Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Tijdens mijn zwangerschap bleek dat ik de waterpokken niet had gehad als kind. Heb mij begin dit jaar alsnog laten vaccineren hiervoor. Ik heb dit bij de huisarts aangevraagd en dit waren inderdaad twee prikken. De tweede prik is tussen de 4-8 weken na de eerste vaccinatie. Ik was in totaal ongeveer 100,- kwijt.
Ik weet niet of dit anders is voor kinderen.
Tinkeltje34 schreef:
04-03-2018 19:58
Hij ligt nu met man in het grote bed. Net weer helemaal overstuur. Het wordt weer een lange nacht. Het ging best goed vandaag, ook het slapen. Maar nu is het weer knudde.
Zoon ligt momenteel naast mij in bed. Voor tweede nacht op rij alles uitgespuugd terwijl hij overdag hooguit wat jengeliger is.
Hij heeft de hele nacht doorgeslapen! :applause:

Hij is nu lekker aan het spelen. Even afwachten hoe het vandaag gaat en misschien kan hij dan morgen wel weer naar de opvang. De jeuk komt meestal in de loop van de dag.
:cheer2: Voor doorslapen
Hallo ervaringsdeskundigen, even een vraagje die voor jullie gesneden koek moet zijn:

Otis gaat om 1/2 7 naar bed en slaapt dan door tot meestal 01.00 dan geef ik hem de fles. Daarna wordt hij soms om 4 uur soms om 5 uur wakker. De ene keer van een poepluier.

Als hij een poepluier heeft dan verschoon ik m en leg ik m terug
Als hij gewoon ligt te brabbelen dan doe ik zijn deur dicht (dan hoor ik t brabbelen niet en als hij gaat huilen wel)

Meestal nemen we m van 6 tot 1/2 7 in bed wanneer hij weer een fles krijgt.

Hebben jullie tips hoe ik m tot 6 uur kan laten slapen? of is t een fase....?
Badmeester: is een fase. Ik deed hetzelfde als jij. Sommige mensen geven dan nog wel eens een klein flesje zo vroeg, ik geloof niet dat wij dat deden. Het was mijn ervaring dat als ik ging lopen klooien met zijn voedingen (bijvoorbeeld eerder of later een fles), dat hij dan nog veel meer wakker was. Qua voeding volgde ik hem zelf.

5 uur is het wel het koudste moment van de nacht. Je zou nog kunnen kijken of hij doorslaapt als hij een extra dekentje heeft.
anoniem_362760 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 08:27
1.95% gewijzigd
gequote ipv aangepast...loop lekker te stuntelen
anoniem_362760 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 08:26
90.09% gewijzigd
Gequote ipv bijgewerkt
Hoort er bij denk ik. Je kan nog proberen dat ie afleiding heeft die te maken heeft met slapen. Dus een zacht muziekje of ronddraaiding boven zijn bedje.

Het kan ook zijn dat ie het koud heeft. Niet alle baby's hebben het maar als de onze had gepoept maar hij lag lekker warm, dan sliep ie gewoon door.
dank u dames.

Over 6 maanden is het ook een dreumes dus dan ben ik hier weer vaker te vinden maar dan zijn jullie weer doorgeschoven haha.
En staar je niet blind op 'doorslapen' Badmeester. Het is geen doel/prijs/overwinning dat je baby doorslaapt. Het is vaak wel het eerste waar mensen over beginnen bij het zien van een baby maar men hecht er naar mijn mening veel te veel waarde aan.
BahcoBarbie schreef:
05-03-2018 08:30
En staar je niet blind op 'doorslapen' Badmeester. Het is geen doel/prijs/overwinning dat je baby doorslaapt. Het is vaak wel het eerste waar mensen over beginnen bij het zien van een baby maar men hecht er naar mijn mening veel te veel waarde aan.
Ik heb t al best wel losgelaten hoor voor mijn doen. Ik vind die ene nachtvoeding prima en heb badmeesteres ook aangeboden dat de hele week te doen omdat ze met een nieuwe baan is begonnen.
badmeester schreef:
05-03-2018 08:35
Ik heb t al best wel losgelaten hoor voor mijn doen. Ik vind die ene nachtvoeding prima en heb badmeesteres ook aangeboden dat de hele week te doen omdat ze met een nieuwe baan is begonnen.

:thumbsup: Er is namelijk op veel zaken veel eer te behalen maar doorslapen is er niet één van.

Mijn man doet trouwens ook de nachten. Dat is zo ontstaan omdat ik een keizersnee had en in het begin niks kon. Daarna bleef hij het doen en ik ben er blij mee. Hij kan beter tegen het slaapgebrek dan ik.
Alle reacties Link kopieren
Naar de HA gaan voor de inenting heb ik nog helemaal niet bij stilgestaan!

Weer slechte nacht hier, overgegeven en later werd hij wakker van de koorts... arme knul!

Veel zieke kindjes op dit moment! Hopelijk de laatste van deze winter!
BahcoBarbie schreef:
05-03-2018 08:52
:thumbsup: Er is namelijk op veel zaken veel eer te behalen maar doorslapen is er niet één van.

Mijn man doet trouwens ook de nachten. Dat is zo ontstaan omdat ik een keizersnee had en in het begin niks kon. Daarna bleef hij het doen en ik ben er blij mee. Hij kan beter tegen het slaapgebrek dan ik.
Eens! Bij ons komt slechter slapen nu met periodes ook voor. Dan kunnen doorslapen, zegt weinig over later.

Mijn man gaat er ook meer uit. Hij kan ook beter tegen slaapgebrek. Inmiddels ga ik er nu 1/3 van de tijd uit.

Bolo: ach wat zielig. Beterschap.
Badmeester, zoals alles is het een fase ;) Ik probeerde altijd niet voor 6 uur de fles te geven. Als ze eerder wakker was gaf ik haar een speen, vaak viel ze dan weer in slaap. Als ze alleen aan het brabbelen was liet ik haar liggen, pas bij echt huilen ging ik naar haar toe.

En als ze dan toch nog te vroeg wakker was deed ik gewoon heel rustig aan, zodat ze echt pas om 6 uur de fles kreeg. Ik had het idee dat ze dan in elk geval eraan zou wennen dat er pas om 6 uur eten te halen was. Of dat ook echt zo werkt weet ik niet.

En dat doorslapen.. Mijn dochter liet die nachtvoeding al heel snel vallen en sliep door. Maar toen ze 7 maanden was, was dat opeens over en nu moet ik er elke nacht 2-10 keer uit.
BahcoBarbie schreef:

Ik vind t vooral netjes om de eerste twee weken van maart de nachtvoeding te doen voor de badmeesteres omdat ze tijdens zwangerschapsverlof een nieuwe baan heeft gevonden en dan kan je gewoon wat uitgeruster aan je werk wennen.
Zoon sliep pas met 10 maanden door. Heb me er nooit zo druk over gemaakt. Uiteindelijk lette ik niet eens meer op de tijd.
En nu met 14,5 maand slaapt hij ineens niet meer door, ook helemaal prima.

Laat het lossssss badmeester.

Deze vraag had je ook prima in het babytopic kunnen vragen toch? Bedoel, omdat wij dreumessen hebben; betekend niet dat wij meer weten ofzo.
BahcoBarbie schreef:

Oef ja, dat zogenaamd moeten doorslapen vind ik vreselijk. 'Slaapt de jouwe nog stééds niet door?!'...
Alsof mijn kind wereldvreemd is omdat hij het met 10 maanden nog steeds geen nacht had door geslapen.
badmeester schreef:
05-03-2018 09:01
Ik vind t vooral netjes om de eerste twee weken van maart de nachtvoeding te doen voor de badmeesteres omdat ze tijdens zwangerschapsverlof een nieuwe baan heeft gevonden en dan kan je gewoon wat uitgeruster aan je werk wennen.

Je mag het vast ook wel blijven doen hoor ;)

Ik spreek nu voor mijzelf maar ik regel zo veel meer voor dreumes dan mij man. Dreumes heeft een uitslagje? Ik heb al een zalfje liggen. Dreumes in een nieuwe maat? Ik heb al nieuwe kleren liggen. Onverwachts stervenskoud? Dreumes heeft daar passende kleren voor. Snikheet/regen/zwemmen? Check/check/check. Sneeuw? Sleetje van marktplaats ligt al in de kelder. Huisje geboekt? Ik ga na of er al een bedje + eetstoel is. Baby gaat kruipen? Keuken is al beveiligd. Nieuwe maat draagzak/fietsje/autostoel? Ik heb het al geregeld. Manlief weet volgens mij niet eens dat al die dingen ook moeten gebeuren.

Kost allemaal pleuris veel tijd en energie. Dan mag manlief van mij echt wel de nachten doen :thumbsup:

Oh en ik werk ook gewoon 40+ uur maar schakel denk ik sneller.
Bohemia schreef:
05-03-2018 09:16
Oef ja, dat zogenaamd moeten doorslapen vind ik vreselijk. 'Slaapt de jouwe nog stééds niet door?!'...
Alsof mijn kind wereldvreemd is omdat hij het met 10 maanden nog steeds geen nacht had door geslapen.

Ik had laatst ook vrienden met een baby van een paar weken die trots zeiden dat de kleine doorsliep. Dus ik vraag wat zij dachten dat doorslapen was.

"Nou hij slaapt van 18.00 tot 21.00 en dan een fles. En dat slaapt ie tot 00.00 en dan een flesje en dan slaapt ie tot 05.30. Maar ik ben sowieso om 00.00 nog wakker, dus ik vind het niet erg om dan nog een flesje te geven."

Maar dat is dus geen doorslapen, vind ik.
badmeester schreef:
05-03-2018 08:15
Hallo ervaringsdeskundigen, even een vraagje die voor jullie gesneden koek moet zijn:

Otis gaat om 1/2 7 naar bed en slaapt dan door tot meestal 01.00 dan geef ik hem de fles. Daarna wordt hij soms om 4 uur soms om 5 uur wakker. De ene keer van een poepluier.

Als hij een poepluier heeft dan verschoon ik m en leg ik m terug
Als hij gewoon ligt te brabbelen dan doe ik zijn deur dicht (dan hoor ik t brabbelen niet en als hij gaat huilen wel)

Meestal nemen we m van 6 tot 1/2 7 in bed wanneer hij weer een fles krijgt.

Hebben jullie tips hoe ik m tot 6 uur kan laten slapen? of is t een fase....?
Je zou kunnen proberen de fles van 01.00 uur naar voren halen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
BahcoBarbie schreef:
05-03-2018 09:40
Ik had laatst ook vrienden met een baby van een paar weken die trots zeiden dat de kleine doorsliep. Dus ik vraag wat zij dachten dat doorslapen was.

"Nou hij slaapt van 18.00 tot 21.00 en dan een fles. En dat slaapt ie tot 00.00 en dan een flesje en dan slaapt ie tot 05.30. Maar ik ben sowieso om 00.00 nog wakker, dus ik vind het niet erg om dan nog een flesje te geven."

Maar dat is dus geen doorslapen, vind ik.
Dat is alles behalve doorslapen. :rofl:
En oh mennnnn, dreumes wordt hier onmogelijk. 'Oh, ik mag dit niet?' *ik gooi mezelf dramatisch op de grond* ... 'nananana' *gooit alles op de grond* ... 'Ik mag mama haar telefoon niet?' *schuift snel de telefoon onder de bank* ... 'Oh bah, ik wil geen water' *slingerd zijn beker door de keet heen*

Op sommige dagen tel ik de minuten af totdat het weer tijd is om te dutten/slapen.
Ik zou het ook geen - volledig- doorslapen noemen, maar een baby van een paar weken die wel van 00.00 uur tot 5.30 op 1 fles slaapt, is mooi meegenomen.
Vermoeide ouders kunnen ook ook ergens tussen 18.00-21.00 een uurtje slaap meepikken.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven