Ergerlijke facebookberichten deel 5
zondag 25 februari 2018 om 19:24
maandag 26 februari 2018 om 10:11
Ik snap best dat je trots op je kleine en zijn/haar ontwikkelingen bent, maar ik snap dan weer niet dat elke zucht en scheet op facebook gezet moet worden. Vind het wat dat betreft hetzelfde als mensen die een nieuwe liefde of nieuw huisdier hebben en alles hierover op FB plempen.
Er schiet me nog een ergernis binnen: mensen die hun eigen berichten liken. Ik ken iemand die haar eigen berichten liket, soms ook als enige (dus dat niemand anders dat berichtje liket).
Er schiet me nog een ergernis binnen: mensen die hun eigen berichten liken. Ik ken iemand die haar eigen berichten liket, soms ook als enige (dus dat niemand anders dat berichtje liket).
In this mad house we must all survive
maandag 26 februari 2018 om 22:16
Dat laatste is feitelijk best wel pijnlijk voor haar lijkt mij.Zijdehoentje schreef: ↑26-02-2018 10:11Ik snap best dat je trots op je kleine en zijn/haar ontwikkelingen bent, maar ik snap dan weer niet dat elke zucht en scheet op facebook gezet moet worden. Vind het wat dat betreft hetzelfde als mensen die een nieuwe liefde of nieuw huisdier hebben en alles hierover op FB plempen.
maandag 26 februari 2018 om 22:49
Ik heb ooit eens gelezen, en ik heb die theorie ook meermaals zelf bevestigd gezien, dat mensen die je tijdlijn overladen met foto's en berichtjes over hoe geweldig verliefd ze wel niet zijn, hun sjattie hun hele leveuh is en ze elke dag minstens drie selfies van zichzelf moeten maken om te tonen hoe blij ze wel niet met elkaar zijn en wat ze die dag weer allebei samen hebben gedaan, relaties zijn die vaak meer kans hebben om gedoemd zijn te mislukken. Eigenlijk kortweg omdat je meer bezig bent met de buitenwereld te willen laten zien hoe knap het is dat je iemand aan de haak hebt geslagen, dan dat je met de relatie zelf bezig bentZijdehoentje schreef: ↑26-02-2018 10:11Vind het wat dat betreft hetzelfde als mensen die een nieuwe liefde

dinsdag 27 februari 2018 om 02:21
Butterscotch schreef: ↑26-02-2018 22:49Ik heb ooit eens gelezen, en ik heb die theorie ook meermaals zelf bevestigd gezien, dat mensen die je tijdlijn overladen met foto's en berichtjes over hoe geweldig verliefd ze wel niet zijn, hun sjattie hun hele leveuh is en ze elke dag minstens drie selfies van zichzelf moeten maken om te tonen hoe blij ze wel niet met elkaar zijn en wat ze die dag weer allebei samen hebben gedaan, relaties zijn die vaak meer kans hebben om gedoemd zijn te mislukken. Eigenlijk kortweg omdat je meer bezig bent met de buitenwereld te willen laten zien hoe knap het is dat je iemand aan de haak hebt geslagen, dan dat je met de relatie zelf bezig bent.
Ah dat is goed nieuws voor mij, want ik heb nooit de moeite genomen om mijn relatie status aan te passen.

dinsdag 27 februari 2018 om 07:59
Dat geloof ik zo. Ik vind dat als je relatie goed is (of dat nou 1 maand is, een half jaar, 10 jaar of 25 jaar) je dat niet tot in den treure hoeft 'aan te tonen' op notabene Facebook.Butterscotch schreef: ↑26-02-2018 22:49Ik heb ooit eens gelezen, en ik heb die theorie ook meermaals zelf bevestigd gezien, dat mensen die je tijdlijn overladen met foto's en berichtjes over hoe geweldig verliefd ze wel niet zijn, hun sjattie hun hele leveuh is en ze elke dag minstens drie selfies van zichzelf moeten maken om te tonen hoe blij ze wel niet met elkaar zijn en wat ze die dag weer allebei samen hebben gedaan, relaties zijn die vaak meer kans hebben om gedoemd zijn te mislukken. Eigenlijk kortweg omdat je meer bezig bent met de buitenwereld te willen laten zien hoe knap het is dat je iemand aan de haak hebt geslagen, dan dat je met de relatie zelf bezig bent.
Wat zou het betekenen voor mensen die weet ik het hoe vaak foto's plaatsen van hun eten (uit eten, maar voornamelijk zelf bereid)?
dinsdag 27 februari 2018 om 08:03
Lijkt mij ook, vooral aangezien Facebook een uitlaatklep is voor haar (inclusief de meest intieme details). Men heeft wel eens aan haar gevraagd of ze beseft dat iedereen mee kan lezen cq of ze misschien die privé-dingen zo veel mogelijk achterwege wil laten. Ze had haar schouders opgehaald en gezegd dat als je het niet wil lezen, je haar dan maar niet hoeft te volgen. Onbegrijpelijk...

dinsdag 27 februari 2018 om 08:20
Klopt zeker! Ik had 3 van zulke walgelijke stelletjes op mijn timeline. De hartjes en ‘I love yous’ vlogen je om de oren. Elkaar ook constant taggen in van die zoetsappige berichten als ‘tagButterscotch schreef: ↑26-02-2018 22:49Ik heb ooit eens gelezen, en ik heb die theorie ook meermaals zelf bevestigd gezien, dat mensen die je tijdlijn overladen met foto's en berichtjes over hoe geweldig verliefd ze wel niet zijn, hun sjattie hun hele leveuh is en ze elke dag minstens drie selfies van zichzelf moeten maken om te tonen hoe blij ze wel niet met elkaar zijn en wat ze die dag weer allebei samen hebben gedaan, relaties zijn die vaak meer kans hebben om gedoemd zijn te mislukken. Eigenlijk kortweg omdat je meer bezig bent met de buitenwereld te willen laten zien hoe knap het is dat je iemand aan de haak hebt geslagen, dan dat je met de relatie zelf bezig bent.
het mooiste meisje dat je kent’ enz.
En dan besef je op een dag dat de terreur gestopt is... hmmm... toch uit nieuwsgierigheid het profiel bezoeken en ja hoor... beide vrijgezel.
Echt je kan er de klok bijna op gelijk zetten, dit gebeurde steevast na een jaar.
dinsdag 27 februari 2018 om 09:07
De doctrine van DomesticGoddessButterscotch schreef: ↑26-02-2018 22:49Ik heb ooit eens gelezen, en ik heb die theorie ook meermaals zelf bevestigd gezien, dat mensen die je tijdlijn overladen met foto's en berichtjes over hoe geweldig verliefd ze wel niet zijn, hun sjattie hun hele leveuh is en ze elke dag minstens drie selfies van zichzelf moeten maken om te tonen hoe blij ze wel niet met elkaar zijn en wat ze die dag weer allebei samen hebben gedaan, relaties zijn die vaak meer kans hebben om gedoemd zijn te mislukken. Eigenlijk kortweg omdat je meer bezig bent met de buitenwereld te willen laten zien hoe knap het is dat je iemand aan de haak hebt geslagen, dan dat je met de relatie zelf bezig bent.

"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

zondag 1 april 2018 om 09:59
Oh my god..... Ja ik heb er ook zo eentje,,,,,,,,, De laatste 10 of 15 posts op zijn wall zijn die achterlijk domme vragen, hij doet niks anders meer lijkt wel.single1985 schreef: ↑01-04-2018 08:50Vervelen mensen zich of zo? Heb nu al 2 mensen ontvolgt omdat ze zeker 10 keer per dag de vraag van Facebook gaan beantwoorden. Boeiend dat je liever dit of dat eet of wat je lieveling kleur is etc....
zondag 1 april 2018 om 10:18
Zo'n iemand heb ik ook, maar die volg(de) ik al niet, dus dat scheelt. Vind het ook niet echt de meest hoogdravende vragen...
Een kennis van me deelt ieder bericht van mensen en dieren die vermist worden, ook de oproepjes om berichten van/over mensen met een ernstige ziekte en dergelijke te delen. Om de een of andere reden irriteert het me, geen idee waarom. Het voelt ook heel dubbel, gezien de inhoud van de berichten. Alleen ik snap niet waarom iemand weet ik het hoe veel van dit soort berichten deelt.
Een kennis van me deelt ieder bericht van mensen en dieren die vermist worden, ook de oproepjes om berichten van/over mensen met een ernstige ziekte en dergelijke te delen. Om de een of andere reden irriteert het me, geen idee waarom. Het voelt ook heel dubbel, gezien de inhoud van de berichten. Alleen ik snap niet waarom iemand weet ik het hoe veel van dit soort berichten deelt.

zondag 1 april 2018 om 11:04
Ja ik heb er daar ook een paar van. Die delen alle vermissingen etc. Zelfs van een paar jaar geleden (of nog langer) terwijl ze dus allang weer terecht zijn.Zijdehoentje schreef: ↑01-04-2018 10:18Zo'n iemand heb ik ook, maar die volg(de) ik al niet, dus dat scheelt. Vind het ook niet echt de meest hoogdravende vragen...

zondag 1 april 2018 om 11:13
Nou die personen lezen dan niet even de reacties eronder. Die denken: oh er wordt iemand vermist, wat erg, even delen.Zijdehoentje schreef: ↑01-04-2018 11:10Oei, dat is wel heel erg... Heeft/hebben diegene(n) niet door dat het delen van dergelijke berichten - dus als mensen gelukkig weer terecht zijn - niet meer nodig is?
En als ze dat gedeeld hebben is er altijd wel iemand die zegt: Hij/zij is allang weer terecht. Dan wordt er weer gereageerd: Oke, bedankt voor je berichtje. Maar ze blijven het delen zonder eerst te kijken of er al een update is.
zondag 1 april 2018 om 11:20
Vind het dom overkomen als mensen niet verder lezen dan hun neus lang is en berichten delen om het delen. Lijkt me voor de familie/omgeving van de betreffende persoon best wel confronterend, er vanuit gaande dat ze kunnen zien hoe vaak het bericht (opnieuw) gedeeld is en dat er weer op gereageerd is...

zondag 1 april 2018 om 16:11
Ja precies dit.Zijdehoentje schreef: ↑01-04-2018 11:20Vind het dom overkomen als mensen niet verder lezen dan hun neus lang is en berichten delen om het delen. Lijkt me voor de familie/omgeving van de betreffende persoon best wel confronterend, er vanuit gaande dat ze kunnen zien hoe vaak het bericht (opnieuw) gedeeld is en dat er weer op gereageerd is...

maandag 2 april 2018 om 08:15
single1985 schreef: ↑01-04-2018 16:04Ik zag gisteren dat iemand een bericht uit 2015 deelde. Huisdier was zoek en had dringend medicatie nodig.

woensdag 4 april 2018 om 06:39
Absoluut dat ik het durf!!!!
Jullie vragen je af waarom sommige homoseksuelen zich verstoppen en slecht leven? Simpelweg omdat mensen ze veroordelen voor hun geaardheid zonder ze echt te kennen... leef en laat leven!!! Wat verandert het aan je leven als 2 vrouwen of 2 mannen van elkaar houden?? NIKS!!!
Als je akkoord bent kopieer en plak ... Eens kijken wie er ook durft. #sterktevoorronnieenjasper #gayisok #nietnormaalmeerdit
-------
Dat is wel lef hebbeb dit bericht met j3 vrienden te delen
. Normaal deelt deze persoon alles openbaar.
Jullie vragen je af waarom sommige homoseksuelen zich verstoppen en slecht leven? Simpelweg omdat mensen ze veroordelen voor hun geaardheid zonder ze echt te kennen... leef en laat leven!!! Wat verandert het aan je leven als 2 vrouwen of 2 mannen van elkaar houden?? NIKS!!!
Als je akkoord bent kopieer en plak ... Eens kijken wie er ook durft. #sterktevoorronnieenjasper #gayisok #nietnormaalmeerdit
-------
Dat is wel lef hebbeb dit bericht met j3 vrienden te delen

woensdag 4 april 2018 om 14:04