Hellup.. Blaasonsteking!
zaterdag 27 januari 2018 om 16:26
Hallo allemaall,
Ik heb voor de eerste keer een blaasonsteking te pakken.. vanaf de eerste dag van mijn stopweek is het begonnen, dat was overigens ook de ergste dag, pijn joh! net of stond ik in de fik daar beneden. letterlijk om de 5minuten plassen, en dan 2 drupjes terwijl je het gevoel hebt dat je elk moment in je broek plast
.
Toen meteen begonnen met alle tips die ik op internet gelezen heb, veel vitamine c, veeeel drinken en goed uitplassen, gebruik nou inmiddels ook cranberry pillen 3x daags , gistere urine laten testen en idd blaasonsteking, er ligt antibiotica voor me klaar bij de apotheek, maar nou komt ie.. ik wil absoluut NIET aan de antibiotica! dus probeer het op eigen houtje te doen.. heb het gevoel dat het wel iets beter word door de cranberry , hoef alleen nog maar vaak te plassen, heb inmiddels wel last van hoofdpijn dus hoop niet dat ik koorts krijg, aangezien dat kan duiden op dat het door is gegaan naar mijn nieren en dan moet ik wel aan de antibiotica.. maar kan dus ook van mijn menstruatie komen.
Nu mijn vraag, zijn hier meer vrouwen die het is gelukt om het op eigen houtje over te laten gaan? en hoe lang duurde dat? het duurt bij mij nou dus al een week en ben er een beetje klaar mee..
Ik heb voor de eerste keer een blaasonsteking te pakken.. vanaf de eerste dag van mijn stopweek is het begonnen, dat was overigens ook de ergste dag, pijn joh! net of stond ik in de fik daar beneden. letterlijk om de 5minuten plassen, en dan 2 drupjes terwijl je het gevoel hebt dat je elk moment in je broek plast
Toen meteen begonnen met alle tips die ik op internet gelezen heb, veel vitamine c, veeeel drinken en goed uitplassen, gebruik nou inmiddels ook cranberry pillen 3x daags , gistere urine laten testen en idd blaasonsteking, er ligt antibiotica voor me klaar bij de apotheek, maar nou komt ie.. ik wil absoluut NIET aan de antibiotica! dus probeer het op eigen houtje te doen.. heb het gevoel dat het wel iets beter word door de cranberry , hoef alleen nog maar vaak te plassen, heb inmiddels wel last van hoofdpijn dus hoop niet dat ik koorts krijg, aangezien dat kan duiden op dat het door is gegaan naar mijn nieren en dan moet ik wel aan de antibiotica.. maar kan dus ook van mijn menstruatie komen.
Nu mijn vraag, zijn hier meer vrouwen die het is gelukt om het op eigen houtje over te laten gaan? en hoe lang duurde dat? het duurt bij mij nou dus al een week en ben er een beetje klaar mee..
zondag 28 januari 2018 om 12:12
Ok "janken" is niet netjes uitgedrukt dat geef ik toe, alleen ik word een beetje moe van mensen die gaan klagen over blaasontsteking, (wat nog gevaarlijker kan worden als je er niks aan doet) en zelfs zelf gaan experimenteren terwijl je in Nederland zo makkelijk aan een antibiotica kan komen die je er helemaal van af kan helpen. 1 antibioticakuur hoeft helemaal niet schadelijke te zijn en kan je van alle ongemakken helpen. Ik hoop voor je dat het nu over is, voor een langere tijd.timmeeh schreef: ↑28-01-2018 11:51Blijven janken? je hoort mij niet klagen hoor, zinds vandaag en gisteren is het overmatig plassen flink afgenomen, nergens last meer van. morgen even testje ben er van overtuigd dat het bijna over is, het is niet waar dat je persee antibiotica moet nemen om te genezen, je lichaam kan t ook zelf, duurt alleen langer, en misschien ben ik dan eigenwijsmaar kies er tenminste niet voor om die antibiotica troep meteen in mijn lichaam te dumpen. heb er de juiste redenen voor om het zo te doen, en als mijn huisarts het er niet mee eens was had ie t wel gezegd, de beste man geeft me zelfs groot gelijk.
zondag 28 januari 2018 om 12:14
En dit. Doktersafspraak en urineonderzoek voor niks, en daarbij ook nog eens de farmaceutische industrie gespekt.viva-amber schreef: ↑28-01-2018 11:54De regering wordt niet rijk van zieke mensen dat kost alleen maar geld, De farmaceuten worden er rijk van. Ik zou om die reden je zeker aanraden alle medicijnen te weigeren.
zondag 28 januari 2018 om 12:17
zondag 28 januari 2018 om 12:20
zondag 28 januari 2018 om 12:22
viva-amber schreef: ↑28-01-2018 12:20Van een delier kun je ook allerlei onzin uitkramen komt nogal eens voor bij een blaasontsteking al ben ik geen arts dus ik kan geen ziekte van karakter onderscheiden.
zondag 28 januari 2018 om 12:28
Ik heb het heus vermeld hoor dat ik geen antibiotica wou, de dokter heeft dit zélf voor mij geregeld voor het geval dat. dan had ik het maar vast in huis, dit was zijn eigen voorstel dus als het echt zo'n groot probleem was geweest had ie dit niet gedaan. ik snap het probleem niet.IJskoffie schreef: ↑28-01-2018 12:12Ik lees wel degelijk goed.
Juist dat je de antibiotica opgehaald hebt is niet slim. Want als je ´m niet gaat gebruiken, en die kans acht ik groot nav wat ik lees want je hebt tenslotte al bijna nergens last meer van, mag de apotheek ´m toch niet terugnemen. Dat is dus weggegooid geld. Laat voortaan die ab bij de apotheek liggen en haal ´m alleen op als je besloten hebt de medicatie daadwerkelijk te gebruiken.
zondag 28 januari 2018 om 12:30
viva-amber schreef: ↑28-01-2018 12:17Die antibiotica ligt al klaar en uitgeschreven dus die eindigt in de prullenbak....wanneer je dan toch principieel bent bel de huisarts helemaal niet dan kost ook geen geld.
Bovendien kan ik nog gewoon helder denken en eigen keuzes maken dus je volgende opmerking slaat ook nergens op, maarja als je zelf een steekje los hebt snap ik je redenatie
zondag 28 januari 2018 om 12:32
zondag 28 januari 2018 om 12:35
Het probleem is dat jij zegt dat wij allemaal dom zijn om klakkeloos medicijnen te slikken, en zo zogenaamd de staatskas zouden spekken. En jij precies hetzelfde doet. Of nog erger, want je "gebruikt" medicijnen terwijl je ze dus niet inneemt.timmeeh schreef: ↑28-01-2018 12:28Ik heb het heus vermeld hoor dat ik geen antibiotica wou, de dokter heeft dit zélf voor mij geregeld voor het geval dat. dan had ik het maar vast in huis, dit was zijn eigen voorstel dus als het echt zo'n groot probleem was geweest had ie dit niet gedaan. ik snap het probleem niet.
Maarre, ik ben er wel klaar mee nu. Succes verder.
zondag 28 januari 2018 om 12:38
BehandelingWageningen1985 schreef: ↑27-01-2018 21:53Jij bent gewoon stronteigenwijs, je wilt van de pijn af en in Nederland kun je makkelijk aan middelen komen als je een blaasontsteking hebt. Antibiotica IS de enige manier om er vanaf te komen, je kunt 2 dingen doen, blijven janken of antibiotica slikken en er vanaf komen.
Vrouwen kunnen afwachten tot een blaasontsteking vanzelf over gaat. Een blaasontsteking leidt voor hen namelijk zelden tot problemen. Indien nodig kan men een pijnstiller slikken. Als de klachten na een week niet over zijn, ga dan naar de huisarts.
Neem altijd contact op met de huisarts als:
•de klachten heftig zijn of langer dan een week aanhouden;
•als u zich ziek voelt;
•als u koorts krijgt;
•als u antibiotica slikt en de klachten na 3 tot 5 dagen niet verminderen.
https://www.huisarts.nl/ziekte-en-klach ... ntsteking/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 28 januari 2018 om 12:39
Is het ernstig en wat kunt u verwachten?
Een blaasontsteking bij vrouwen boven de twaalf jaar die niet zwanger zijn en geen koorts hebben, is in principe een onschuldige, relatief veelvoorkomende aandoening die vanzelf weer overgaat.
Een blaasontsteking bij kinderen daarentegen, kan in een aantal gevallen een aanwijzing zijn van een aangeboren afwijking. Aangeboren afwijkingen kunnen als zij niet tijdig worden ontdekt leiden tot beschadigingen van de urinewegen. Bij mannen gaat de blaasontsteking vaak samen met een ontsteking van de prostaat (zie eerder).
Soms kan een blaasontsteking ‘opstijgen’. Dat wil zeggen dat naast de blaas ook het nierbekken ontstoken raakt. Deze zogenaamde ‘pyelonefritis’ gaat meestal gepaard met koorts en krampende buikpijn. Bij tijdige behandeling geneest de ontsteking restloos.
Wanneer naar de huisarts?
Mannen, kinderen en zwangere vrouwen met (verschijnselen) van een blaasontsteking, kunnen het beste contact opnemen met hun huisarts. De oorzaken en de behandelingen zijn bij deze groepen namelijk wat ingewikkelder.
Vrouwen boven de twaalf jaar die niet zwanger zijn en geen koorts hebben, hoeven niet per se naar de huisarts. Als de adviezen goed worden opgevolgd, zal de blaasontsteking meestal na een tot twee weken vanzelf weer overgaan.
Als u erg veel klachten heeft of als het erg ongelegen komt (bijvoorbeeld net voor een vakantie) kunt u natuurlijk wel naar de huisarts. Medicijnen verlichten de klachten, bekorten de duur van de blaasontsteking en maken de kans op complicaties kleiner.
Mocht u last krijgen van koorts of krampende buikpijn of blijven de klachten langer dan een week bestaan, raadt dokterdokter.nl u aan contact op te nemen met de huisartspraktijk
https://www.dokterdokter.nl/aandoening/blaasontsteking/
Een blaasontsteking bij vrouwen boven de twaalf jaar die niet zwanger zijn en geen koorts hebben, is in principe een onschuldige, relatief veelvoorkomende aandoening die vanzelf weer overgaat.
Een blaasontsteking bij kinderen daarentegen, kan in een aantal gevallen een aanwijzing zijn van een aangeboren afwijking. Aangeboren afwijkingen kunnen als zij niet tijdig worden ontdekt leiden tot beschadigingen van de urinewegen. Bij mannen gaat de blaasontsteking vaak samen met een ontsteking van de prostaat (zie eerder).
Soms kan een blaasontsteking ‘opstijgen’. Dat wil zeggen dat naast de blaas ook het nierbekken ontstoken raakt. Deze zogenaamde ‘pyelonefritis’ gaat meestal gepaard met koorts en krampende buikpijn. Bij tijdige behandeling geneest de ontsteking restloos.
Wanneer naar de huisarts?
Mannen, kinderen en zwangere vrouwen met (verschijnselen) van een blaasontsteking, kunnen het beste contact opnemen met hun huisarts. De oorzaken en de behandelingen zijn bij deze groepen namelijk wat ingewikkelder.
Vrouwen boven de twaalf jaar die niet zwanger zijn en geen koorts hebben, hoeven niet per se naar de huisarts. Als de adviezen goed worden opgevolgd, zal de blaasontsteking meestal na een tot twee weken vanzelf weer overgaan.
Als u erg veel klachten heeft of als het erg ongelegen komt (bijvoorbeeld net voor een vakantie) kunt u natuurlijk wel naar de huisarts. Medicijnen verlichten de klachten, bekorten de duur van de blaasontsteking en maken de kans op complicaties kleiner.
Mocht u last krijgen van koorts of krampende buikpijn of blijven de klachten langer dan een week bestaan, raadt dokterdokter.nl u aan contact op te nemen met de huisartspraktijk
https://www.dokterdokter.nl/aandoening/blaasontsteking/
zondag 28 januari 2018 om 12:40
In het kort
Klachten bij blaasontsteking zijn pijn bij het plassen, vaker kleine beetjes plassen, pijn in uw rug of onderbuik.
Laat uw ochtendurine nakijken bij uw huisarts.
U kunt eventueel afwachten of de klachten vanzelf overgaan.
Drink elke dag 1,5 tot 2 liter.
Na een week nog klachten? Slik dan antibiotica.
Wordt u zieker en krijgt u koorts? Bel uw huisarts.
Soms zijn direct antibiotica nodig, zoals bij heftige klachten en voor vrouwen die zwanger zijn, diabetes hebben of afwijkende urinewegen.
https://www.thuisarts.nl/blaasontstekin ... king-vrouw
Klachten bij blaasontsteking zijn pijn bij het plassen, vaker kleine beetjes plassen, pijn in uw rug of onderbuik.
Soms zijn direct antibiotica nodig, zoals bij heftige klachten en voor vrouwen die zwanger zijn, diabetes hebben of afwijkende urinewegen.
zondag 28 januari 2018 om 12:42
Mooi, zijn we het daar over eens.IJskoffie schreef: ↑28-01-2018 12:35Het probleem is dat jij zegt dat wij allemaal dom zijn om klakkeloos medicijnen te slikken, en zo zogenaamd de staatskas zouden spekken. En jij precies hetzelfde doet. Of nog erger, want je "gebruikt" medicijnen terwijl je ze dus niet inneemt.
Maarre, ik ben er wel klaar mee nu. Succes verder.
zondag 28 januari 2018 om 12:44
Bedankt voor de bevestiging!blijfgewoonbianca schreef: ↑28-01-2018 12:40In het kort
Dit stuk had ik inderdaad ook gelezen, en was er daarom ook van overtuigd dat het mogelijk is het zelf op te lossen, zoals het nu staat lijkt het bijna geslaagd!
zondag 28 januari 2018 om 12:44
Dat kan wel zo zijn, ik heb zelf blaasontsteking gehad en zou echt geen week met die klachten willen rondlopen zo pijnlijk is het.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-01-2018 12:38Behandeling
Vrouwen kunnen afwachten tot een blaasontsteking vanzelf over gaat. Een blaasontsteking leidt voor hen namelijk zelden tot problemen. Indien nodig kan men een pijnstiller slikken. Als de klachten na een week niet over zijn, ga dan naar de huisarts.
Neem altijd contact op met de huisarts als:
•de klachten heftig zijn of langer dan een week aanhouden;
•als u zich ziek voelt;
•als u koorts krijgt;
•als u antibiotica slikt en de klachten na 3 tot 5 dagen niet verminderen.
https://www.huisarts.nl/ziekte-en-klach ... ntsteking/
Het kan ook wel degelijk gevaarlijk zijn om met een blaasontsteking rond te lopen, dat wil nog niet zeggen dat een blaasontsteking gevaarlijk hoeft te zijn, je moet alleen wel maatregelen nemen want soms gaat het niet zomaar over, het enige wat helpt is antibiotica en dat is niet voor niets.
zondag 28 januari 2018 om 12:46
Nee, maar het zou wel een verklaring zijn.viva-amber schreef: ↑28-01-2018 12:20Van een delier kun je ook allerlei onzin uitkramen komt nogal eens voor bij een blaasontsteking al ben ik geen arts dus ik kan geen ziekte van karakter onderscheiden.
zondag 28 januari 2018 om 12:49
Dat jij noemt dat antibiotica het enige is wat werkt is niet waar, het is een feit dat met veel geduld , veel drinken , vitamine c enzovoort de blaasontsteking vanzelf overgaat, wanneer je toch echt pijn in je zij , koorts enzovoort gaat krijgen kan het idd doorgaan naar een nierbekkenontsteking. maar dit voel je echt wel hoor, ik ken mijn lichaam goed, en MOCHT dit zo ver komen weet ik wel dat ik andere maatregelen moet nemen, maar dit hoeft echt niet zo te zijn, bovendien heb ik gelukkig geen last van pijnlijk plassen meer dus ik plas liever wat vaker op een dag, dan dat ik meteen naar de antibiotica grijp.Wageningen1985 schreef: ↑28-01-2018 12:44Dat kan wel zo zijn, ik heb zelf blaasontsteking gehad en zou echt geen week met die klachten willen rondlopen zo pijnlijk is het.
Het kan ook wel degelijk gevaarlijk zijn om met een blaasontsteking rond te lopen, dat wil nog niet zeggen dat een blaasontsteking gevaarlijk hoeft te zijn, je moet alleen wel maatregelen nemen want soms gaat het niet zomaar over, het enige wat helpt is antibiotica en dat is niet voor niets.
zondag 28 januari 2018 om 12:52
zondag 28 januari 2018 om 12:53
Ik blijf je angst voor het gebruik van antibiotica raar vinden, als je het neemt volgends de verpakking neemt, dus hele reeks innemen, is er niks aan de hand. Antibiotica is de grootse zege in de medische wetenschap tenzij je het verkeerd of te vaak gebruikt, die angst is nergens op gebaseerd.timmeeh schreef: ↑28-01-2018 12:49Dat jij noemt dat antibiotica het enige is wat werkt is niet waar, het is een feit dat met veel geduld , veel drinken , vitamine c enzovoort de blaasontsteking vanzelf overgaat, wanneer je toch echt pijn in je zij , koorts enzovoort gaat krijgen kan het idd doorgaan naar een nierbekkenontsteking. maar dit voel je echt wel hoor, ik ken mijn lichaam goed, en MOCHT dit zo ver komen weet ik wel dat ik andere maatregelen moet nemen, maar dit hoeft echt niet zo te zijn, bovendien heb ik gelukkig geen last van pijnlijk plassen meer dus ik plas liever wat vaker op een dag, dan dat ik meteen naar de antibiotica grijp.
zondag 28 januari 2018 om 12:55
zondag 28 januari 2018 om 12:57
Ik wil het je best uitleggen, ookal staat het ook in mijn vorige opmerkingen.Wageningen1985 schreef: ↑28-01-2018 12:53Ik blijf je angst voor het gebruik van antibiotica raar vinden, als je het neemt volgends de verpakking neemt, dus hele reeks innemen, is er niks aan de hand. Antibiotica is de grootse zege in de medische wetenschap tenzij je het verkeerd of te vaak gebruikt, die angst is nergens op gebaseerd.
Ik heb eerder een antibiotica kuur gehad waar ik 2 weken ziek van ben geweest, bovendien zijn mijn darmen altijd een struikelblok geweest en na deze genoemde antibiotica kuur heb ik er helaas een spastische darm aan over gehouden, dit komt omdat de antibiotica de bacterien in je darmflora stuk maakt, niet alleen de slechte bacterien maar ook de goede bacterien, die juist erg van belang zijn bij een optimale darmflora, ik heb 2 jaar probiotica moeten slikken om mijn darmflora weer een beetje aan te vullen met goede bacterien, die probiotica kost veel geld maar uiteindelijk zijn mijn darmen dus weer opgeknapt, en zou het heel erg zonde vinden om weer in deze molen te komen.
zondag 28 januari 2018 om 13:01
Wageningen1985 schreef: ↑28-01-2018 12:44Dat kan wel zo zijn, ik heb zelf blaasontsteking gehad en zou echt geen week met die klachten willen rondlopen zo pijnlijk is het.
Iedereen heeft én een andere pijngrens én een ander verloop van een ziekte.
Een blaasontsteking is niet voor iedereen even gevaarlijk.
zondag 28 januari 2018 om 13:05
https://nl.medipedia.be/blaasontsteking ... mplicaties
Komt de blaasontsteking terug, dan wel actie ondernemen.
Komt de blaasontsteking terug, dan wel actie ondernemen.
zondag 28 januari 2018 om 13:13
Een blaasontsteking is een pijnlijk iets.
Wat ik altijd doe als ik het voel opkomen.
Cranberry pillen slikken en dan de maximale dosis per dag , soms doe ik wat extra !
Vit c 3 keer 1000 mg en veel
heel veel water drinken
Als ik d mannose in huis heb heb gebruik ik dat in plaats van de cranberry pillen werkt ook goed. Je kan dat b.v kopen bij de tuinen is wel prijzig maar helpt!!
En een grote theepot maken met aftreksel van lijn zaad. Ziet er vies uit maar werkt goed.
Pannetje met water laten koken met een paar lepels lijnzaad erin. Het word een vies prutje maar verzacht goed je blaas. Daarvan paar keer per dag een beker opdrinken. Hiermee kan ik het de kop in drukken.
Wel een paar dagen hiermee doorgaan met alle tips. Niet gaan stoppen als je denkt dat het over is want dan komt het vaak terug, Tenminste dat heb ik dan. Succes !
Wat ik altijd doe als ik het voel opkomen.
Cranberry pillen slikken en dan de maximale dosis per dag , soms doe ik wat extra !
Vit c 3 keer 1000 mg en veel
heel veel water drinken
Als ik d mannose in huis heb heb gebruik ik dat in plaats van de cranberry pillen werkt ook goed. Je kan dat b.v kopen bij de tuinen is wel prijzig maar helpt!!
En een grote theepot maken met aftreksel van lijn zaad. Ziet er vies uit maar werkt goed.
Pannetje met water laten koken met een paar lepels lijnzaad erin. Het word een vies prutje maar verzacht goed je blaas. Daarvan paar keer per dag een beker opdrinken. Hiermee kan ik het de kop in drukken.
Wel een paar dagen hiermee doorgaan met alle tips. Niet gaan stoppen als je denkt dat het over is want dan komt het vaak terug, Tenminste dat heb ik dan. Succes !
zondag 28 januari 2018 om 13:18
Je kunt het proberen. Zal vast al geopperd zijn, maar veel drinken, veel zure dingen, want daar houden bacteriën niet van, goed uitplassen (sowieso altijd belangrijk). Ik ben ook geen voorstander van AB, maar soms ontkom je er niet aan. Ik heb ook eens gewacht bij een blaasontsteking, met als gevolg een nietbekkenontsteking, dus bij koorts en hevige pijn wel die AB slikken. Uiteraard met probiotica.
Cum non tum age