Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

04-02-2018 11:23 1059 berichten
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.

Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
ManOpHetPrikbord schreef:
04-02-2018 17:01
Ja, die mogen ook. Net als grappen over kankerpatienten, dode baby's of de holocaust. Het is niet aan de wetgever om hier iets van te vinden. Grens ligt bij dreigen met geweld.
Eens.
Never mind
anoniem_349992 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 17:17
90.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
04-02-2018 17:01
Ja, die mogen ook. Net als grappen over kankerpatienten, dode baby's of de holocaust. Het is niet aan de wetgever om hier iets van te vinden. Grens ligt bij dreigen met geweld.
Het 'mag' maar hoe ver moet je willen gaan als je weet dat je daar grote groepen mensen echt mee kwetst. Die grens ligt voor iedereen anders.
De voorbeelden die jij noemt, zouden voor mij grensoverschrijdend zijn.
There is always something happening, and it's usually right now
MarkSD schreef:
04-02-2018 16:57
Natuurlijk. Wie bepaalt wat 'racistisch' is?

Volgens een verwarde rechter onlangs is religie ook al een ras. Daar mag je dan geen grappen over maken. Is de dood van de samenleving.

Beter dan deze uitleg komt er niet:

https://youtu.be/aMcjxSThD54?t=22m9s
Zeer de moeite waard. En een duidelijk betoog van dhr. Peterson, die bewonderenswaardig kalm blijft terwijl de interviewster (tevergeefs) probeert om hem in een hoek te drijven.
Grobbekuiken_ schreef:
04-02-2018 17:06
Het 'mag' maar hoe ver moet je willen gaan als je weet dat je daar grote groepen mensen echt mee kwetst. Die grens ligt voor iedereen anders.
Voor mij weer niet, en ik ben echt geen nazi die graag een baby dood wil maken of zo. Ik snap ook nooit dat een grap wordt gekoppeld aan iemands moraal of overtuiging of zo. Beste holocaust grappen heb ik gehoord van joden trouwens.
Beledigen als omgangsnorm zou het einde kunnen zijn van het lange tenen-gen. ;-D
We should have each other with cream.
Grobbekuiken_ schreef:
Eens dat bepaalde grappen kwetsend en grensoverschrijdend kan zijn voor sommige mensen. Maar dat is nog geen reden voor de wetgever om dan maar foute grappen te gaan verbieden. Vrijheid van meningsuiting staat aan de basis van een open samenleving. Volgens dezelfde vrijheid van meningsuiting kun je de makers van (te) foute grappen aan de spreekwoordelijke schandpaal nagelen, ze niet meer uitnodigen voor je verjaardagsfeestje of een ingezonden brief schrijven naar de Volkskrant. Maar de wetgever moet hier weg van blijven.
04-02-2018 17:10
Eens dat bepaalde grappen kwetsend en grensoverschrijdend kan zijn voor sommige mensen. Maar dat is nog geen reden voor de wetgever om dan maar foute grappen te gaan verbieden. Vrijheid van meningsuiting staat aan de basis van een open samenleving. Volgens dezelfde vrijheid van meningsuiting kun je de makers van (te) foute grappen aan de spreekwoordelijke schandpaal nagelen, ze niet meer uitnodigen voor je verjaardagsfeestje of een ingezonden brief schrijven naar de Volkskrant. Maar de wetgever moet hier weg van blijven.
Eensch.
Geen bijzonderheden
doemijdiemaardan schreef:
04-02-2018 16:47
Dat heb ik allemaal al gezegd, maar is alweer vergeten blijkbaar :biggrin:
Nee, dat wil niet doordringen, het is zoiets abnormaals namelijk, daar heeft het (bekrompen) brein moeite mee.. :frusty:
Ttass schreef:
04-02-2018 12:04
En blijkbaar half Nederland die het ‘grapje’ ook niet leuk vonden. Johan Derksen zei ook nog: ‘we moeten niet denken dat dit normaal is’. Misselijkmakend gewoon.
Wat een aperte onzin. Het IS toch ook niet 'normaal' (oftewel een dagelijkse gang van zaken in elk huishouden of bedrijf)?

Dat de kranten er vol van stonden en alle deugers op de banken stonden te klappen is daar wel het beste bewijs van. Derksen heeft groot gelijk; fijn voor die persoon, maar we hoeven niet te doen alsof het niet opmerkelijk is.
Zeer de moeite waard. En een duidelijk betoog van dhr. Peterson, die bewonderenswaardig kalm blijft terwijl de interviewster (tevergeefs) probeert om hem in een hoek te drijven.
Wat vond ik dat afgrijselijk om naar te kijken, dat domme mens verdraaide letterlijk alles wat Peterson zei. Ze ging af als een gieter. Genant dat ze meende te spreken voor alle vrouwen want ik ben het roerend eens met Jordan Peterson.
strikjemetstippels schreef:
04-02-2018 17:08
Voor mij weer niet, en ik ben echt geen nazi die graag een baby dood wil maken of zo. Ik snap ook nooit dat een grap wordt gekoppeld aan iemands moraal of overtuiging of zo. Beste holocaust grappen heb ik gehoord van joden trouwens.
Nou ja, daar ga je dus al, wat voor jou nog acceptabel is gaat voor mij een stap te ver.
Humor is iets persoonlijks, dat blijkt ook uit dit topic.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 16:20
Voor mij is een vrouw met of zonder make-up een vrouw. een man daarentegen met make-up of helemaal fout eyeliner is nooit een echt vent. Ik besef dat het altijd verschil in smaak is maak ik walg van een man met make-up,
Grappig. Toch vond ik Freddie Mercury 1 bonk testosteron en behoorlijk mannelijk. Dat terwijl iedereen weet dat ie gay as fuck was. En niet vies van eyeliner.
Maar niemand in dit topic heeft het toch ook over wetgever of verbieden? Van mij hoeft Van der Gijp (om dat maar weer even als voorbeeld te gebruiken) niet van zijn bed gelicht te worden, maar dat bijvoorbeeld de sponsors van het programma zich terug willen trekken omdat ze er niet achter kunnen staan, dat zou ik dan weer mooi eigen schuld dikke bult vinden.
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 17:22
14.62% gewijzigd
04-02-2018 17:10
Oh, maar over dat met de wetgever ben ik het eens hoor. Dan krijg je censuur en dat niet je al helemaal moet willen.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 04-02-2018 17:18
0.28% gewijzigd
eva-luna schreef:
04-02-2018 17:11
Nee, dat wil niet doordringen, het is zoiets abnormaals namelijk, daar heeft het (bekrompen) brein moeite mee.. :frusty:
Het brein signaleert altijd afwijkingen hoor. En het is ook abnormaal, als in het komt zeer weinig voor (minder dan een halve procent van de mensen). En ik vind dat we echt open horen te zijn, dus niet dat glamoureuze verslag doen maar ook de voor en nadelen goed bespreken. Want het is enorm heftig om een geslachtsveranderende operatie te ondergaan (ooit wel eens de operatie bekeken? en de nazorg?), op natuurlijke wijze kinderen krijgen zit er niet in, en voor kinderen is het helemaal een ontzettend ingrijpend iets dat niet is om te keren.

Zelfmoord is extreem hoog onder transgenders en dat is echt niet wegens bekrompenheid van de samenleving. Het is hoe dan ook een aandoening van de psyche, en je hoort mij daar geen oordeel over vellen maar ik denk dat mensen ook moeten beseffen dat het geen walk in the park is en met name voor kinderen een verandering is die nooit meer ongedaan kan worden gemaakt.

Eenzijdig zaken belichten van uit ontzettende positiviteit is ook bekrompenheid.
doemijdiemaardan schreef:
04-02-2018 16:55
Maar dat zegt toch ook niemand? Niet iedere partner zal dit aankunnen, laat staan in de relatie blijven.
Maar dat hoeft toch niet gepaard te gaan met de respectloosheid die ik hier wel terugzie bij een klein aantal personen.
Dat gaat gepaard met veel verdriet heb ik in mijn naaste omgeving gezien.
Verdriet omdat iemand al die jaren niet heeft kunnen zijn die hij/zij is. En verdriet omdat een relatie niet meer past zoals eerst. Maar toch van elkaar houden. Moeilijk hoor.
Ik ben erg van de harde humor, hoe harder hoe beter, maar ik hou niet van domme platte lolbroekerij. En die 'grap' van René van der Gijp valt wat mij betreft onder de laatste categorie. Ik zou ook niet weten hoe het grappig moet zijn, een domme dikke homohater in een jurk hahahahihihi.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 16:41
Ja maar hij had nooit moeten trouwen . Hij is altijd zijn hele leven oneerlijk geweest. Deze man is zijn hele leven egoistisch geweest. Nooit uit gekomen ( weet is moeilijk) voor eigen gevoelens. Dan nog iemand trouwen en kinderen op de wereld zetten en dan achteraf janken dat je niet gelukkig bent. Homo's en mannen die zich geen man voelen moeten niet trouwen en mensen verdriet doen en voor de gek houden.
Duidelijk dat je geen idee hebt hoe het is om te leven in een wereld die jouw gevoel ontkent.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
strikjemetstippels schreef:
04-02-2018 16:07
dat zie je vaak in de topics die wel eens worden geopend van 'zou jij af knappen op een man in vrouwen kleding' geopend door een man die dat graag zelf doet.

Ik zou het ook niet aantrekkelijk vinden. Niet dat ik het zou willen verbieden, maar dan wordt een relatie niets.
Dit inderdaad,als ik Hollebollegijs morgen in mijn kanten string aantref dan is het einde verhaal.
Dan hoop ik dat hij heel gelukkig wordt maar met mij gaat dat dan niet lukken.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Lady*Voldemort schreef:
04-02-2018 17:48
Ik ben erg van de harde humor, hoe harder hoe beter, maar ik hou niet van domme platte lolbroekerij. En die 'grap' van René van der Gijp valt wat mij betreft onder de laatste categorie. Ik zou ook niet weten hoe het grappig moet zijn, een domme dikke homohater in een jurk hahahahihihi.
Eensch.
Geen bijzonderheden
Het lijkt me niet gemakkelijk om te leven in een wereld die mijn gevoel ontkent, des te kwalijker vind ik het dan ook dat een dergelijk persoon die dat overkomt op een zelfde wijze omspringt met de gevoelens van geliefden die bereid zijn hun leven en hele hart, ziel en zaligheid aan die persoon te geven uit liefde om dan op een kwade dag te moeten ontdekken dat het allemaal niet echt is geweest. Als er dan ook nog kinderen bij betrokken zijn zakken mijn sokken er helemaal van af.

Het ligt er maar aan vanaf welke kant je het bekijkt.
Voor de driemiljardste keer, de geliefden waren op de hoogte.

Er zijn ook mensen die op een mens vallen, niet op een lul.
Johan Derksen heeft geen spijt van de uitzending.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1627557 ... ender-grap
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rare veronderstelling ook, dat de liefde dan wel niet echt zal zijn geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven