Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
@Iedereen, veel zware maar ook mooie verhalen hier. Met tranen in mijn ogen gelezen, toegegeven ben een beetje labiel op het moment maar het was hartverwarmend.

@Sheela, ik heb het ook wel eens met mijn arts besproken om meer hormonen te krijgen (dan 225 bedoel ik), en hij zei dat dat eventueel wel mogelijk was (omdat ik nooit sterk gereageerd heb). Ik loop bij het Antonius ook utrecht dus misschien heb je daar nog iets aan. Ik zou ook aandringen op die AMH waarde, gek dat daar nog niet naar gekeken is.
@Leonie, hoe ging de echo? Hoop dat alles goed was?
@Doces, fijn dat je weer mag starten, snap dat je er na zo’n lange rusttijd weer ‘zin’ in hebt!
@Biekkie, hoe is het gegaan? tp gehad? nieuws over cryo’s?
@Duufje, waarschijnlijk ben ik spuit elf en is er een reden waarom dit niet kan, maar is de UMC verzekering geen optie ? (met 4/5de poging vergoeding)?
@Lauwie, hoe gaat het bij jou?

Bij mij beginnen de wachtweken grip op me te krijgen…ben ook echt een beetje verward van de utrogestan. Maar sinds gisteren heb ik minder pijn in mijn borsten en meestal verdwijnt dat bij mij een paar dagen voor og worden. Als dit een normale cyclus was zou dat vrijdag zijn, dus dat klopt me net iets te goed…Dus begin langzaam iets pessimistischer te worden.
Alle reacties Link kopieren
Doces, yess, jij mag ook weer starten!

Mamamaria, eind van de ochtend eerst bloedonderzoek en als dat goed is terugplaatsing en horen we hoeveel er dan nog in de race zijn. Of we cryo's hebben weten we pas over minstens een week, dan komt er een brief met de post.

Minder gevoelige borsten wil echt niks zeggen. Het is echt een grote mindfuck. Hou vol!
Mamamaria, je bent een klein beetje spuit 11 ;-)
Maar wij hebben eind vorig jaar bewust gekozen om niet over te stappen naar een andere verzekering. Dat hebben we deels besloten omdat ik eind vorig jaar zwanger was en ik niet van het slechtste wilde uitgaan. We ginger en dus wel een beetje vanuit dat we het ook niet nodig zouden hebben.
Maar die keuze is wel bewust gemaakt, wij hebben een heel zware geschiedenis in dit traject, waardoor ik het steeds moeilijker ging vinden om alle teleurstellingen te verwerken en die meer en meer impact kregen op mijn geestelijk welzijn. Bovendien ben ik inmiddels 40 en mijn man is nog wat ouder. Daarnaast ben ik altijd de eerste die roept dat je soms ook moet accepteren dat iets je niet gegeven is.
En daar sta ik nog steeds achter. Alleen is de situatie nu zodanig veranderd (miskraam gehad) dat we toch een klein beetje aan het denken moeten gaan of we niet op onze eerdere keuze terug moeten komen.
Mijn man zou nog wel een poging willen, maar ik weet het nog niet. En ik ga die beslissing nu dus nog niet nemen. Overstappen van verzekering komt wat mij betreft wat te laat. Dat kan volgend jaar pas, ik ben dan 41 en als ik nog een keer een poging wil doen, wil ik er ook niet te lang meer mee wachten. Ik wil dit traject een keer afsluiten en niet maar door laten duren. Dus als we nog een keer durven, gaan we dat over een maand of 2-3 doen en die poging dan maar zelf betalen.
Hoi Duufje, ja dat had ik natuurlijk kunnen weten, begrijpelijk ook. Snap de beslissingen die je hebt gemaakt, en ook dat je nu niet een jaar zou gaan wachten. Sterke met de keuze!
Even korte reactie @mamamaria: mijn borsten zijn sinds 2 dagen iets minder pijnlijk. En aangezien ik de punctie een dag eerder heb gehad, geloof ik, zou het nog best aan de ovitrelle kunnen liggen bijv dat we dat allebei zo hebben. Ik was mezelf langzaam gek aan het maken over dat het vast niet gelukt is, maar ben nu gewoon met mn kont op die wolk gaan zitten en ik ga gewoon hopen tot ik een ons weeg. Enige wat raar is, is dat ik sinds gister overal, echt overal, puistjes heb. In mn gezicht, in mn hals, in mn decollete. Normaal heb ik er eentje, als ik ongesteld moet worden, maar nu is het ontplofd. Herkenbaar bij iemand? Oh en btw. Wanneer ga jij nu testen? Al een datum geprikt?

Dikke knuffels voor iedereen die het kan gebruiken!
12 bevrucht, toch 1ipv 2 teruggeplaatst a score, 200(t maximum) punten 😁
1ipv ivm hoger risico op overstimulatie en aangezien het embryo zo'n hoge score heeft. Meerdere a embryo's over op dit moment nu afwachten, vrijdag hoor ik wat er de vriezer in kan, ik hoop toch een paar!
@Sheela: hoop dat het overstappen je goed doet, vind het toch al wel een rare wereld die mmm.

@Doces: wat fijn dat er weer een beginnetje is. 9 april weer tijd voor actie 
Succes de aankomende weken! Goed dat je toch ook even je rust hebt gepakt.

@Rucio: dat is vrij snel zeg wat fijn. Ik ga zeker de moed niet opgeven.

@Biekkie, op je 40ste snap ik dat je dat allemaal niet wilt. Dan wil je zo snel mogelijk door. Wel spannend twee embryoos teruggeplaatst…. Ow toch niet… nou hopen op veel cryo’s ook!
Voor nu fijn dat je niet meer zoveel pijn hebt. Is vervelend dat je je zo rot van punctie moet voelen.

@ginger: ik hoop het ten zeerste voor je lieve meid. Ik ga zaterdag voor je duimen. Tis je gegund!

@duufje, ik vind je wel enorm sterk.. snap ook dat je het nog niet weet of je doorgaat en de kosten zelf op je neemt omdat de tijd dringt. Voor nu hopelijk bijkomen van alles en even weer jezelf worden.

Ja voor mijzelf ik dacht idd om even als er geen cryo meer zouden zijn even tot mezelf te komen,
Helaas beslist het Erasmus anders…. Ik heb net gemeld dat ik ongesteld was geworden en toen kreeg ik doodleuk te horen dat er geen ruimte meer is deze maand dus dat ik maar moet bellen met mijn volgende periode…. Dat was ook al met de start zo…  komt door icsi geloof ik. Daar hebben ze minder laboranten voor of het is een meer precair proces volgens mij. Ik vind het jammer dat ik elke keer twee maanden maar 1 poging doe zo… maar goed kan mij weer melden over 4 weekjes.

Wil iemand mij op wachten op cryo tp zetten wordt waarschijnlijk rond week 17 23 tot 27 april?
Biekkie: Yes, embryo aan boord! Wanneer mag je testen? Ik ga voor je duimen!

Lauwie ik had precies hetzelfde afgelopen ronde. Na een dag of tien geen gevoelige borsten meer en een ontploffing van pukkels in mijn gezicht met meerdere joekels op mijn kin en bovenlip. Ik link dit aan de hormoonschommelingen: het uitwerken van de Pregnyl/Ovitrelle en de utro die er nog wel is. Helaas was bij mij de poging mislukt, maar ik duim voor jou voor eenngeslaagde ronde. Het zegt allemaal nl niks, het is een enorme mindfuck.

Hier weinig te melden. Volgende menstruatie beginnen met progynova ivm cryo terugplaatsing. Nu erg druk, dus iets minder tijd om te forummen.
Dames dit moet me van mijn hart. Ik werk dus op interim basis bij bedrijven (zzp"er) ik vertel het zelden dat we medische molen zitten, maar soms ontkom je er niet aan. Zo ook vandaag. En wat krijg je als opmerking als 1 van de eerste reacties he, "bij ons duurde het zo en zo lang (3 mnd en 6 mnd)" vraag ik om die informatie!?! :thunder: En dan nog aansluiten: "ben je er niet teveel mee bezig." Dit is de zoveelste keer al, ik vind het bijna fascinerend wat die mensen drijft om te vertellen hoe lang (kort dus) zij er over gedaan hebben?! Ik begrijp het gewoon weg niet. Vooral omdat dit de zoveelste keer is.

Ik weet we hebben het er al vaker over gehad over die dooddoeners. -zo opgelucht- klaag - nee - fascinerende modus uit -
Dazzle..... zo bizar he hoe sommige mensen reageren...... :facepalm: Als ze dan niet weten wat te zeggen zou simpelweg zeggen ‘goh wat vervelend voor jullie’ ook prima volstaan.... of vragen hoe het voor jullie is....
Van hetzelfde kaliber maar net andere situatie, vlak na de doodgeboorte van mijn vorige kindje een vriendin met (gelukkig) gezonde kinderen die zei ‘mijn man en ik zeiden nog tegen elkaar, wat hebben wij toch een geluk gehad met onze zwangerschappen en kinderen’.

Ik probeer altijd maar te denken dat het onmacht en onwetendheid is, maar soms...... :facepalm:
Dazzle, dat soort opmerkingen kreeg/krijg ik ook soms. Ik reageerde soms dan ad rem met de zoiets als ‘Jeetje, wel 3 maanden! Wat lang zeg, dan mogen wij met 3 (of langer) jaar niet zeuren zeg!’

En dan liep ik altijd weg, ik ben niet altijd even tactisch en aardig ;-)
Nou weija idd, het is de onwetendheid.

Dat zei die persoon ook nog! en dan zeggen ik bedoel het niet lullig. Nee ik vreet mezelf op.

Ik kan me voorstellen, ook bij jou vriendin, dat mensen dan in eens beseffen hoe gelukkig ze zijn. Maar het is wel een ongelukkig moment om te zeggen.
Helemaal eens Dazzle, ik denk dat mensen zich dan opeens realiseren hoezeer zij zelf boffen (en dat is voor hen natuurlijk heel fijn) maar enige empathie zou sommige mensen best sieren :proud:
Dazzle vooral het "ben je er niet teveel mee bezig" is tenenkrommend... :facepalm:
Ik heb dat nooit meegemaakt, behalve 1 vriendin die bleef dat maar zeggen. Kon dr wel van dr *** slaan op een gegeven moment :P maar goed, dat was ook iemand die het volstrekt belachelijk vond dat ik geen rauwe vis of vlees at tijdens de zwangerschap. Haar vriendin at het wel en werkt op de afdeling gynaecologie, dus zij kon het weten. Die vriendin had alleen wel miskraam op miskraam :idee: . Vast niet eens door dat rauwe spul maar ik zou dat iig willen uitsluiten.
ik vind het gewoon dom volk als je zo simpel denkt/doet en niet in een ander kan verplaatsen. :wtf:
Gelukkig heb ik nog nooit zulke opmerkingen te horen gekregen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het er ook niet zo vaak over heb. Ik merk aan mezelf dat ik met iedere teleurstelling ‘harder’ en meer gesloten word en alles meer voor mezelf houd.

Vanmiddag raakte ik echter ontroerd door de reactie van een ontzettend lieve collega. We waren in overleg en al pratende gaf ik aan dat ik in een IVF traject zat waarop ze even stil viel en letterlijk tranen in haar ogen kreeg. Ze zei: “Wat vreselijk voor je dat het zo moeizaam gaat, ik gun het je zo ontzettend. Ik weet zeker dat je een goede moeder zou zijn!” En daar schoot ik dan weer vol van... :heart:
Dazzle: ontzettend frustrerend en niet wat Je kan gebruiken. Vaak is het niet eens boos opzet, maar dommigheid. Ook gaan mensen er nog eens aan voorbij dat IVF-ers er vaak al een reis van teleurstellingen op hebben zitten... eerst het normaal proberen zwanger te worden, dan de onderzoeken, dan wellicht IUI om vervolgens echt naar IVF te moeten grijpen waarbij sommige mensen ook teleurstellingen krijgen... Dikke knuffel. Hoop zo dat poging 4 met PGS voor een doorgaande zwangerschap gaat zorgen! En laat je niet ontmoedigen door dommigheid.

Weija: die opmerking is ook erg... Die van Duufje staat me ook nog goed bij (die collega die doodleuk vroeg of ze iets leuks ging doen in December - echt....)!

Ginger: Ik duim voor je! Hoop zo dat je straks goed nieuws hebt.

Flip: ik snap dat deze weken HEEL Lang duren! En Ik kan me ook voorstellen dat je in deze periode het zwanger zijn alleen maar moeilijk en confronterend vindt. Massive hugs your way!

Hier hebben we -voorlopig- goed nieuws met het huis. Morgen komt de surveyor van de koper voor de hypotheek van onze koper. Mijn man was vandaag bij de bank en zijn dochter kwam heel lief oppassen. Wie had dat gedacht 15 maanden terug. Ik hoop dat we met 1,5 maand echt over kunnen.
Duuf: hoe is het met jouw verbouwing? Heb jij trouwens de verzekering nog aangeschreven mbt een nieuwe poging? Kus. Xx
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@mamamaria ik mag aanstaande maandag voor de echo!

@dazzle ik heb ook zulke opmerkingen gekregen. Heel frustrerend! En ik heb ook niet altijd tactisch en netjes gereageerd! Vooral je moet het los laten. Uhu als je eenmaal in de mmm zit lukt dat totaal niet. En ook. Misschien gebeurt het wel opeens spontaan! Nou nee, daarom zitten we in de mmm. Of als je per ongeluk durft te zeggen dat je last hebt van de medicatie. Ja je weet waar je het voor doet! Ja dat weet ik #&#$=$=& zeker weten waar ik het voor doe, maar mag ik dan niet 1x zeggen dat het zwaar valt?!

Update hier, ik ben bezig aan de 3de nachtdienst. Geen idee of ik een virus te pakken heb of dat het is omdat het raak is. Maar ik kots me werkelijk verloren en heel de dag misselijk!
Ik zei nog tegen mijn vriend, ik vind dat de gene die alle shit van de mmm al moeten doen het verdienen om dat zonder bijwerkingen en kwalen mag hebben! Mja dat hebben we niet voor het kiezen.

Dikke knuffel voor iedereen!
Mede-nachtdienst-power! :cheer: wel balen dat je je dan óok nog beroerd voelt! Sterkte!
zo zei iemand tegen mij dat is toch handig als je een kindje in december wil laat je gewoon 9 mnd ervoor de terugplaatsing doen. tuurlijk t is zo handig he meiden :facepalm:
mensen snappen het ook gewoon niet, heb natuurlijk stilgeboorte gehad bij 21w en de volgende keer dat ik zwanger was zeiden mensen zie je alles komt goed. wat nou komt goed? dit vervangt mijn kindje niet. tuurlijk blij met mijn nieuwe zwangerschap maar betekent niet dat alles nu goed is :"-(
Help ik ben zooo nerveus, even van me afschrijven. Voelt echt als een soort D-day. Zit nu op DPO14 en sinds vanochtend doen mijn borsten geen pijn meer en zijn ze weer normaal, zo gaat het elke keer dus ben zo bang dat het weer mislukt is. Voel ook helemaal niks in mijn buik.

Onbegrip kan ik ook over meepraten, als je dit niet ondergaat is het denk ik toch ingewikkeld om te begrijpen. Mijn beste vriendin zei gisteren nog, waarom ben je dan nerveus, als het niet lukt ga je toch gewoon weer spuiten en heb je weer een kans...ja zo werkt het niet pff.
piene1987 schreef:
22-03-2018 07:02
zo zei iemand tegen mij dat is toch handig als je een kindje in december wil laat je gewoon 9 mnd ervoor de terugplaatsing doen. tuurlijk t is zo handig he meiden :facepalm:
mensen snappen het ook gewoon niet, heb natuurlijk stilgeboorte gehad bij 21w en de volgende keer dat ik zwanger was zeiden mensen zie je alles komt goed. wat nou komt goed? dit vervangt mijn kindje niet. tuurlijk blij met mijn nieuwe zwangerschap maar betekent niet dat alles nu goed is :"-(
Nou ik weet precies wat je bedoelt. Zelfs al zou ik 100 fantastische kinderen krijgen dan missen we F. nog steeds verschrikkelijk. En echt heel erg verschrikkelijk. Er bestaat niet zoiets als vervangen in zo'n situatie.

En over dat plannen.... tsja, ik ben uitgerekend in november juni februari juli november. En ik weet niet of dit al het eind van dat lijstje is.
Goed gepland toch? :roll:
flipje2 wijzigde dit bericht op 22-03-2018 11:54
0.62% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Piene, Duuf, Weija & Flip: :hug: een “nieuw” kindje is idd geen vervanging. En niemand zou ook mogen zeggen: eind goed al goed - al kan het verlies van een kind wel naast nieuw geluk bestaan in mijn optiek, maar nooit ter vervanging van. Over vervelende opmerkingen: na mijn eerste vmk zei een van mijn vriendinnen die zelf bijna gynaecoloog is: “dat had je toch kunnen weten met een veel oudere partner”... Nu is het strikt genomen waar dat zaadkwaliteit achteruit gaat, maar toch deed dat pijn en zat ik er helemaal niet op te wachten.

Animal: Ik ben je niet vergeten meis...

Ginger: borsten/ gevoeligheid zegt echt niets! Ik duim voor je dat je zwanger bent.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hee meiden, verschrikkelijk die opmerkingen!

Toen ik erg ziek was door een infectie en medicijnen moest ophalen vroeg de apotheker hoe de infectie was ontstaan. Ik antwoordde: door een ivf punctie. En toen begon ze... oh! Maar jullie zijn nog hartstikke jong. Komt vast allemaal goed. Ik keek haar al pissig aan want ik verging van de pijn en zei tegen haar dat het niks uitmaakt of je 25, 35 of 40 bent, 3 jaar wachten is in alle gevallen lang. Daarna zei ze dat ik er waarschijnlijk teveel mee bezig was. Ik zei dat het wel erg lastig was om er niet zoveel mee bezig te zijn, als je 2 keer per dag in je buik moet prikken en om de dag echo’s moet laten maken. Ik kookte echt van woede, waarom moest dit gesprek notabene bij de apotheek gevoerd worden? Ze werd rood en verontschuldigde zich, ik mag hopen dat ze nooit meer zoiets tegen iemand zegt.

Ik wil mijn bericht graag positief afsluiten, wij hebben vanochtend een kloppend hartje gezien.

Ik blijf met jullie meelezen, jullie zitten in mijn hart. Veel liefs.
Lieve dames,

@Dazzle tav die opmerkingen: ik ervaar dat ook. 'Je moet gewoon relaxen' of heb zelfs eens gehoord: "je gaat een kind kopen" Echt! WTF!!
Veel mensen lijken niet goed te snappen hoe delicaat dit onderwerp ligt.
Ik hou het ook op domheid/ onwetendheid.
Maar het kan erg frusterend zijn!

@Rucio; wat fijn; een kloppend hartje! :) Dat moet een fijn gevoel geven denk ik. Heel veel succes met je zwangerschap! Schrijf af en toe een update als je wilt :)

@doces: super dat je weer een startdatum hebt!
Nieuwe ronde nieuwe kansen.

@Ginger: zo herkenbaar.. borsten gevoeligheid neemt af na een dag of 10 na de pregnyl en dan begint de onzekerheid.. het zegt allemaal niks! Houd moed!

@Duufje: Ik hoop dat je de moed weer kunt vinden om het nog 1 keer te proberen; het is je zo gegund!!!

@flipje: dikke knuffel in deze lange wachttijd!!!!!
Hoop zo dat het deze keer goed gaat!

@Baggal: Dat zijn mooie berichten over het huis! Hoop dat de koop doorgaat dan kunnen jullie ook verder!

@Leonie: Beterschap!

Dikke knuffel voor alle dames op het wachtbankje en voor een ieder die dat nodig heeft!!
xx
Ruccio: Yes! Even een positief geluid hier! :cheer: :jump: :cheer2: :daisy: !! Wat een fijn bericht x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven