Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Hebben jullie ook tips voor een fijne omslagdoek die ze in de maxicosi of autostoel aan kan houden?
Alle reacties Link kopieren
Owww jullie verhalen over slapen, feest der herkenning.Als ik de moeders om me heen mag geloven hebben die allemaal keurig slapende prinsen en prinsesjes en loopt alles heel soepel en vinden ze het nooit zwaar.

Hier ook een nog niet door slapende, tanden krijgende dochter van net één die soms ook tussen ons in verder slaapt.

Hoe doen jullie dat in jullie eigen bed met het dekbed als uk erbij ligt?
Tulpje78 schreef:
17-02-2018 10:13

Ik draag zelf een vest en dekbed ligt dan tot mijn middel en zoons borstkas. Wordt afgeraden bij samen slapen, maar hier werkt deze manier.
Tulpje78 schreef:
17-02-2018 10:13
Owww jullie verhalen over slapen, feest der herkenning.Als ik de moeders om me heen mag geloven hebben die allemaal keurig slapende prinsen en prinsesjes en loopt alles heel soepel en vinden ze het nooit zwaar.

Hier ook een nog niet door slapende, tanden krijgende dochter van net één die soms ook tussen ons in verder slaapt.

Ik neem dat maar met een korreltje zout, ik heb 2 vriendinnen die altijd roepen dat hun uk gewoon zonder problemen gaat slapen en doorslaapt. De keren dat ik erbij was hebben die kinders toch echt zonder uitzondering 30-60 minuten alles bij elkaar gekrijst.

Ik heb 3 hoofdkussens naast elkaar op bed, als zoonlief dan het tweede deel van de nacht erbij komt leg ik het middelste kussen halverwege zodat manlief niet zomaar doorrolt en ik leg zoon dan bovenop het dekbed en heel hoog. Al moet ik zeggen dat hij 9 van de 10 keer helemaal tegen mij aankruipt en de helft van mijn kussen in beslag neemt.
Lavendel: geen ervaring mee helaas. Wij deden er altijd een dekentje over bij kou of slapen in de auto/wandelwagen.

Slapen in ons bed beginnen we niet aan want dan slaapt niemand meer. Tenzij we de kinderen zouden vasttapen met ductape of zo. Want ze breken de hele tent af. Dus iedereen lekker in zn eigen bed. Alleen in het weekend “uitslapen” doen we wel eens in het grote bed, met een boekje of filmpje erbij. Maar langer dan een half uurtje blijft het ook dan niet rustig.
Naar mijn idee hebben mensen die zeggen dat kinderen niet in hun bed slapen relatief goede slapers. Ons kind sliep echt, echt niet zonder mij in het begin. Nu kan ik wel wegsneaken als hij slaapt, maar hij wordt dan vaak paniekerig wakker.
Hier leggen we hem zo hoog mogelijk tussen onze kussens in, Puk ligt dan waarschijnlijk ergens tot zijn navel onder het dekbed, vanaf zijn navel daarboven.

Als ik het zo opschrijf klinkt het wel heel onverantwoord dat ik het niet eens weet, maar om eerlijk te zijn ga ik me daar om 2uur 's nachts niet ook nog eens druk om maken. Heb het aan manlief gevraagd en die kijkt me ook aan alsof die water ziet branden.

Overigens is die kleine nu natuurlijk bijna 1,5 en merk ik wel dat ik in dat soort dingen makkelijker geworden ben dan toen hij 6mnd ofzo was.
1Aapje schreef:
17-02-2018 12:02
Naar mijn idee hebben mensen die zeggen dat kinderen niet in hun bed slapen relatief goede slapers. Ons kind sliep echt, echt niet zonder mij in het begin. Nu kan ik wel wegsneaken als hij slaapt, maar hij wordt dan vaak paniekerig wakker.
Dat denk ik ook. Ik kan mij echt niet indenken dat onze dochter tussen ons in slaapt. Maar ze slaapt dan ook het beste in haar eigen bed en die paar keer dat ze slechte nachten heeft dan nog blijft ze in haar bed. Ik kan me wel voorstellen dat het meer rust geeft om je kind bij je in bed te hebben als het anders betekent dat er helemaal niet wordt geslapen.
1Aapje schreef:
Ik denk dat dat grotendeels waar is, maar dat er ook een stukje gewenning kan (!) zijn. Onze oudste had zeker toen ze klein was ook periodes dat ze niet wilde slapen zonder ons en wat hebben we vaak, lang naast het bedje gezeten om te aaien etc, maar in bed genomen hebben we nooit (kan niet helemaal uitleggen waarom, maar dat past gewoon niet bij ons, dat samen slapen, laten we het daarop houden, ieder z'n ding). Na een tijdje ging dat over en nu slaapt ze al heel lang het lekkerste driedubbeloverdwarsonderstebovenophetdekbed in haar eigen bed.
Grappig om te lezen hoe iedereen dat samen slapen toch weer anders aanpakt. Ons bed is 1.60 m. Volgens mij. Man slaapt onder een dekbed en ik onder een deken in een hoeslaken. We slapen dus ook met eigen deken ;-)
Zoontje slaapt tussen ons in in een slaapzak en onder een los ledikant dekentje. Ik hou zoontje zo ver mogelijk bij onze kussens uit de buurt, al verloopt dat in het midden van de nacht niet altijd zoals gewenst :P
En zoontje hier kruipt ook altijd mijn kant op.
1Aapje schreef:
Ik denk dat je dat niet zo makkelijk kunt zeggen. Er zijn ook mensen die ervoor kiezen hun kind niet gauw in hun eigen bed te nemen vanaf het begin af aan, omdat ze dan zelf niet meer slapen. Mijn kind is een lichte slaper maar ik ook, als zij bij mij ligt dan slaap ik zelf niet. Ik neem haar dus alleen in bed bij ziekte of als het echt, echt, echt (na 4x teruggaan, paracetamol, Dentinox, met haar in de stoel zitten) nog steeds niet lukt. Dan zijn we gerust 1,5 uur verder. Dit is al zo vanaf het begin. In het begin liepen we soms halve nachten met haar rond, maar heb haar toen ook zelden in eigen bed genomen.

Nu is ze er dus aan gewend in eigen bed te slapen en gaat ze dus keten als ze bij ons ligt. Dat is ze niet gewend en vindt ze veel te gezellig! :blob: Of ze valt in slaap bovenop mij en dan slaap ik zelf helemaal niet. Maar een goede slaper zou ik haar niet noemen. Alleen ik ben zelf ook geen goede slaper en samen in 1 bed is voor ons geen goede optie.
Ik heb over 4 weken ook een dreumes in huis dus ik kom alvast meeschrijven :-D

Vinden jullie een glijbaan een aanrader voor een bijna 1-jarige? We twijfelen om dit voor zijn verjaardag te vragen van de familie.
Sunny-91 schreef:
17-02-2018 15:29
Ik heb over 4 weken ook een dreumes in huis dus ik kom alvast meeschrijven :-D

Vinden jullie een glijbaan een aanrader voor een bijna 1-jarige? We twijfelen om dit voor zijn verjaardag te vragen van de familie.
Die van ons is ongelooflijk fan van glijbanen, maar je moet ze er (zeker de eerste tijd) wel steeds op zetten, dus veel tillen ;-) . Wij hebben dus voor de eerste verjaardag voor een schommel gekozen, die heeft in de winter op zolder gehangen en gaat in het voorjaar naar buiten.
Onze dreumes schreeuwt moord en brand als ie van de glijbaan gaat. Daarna belt ie stichting Veilig Thuis :-P) Om vervolgens dikke tranen te laten rollen en huilend verder te lopen.

Dus de onze zou je geen plezier doen met een glijbaan :biggrin:
ToevalligeDwaas schreef:
17-02-2018 15:03
Ik denk dat je dat niet zo makkelijk kunt zeggen. Er zijn ook mensen die ervoor kiezen hun kind niet gauw in hun eigen bed te nemen vanaf het begin af aan, omdat ze dan zelf niet meer slapen. Mijn kind is een lichte slaper maar ik ook, als zij bij mij ligt dan slaap ik zelf niet. Ik neem haar dus alleen in bed bij ziekte of als het echt, echt, echt (na 4x teruggaan, paracetamol, Dentinox, met haar in de stoel zitten) nog steeds niet lukt. Dan zijn we gerust 1,5 uur verder. Dit is al zo vanaf het begin. In het begin liepen we soms halve nachten met haar rond, maar heb haar toen ook zelden in eigen bed genomen.

Nu is ze er dus aan gewend in eigen bed te slapen en gaat ze dus keten als ze bij ons ligt. Dat is ze niet gewend en vindt ze veel te gezellig! :blob: Of ze valt in slaap bovenop mij en dan slaap ik zelf helemaal niet. Maar een goede slaper zou ik haar niet noemen. Alleen ik ben zelf ook geen goede slaper en samen in 1 bed is voor ons geen goede optie.
Precies dit. Mijn dochter is een slechte en lichte slaper en ik heb haar pas enkele weken geleden voor het eerst bij me in bed genomen. En inderdaad pas na speen teruggeven, dentinox, paracetemol, rondlopen etc. Als ze bij ons in bed slaapt is het meestal keten, soms valt ze tegenwoordig na een half uur spelen in slaap. Ik slaap zelf heel slecht als ze bij ons in bed ligt.
Dochter is 11 maanden, dus schrijf vast mee :)
Dochter is een makkelijke slaper.
Heeft nooit bij ons in bed geslapen, dat durf ik niet. Ze slaapt het best in haar eigen bedje.

Dochter krijgt een schommel voor haar 1e verjaardag.
Glijbaan is hier heel populair. In de speeltuin dan. Thuis hebben we hem niet. Ik vraag me ook af of het lang leuk blijft of dat de lol er snel van af is.
Hmm daar had ik nog niet over nagedacht Elifantje.. inderdaad best kans dat de lol er dan snel af is.

Voor degenen die een schommel geven/hebben: wat voor schommel is dat dan? Wij hebben niet zo'n grote tuin, dus zo'n heel speeltoestel zou niet passen.
Ik heb vandaag officieel een dreumes.

Zoon pakt geen speen, dus dat was al geen optie. Ik zei eerst ook dat ik kind niet in bed zou nemen maar zoals ik al zei slaapt er anders niemand. Ik geloof niet in gewenning bij een kind van 4 weken, wel in mamahonger.

Ik zou in de speeltuin paar keer glijbaan testen. Zoon heeft een houten trybike gekregen vandaag. Maar wij hebben buiten ook niet echt plek voor glijbaan of schommel.
Gefeliciteerd aapje!! :cheer2:
Gefeliciteerd!
Wat leuk, gefeliciteerd!

Mamahonger geloof ik niet in sinds ik een netgeboren baby heb gehad die echt niets van mij moest hebben en alleen papa wilde. Best rare gewaarwording bij zo’n kleintje. Gelukkig had ik al gelezen over “faaaasses” en is het goedgekomen ;-)

Wij hebben drie glijbanen, twee hogere in de tuin en een kleintje binnen. Oudste klom altijd overal op en gleed op allerlei manieren van glijbanen af. Jongste snapt het pas sinds kort een beetje en vindt het nu ook wel leuk. We hebben ze er trouwens nooit opgezet maar gewacht tot ze het zelf doorhadden hoe erop te klimmen en vanaf te glijden en dat ging goed. Twee banen komen van marktplaats en kostten dus niet zo veel ook.

Schommels hebben we ook (buiten), maar dat kwam pas veel later bij de oudste dat ze dat leuk vond. Jongste vindt er nog niks van.
Gefeliciteerd met de kleine aap!!! :monkey:
Wij hebben iets wat hier op lijkt aan haken in de balk van het plafond:

https://www.bol.com/nl/p/bigjigs-houten ... ype=browse
Gefeliciteerd Aapje !

Ik geloof wel in gewenning en was daar in het begin ook erg bang voor. Bij een mogelijke 2e hoop ik daar wat makkelijker in te worden en gewoon te doen wat op dat moment werkt. Doen we nu overigens wel, maar had een hoop onzekerheid en stress gescheeld als ik dat vanaf het begin had gedaan.

Hier de grimm's regenboog als cadeau voor 1e verjaardag ! Ook een aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven