hun kont stoppen.
Maargoed, ik kon ook amper slikken destijds, dus dat zal vast ook meegespeeld hebben.
vrijdag 26 januari 2018 om 18:42
Zetpillen werken juist sneller.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 26 januari 2018 om 20:11
Wat een nare reactie. Keelontsteking kan erg pijnlijk zijn.
Oplossen in water helpt niet om het sneller te laten werken maar 2 paracetamol en 400mg ibuprofen samen werkt wel zo'n 6 uur. Sterkte!
vrijdag 26 januari 2018 om 22:39
Keelontsteking kan echt heel erg pijnlijk zijn. Vanuit een virusinfectie kan een bacterie toeslaan, zodat ab wel degelijk nut kan hebben.
Girlie, probeer je pijnstillers op tijd te nemen, en niet te wachten tot de pijn weer erger wordt. Drink (ijs)water. Gorgel met Ascal, vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
En als je diclofenac in huis hebt, neem je er lekker eentje in plaats van de ibuprofen.
Girlie, probeer je pijnstillers op tijd te nemen, en niet te wachten tot de pijn weer erger wordt. Drink (ijs)water. Gorgel met Ascal, vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
En als je diclofenac in huis hebt, neem je er lekker eentje in plaats van de ibuprofen.
zaterdag 27 januari 2018 om 10:49
Heb deze tip ter harte genomen en dit werkt inderdaad verbazingwekkend goed. Beetje kunnen slapen vannacht, wel heeeeele maffe dromen, maar dit werkt inderdaad nog het beste.
zaterdag 27 januari 2018 om 10:50
Tnx, ik neem de pijnstilling zeker op tijd. Eet raketjes, strepsil en drink inderdaad heeeeeel veel water. Gaat voor mn gevoel iets beter dan gisteren..00gjes schreef: ↑26-01-2018 22:39Keelontsteking kan echt heel erg pijnlijk zijn. Vanuit een virusinfectie kan een bacterie toeslaan, zodat ab wel degelijk nut kan hebben.