Bewust kinderloos
vrijdag 2 februari 2018 om 03:43
Hallo nieuw hier,
Nav een ander topic hier door VivaWindmolen: Zijn er hier vrouwen ( of mannen) bewust kinderloos en waarom? Ik stel deze vraag nav een ander topic van een vrouw (lees: bijna even jonge/oude vrouw van 34 jaar) die kind zou overwegen vr partner.
Benieuwd naar meningen/overwegingen van mensen die er bewust voor hebben gekozen geen kinderen te willen. Mijn partner (48) en ik (34) weten het gewoon niet...
Xx
Nav een ander topic hier door VivaWindmolen: Zijn er hier vrouwen ( of mannen) bewust kinderloos en waarom? Ik stel deze vraag nav een ander topic van een vrouw (lees: bijna even jonge/oude vrouw van 34 jaar) die kind zou overwegen vr partner.
Benieuwd naar meningen/overwegingen van mensen die er bewust voor hebben gekozen geen kinderen te willen. Mijn partner (48) en ik (34) weten het gewoon niet...
Xx
vrijdag 2 februari 2018 om 05:56
Al dik 7 jaar lang loopt er een kindvrij-topic:
kinderen/vanaf-oktober-2010-kindvrij-de ... 7#26451007
Succes met het lezen van 22 delen ervaringen
kinderen/vanaf-oktober-2010-kindvrij-de ... 7#26451007
Succes met het lezen van 22 delen ervaringen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 2 februari 2018 om 06:43
Vriend (33) en ik (bijna 31) zijn bewust kinderloos. Vriend heeft zich een paar weken geleden laten steriliseren. Het is dat de herstelperiode van een sterilisatie voor de vrouw langer duurt, anders had ik het zelf laten doen.
Waarom we geen kinderen willen?
Een paar redenen. Ik zie om me heen dat relaties veranderen door het hebben/zorgen voor kinderen. Dat kan ook niet anders denk ik, want als je een kind krijgt, denk ik dat dat het belangrijkste is wat je "hebt" en wil je daar alles voor doen. Hierdoor is er minder tijd voor elkaar. Verder ben ik erg op m'n vrijheid gesteld. Ik hou ervan om te doen wat ik wil, wanneer ik wil. Met kinderen is dat toch anders denk ik; je krijgt een heel ander ritme. En tot slot heb ik niet dat gevoel van "ja, ik wil kinderen". Ik hou van kinderen, begrijp me niet verkeerd, dat is een van de redenen dat ik werk in het basisonderwijs, maar ze zelf opvoeden.... nee dank je.
Waarom we geen kinderen willen?
Een paar redenen. Ik zie om me heen dat relaties veranderen door het hebben/zorgen voor kinderen. Dat kan ook niet anders denk ik, want als je een kind krijgt, denk ik dat dat het belangrijkste is wat je "hebt" en wil je daar alles voor doen. Hierdoor is er minder tijd voor elkaar. Verder ben ik erg op m'n vrijheid gesteld. Ik hou ervan om te doen wat ik wil, wanneer ik wil. Met kinderen is dat toch anders denk ik; je krijgt een heel ander ritme. En tot slot heb ik niet dat gevoel van "ja, ik wil kinderen". Ik hou van kinderen, begrijp me niet verkeerd, dat is een van de redenen dat ik werk in het basisonderwijs, maar ze zelf opvoeden.... nee dank je.
vrijdag 2 februari 2018 om 07:11
Ik heb mezelf nooit als (toekomstige) moeder beschouwd. Dat je hele doen en laten wordt beheerst door je kind, dat zie ik gewoon niet zitten. Ik vind kinderen ook helemaal niet leuk.
Daarnaast vind ik het best een ding om een mens op deze wereld te zetten dat na een jaar of wat zijn of haar eigen weg dient te vinden en daar nooit om gevraagd heeft. Als ik had mogen kiezen, dan was ik nooit geboren. Dat ga ik een ander dus niet aandoen.
Daarnaast vind ik het best een ding om een mens op deze wereld te zetten dat na een jaar of wat zijn of haar eigen weg dient te vinden en daar nooit om gevraagd heeft. Als ik had mogen kiezen, dan was ik nooit geboren. Dat ga ik een ander dus niet aandoen.
Winter is coming...
vrijdag 2 februari 2018 om 07:52
Lastige keuze. Ik wilde zelf erg graag kinderen (die heb ik ook) maar mijn zus niet. Waar zij vooral tegenaan loopt is het onbegrip van mensen (je weet niet wat je mist, haat jij kinderen?, later krijg je spijt, biologisch gezien klopt er iets niet aan je, lukt het soms niet?) Bizar vind ik dat! Ze is de leukste tante die ik me kan wensen voor mijn kinderen maar ze wil zelf die verantwoordelijkheid niet, is erg gesteld op haar vrijheid etc. Grote reizen maken doen ze niet (dat schijnt dan namelijk wel te moeten als je geen kinderen hebt) en een flitsende carrière is er ook niet. Ze zijn tevreden zo.
Herkennen jullie dit?
Herkennen jullie dit?
vrijdag 2 februari 2018 om 08:00
Ja, de buitenwereld geeft je constant het idee dat er wel echt iets grondig mis met je is als je geen kinderen wilt. Zeker als je nog single bent. 'Oh, wacht maar tot je de ware tegenkomt, hoor.' Complete onzin. Ik knap nl. af op mannen met een kinderwens, dus dat zal 'm dan nooit worden.EngeLiene schreef: ↑02-02-2018 07:52Lastige keuze. Ik wilde zelf erg graag kinderen (die heb ik ook) maar mijn zus niet. Waar zij vooral tegenaan loopt is het onbegrip van mensen (je weet niet wat je mist, haat jij kinderen?, later krijg je spijt, biologisch gezien klopt er iets niet aan je, lukt het soms niet?) Bizar vind ik dat! Ze is de leukste tante die ik me kan wensen voor mijn kinderen maar ze wil zelf die verantwoordelijkheid niet, is erg gesteld op haar vrijheid etc. Grote reizen maken doen ze niet (dat schijnt dan namelijk wel te moeten als je geen kinderen hebt) en een flitsende carrière is er ook niet. Ze zijn tevreden zo.
Herkennen jullie dit?
Winter is coming...
vrijdag 2 februari 2018 om 08:03
Goedemorgen,
Ik heb ook geen kinderen. Sowieso heb ik nooit het het gevoel gehad dat ik kinderen zou willen. Daar komt bij dat mijn partner al kinderen heeft en ook niet meer de behoefte had aan "nog meer".
Een aantal vriendinnen heeft inderdaad gevraagd of het niet lukte, of er wat was, dat ik zoveel mis enz.... En dat is bizar, alsof je je moet verantwoorden.
Ik herken me erg in het verhaal van Engeliene (ik zou haar zus kunnen zijn
). Ik vind de kinderen van mijn broer en zus geweldig en leuk, ze komen dan ook regelmatig logeren, maar ik vind het ook heerlijk als het huis weer van "mij" is....
Ik heb ook geen kinderen. Sowieso heb ik nooit het het gevoel gehad dat ik kinderen zou willen. Daar komt bij dat mijn partner al kinderen heeft en ook niet meer de behoefte had aan "nog meer".
Een aantal vriendinnen heeft inderdaad gevraagd of het niet lukte, of er wat was, dat ik zoveel mis enz.... En dat is bizar, alsof je je moet verantwoorden.
Ik herken me erg in het verhaal van Engeliene (ik zou haar zus kunnen zijn
vrijdag 2 februari 2018 om 08:03
Niet als man.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 2 februari 2018 om 08:04
48 vind ik al veel te oud voor kinderen, en ik heb menig relatie met zoveel leeftijd verschil naar de knoppen zien gaan, dat wil niet zeggen dat elke relatie met leeftijdsverschil naar de knoppen gaat.
De bijna 50 jarige man komt in heel andere levensfase terecht dan de 35 plusser.
Mijn mening, doe maar geen kinderen.
De bijna 50 jarige man komt in heel andere levensfase terecht dan de 35 plusser.
Mijn mening, doe maar geen kinderen.
vrijdag 2 februari 2018 om 08:04
Wij zijn soort van bewust kinderloos.
Ik heb ernstige/zware/grote psychische problemen en kan een zwangerschap en kind niet aan.
Bewust de keuze gemaakt, het doet wel pijn.
Toch proberen we de voordelen te zien; we hebben elkaar, we geven niet doelbewust onze potentieel kinderen een slechte jeugd tijdens mijn crisissen.
We hebben heel veel tijd om suikeroom/tante te zijn (we zijn ook favo bij kindje van mijn zus). We kunnen altijd uitslapen en nog meer dat soort dingen.
Om reizen geef ik niet zoveel, carrière is voor mij geen optie maar voor man wel dus die geniet er ook van.
Tja.
Het is moeilijk, maar alles beter dan doelbewust een kind op de wereld zetten en mij als moeder geven...
En ik sta hetzelfde erin als winterqueen, het liefst had ik niet bestaan.
Succes met je keus, en onthoud; zoiets staat niet in steen gebeiteld.
En soms ben je de beste moeder door geen moeder te worden.
Ik heb ernstige/zware/grote psychische problemen en kan een zwangerschap en kind niet aan.
Bewust de keuze gemaakt, het doet wel pijn.
Toch proberen we de voordelen te zien; we hebben elkaar, we geven niet doelbewust onze potentieel kinderen een slechte jeugd tijdens mijn crisissen.
We hebben heel veel tijd om suikeroom/tante te zijn (we zijn ook favo bij kindje van mijn zus). We kunnen altijd uitslapen en nog meer dat soort dingen.
Om reizen geef ik niet zoveel, carrière is voor mij geen optie maar voor man wel dus die geniet er ook van.
Tja.
Het is moeilijk, maar alles beter dan doelbewust een kind op de wereld zetten en mij als moeder geven...
En ik sta hetzelfde erin als winterqueen, het liefst had ik niet bestaan.
Succes met je keus, en onthoud; zoiets staat niet in steen gebeiteld.
En soms ben je de beste moeder door geen moeder te worden.
vrijdag 2 februari 2018 om 08:05
Ik heb altijd geroepen "als ik 40 ben zal ik er eens over nadenken" Ik heb echt totaal geen behoefte aan een kind in mn leven. Ik vind mezelf ook geen mens om kinderen op te voeden. Kan heel slecht tegen hun aanwezigheid. Mij veel te druk en je moet ze ook constant in de gaten houden en bezighouden.
Daarnaast ben ik chronisch ziek en ook een belangrijke reden om geen kinderen te willen. Ik wil mijn kinderen geen zieke moeder geven en afhankelijk worden van hun zorg voor mij, terwijl hun geen kind kunnen zijn.
Daarnaast ben ik chronisch ziek en ook een belangrijke reden om geen kinderen te willen. Ik wil mijn kinderen geen zieke moeder geven en afhankelijk worden van hun zorg voor mij, terwijl hun geen kind kunnen zijn.
vrijdag 2 februari 2018 om 08:07
Juist als man zijnde ben je er veel te laat mee.
Die is bijna 50 dan had hij al in principe opa kunnen zijn.
Hey komt je opa je van school halen ? Gaat het dan straks worden.
vrijdag 2 februari 2018 om 08:30
Ik heb zelf niet of nauwelijks reacties gehad op het niet hebben van kinderen. Nu heb ik geen grote reizen gemaakt maar wel jaren in het buitenland gewoond en was/ is het daar wel iets bijzonders. Commentaar als: 'je hoeft geen heel groot gezin maar op zijn minst eentje', werd me echt wel wekelijks gezegd nadat ze me eerst hadden gevraagd of ik kinderen had.EngeLiene schreef: ↑02-02-2018 07:52Lastige keuze. Ik wilde zelf erg graag kinderen (die heb ik ook) maar mijn zus niet. Waar zij vooral tegenaan loopt is het onbegrip van mensen (je weet niet wat je mist, haat jij kinderen?, later krijg je spijt, biologisch gezien klopt er iets niet aan je, lukt het soms niet?) Bizar vind ik dat! Ze is de leukste tante die ik me kan wensen voor mijn kinderen maar ze wil zelf die verantwoordelijkheid niet, is erg gesteld op haar vrijheid etc. Grote reizen maken doen ze niet (dat schijnt dan namelijk wel te moeten als je geen kinderen hebt) en een flitsende carrière is er ook niet. Ze zijn tevreden zo.
Herkennen jullie dit?
Nu ik tegen de 50 ga lopen geniet ik meer dan ooit van alle vrijheden die ik heb en heb gehad!
vrijdag 2 februari 2018 om 08:46
Als man zijnde?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 2 februari 2018 om 08:48
34 en 48 zijn en het ‘gewoon niet weten’.
Waarom zou je er dan nog aan beginnen vraag ik mij af, want de wens is er dan toch ‘gewoon’ niet?
Er wordt altijd geroepen dat de leeftijd van een man niets uitmaakt. Dat is niet waar. Hoe ouder de vader, hoe groter de kans op beperkingen bij het kind.
Er zijn meer mensen die zo enorm twijfelen, maar op jullie leeftijd nog twijfelen dan lijkt mij dat je het gewoon niet wilt.
Waarom zou je er dan nog aan beginnen vraag ik mij af, want de wens is er dan toch ‘gewoon’ niet?
Er wordt altijd geroepen dat de leeftijd van een man niets uitmaakt. Dat is niet waar. Hoe ouder de vader, hoe groter de kans op beperkingen bij het kind.
Er zijn meer mensen die zo enorm twijfelen, maar op jullie leeftijd nog twijfelen dan lijkt mij dat je het gewoon niet wilt.
vrijdag 2 februari 2018 om 08:59
Dit dus.sinnombre schreef: ↑02-02-2018 08:4834 en 48 zijn en het ‘gewoon niet weten’.
vrijdag 2 februari 2018 om 09:18
vrijdag 2 februari 2018 om 09:25
Vooral als man juist. Mannen gaan gemiddeld nog altijd jonger dood dan vrouwen, dus een oude man is zeer egoistisch een kind dat aan te willen doen.
Alleen maar prima als de 34-jarige TO geen kinderwens heeft, dan kan zij haar relatie met deze oudere man rustig aanhouden.
vrijdag 2 februari 2018 om 09:26