Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
maandag 5 februari 2018 om 17:57
Hij mist ons gewoonCaptain_Obvious schreef: ↑05-02-2018 17:36Nee, maar een pasgeboren baby vs een dreumes... dan moet je dingen lang onthouden![]()
maandag 5 februari 2018 om 18:34
Wij hebben een puddle jumper maar die was afgelopen zomer nog niet zo geschikt voor onze zoon van toen 20 maanden en 10 kilo. Op zijn buik ging zijn gezicht soms het water in. Op de rug ging wel goed. Hij vond het wel erg leuk in de rivier.
Volgens mij is de puddle jumper ook pas vanaf 15 kilo. Dat halen we komende zomer nog niet...
Volgens mij is de puddle jumper ook pas vanaf 15 kilo. Dat halen we komende zomer nog niet...
maandag 5 februari 2018 om 20:30
Haha bananen snachts doen we hier niet aan! Maar ze krijgt nog regelmatig wat melk als ze wakker wordt en niet te troosten is..
Ik sta er echt zo versteld van dat ze al zo'n eigen willetje heeft ! Vooral als het om kleding gaat. Sommige dingen wilt ze absoluut niet aan (dramaa) en ze loopt heel de dag het liefst met kleding te sjouwen haha.
Ik sta er echt zo versteld van dat ze al zo'n eigen willetje heeft ! Vooral als het om kleding gaat. Sommige dingen wilt ze absoluut niet aan (dramaa) en ze loopt heel de dag het liefst met kleding te sjouwen haha.
maandag 5 februari 2018 om 21:30
De puddle jumper wordt hem niet denk ik. Hij weegt nu 11kilo, ik denk niet dat hij in 4 maanden 4 kilo aankomt. Ik zal nog even verder kijken naar jullie tips.
BahcoBarbie: het is allemaal onder toezicht, mocht hij voorover gaan dan zien we dat direct. Hij beweegt graag zelf en die ruimte wil ik hem, mits het veilig is, ook geven. Dit is ook in een zwembad op de camping. In een rivier ben ik wel wat voorzichtiger.
BahcoBarbie: het is allemaal onder toezicht, mocht hij voorover gaan dan zien we dat direct. Hij beweegt graag zelf en die ruimte wil ik hem, mits het veilig is, ook geven. Dit is ook in een zwembad op de camping. In een rivier ben ik wel wat voorzichtiger.
maandag 5 februari 2018 om 21:37
Bedankt voor alle tips over het voorlezen. Had nog niet aan de bieb gedacht, wat stom. Een poosje terug wel, maar toen ging alles nog in de mond en dat vind ik wat vies met die biebboeken..
En voor oudste ga ik ook naar de bieb, maar voor jongste dus nog niet..
Verder ging mijn oudste rond zijn tweede Kikker enorm leuk vinden. Wat vind je er vreemd aan? Je hebt trouwens eenvoudige kartonnen en ingewikkeldere papieren prentenboeken van. Ik vind zelf Dikkie Dik juist raar. Ik heb een verhaal dat Dikkie Dik een motje het vuur in slaat waarna het motje dood is. En Dikkie Dik vraagt zich vervolgens af of hij het verbrande motje nog zou kunnen eten. Ehh..
Rupsje nooitgenoeg vond zoon ook erg leuk en is niet lang.
De boekjes van jorg Muhle zijn op een gegeven moment ook heel leuk. Bijv: nog even mijn haartjes wassen. Maar daar moeten ze wel minstens twee voor zijn denk ik, want dan moet je kindje kleine opdrachtjes begrijpen.
En voor oudste ga ik ook naar de bieb, maar voor jongste dus nog niet..
Prentenboeken ben ik wel in thuis. Sowieso in het verlengde van de Nijntje boeken is de Bobbi serie echt leuk en makkelijk te lezen. Maar met al wel iets meer een echt verhaaltje en ook vele thema's.Tinkeltje34 schreef: ↑05-02-2018 11:34Dat gaat hier ook zo. Hij vindt boekjes heel interessant en loopt er de hele dag mee te slepen en dan brengt hij een boekje bij mij. Waarop ik denk: hij wil voorgelezen worden. Ik heb nog niet 1 woord gezegd of hij is al weer vertrokken.![]()
Wat zijn leuke prentenboekjes om voor te lezen? Ik merk dat hij nu wel op begint te letten als ik aanwijs. Ik heb een boek van Dikkie Dik, die is lekker kort voor het slapen gaan. Iemand tips?
Ik heb ook een boek van Kikker, maar dat vind ik zulke vreemde verhalen.
Verder ging mijn oudste rond zijn tweede Kikker enorm leuk vinden. Wat vind je er vreemd aan? Je hebt trouwens eenvoudige kartonnen en ingewikkeldere papieren prentenboeken van. Ik vind zelf Dikkie Dik juist raar. Ik heb een verhaal dat Dikkie Dik een motje het vuur in slaat waarna het motje dood is. En Dikkie Dik vraagt zich vervolgens af of hij het verbrande motje nog zou kunnen eten. Ehh..
Rupsje nooitgenoeg vond zoon ook erg leuk en is niet lang.
De boekjes van jorg Muhle zijn op een gegeven moment ook heel leuk. Bijv: nog even mijn haartjes wassen. Maar daar moeten ze wel minstens twee voor zijn denk ik, want dan moet je kindje kleine opdrachtjes begrijpen.
maandag 5 februari 2018 om 21:39
Ik schrijf wel mee in een peutertopic hoorMorgenstond schreef: ↑05-02-2018 12:04Hee leuk topic. En dreumes is tot 2 jaar? Dan mag ik hier nog maar 1 maand zijn![]()
maandag 5 februari 2018 om 22:53
Toen ik zwanger was hadden we bij de verloskundige een soort "groepscontroles, in een groep van 8 zwangere vrouwen deel je ervaringen etc. Nu nog steeds goed contact mee.
Nu zet er iemand in de groepsapp (alle kindjes zijn ongeveer even oud, scheelt hoogstens een maand ) dat haar dochter al op t potje gaat en aangeeft dat ze naar de wc moet. Vervolgens reageren er nog 3 waarbij hun dreumes hetzelfde doet.
Is dit niet vrij vroeg? Ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen en zie het de komende tijd ook nog niet gebeuren met mn dochter. Enige wat ze doet wat er het meeste bij in de buurt komt is poep gooien, en geloof me daar word je niet vrolijk van.
Zijn hier meer waarbij ze op deze leeftijd al op t potje gaan? En hoe in vredesnaam begin je ermee?
Nu zet er iemand in de groepsapp (alle kindjes zijn ongeveer even oud, scheelt hoogstens een maand ) dat haar dochter al op t potje gaat en aangeeft dat ze naar de wc moet. Vervolgens reageren er nog 3 waarbij hun dreumes hetzelfde doet.
Is dit niet vrij vroeg? Ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen en zie het de komende tijd ook nog niet gebeuren met mn dochter. Enige wat ze doet wat er het meeste bij in de buurt komt is poep gooien, en geloof me daar word je niet vrolijk van.
Zijn hier meer waarbij ze op deze leeftijd al op t potje gaan? En hoe in vredesnaam begin je ermee?
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
maandag 5 februari 2018 om 23:04
Jeej dreumes topic. Mijn kleine baby is zaterdag 1 geworden. Hij was 11.5 week te vroeg geboren. Dus soms is t een beetje zoeken moet hoe "oud" hij nu is. Mijn kind is niet echt eenkennig, maar soms neigt hij wel meer naar mij. Hij kan vooral niet alleen worden gelaten, zodra we de ruimte uit zijn of uit zijn zicht begint hij heel zielig te huilen. Slapen heeft beter gegaan, hij begint steeds vaker midden in de nacht te krijsen. Hij kan wel zelf staan, maar nog niet gaan zitten. Dus ik vind t nog eng om de babyfoon eruit te doen.
Mijn vraag: Mijn baby drinkt geen water. Hoe gaat dat bij jullie?
Mijn vraag: Mijn baby drinkt geen water. Hoe gaat dat bij jullie?
dinsdag 6 februari 2018 om 00:36
Wij passen gedeeltelijk babyzindelijkheidscommunicatie toe. Zoon gaat dus al sinds 5 maanden geregeld op het potje. Ik ben alleen niet zo consequent maar heb periode gehad dat zoon iedere ochtend op potje poepte.Ijskonijn1 schreef: ↑05-02-2018 22:53Toen ik zwanger was hadden we bij de verloskundige een soort "groepscontroles, in een groep van 8 zwangere vrouwen deel je ervaringen etc. Nu nog steeds goed contact mee.
Kinderen plassen vaak bij wakker worden. Je zou dus kunnen proberen om je kind bij het verschonen na het slaapje/de nacht even op het potje te zetten.
dinsdag 6 februari 2018 om 07:36
Ik ook
dinsdag 6 februari 2018 om 07:38
Haha geweldig hè. Hier ook een steeds grotere woordenschat maar het is af en toe echt even puzzelen...Morgenstond schreef: ↑05-02-2018 14:19Ja, dat praten is enig he? En ook je eigen prestatie om te begrijpen wat ze bedoelen niet te vergeten. Zo had zoontje het hier over puulie toen hij pudding bedoelde. Hij kan nog geen slapen zeggen, maar zegt lapen. Toen zei ik ssssssslapen en zei hij: sss ...... lapen![]()
dinsdag 6 februari 2018 om 08:47
Iemand ervaring met slaapproblemen bij dreumes?
Mijn dreumes (20mnd) is vanaf dat ze 11 maanden is een slechte slaper, soms uren wakker snachts. Sinds de bevalling van m'n zoontje ligt ze bij mij in bed en gaat het iets beter, ze word wel regelmatig wakker maar kruipt tegen mij aan en slaapt verder. Afgelopen nacht was het weer drama, 3uur wakker geweest. Huilen/ jammeren en spelen, aan m'n haren trekken en met n kussen op m'n hoofd slaan. Ik sliep al weer bijna en werd boos, zij brullen alsof ik weet ik wat had gedaan, babyzoon ook weer wakker dus.
5uur in slaap gevallen en half 7 beneden.
Haar middagdutje doet ze sinds week of 6 ook niet meer, is wel moe maar komt gewoon niet in slaap, zelfs niet in de auto. 18.15 gaan we naar boven en dan valt ze tijdens de fles in slaap. Na een half uur word ze huilend wakker.
Haar laatste tanden zijn door, ze is wel verkouden met zere oren, ik heb neusdruppels en hoestdrank voor haar. Ook zonder oorpijn oid word ze na een half uur huilend wakker, soms meerdere keren op avond.
Ik ben inmiddels zo ontzettend moe dat ik voor m'n gevoel even niet helder kan denken.
Iemand ervaring/ tips?
Mijn dreumes (20mnd) is vanaf dat ze 11 maanden is een slechte slaper, soms uren wakker snachts. Sinds de bevalling van m'n zoontje ligt ze bij mij in bed en gaat het iets beter, ze word wel regelmatig wakker maar kruipt tegen mij aan en slaapt verder. Afgelopen nacht was het weer drama, 3uur wakker geweest. Huilen/ jammeren en spelen, aan m'n haren trekken en met n kussen op m'n hoofd slaan. Ik sliep al weer bijna en werd boos, zij brullen alsof ik weet ik wat had gedaan, babyzoon ook weer wakker dus.
5uur in slaap gevallen en half 7 beneden.
Haar middagdutje doet ze sinds week of 6 ook niet meer, is wel moe maar komt gewoon niet in slaap, zelfs niet in de auto. 18.15 gaan we naar boven en dan valt ze tijdens de fles in slaap. Na een half uur word ze huilend wakker.
Haar laatste tanden zijn door, ze is wel verkouden met zere oren, ik heb neusdruppels en hoestdrank voor haar. Ook zonder oorpijn oid word ze na een half uur huilend wakker, soms meerdere keren op avond.
Ik ben inmiddels zo ontzettend moe dat ik voor m'n gevoel even niet helder kan denken.
Iemand ervaring/ tips?
dinsdag 6 februari 2018 om 09:04
Op het potje gaan lijkt mij wat vroeg. Maar je kan het proberen natuurlijk. Elke ochtend, of elke avond na het eten (deed een collega). Dreumes hier geeft wel aan als ze gepoept of geplast heeft. Ze wijst naar haar luier en wil een nieuwe pakken. Dat vind ik al heel wat eigenlijk.
Geen water drinken heb ik geen ervaring mee. Het is bijna het enige wat ze juist wel drinkt. Melk niet, maar dat hoeft van mij dan ook niet. Dus ik doe er geen moeite voor.
Slaapproblemen heb ik ook niet zoveel ervaring mee. Ze ligt altijd in haar eigen bed omdat ze bij ons in bed alleen maar gaat keten. Misschien weer eens in eigen bed proberen cookie?
Geen water drinken heb ik geen ervaring mee. Het is bijna het enige wat ze juist wel drinkt. Melk niet, maar dat hoeft van mij dan ook niet. Dus ik doe er geen moeite voor.
Slaapproblemen heb ik ook niet zoveel ervaring mee. Ze ligt altijd in haar eigen bed omdat ze bij ons in bed alleen maar gaat keten. Misschien weer eens in eigen bed proberen cookie?
dinsdag 6 februari 2018 om 09:32
slaapproblemen... Heel veel ervaring ermee, maar om nou te zeggen dat ik een oplossing heb. I Wish. Heb wel gemerkt dat ze soms alleen slaapt als ze bij mij in bed ligt. Maar dat staat jammer genoeg ook garant voor een uur keten in de nacht. Elke nacht dus weer eerst proberen in haar eigen bed, en in geval van ellende in het grote bed.
Voorlezen, hier is het boek 'Pip en Posi en de ballon' duidelijk favoriet. leuke plaatjes en niet super veel tekst. Zag hem laatst ook bij de bieb liggen... Werkt ook een beetje als zoekboek: 'Waar is het vogeltje?'.
potje, Die staat nog mooi op zolder. En daar blijft ie waarschijnlijk nog wel even. Ze vindt een volle luier ook geen enkel probleem, dus verwacht niet dat die zindelijkheid snel gaat komen.
praten, nog geen woord! maar wijzen kan ze als de beste
en als ze wil eten klimt ze gewoon in haar stoel. Alle verhalen over dreumesjes die praten zijn zo schattig
hoop dat wij daar ook binnenkort van kunnen genieten!
Voorlezen, hier is het boek 'Pip en Posi en de ballon' duidelijk favoriet. leuke plaatjes en niet super veel tekst. Zag hem laatst ook bij de bieb liggen... Werkt ook een beetje als zoekboek: 'Waar is het vogeltje?'.
potje, Die staat nog mooi op zolder. En daar blijft ie waarschijnlijk nog wel even. Ze vindt een volle luier ook geen enkel probleem, dus verwacht niet dat die zindelijkheid snel gaat komen.
praten, nog geen woord! maar wijzen kan ze als de beste
en als ze wil eten klimt ze gewoon in haar stoel. Alle verhalen over dreumesjes die praten zijn zo schattig
Hier word ik niet vrolijk van!
dinsdag 6 februari 2018 om 09:48
Volgens mij scheelt potje per kind. Ik heb een vriendin met een zoontje van 19 maanden en die gaat af en toe op het potje. Hij geeft ook echt aan dat hij moet poepen of dat hij gepoept heeft. Ik vraag wel eens aan mijn zoontje of hij ook op het potje wil, maar dat wil hij ECHT NIET. Dus dan niet. Hij geeft nu wel soms aan dat hij gepoept heeft. Al ontkent hij het ook meteen weer als we het dan vragen.
Cookie, wat lastig van het slapen. Wij hebben ook geen gemakkelijke slaper, en zoontje slaapt nu dus weer hele nachten bij ons in bed. Dat gaat bij ons wel voortreffelijk, dus wij hebben daar in ieder geval een oplossing voor. Ik hoop dat jij ook snel iets vindt!
Cookie, wat lastig van het slapen. Wij hebben ook geen gemakkelijke slaper, en zoontje slaapt nu dus weer hele nachten bij ons in bed. Dat gaat bij ons wel voortreffelijk, dus wij hebben daar in ieder geval een oplossing voor. Ik hoop dat jij ook snel iets vindt!
dinsdag 6 februari 2018 om 10:14
Cookie, lastig is dat he. Mijn oudste was er zo eentje en jongste slaapt ook lang niet altijd de hele nacht (maar wel betet dan de oudste.. )
Maar bij beide waren dit soms dingen die hielpen:
- paracetamol
- banaan eten (in banaan zit een slaapverwekkend stofje)
- luisterboek aanzetten
- alpha music opzetten, zoals deze, https://itunes.apple.com/gb/album/gentl ... /977264468, gewoon een nummer kiezen (vanaf nr 4, daaronder is voor onder zes maanden) en op repeat zetten. Oudste heeft een jaar met een ipad op repeat in kamer geslapen.
Maar bij beide waren dit soms dingen die hielpen:
- paracetamol
- banaan eten (in banaan zit een slaapverwekkend stofje)
- luisterboek aanzetten
- alpha music opzetten, zoals deze, https://itunes.apple.com/gb/album/gentl ... /977264468, gewoon een nummer kiezen (vanaf nr 4, daaronder is voor onder zes maanden) en op repeat zetten. Oudste heeft een jaar met een ipad op repeat in kamer geslapen.
dinsdag 6 februari 2018 om 10:23
Pfff op het potje vind ik wel heel vroeg hoor. Daar moet ik echt nog niet aan denken.
Ik zie zoon ook nooit in zijn luier poepen, hij doet dat heel sneaky. Zo ineens ruik ik dan poep.
Ik stond zonet eventjes te rommelen in mijn luiertas in ee hal. Zoon was erbij, 2 tellen niet opletten en hij staat op de 3e trede van de trap.
Ik zie zoon ook nooit in zijn luier poepen, hij doet dat heel sneaky. Zo ineens ruik ik dan poep.
Ik stond zonet eventjes te rommelen in mijn luiertas in ee hal. Zoon was erbij, 2 tellen niet opletten en hij staat op de 3e trede van de trap.
dinsdag 6 februari 2018 om 10:53