Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Peg, veel sterkte met wachten weer vandaag. Duimen maken overuren hier.

Harleygirl, je naam komt me bekend voor. Heb je een tijdje terug ook niet eventjes meegeschreven hier?

Iig welkom.

Ben ik eindelijk iets opgeknapt, hang en zit lief de hele nacht op de wc. Gelukkig gaat het nu weer iets beter met hem maar ach wat was hij ziek zeg. Arme schat!
Peg: Leef met je mee vandaag! We duimen allemaal voor een mooie waarde hoor! In ons zh doen ze trouwens niet meer aan bloedtesten, je moet gewoon thuis de urinetest doen en dat is het. Vond dat zo raar, wilde graag cijfers horen.

Harley; welkom back! Spannend dat je gaat beginnen met de eerste spuiten. Het is een hele stap die je neemt.... Wat betreft de wachtweken, ik ben ze redelijk doorgekomen. Maar het lijkt soms of weken maanden duren. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Neem je een weekje vrij, ga dan vooral leuke dingen doen en niet thuis zitten kniezen, want dat is killing! Heel veel succes met de behandeling en schrijf het hier allemaal lekker van je af!!

Zitah; balen hoor, dat ziek zijn. Het lijkt echt of iedereen een beurt krijgt. Beterschap beide!
Peg, spannend zeg! Wel fijn dat je dezelfde dag nog kunt bellen. Ik hou het forum in de gaten.

Soof, tja, misschien wennen zorgen. Maar als er direct betere tijden komen, dan realiseer je je denk ik ineens dat je toch wel veel zorgen had, snap je?

Harley, welkom. Ik hou in de wachtweken een mix aan: korte dagen op het werk en thuis lekker rustig aan doen. Al vind ik het werken op die momenten wel een last omdat ik teveel spanning heb (en telkens als ik iets voel 'lopen' naar de toilet ren omdat ik bang ben dat ik ongesteld ben). Ik ben ook heel bewust 3 dagen gaan werken, dan kan ik die mix ook maken. Overigens ervaar ik de eerste anderhalve week niet als killing, pas de laatste paar dagen. Maar ook dat is voor iedereen verschillend. Volg je gevoel. Sterkte in ieder geval. Aan het spuiten wen je denk ik wel, ik heb nog niemand hier gehoord die het leuk vindt, maar iedereen went er eigenlijk wel aan. We zijn tenslotte prickbitches! Spui je frustraties hier, dat komt helemaal goed.

Zitah, da's wel klote dat jullie elkaar afwisselen.

CD, je zult al wel weg zijn, maar voor het geval je dit nog leest: fijn weekend en gefeliciteeerd!!! (met 20 weken en met trouwdag).

Merel, vervelend dat je zoveel last hebt van de bijwerkingen. Hoe lang moet je nog?
YESSSSSSSSSSSSSSS!!!!!

Peg = zwanger! Wat goed zeg, wat geweldig!!! Ik ben zo blij voor je. Had je moeder het toch goed gezien, zei toch dat moeders altijd gelijk hebben ?

Hoop dat je over 1,5 uur een mooie waarde te horen krijgt. Zou ze meteen ook even herinneren aan je BBZ. Dit geeft je volgens mij 'recht' op of 'voorrang' voor een echo met 5 weken. Dat kunnen ze namelijk zien of het vruchtje (of vruchtjes!!!) in de baarmoeder zitten. Heb dit zelf ook gehad toen ik zwanger was van zoontje, had toen namelijk al 2x bbz gehad en dat is gewoon een risico. Laat je niet afschepen meis!!!

En voor wat betreft je twijfels: ik herken ze (helaas) maar al te goed. De eerste dagen en weken gaan tergend langzaam voorbij, dat is zo. Maar je zult zien dat de tijd na verloop van tijd steeds harder gaat. En dat je niet om de 5 minuten op de wc zit te broekloeren. En dat het vertrouwen groeit. Met elke echo zul je je hoopvoller voelen. Geef ook toe aan je onzekerheid, spreek het uit. Maar wees ook blij dat je nu weer zover bent! Het ís toch een wonder meis, dat er 1 of 2 mensjes in je aan het groeien zijn?

Het is je zo ontzettend gegund!

Lang leve het PO SI TI VIS ME !!

Oh en voor alle andere meiden: gefeliciteerd met de goede echo's enzo en sterkte met alles wat tegenzit. Zit zelf al een paar dagen in de lappenmand en zoontje is ontzettend ziek vanaf zondagnacht. Echt een drama. Ons kleine mannetje is al een kg afgevallen. Gelukkig heeft ie vanochtend wat water en een beschuitje binnengehouden... Hopelijk gaat het snel weer beter. Echt niet fijn om je kindje zo ziek te zien...
anoniem_47007 wijzigde dit bericht op 27-02-2009 13:39
Reden: typefoutje...
% gewijzigd
peggy hoe is het gegaan?

mag mij op zich wel in de tabel zetten.

bezig sinds dec 2007, mm rond juni
Harleygirl: welcome back! Want volgens mij heb je hier eerder geschreven. Ik nam juist niet vrij in de wachtweken. Zolang ik aan het werk was en lekker druk bezig was dacht ik niet zoveel na. Thuis gekomen ging ik juist lopen malen/twijfelen/piekeren/jezelf gek maken e.d. Doe wat jij het fijnst vind. Het is voor iedereen weer anders.

Ben erg benieuwd naar Peg....
*** zit op haar handen om niet te vragen of Peg al wat weet ***
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Oehh spannend...... bijan drie uur!

Harley girl, welkom terug en sterkte ermee! Ik ben ook meer van het doorwerken tijdens de wachtweken, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

CD, gefeliciteerd met 3 jaar getrouwd en 20 weken! Binnenkort de echo?

Merel, balen van je klachten. Zet 'm op!
JAAAAAAAHHHHH!!!!!

HCG was 400! Is uitstekend! Ben zo blij! Peg-man gebeld net voordat hij ging vliegen en is superblij maar erg bezorgd!

Zondag weer prikken, maandag uitslag maar we zijn al heel ver gekomen! Joepie!
Sorry dat ik niet meer zoveel op de anderen reageer maar ik ben zo in de war...............

Jullie zijn erg lief!
OOOOOOOOOOOOOOO PEG!

**doet een vreugde dansje op het bureau**

Wat een geweldig nieuws!!!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Super Peg! Nogmaals een dikke proficiat!
Peggy: JIPPIE!!!
Gefeliciteerd!!!! Geniet lekker als je mannetje weer thuis is.

Super Peggysue! Succes de komende, spannende (hopelijk nog 8,5 maand durende) tijd!!!!
Peggy, wat heerlijk!!!!!!!!Druk je mannetje straks lekker tegen je aan, en voel je heel rijk!!!!
Yes yes yes, super voor je! Gefeliciteerd!
Jippie, Peggy, gefeliciteerd en geniet er straks van samen met je man!
Peg, wat super zeg. Gefeliciteerd! Toch weer een geruststelling he.

Harley, welkom! Succes met de eerste spuiten. Ik vond het ook wel prettig om tijdens de wachtweken te werken. De behandeling zelf vond ik trouwens wel heftig doordat ik erg moe en chagerijnig van de hormonen werd, maar ik heb ook wel heel lang moeten spuiten. Ik hoop dat je niet teveel last hebt van bijwerkingen.
Peggy, wauw, gefeliciteerd!! Enne...iedere zwangerschap begint met 1 dag. Hoe is je gevoel? Want de vorige keer had dat het wel bij het rechte eind. Maar kan me ook heeeeeeel goed voorstellen dat je er even 'geen gevoel' bij hebt (als in: het is allemaal zo warrig en alles door elkaar dat je er geen touw aan kunt vastknopen)
Peg SUPER!!!!! Nogmaals gefeliciteerd.

Harley welkom. Ik begin zelf ook voor het eerst met IVF, dus kan je geen tips/advies geven.

Torn, beterschap voor jou en je zoontje.
Yeahh Peggy, wat super voor jullie van harte meid.
Kom ff Peg feliciteren maar wordt door man de keuken ingeschopt. Hij heeft honger!

Maar Peg, gefeliciteerd!!!!! Ik ga je zo meteen verplaatsen in de tabel!!!!
Zo, Peg heeft haar nieuwe plekkie in de tabel en Knappekloon staat er ook in.

Hayleygirl, welkom terug! Spannend dat je gaat beginnen. Het spuiten zelf valt heel erg mee. De effecten van de hormonen zijn voor iedereen anders maar het prikken op zich is iets waar je je overheen kan zetten. Het blijft natuurlijk vervelend om te doen maar het viel mij heel erg mee. Veel minder eng dan ik dacht. In de wachtweken werk ik liever. Maar ik doe IUI en ben niet extra moe ofzo. De laatste keer bleef mijn menstruatie heel lang weg en was ik blij dat ik er op het werk even niet aan hoefde te denken. Ik denk dat je die twee weken na de terugplaatsing de wijzers van de klok wel vooruit wilt kijken. Maar je moet doen wat jou het fijnst lijkt! Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wil je in de tabel? Dan moet je even zeggen wat je er in wil, dan zet ik je er bij.

Torn, beterschap voor je zoontje! Hopelijk is hij er snel weer bovenop.

Misschien een idee om de nieuwe meiden ook uit te nodigen voor de hyves?

En voor iedereen hier: we zijn op de hyves bezig om een datum af te spreken voor een tweede meeting! Dus als het je leuk lijkt om mee te gaan, check dan de hyve.
Joehoeoeoeoe Peg, van harte meid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven