Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

zondag 28 januari 2018 om 23:12
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove

Wachten op start | Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel |
Wachten op cryo-tp | blauwerok, Doces |
In de wachtweken |
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd(m/v) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen | ICSI3+ MESA/TESE |
AMC | |||
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's | ICSI2 | wacht op intake UZ Gent (oktober) | OLVG/UMC | |
Zizo (35/39) |
2014 | 2016 | matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) | ICSI3 | herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's | ICSI 2 | wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 | - |
Diamond30 (32/38) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF |
IVF3 | Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh | |
Labgeek1990 (26/31) |
2016 | 2017 | zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk | ICSI1 | icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze | Amphia/Erasmus |
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP | zelf proberen met stimulatie | ||
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. | Even pauze nu, opties bekijken | EMC |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 mislukt (5x TP) | Wachten op start ICSI2 | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) | IVF3 | pauze | |
G-power1989 (29 / 30) |
jan 2016 | juli 2017 2e kindje | weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt | ICSI2 | icsi 2 | WZA/UMCG |
Yaradreamz (36/ 45) |
? | ? | hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's | ICSI+MESA/TESE | herstellen van mk | EMC |
Puk32 (34/38) |
2015 | feb 2017 | Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk | IVF/ICSI 1 | onderzoeken mk's, wachten op start | MMC / Tilburg |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders | ICSI 1 | Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad | Belgie |
Alaynee (28/?) |
Azoöspermie | ICSI 1+TESE | Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad | DD | ||
mamamaria81 (37/40) |
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). | 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen | wachten op start IVF3 | ism UMCU | ||
Zot-83 (35/39) |
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) | ICSI+ECD | wachten op nieuwe poging | Alicante | ||
innerpeace (37) |
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk | ICSI1 | wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) | Voorburg | ||
blauwerok (37/38) |
2017 | 2017 | ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg | ICSI1+PGD | ||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd

zondag 18 maart 2018 om 18:14
Yara, hier 1 ivf, 5 eicellen 1 terugplaatsing geen cryos. Niet zwanger
Iui met hormonen, 3 eicellen, negatieve test, ongesteld etc. Bleek toch zwanger.
Icsi, 5 eicellen, 1 terugplaatsing geen cryos. Niet zwanger.
Iui zonder hormonen, niet zwanger
2 keer iui, eisprong gemist, laatste iui in natuurlijke cyclus spontaan zwanger, weer eisprong gemist
Iui met hormonen, 3 eicellen, negatieve test, ongesteld etc. Bleek toch zwanger.
Icsi, 5 eicellen, 1 terugplaatsing geen cryos. Niet zwanger.
Iui zonder hormonen, niet zwanger
2 keer iui, eisprong gemist, laatste iui in natuurlijke cyclus spontaan zwanger, weer eisprong gemist
zondag 18 maart 2018 om 19:58
Yara wat naar/ confronterend dat de test wit was....
nav je vraag
Icsi 1: 1 verse tp en 3 cryo tp. Hiervan 2 (v)mk en 1 doodgeboren kindje met 23w.
Icsi 2: 1 verse tp en 6 cryo tp. En nu bijna 35w zwanger.
Dus ondanks dat ik al 3x (kort of lang) zwanger was geweest, was ik pas bij tp van het 8e embryo daarna weer zwanger. Ik heb mijzelf altijd voorgehouden (gemakkelijker gezegd dan gedaan) dat de kans dat een embryo niet innestelt nou eenmaal groter is dan dat het wel innestelt. (Bij mij ca 20-25 vs 75-80% maar dat is afhankelijk van je leeftijd, kwaliteit embryo etc).
nav je vraag
Icsi 1: 1 verse tp en 3 cryo tp. Hiervan 2 (v)mk en 1 doodgeboren kindje met 23w.
Icsi 2: 1 verse tp en 6 cryo tp. En nu bijna 35w zwanger.
Dus ondanks dat ik al 3x (kort of lang) zwanger was geweest, was ik pas bij tp van het 8e embryo daarna weer zwanger. Ik heb mijzelf altijd voorgehouden (gemakkelijker gezegd dan gedaan) dat de kans dat een embryo niet innestelt nou eenmaal groter is dan dat het wel innestelt. (Bij mij ca 20-25 vs 75-80% maar dat is afhankelijk van je leeftijd, kwaliteit embryo etc).
zondag 18 maart 2018 om 20:25
Yara wat verdrietig!! Geef de moed niet op he, maar voor nu is het ontzettend rot.
Hier ICSI 1 verse tp, cryo erna werd mn dochter. Uit zelfde ICSI 2x daarna cryo tp, allebei vmk, 3e cryo tp nu zwanger weer van.
Ik heb ook veel gegoogled en las zo vaak dat het na een x aantal tp pas raak was. Als mensen gewoon zwanger proberen te worden hebben ze ook maar beperkt kans per keer. Wat de embryoloog ons vertelde is dat innestelen het grootste ding is.
Het is ook een beetje geluk hebben in dit traject dat het snel raak is
Hier ICSI 1 verse tp, cryo erna werd mn dochter. Uit zelfde ICSI 2x daarna cryo tp, allebei vmk, 3e cryo tp nu zwanger weer van.
Ik heb ook veel gegoogled en las zo vaak dat het na een x aantal tp pas raak was. Als mensen gewoon zwanger proberen te worden hebben ze ook maar beperkt kans per keer. Wat de embryoloog ons vertelde is dat innestelen het grootste ding is.
Het is ook een beetje geluk hebben in dit traject dat het snel raak is

zondag 18 maart 2018 om 21:02
@yara je hebt nu 2 tp's gehad toch? Laat de moed nog niet zakken hoor.
Mijn 'historie':
ICSI1
embryo 1: zwanger (mk 18wk),
embryo 2: zwanger (mk 12wk),
embryo 3: niet goed ontdooid,
embryo 4: niet zwanger,
embryo 5: zwanger (mk 6wk),
embryo 6: niet goed ontdooid.
ICSI2
embryo 1: zwanger (mk 9wk),
embryo 2: niet goed ontdooid,
embryo 3: zwanger (vandaag 5w2d),
1 cryo over.
Mijn 'historie':
ICSI1
embryo 1: zwanger (mk 18wk),
embryo 2: zwanger (mk 12wk),
embryo 3: niet goed ontdooid,
embryo 4: niet zwanger,
embryo 5: zwanger (mk 6wk),
embryo 6: niet goed ontdooid.
ICSI2
embryo 1: zwanger (mk 9wk),
embryo 2: niet goed ontdooid,
embryo 3: zwanger (vandaag 5w2d),
1 cryo over.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zondag 18 maart 2018 om 22:50
Wat naar YaraYaradreamz schreef: ↑18-03-2018 16:02
ff een vraag @alle zwangeren/of al bevallen meiden: na hoeveel pogingen in welke ivf /icsi was je zwanger?

ICSI 1: 16 eicellen gevonden, 9 bevruchtingen, 2 blastocysts teruggeplaatst in maart 2016: niet zwanger en geen cryo’s.
ICSI 2: 15 eicellen gevonden, 8 bevruchtingen, 7 cryo’s.
In Juni 2016 2 blastocysts teruggeplaatst gekregen: zwanger, maar werd een vroege miskraam
In Oktober 2016 2 blastocyst teruggeplaatst gekregen, bloeding, toch zwanger en opnieuw vroege miskraam.
Januari 2017 2 blastocysts teruggeplaatst gekregen. Zwanger van een baby - in Oktober eindelijk mama geworden.
De laatste cryo was van slechte kwaliteit en is aan de wetenschap gedoneerd.
Er waren in mijn geval dus 8 embryo’s nodig om tot onze dochter te komen. Geef de moed niet op Yara. Xx
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 18 maart 2018 om 23:26
Jeetje ik schrik er best wel van hoeveel vroege miskramen er in jullie ‘rijtjes’ staan...
Ik wist wel dat het gebeurde, maar ik vind dit wel even confronterend...
Ik heb nog nooit twee streepjes op een test gezien, mijn drie terugplaatsingen van ICSI1 zijn alledrie niet gelukt. Ik zou al dolblij zijn met dat tweede streepje, maar dit drukt me wel weer even met m’n neus op de feiten (wat ik eigenlijk al wel wist hoor): met een positieve test ben je er nog lang niet...

Ik heb nog nooit twee streepjes op een test gezien, mijn drie terugplaatsingen van ICSI1 zijn alledrie niet gelukt. Ik zou al dolblij zijn met dat tweede streepje, maar dit drukt me wel weer even met m’n neus op de feiten (wat ik eigenlijk al wel wist hoor): met een positieve test ben je er nog lang niet...

maandag 19 maart 2018 om 06:59
Hi allen ik heb nog niet bijgelezen. Ben nog steeds down. Ik doe alles maar niet met volledige energie. Alsof ik er niet helemaal bij ben. Dat moet maar ecen dan.
Mijn lijstje:
2x iui niet zwanger
Icsi 1 11 eicellen uit 27 follikels 8 bevruchtingen 1 verse tp niet zwanger. Rest gestopt nog voor tp
Icsi 2 4 eicellen uit 11 follikels 3 bevruchtingen 1 verse tp 1 cryo niet zwanger
Icsi 3 8 eicellen uit 9 follikels. 3 bevruchtingen 1 verse tp niet zwanger geen cryo.
Tegen pasen afspraak in zkh. Nu eerst maar ff niks.
Mijn lijstje:
2x iui niet zwanger
Icsi 1 11 eicellen uit 27 follikels 8 bevruchtingen 1 verse tp niet zwanger. Rest gestopt nog voor tp
Icsi 2 4 eicellen uit 11 follikels 3 bevruchtingen 1 verse tp 1 cryo niet zwanger
Icsi 3 8 eicellen uit 9 follikels. 3 bevruchtingen 1 verse tp niet zwanger geen cryo.
Tegen pasen afspraak in zkh. Nu eerst maar ff niks.

maandag 19 maart 2018 om 08:30
yara hier ICSI1 27 eicellen, overstimulatie maar uiteindelijk wel 8 embryoos voor in de "vriezer"
embryo 1 en 2 tp gehad niet zwanger
embryo 3 niet goed ontdooid
embryo 4 meisje Lotte met 21 weken geboren en is nu een mooi sterretje
embryo 5 een gezond kindje geboren afgelopen Dec
houd moed!! dikke knuffel
embryo 1 en 2 tp gehad niet zwanger
embryo 3 niet goed ontdooid
embryo 4 meisje Lotte met 21 weken geboren en is nu een mooi sterretje

embryo 5 een gezond kindje geboren afgelopen Dec
houd moed!! dikke knuffel

maandag 19 maart 2018 om 08:31
Van die lijstjes word ik een beetje moedeloos. Ik ga het gewoon stapje voor stapje nemen en hopen dat ik aan de goede kant van de statistieken eindig.
Weija 35 weken alweer. Nog een paar weken en dan hopelijk een blakende gezonde baby in je armen.
Miekje ik denk dat een down gevoel heel logisch is. Het is een pittig traject, een rollercoaster. En dan komt langzaam het einde in zicht. Ik hoop enorm dat het toch gaat lukken bij jullie.
Voor nu maar even rustig aan en lief zijn voor jezelf en elkaar. Dikke knuffel.
Weija 35 weken alweer. Nog een paar weken en dan hopelijk een blakende gezonde baby in je armen.
Miekje ik denk dat een down gevoel heel logisch is. Het is een pittig traject, een rollercoaster. En dan komt langzaam het einde in zicht. Ik hoop enorm dat het toch gaat lukken bij jullie.
Voor nu maar even rustig aan en lief zijn voor jezelf en elkaar. Dikke knuffel.
maandag 19 maart 2018 om 10:32
Mevrouw Stippel zo zijn ze beslist niet bedoeld. Er zijn hier ook best een stel dames van de eerste tp uit de eerste ronde zwanger geworden, maar omdat die vaak niet zo lang hebben meegeschreven lezen/ schrijven de meeste hier niet actief meer mee. Maar wat je in de lijstjes wel een beetje kan terugzien is dat ook als het niet de eerste of tweede tp raak is Je later nog best zwanger kan worden.MevrouwStippel schreef: ↑19-03-2018 08:31Van die lijstjes word ik een beetje moedeloos. Ik ga het gewoon stapje voor stapje nemen en hopen dat ik aan de goede kant van de statistieken eindig.
Het stap voor stap nemen is sowieso de beste aanpak, je weet simpelweg niet wat de toekomst voor jou/ jullie in petto heeft.
‘Fijn’ en spannend dat je weer bijna gaat beginnen!
Hier bijna 35 w idd, erg blij dat ik/ we het tot nog toe gehaald heb(ben), nog maar een paar lange weken te gaan.

maandag 19 maart 2018 om 10:56
Dat begrijp ik Weija.
Ik ben alleen bang dat ik zelfs met 3 pogingen niet eens aan het hoge aantal cryo's ga komen wat sommige hier nodig hebben om een doorgaande zwangerschap te krijgen.
Misschien loopt poging 2 wel beter hoor. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik nu wel een denderend resultaat zou krijgen.
Maar 1 goed embryo kan genoeg zijn dus daar hoop ik maar op.
Ik ben alleen bang dat ik zelfs met 3 pogingen niet eens aan het hoge aantal cryo's ga komen wat sommige hier nodig hebben om een doorgaande zwangerschap te krijgen.
Misschien loopt poging 2 wel beter hoor. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik nu wel een denderend resultaat zou krijgen.
Maar 1 goed embryo kan genoeg zijn dus daar hoop ik maar op.
maandag 19 maart 2018 om 11:43
Er zijn een aantal vragen voorbij gekomen waar ik wel antwoord op kan geven, maar ik heb er eerlijk gezegd gewoon geen zin in. Sorry meiden! Ik gun het jullie echt heel erg!
We weten nog niet hoe een en ander verder gaat (lees: we hebben het er nog niet over gehad). Er waren wat andere prive dingen die voorrang hadden (vooral leuke dingen). Ik vind dat we dit eerst maar eens goed moeten verwerken voor we over een evt vlg stap na gaan denken. Het gaat hier verder wel redelijk. Af en toe nog wel verdrietig, maar ik ben er ook wel van overtuigd dat we ook zonder kinderen gelukkig zullen worden. We geven het eerst maar even de tijd...
Dikke kus en knuffel voor jullie allemaal! Mocht iemand nog vragen hebben over bijv buitenland traject oid, stuur me dan gewoon even een pb.
Ps: als iemand de tabel aanpast, wil die mij er dan even uit halen?
We weten nog niet hoe een en ander verder gaat (lees: we hebben het er nog niet over gehad). Er waren wat andere prive dingen die voorrang hadden (vooral leuke dingen). Ik vind dat we dit eerst maar eens goed moeten verwerken voor we over een evt vlg stap na gaan denken. Het gaat hier verder wel redelijk. Af en toe nog wel verdrietig, maar ik ben er ook wel van overtuigd dat we ook zonder kinderen gelukkig zullen worden. We geven het eerst maar even de tijd...
Dikke kus en knuffel voor jullie allemaal! Mocht iemand nog vragen hebben over bijv buitenland traject oid, stuur me dan gewoon even een pb.
Ps: als iemand de tabel aanpast, wil die mij er dan even uit halen?

maandag 19 maart 2018 om 11:49
Ow bah, ik kwam weer ff kijken hier ma het weekend. De lijstjes word ik niet heel vrolijk van! Volgende week maandag heb ik de eerste echo en schrik behoorlijk van deze lijstjes!
Had beter niet binnen kunnen wippen!
Vrijdag had ik nog een test gekregen voor moeders voor moeders en die was super duidelijk maar dat zegt natuurlijk niet of er ook een hartje te zien is volgende week.
Afgelopen weekend heb ik mijn vrijgezellenfeestje gehad! Ik kon het volhouden tot 23.30 uur haha. Moest daarna echt naar huis. Zo moe.
Ik duim voor iedereen die middenin het traject zitten en de gene die weer overnieuw moeten beginnen! Hoop zo dat iedereen een mooi kindje mag krijgen! Dikke knuffel!
Had beter niet binnen kunnen wippen!
Vrijdag had ik nog een test gekregen voor moeders voor moeders en die was super duidelijk maar dat zegt natuurlijk niet of er ook een hartje te zien is volgende week.
Afgelopen weekend heb ik mijn vrijgezellenfeestje gehad! Ik kon het volhouden tot 23.30 uur haha. Moest daarna echt naar huis. Zo moe.
Ik duim voor iedereen die middenin het traject zitten en de gene die weer overnieuw moeten beginnen! Hoop zo dat iedereen een mooi kindje mag krijgen! Dikke knuffel!
maandag 19 maart 2018 om 13:41
Het idee van de lijstjes op verzoek van Yara was zeker niet om iemand schrik aan te jagen. Bij mij zie je ook een enorm verschil tussen de opbrengst in ICSI 1 en ICSI 2. Ik hoop juist dat mensen niet de moed verliezen als het niet meteen lukt. En verder zegt het lijstje van de een niets over de mogelijke zwangerschap van de ander.
De meeste mensen bij wie het meteen raak was, schrijven ook niet meer mee. Ik zit hier vooral nog omdat ik graag wat meiden wil blijven volgen en in het bijzonder Flip en Duuf met wie ik de afgelopen jaren veel geschreven heb...
De meeste mensen bij wie het meteen raak was, schrijven ook niet meer mee. Ik zit hier vooral nog omdat ik graag wat meiden wil blijven volgen en in het bijzonder Flip en Duuf met wie ik de afgelopen jaren veel geschreven heb...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

maandag 19 maart 2018 om 13:55
Ik breek toch even in; ik wilde juist niet reageren met mijn 'lijstje' na het verzoek van Yara. Bij mij ging IVF1 namelijk erg soepel en wil niemand voor het hoofd stoten.... maar het kan dus wel degelijk snel gaan:
Mijn geschiedenis:
- operatie tegen verklevingen/doorspoelen eierstokken
- 4x iui geen positieve test
- ivf1 : 11 follikels, 10 eicellen, 9 bevrucht, 1 verse TP en 5 cryo's in de vriezer
Die verse terugplaatsing leverde mijn eerste positieve test ooit op en is nu mijn dochter van 2 weken
Hoewel ik ook de nodige tranen, onzekerheid en verdriet heb gekend tijdens het traject besef ik me ook dat als ik strict naar het verloop van IVF kijk ik mezelf gelukkig mag prijzen en dat realiseer ik me iedere dag opnieuw.
Ik ga weer in meeleesstand, ik duim nog steeds voor jullie allemaal!
Mijn geschiedenis:
- operatie tegen verklevingen/doorspoelen eierstokken
- 4x iui geen positieve test
- ivf1 : 11 follikels, 10 eicellen, 9 bevrucht, 1 verse TP en 5 cryo's in de vriezer
Die verse terugplaatsing leverde mijn eerste positieve test ooit op en is nu mijn dochter van 2 weken

Ik ga weer in meeleesstand, ik duim nog steeds voor jullie allemaal!

maandag 19 maart 2018 om 14:52
Ik wilde vanochtend al schrijven, maar ik werd weggeroepen.
Ik ben namelijk ook geschrokken van de lijstjes, maar dan vooral van het hoge aantal miskramen. In mijn naaste omgeving (een stuk of 10 meiden waarvan ik zeker weet dat ze hier open over zullen zijn naar mij) is er naast mij maar 1 iemand die ook een miskraam heeft gehad (en zij zat ook in de mmm). De rest was vrij snel zwanger en geen miskramen.
Verder dacht ik ook dat de meiden waarbij het met ivf snel raak is hier wellicht minder meeschrijven en ik zat ook nog wel te twijfelen over m'n lijstje aangezien ik niemand voor het hoofd wil stoten.
Maar toch maar doen dan:
- 2e iui positieve test, MA 7 weken
- 2e iui positieve test, MA 10 weken
- 6 iui's geen positieve test
- IVF: 6 follikels, 6 eicellen, 2 bevrucht, 1 verse terugplaatsing, zwanger, nu 18 weken (we zijn er nog niet)
- 1 cryo
Maar ik denk ook wel eens dat je soms geluk moet hebben en dan is het fijn als je meer cryo's hebt zodat je meer kansen hebt waarbij een embryo kan innestelen. En als je elke keer maar 1 terugplaatsing hebt dan gaat het hard.
Ik ben namelijk ook geschrokken van de lijstjes, maar dan vooral van het hoge aantal miskramen. In mijn naaste omgeving (een stuk of 10 meiden waarvan ik zeker weet dat ze hier open over zullen zijn naar mij) is er naast mij maar 1 iemand die ook een miskraam heeft gehad (en zij zat ook in de mmm). De rest was vrij snel zwanger en geen miskramen.
Verder dacht ik ook dat de meiden waarbij het met ivf snel raak is hier wellicht minder meeschrijven en ik zat ook nog wel te twijfelen over m'n lijstje aangezien ik niemand voor het hoofd wil stoten.
Maar toch maar doen dan:
- 2e iui positieve test, MA 7 weken
- 2e iui positieve test, MA 10 weken
- 6 iui's geen positieve test
- IVF: 6 follikels, 6 eicellen, 2 bevrucht, 1 verse terugplaatsing, zwanger, nu 18 weken (we zijn er nog niet)
- 1 cryo
Maar ik denk ook wel eens dat je soms geluk moet hebben en dan is het fijn als je meer cryo's hebt zodat je meer kansen hebt waarbij een embryo kan innestelen. En als je elke keer maar 1 terugplaatsing hebt dan gaat het hard.

maandag 19 maart 2018 om 15:24
ik weet ook niet in hoeverre ivf meer miskramen veroorzaakt dan op natuurlijke wijze. het enige wat mij raar lijkt met icsi is dat de laborant het zaadje uitzoekt die misschien normaal niet zou bevruchten dat is wel apart. maarja toch een gezond dochtertje gekregen en heel blij dat icsi een mogelijkheid is
weet iemand dat of je met ivf en/of icsi meer kans hebt op miskraam?
weet iemand dat of je met ivf en/of icsi meer kans hebt op miskraam?

maandag 19 maart 2018 om 16:04
Ik dacht dat er met ivf wel meer miskramen geregistreerd staan, maar volgens mijn artsen kan dat ook komen doordat je het met iui/ivf/icsi al zo vroeg weet en er zo op gefocust bent dat vrouwen die "normaal" zwanger worden nog wel eens een vroege miskraam missen.
Zelf zegt mijn onderbuikgevoel ook dat het wel samenhangt, dat dezelfde oorzaak van het moeilijk zwanger worden misschien ook wel een miskraam veroorzaakt. Maar dat is nergens op gebaseerd
Zelf zegt mijn onderbuikgevoel ook dat het wel samenhangt, dat dezelfde oorzaak van het moeilijk zwanger worden misschien ook wel een miskraam veroorzaakt. Maar dat is nergens op gebaseerd

maandag 19 maart 2018 om 16:52
Bij ons werd verteld dat bij ivf/icsi het miskraam aantal hoger ligt! En dat is deels omdat je snel weet dat je zwanger bent maar ook als je al wat verder bent ligt het aantal hoger!
En ik lees nog regelmatig mee sinds mijn positieve test. En de lijstjes met miskramen maakt me wel een beetje angstig voor maandag. Snap dat dat de bedoeling er niet van is!
En ik lees nog regelmatig mee sinds mijn positieve test. En de lijstjes met miskramen maakt me wel een beetje angstig voor maandag. Snap dat dat de bedoeling er niet van is!
maandag 19 maart 2018 om 16:55
Bij ICSI is er een verhoogde kans op een MK volgens Dr A. Enerzijds doordat het minder natuurlijk is en anderzijds doordat dit gedaan wordt bij mensen die al meer moeite hebben mbt zwanger worden en blijven... Bovendien testen mensen in een traject sneller. Te vroeg testen kan ook een biochemische zwangerschap opleveren die bij een natuurlijke zwangerschap misschien niet zou zijn opgemerkt. Dat gezegd hebbende: Uiteindelijk hebben we hier veel succes verhalen gezien... kom op dames! Blijf moed houden!

maandag 19 maart 2018 om 19:16
Lieve dames,
Ben ik weer na een tijd van even afstand van alles..
Yara een witte test las ik.. wat rot! dikke kuffel meis!
Ginger weer op het bankje: veel sterkte maar weer voor je en ik hoop dat het deze keer dan een plakker moge zijn
Hier denken wij nu toch de laatste poging alsnog te gaan doen, vandaag gebeld en Kan pas eind april terecht voor een afspraak en een nieuw plan.
Lang wachten dus weer..baal er best wel van maar goed.
Ben ik weer na een tijd van even afstand van alles..
Yara een witte test las ik.. wat rot! dikke kuffel meis!
Ginger weer op het bankje: veel sterkte maar weer voor je en ik hoop dat het deze keer dan een plakker moge zijn

Hier denken wij nu toch de laatste poging alsnog te gaan doen, vandaag gebeld en Kan pas eind april terecht voor een afspraak en een nieuw plan.
Lang wachten dus weer..baal er best wel van maar goed.