Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
rain Wat super dat je echo zo mooi was :cheer: ! Enorm genieten lijkt me dat :flirting: .
Wel vervelend van de kwaaltjes. :@@: Hopelijk nemen die met een paar weken af. Kunt nu wel goed merken dat je zwanger bent :biggrin: .

lalameme Jij morgen je afspraak? Hoop dat ze je gerust kunnen stellen :there: . En kaart dan gelijk even aan dat je je zo misselijk voelt. 2 kg in 2 dagen is niet goed :nooo: , ook als je t wel zou kunnen missen is die snelheid niet goed.
Bij mij hielp vanille vla tegen de misselijkheid een beetje.
Succus morgen :thumbsup: ! Hoelaat mag je?

Puk En al getest stiekem of je in kunnen houden? O_O
Ik hoop t zo voor je!! Uit al t gedoe en eindelijk eens geluk :bigkiss: ... ik duim voor je!

Jame wat balen dat iui 1 niet gewoon gelijk de ene goeie was :-| . En snap heel goed dat je t zwaar vind. Het valt mij ook vies tegen, en dan niet alleen dat t steeds wordt afgezegd, maar ook je emoties die alle kanten op geslingerd worden door de hormonen. :cry: :rofl: (6) :bonk:

Devenie Haha, zie dat je t veranderd hebt naar nod. :thumbsup: Ga voor je duimen!

Hier Vanochtend gesprek gehad. Had helemaal bedacht dat ik op mn strepen ging blijven staan en t gevecht desnoods aanging :whip: . Maar ze valt me steeds meer mee haha. :hihi:

Ze wilde over 2-3 weken een opwerk test met mn vriend doen. :sherlock: Dit is gewoon dus wat ze met iui doen, alleen had zij bedacht om mij te sparen :heart: . Ze had nog niet gekeken naar waar ik in de cyclus zou zitten. Nou zit ik dan precies rond mn eisprong en ik ga echt balen als t dan blijkt wel een keertje oke te zijn :facepalm: .
Het plan is nu:
Volgende ronde gewoon iui. Gaat het weer niet door --> ivf (ivf is wel mogelijk met deze kwailiteit zaad). Gaat de ronde wel door --> nog een ronde iui.
Voor de ronde erna geld ook, gaat t niet door --> ivf.
Alleen als de volgende 2 rondes doorgaan en de daarop volgende weer niet, krijgen we eenzelfde gesprek als vandaag. Dan zal t liggen aan hoe goed/slecht de die rondes waren. Maar goed, das dan pas over 3 maanden weer :whistle: .

Voor nu dus volgende week woensdag ongesteld worden :flag: en rond 4 beginnen. Ik heb hier wel vrede mee. Ze heeft geadviseerd om al wel naar ivf te gaan kijken en naar welk ziekenhuis we willen. Hebben 4 keuzes gekregen (2 nederlandse en 2 belgische, we wonen bij de grens), dus daar kan ik me nu rustig in verdiepen. :nerd:

Dank jullie wel allemaal voor het meeleven. :bigkiss: Ik merk dat het me veel energie allemaal kost, vanmiddag lekker vrij en doe even niks (behalve dan voor mn dochter bezig houden, maar ze is lief, dus dat valt wel mee :A: )
Devenie @ het viel reuze mee. Weinig en kort. 2,5 dag.

Strak plan Ka. Succes met uitkiezen. Hopelijk hoef je niet eens daar te gaan en lukt het als nog met iui.

Fijn dat je dochtertje lief was vandaag :hyper:
Dankjewel allemaal voor het duimen! Jullie moeten nog even doorgaan want helaas was de test vandaag spierwit. Beetje jammer aangezien ik zaterdag en zondag niet helemaal lekker was, ging ik er gewoon weer in geloven. Maar, het kan nog! Het is nog vroeg dus ik blijf nog even heel hard hopen voor mezelf.

Jame, balen dat IUI 1 niet gelukt is en dat het zo zwaar voor je is op het moment. Kan het me ook helemaal voorstellen met alle privé dingen erbij! Jame, heb je de Clomid in de avond genomen? Anders zou dat nog kunnen helpen met de bijwerkingen. Als je het inneemt voor het slapen gaan zijn de ergste opvliegers misschien terwijl je slaapt. Ik moet zeggen dat ik het ook niet altijd makkelijk vind maar het idee dat we in ieder geval iedere maand een kans hebben, geeft mij juist wel moed en positiviteit. Ik heb wel het geluk dat de bijwerkingen van Clomid bij mij niet zo erg zijn. Maar makkelijk is het zeker niet, mijn vakantie kwam ook echt op een goed moment. Een dikke knuffel voor jou in ieder geval! :hug:

Lalameme, je bent een lieverd! Heel veel succes bij je afspraak morgen! Ik hoop dat de misselijkheid wel ietsje minder is want dat klinkt heel naar.

Ka, heel blij voor je dat het een fijn gesprek was! In ieder geval een plan, dat lijkt me een heel fijn gevoel. Kunnen ze dan deze maand niet gewoon een IUI plannen waarbij ze dan gelijk zien wat de zaadkwaliteit is? Lijkt me inderdaad wel vervelend als bij de test blijkt dat de kwaliteit goed is en je het niet kunt gebruiken. Of wordt er zowel een IUI gedaan en een opwerktest? Ik hoop in ieder geval dat het gewoon raak gaat zijn met de volgende IUI!
Puk @ ja ik nam ze in in de avond. Ik had heel onrustig geslapen. De opvliegers bleven maar komen. Maar dat was niet erg. Maar overdag leek ik mezelf niet. Totale overname van mijn ik.

De volgende ronde is met spuiten. Waarschijnlijk pas over drie maanden want tijdens mijn eisprong zijn we op vakantie naar Parijs. Maar hopelijk mag ik er zwanger naar toe. Dat zou fijn zijn.

Kan me voorstellen dat het moed en positiviteit geeft.
Dat gaf het mij ook.
Met een pauze kan ik dat ook weer krijgen ipv met stress in mijn lijf een nieuwe iui ingaan.

Gelukkig zijn de familie omstandigheden voorbij en heb ik meer rust. Maar dat is ook maar sinds vrijdag.
Even een update, loop nu naar mijn werk.

Net bij de gym geweest, alle uitslagen waren goed. En een echo gehad! Ben pas 5.2 dus weinig te zien maar voor deze termijn zag het er goed uit! En op de juiste plaats. Nu wel wat geruster!

Vanavond reageer ik op jullie lieverds!
Toch fijn om te horen lalameme!
Fijn te horen Lalameme 😊!

Hier gaat ook alles goed, m'n buik begint te groeien (ben nu bijna 14 weken). Het is heel bijzonder allemaal. Ik voel me verder prima, geen zwangerschapskwaaltjes gehad en nu nog steeds nergens last van!

Lieve andere dames, ik hoop voor jullie dat het ook snel zo mag zijn!! :heart:
Hier vandaag plakkerig ( kan er draadjea van trekken) witte afscheiding. Vraag me af waar me lichaam mee bezig is.

Ook een fijn bericht van jou Tara, Denk dat vele jaloers daarop zullen zijn
Puk ENNNNNNNN?????? O_O
Bij iui gaan ze weer opwerken en die telt dan idd gelijk als de test. Dat wilde ze eerst apart doen, zonder iui, maar als t dan goed was een keer zou ik echt mega balen.

Jame Fijn dat de familie problemen wat minder zijn :bigkiss: . Nu bijkomen van alles. En wat heerlijk dat je naar Parijs gaat.

Lalameme :cheer: Wat een mooi nieuws!!! Nog he :hug: el pril, maar hoop dat je nu iig wat meer gerust bent dat t op de goede plek zit en t er nu goed uit ziet. :heart:

Tara Wat fijn dat het allemaal zo soepel gaat vooralsnog. Hopelijk blijft dat zo :thumbsup:

Devenie Stiekem al getest (3 dagen voor nod toch?) :biggrin: ... Ik heb zelf vaak voor mn menstruatie meer afscheiding en soms idd dik rekbaar. Maar hoop enorm dat t bij jou een teken is voor wat anders :lol:

Hier Alles oke. Wachtweek 1 is voorbij. Nog 6 dagen. Heb dinsdag en woensdag flink last gehad van mn borsten :facepalm: (komt vd ovitrelle), vandaag nog steeds, hopelijk vant weekend weer ver over.
Heb eigenlijk mn keuze voor ziekenhuis al gemaakt. Zit op een fb van freya en daar meningen gevraagd :lijstje: . Tilburg voelt gewoon goed als ik alles lees. Ook de site is erg toegankelijk en veel info te krijgen :nerd: . Dus denk dat dat keuze 1 gaat worden, als we zo ver zijn.
Ik loop met jou tegelijk lieve Ka, dus nog ook een weekje wachten!
Fijn om te lezen, dat je positief bent over Tilburg. Niks zo fijn als je van te voren al duidelijkheid hebt en je je goed kunt inlezen.
Heb ook een tijdje op freya gezeten, en zag indd vaak genoeg positieve dingen over tilburg.
Kom je makkelijk de wachtweek door? Hier minder helaas.
Oh ja Devenie, suf, dat wist ik :proud: . Ik kom hem vrij goed. Voor t eerst dit jaar even geen hormonen voor 2 weken, merk dat goed. En verder toch geen hoop op zwangerschap, dus meer gewoon aan t afwachten tot de volgende en misschien laatste iui.

Helpt om veel te plannen :whut: in de hoop dat de tijd snel gaat... al weet ik goed dat t helaas niet zo werkt. Bent er toch wel mee bezig... duimen draaien voor jullie! :bigkiss:
Even een kort berichtje, later meer.
Wilde toch even laten weten dat hier het duimen en hopen helaas niet geholpen heeft. Voelde het de gisteren al aankomen en vandaag is het definitief door naar poging vijf 😔. Voel me wel okay gelukkig. Had het al wel verwacht door de negatieve testen. Ik zeg; Lucky Number 5 😉
Oh nee, bah Puk. :-( Had na je iui zulke goede hoop. Pfff :frusty:
Hele dikke digiknuf :hug:
Dikke knuffel puk! :( :hug:
Dames, ik ben in de war. Heb net bruin verlies. Dat heb ik altijd de dag voor of op de dag dat ik ongesteld word. Maar ik moet woensdag pas ongesteld worden.

En voordat iemand roept: mis innesteling?! Daar ga ik echt niet vanuit hoor. Die kans is echt zooooooooo minuscuul. Denk eerder dat ik dit weekend al ongesteld word. Maar dan wordt mn cyclus wel steeds raarder tijdens de iui. :huh: :@@:
Dank voor de knuffels!

Mijn duimen draaien Devenie en Ka (en als er nog anderen zijn die aan het wachten zijn). Ka, is alles weer wat duidelijker of ben je al ongesteld geworden?

Ik hoop voor ons allebei dat het niet nodig gaat zijn maar voor ons zal het bij IVF ook Tilburg worden. De echo's kan ik dan wel gewoon bij het MMC blijven doen. Dus wellicht komen we elkaar tegen ;-)

Hier weer aan de Clomid begonnen en vrijdag weer de eerste echo.
Ah nee toch puk! Wat klote is dit weet! Ik had echt zulke goede hoop voor je. Een hele dikke knuffel :hug: hoe gaat het nu met je ?

Ook hier word geduimd ka! ookal is de kans nog zo klein, je hebt wel een kans! Ik hoop dat je niet ongesteld geworden bent!

Denk veel aan jullie lieve meiden!
Goedemorgen allemaal!

Puk Hoe is t met jou?
Wat toevallig dat je dan ook naar Tilburg gaat. Weet jij toevallig of echo’s altijd in eigen ziekenhuis zouden kunnen? Wij zitten in Roosendaal/Bergen op Zoom. En vroeg me dat af of echo’s dan hier konden, want we moeten naar Tilburg een uur rijden (als er geen file staat), dus vind t wel een onderneming.

Devenie Hoe is t bij jou? Nu komt nod in de buurt! Hopelijk gaat t bij jou beter dan hier.

Zwangere dames Hoe gaat t met jullie? Met de kwaaltjes enzo? Hoop dat de misselijkheid enzo meevalt, aan de andere kant, weet je ook goed dat je écht zwanger bent haha.

Jame Hoe gaat t daar? Wanneer ging je naar Parijs of ben je er al?

Hier Vandaag is eindelijk mn menstruatie doorgebroken. Heb vanaf vrijdag constant bruin verlies en spoortjes rood gehad. Hoe irritant is dat zeg. Verschrikkelijk dat gekoekeloer elke x als je gaat plassen (of extra naar de wc gaan om te koekeloeren). Snelle cyclus van 22 dagen dus.
Het komt weer heerlijk uit, dag 8 moet ik op zn laatst echo, das 2e paasdag haha. Dus ik ga eieren zoeken met Pasen! Woehoe! Afspraak staat maandag en iui wordt voor de zekerheid gepland voor woensdag, want als t maandag goed is, kunnen ze dat niet plannen. Dus kan verzet worden, maar staat voor de zekerheid al.
Hoop dat t zo gaat, want dan ist weer mooi op vrije dagen. En dan weten we dus mis over 1,5 week weer wat deze ronde gaat doen... best spannend.
Knuffel voor jullie puk en Ka! :hug:

Ka, heb je nu dan een kortere LF? Ik herken het wel wat je schrijft, telkens naar het toilet lopen om te kijken pff. Soms dan word ik best moe van mezelf!
Haha bij jou is het indd letterlijk eieren zoeken, hopelijk met veel succes.

Hier; komt indd de nod steeds dichterbij woensdag of donderdag.
Symptomen .... af en toe voel ik steekjes/ tintelingen in mijn borsten maar ze zijn niet pijnlijk. Afscheiding is de ene dag droog de andere dag een klein beetje. Verder denk ik wat druk te voelen in mijn buik, maar dat zijn de bekende dingetjes. Gister een temperatuur van 36.8 vanochtend 37.1. Eerst dacht ik yes! Maar toen ik terug ging kijken in de app heb ik dat zelfs 13dpo gehad en dat betekende ook niks.
Merk toch wel dat ik het moeilijk vind om hoop te houden. En het mentaal momenteel erg zwaar is. Heb er zelfs over nagedacht om een telefonische afspraak te maken met de arts. Ik weet niet of ik nog de 3mnd (van de 6) na het onderzoek vol houd om op eigen houtje te doen.
Ergens denk ik, alles was goed, hsg verhoogd de kans op zwangerschap de eerste 3 mnd ( niet helemaal gegarandeerd), en toch wil het niet lukken.
Ik had best veel hoop na het onderzoek, en misschien is dat nu ook waarom ik nog meer baal. Maar het zit me gewoon niet lekker. En de bekende uitspraken “heb geduld, het komt vanzelf” daar ben ik wel even helemaal klaar mee.

Zó genoeg gezeurd! Haha geniet van het zonnetje dames! :sun:
Ach Puk en Ka. Echt balen.

Devenie. Heel herkenbaar. Na de HSg had ik ook veel hoop. Hoort erbij. Het ziekenhuis zegt ook dat je meer kans hebt, dus ga je daarvan uit.

Hier; ik wacht m’n eisprong af. Ik verwacht hem deze week.
Parijs is volgende maand. Waarschijnlijk lukt het dan niet om iui te doen. Maar ik blijf hoop houden dat het deze keer raak is.
Puk en ka wat rot, hele hele dikke knuffel voor jullie.

Devenie ik begrijp je gevoel, het is soms zo verdomde zwaar. Nutteloze opmerkingen komt vanzelf, je hebt afleiding nodig bla bla. De ene week denk je dit wordt wat we gaan ervoor en de week erna kan het zomaar anders voelen, gewicht op je hart, zo voelt het voor mij tenminste.
Ook voor jou een dikke knuffel
Hey meiden,

Ka, ik denk dat het een beetje aan de samenwerkingsverbanden tussen de ziekenhuizen ligt maar durf het niet te zeggen voor Roosendaal. Ik zag dat hier zelfs een officiele samenwerking is onder de naam Centrum Voortplantingsgeneeskunde Brabant waar Eindhoven, Den Bosch, Breda en Tilburg onder vallen. Zou ook voor jou toch wel heel fijn zijn als je alle echo's gewoon in de buurt kunt doen!
Raar dat je cyclus zo anders was deze maand. In ieder geval wel lekker snel om weer verder te gaan :-D .

Lalameme, hoe voel je je? Lichamelijk al een stukje beter? Ik hoop het!

Devenie, :hug: . Ik snap je gevoel helemaal. Ik vond het 'wachten' op behandelingen ook zwaar. Voor je gevoel is het gewoon tijd verdoen tot dat er iets gebeurt. Maar ja, aan de andere kant zou het super zijn als het zonder alle poeha nog gaat lukken. Ik duim voor deze ronde!!

Jame, ik ben het even vergeten. Heb jij nou wel echo's of moet jij aan de hand van ovulatietesten naar het ziekenhuis voor de IUI? Dit is de tweede voor je toch?

Redcurls, hoe is het met jou? Aan het wachten of zit je nog voor de eisprong?

Hier, op zich okay maar het patroon is zoals altijd voorspelbaar. Na de eisprong voel ik me goed, vol met hoop maar wel onrustig. Kan alleen maar daar aan denken. De tweede wachtweek begint met het volle geloof dat het nu echt raak gaat zijn maar dan neemt die hoop steeds wat meer af bij iedere witte test. Dan word ik ongesteld en voel ik me eerst okay want dat had ik verwacht maar na een paar dagen komt toch het verdriet. Vanaf dag 6/7 begin ik me weer wat positiever te voelen omdat de echo er weer aankomt en dag 10 t/m 14 voel ik me super. Zit nu dus nog in mijn verdrietige fase maar we naderen dag 10 dus het begint al te draaien :-D .
puk32 wijzigde dit bericht op 28-03-2018 09:28
4.53% gewijzigd
https://ibb.co/nG7vVS

https://ibb.co/inBTjn

Ik geloof het niet!!
Gefeliciteerd Devenie! Gaaf he!
Dankje!
Nouu soms ben ik rustig, soms slaat de paniek ineens toe!
Het zal er vast bij horen maar pfff, heb 1001 gedachtes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven