overdreven reacties of denk ik er te licht over?

28-02-2009 21:44 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het borstvoedings forum stond een moeder die haar kind naar het KDV brengt. Nou waren ze daar op een keer vergeten het kindje een flesje te geven. Het was blijkbaar heel hectisch geweest. De moeder was hier enorm boos en verdrietig over.

Op de eerste plaats: kan me echt wel voorstellen dat je dat niet tof vindt als moeder zijnde. En dat je daar best de ander op mag aanspreken.

Maar de reacties waren enorm fel, er zou een klacht moeten komen, het was belachelijk dat het kindje daar werd verhongerd etc.

Hierop reageerde ik dat ik de emoties wel snapte, maar dat het ook zo is: waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik heb zelf op een KDV gewerkt en daar was echt geen hoge werkdruk ofzo, maar daar gebeurden ook incidenten. Misschien maar 1 keer per jaar, maar ze gebeurden wel. Bijvoorbeeld een collega die al 15 jaar daar werkte en toen éénmaal een bedhekje vergat dicht te doen en het kindje viel uit bed. De ouders reageerden heel rustig, ze waren geschrokken maar gaven ook aan dat hen dat ook had kunnen overkomen (moeder gaf zelfs aan dat ze ook wel eens het traphekje vergeten was dicht te doen, kind had toen dus ook van de trap kunnen vallen)

Natuurlijk was het niet goed van die collega, maar helaas gebeuren dat soort dingen.

Maar goed, er werd vervolgens op mij gereageerd of ik ik-weet-niet-wat had gezegd.

dan denk ik; ben ik nou zo'n nuchtere kip of reageren anderen nou zo over-emotioneel?

ik heb ook een baby en natuurlijk wil ik ook dat er goed voor hem gezorgd wordt. Maar ik kan niet uitsluiten dat ik ook niet een keer een fout zal maken bij hem. En dat ik dus ook niet kan verwachten dat anderen die voor hem zorgen helemaal perfect die verzorging doen. En als ik dat niet trek, dan moet ik hem niet naar een oppas/kdv brengen.

Toch??
Heeft het kindje liggen brullen?

Zo niet: wat maakt dat vergeten flesje dan uit?

Ja, het is misschien een tikje onzorgvuldig, maar om je er nou zo druk om te maken...
Ik ben het met je eens. Ik vind ook dat mensen vaak irreëel hoge eisen stellen aan mensen die met mensen werken. Die mogen helemaal nooit fouten maken...Terwijl we dat toch allemaal wel eens doen? Natuurlijk moet iemand wel verantwoordelijk gehouden worden, maar als het geen echt dramatische dingen zijn moet je er ook niet een te groot drama van maken m.i.
Ik vind ook dat waar gewerkt wordt splinters vallen.

Maar heb daar een heftige onenigheid over gehad met mijn ex toen zoonlief thuiskwam met bloed op zijn gezicht omdat er een blok van de glijbaan was gevallen op school. Hij vond dat ik dit ongelukje veel te licht had opgenomen, ik vond dat er niet zo heel veel meer aan te doen was dus dat het weinig zin had om hier hard over te gaan schreeuwen.

Wat Fleurtje zegt dus. Kindje heeft honger, kindje huilt.
Ben het met je eens hoor.. heb eens een tijdje stage gelopen op zo'n KDV, en het kan daar gewoon heel erg hectisch zijn. Je hebt van die dagen dat er vanalles misgaat, en dan is het heel moeilijk om alles te laten verlopen als normaal.

Dat heb je thuis toch ook wel eens? Ik vind het ook een beetje raar dat er van zulke instellingen eigenlijk meer verwacht wordt dan mogelijk is.
"Gisteren zijn ze bij het kinderdagverblijf mijn lieve kleine meid vergeten haar voeding tegeven!!! Ik vind het echt zo zielig.

Mijn dochtertje gaat namelijk sabbelen op dr vingertjes en niet huilen voor een voeding, dus valt ze niet op in de chaos van de groep.

Ze hebben haar gewoon weer op bedje gedaan zonder eten!!! En ze groeit al zo slecht sinds ze naar de creche gaat. Ze in namelijk nog maar 5120gram en is al 6 maanden oud!!! Nou snap ik waarom ze niet meer groeit!!! "

Dit was het begin van de posting.

tja, ik vind dus ook dat het geen drama is. Maar was blijkbaar de enige. Tot mamzelle, espy en fleurtje reageerden
Met je eens.
Hier op het Vivaforum kunnen ze er ook wat van hoor
tja kan me voorstellen dat moeders het niet heel leuk vond natuurlijk, maar aan de andere kant, het blijft mensenwerk en dus word er weleens iets vergeten of een foutje gemaakt.

Nu denk ik ook dat als baby echt enorme honger had gehad, hij/zij wel was gaan brullen en dan was er toch vanzelf een lichtje gaan branden bij de leidsters?
Haha, Royanne.

Gelukkig zit ik niet op het bv-forum, had op mn handen moeten zitten.

Hier kan ik het wel zeggen: Wat een huilie.
En wat zaterdag zegt: als ze echt honger had gehad, was ze wel gaan brullen. Al zegt moeders van niet. Waarom huilt ze niet als ze honger heeft? Omdat moeders al voedt voordat kind zelf aangeeft honger te hebben? En toch maar 5kg? Misschien moet ze dan es naar de huisarts of CB ipv dat kdv af te zeiken.

Royanne, wil je even copy-pasten naar dat forum?

Was getekend,

Fleur

Fleur haha

ga zelf maar je reactie plaatsen! anders heb ik het weer gedaan omdat het onder mijn naam gezet wordt!
Is hier niet ook eens een topic over geweest? En volgens mij waren er toen ook reacties van beide kanten...

Ik ben het met je eens. Kan gebeuren, maar kind gaat naar mijn idee echt wel brullen bij echte honger... En om nu direct een klacht in te dienen...
Dat ze dr kind nog naar het KDV durft te brengen. Beter neemt ze ontslag zodat ze de hele dag haar kind in de gaten kan houden.
Maar (om maar even de gezellige eensgezindheid te doorbreken - zoooo saai ) ik kan me voorstellen dat een bezorgde moeder er lichtelijk van flipt en er een wat overbezorgd topic over opent.

Meteen een klacht indienen zou mij ook te ver gaan. Maar ik zou me er niet prettig bij voelen. Je vertrouwt tenslotte je meest dierbare "bezit" aan een kdv toe.
quote:royanne77 schreef op 28 februari 2009 @ 22:03:

Fleur haha

ga zelf maar je reactie plaatsen! anders heb ik het weer gedaan omdat het onder mijn naam gezet wordt!Ik zit dat topic al te zoeken maar kan het niet vinden!
Wat een walgelijke onderschriften en banners:

Lisette, mama van Matthijs, 04-03-2007

Groeit nog steeds op mama's melk!

en ZWANGER van Beebs: UD 24-04-09
staat bij algemene bv vragen op pagina 2
en inderdaad, het is enigszins een watje-forum

iedereen maar juichen en klappen als je zegt al een half jaar bv te geven...bleeeh
04-03-2007 groeit nog steeds op mamas melk???

bijna 2 jaar???

hallo zeg.

Echt, ik vind de grens bereikt als je kind je t-shirt zelf omhoog doet om de borst te pakken....
gelukt fleurtje?
of moet ik ramses zeggen?

hahahaha
Eens met de rest, je kan niet verwachten dat alles perfect volgens het boekje verloopt op een kdv of gastouder, dat is thuis ook niet het geval. Ik kan me ook niet voorstellen dat die baby niet gaat brullen als ie honger heeft. Mijn dochter gaat in het begin ook alleen op haar handjes sabbelen als ze honger heeft, maar als het te lang duurt zet ze echt wel een keel op. En 6 maanden en maar 5 kg? Dan denk ik dat ze echt een lactatiekundige moet inschakelen of gaan bijvoeden met fv.

Overigens vind ik een half jaar bv geven is echt wel knap hoor, mij is het helaas niet gelukt om mijn jongste bv te blijven geven, maar om dat nou zo specifiek in je onderschrift of banner te vermelden gaat me ook echt te ver.
Was ik niet

(soms vraag je je af hoe je opeens op bepaalde namen komt... Mn buurmeisjes paard heette zo. Honderd jaar geleden.)
maak je BORST maar nat....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven