Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
@Rita: Leuk dat jullie een overlappend lijstje hadden, zelfde smaak dus waarschijnlijk. Sebas gaat het voor ons niet worden (het klinkt totaal niet met de achternaam), maar bedankt voor de suggestie.

@Funnyface: namen als Melchior en Cassius zijn voor ons wat te exotisch. Uit jouw lijstje vind ik Boas/Boaz heel leuk, maar daar stikt het in onze omgeving helaas al van. Anders was het een goede kanshebber geweest. Joas komt gelukkig niet of nauwelijks voor, die staat momenteel op nr 1 op onze lijst.
Wie wil meedenken? Kind krijgt Ierse achternaam. Afkomst is zowel Iers als Frans dus een naam uit een van die landen is ook leuk. Nummer 1 was N.oan, maar neefje is N.oah genoemd dus valt af. Het moet in het Engels uit te spreken zijn.
Op het lijstje staat:
James
Josh/Joshua
Finn
Austin
Mason
Dean
Benjamin
Eden
Evan
Noël
Yves
Ronan
-
Phloxx schreef:
28-03-2018 11:42
Wie wil meedenken? Kind krijgt Ierse achternaam. Afkomst is zowel Iers als Frans dus een naam uit een van die landen is ook leuk. Nummer 1 was N.oan, maar neefje is N.oah genoemd dus valt af. Het moet in het Engels uit te spreken zijn.
Op het lijstje staat:
James
Josh/Joshua
Finn
Austin
Mason
Dean
Benjamin
Eden
Evan
Noël
Yves
Ronan
Eamon
Phloxx schreef:
Op het lijstje staat:
James
Josh/Joshua
Finn
Austin
Mason
Dean
Benjamin
Eden
Evan
Noël
Yves
Ronan
1. Yves
2. James
3. Benjamin

De rest van de namen vind ik niet zo mooi
Wat vind je van Roan? Is een Ierse jongensnaam. Aangezien Noan niet meer kan.

Zal ook nog even op wat Franse namen gaan broeden :)
Phloxx schreef:
Op het lijstje staat:
James
Josh/Joshua
Finn
Austin
Mason
Dean
Benjamin
Eden
Evan
Noël
Yves
Ronan
Ik vind veel van je lijstje leuk. Austin, Noël en Benjamin het minst leuk. De andere namen vind ik eigenlijk allemaal mooi.

Misschien is Nolan nog een optie? Of vind je dat nog te veel op Noah lijken? (Of minder mooi?)

Of als ideeën nog;

Roan
Owen
Duncan
Morris
Jack
Logan
Ethan
Memphis
Mick
Lawrence
Oliver
Wayne
David
Nathan
Victor
Aapkees schreef:
21-03-2018 14:14
Wij verwachten binnenkort een zoontje, en denken eruit te zijn over de naam: Reza.
Nu kwam ik er eigenlijk pas kort geleden achter dat dit vooral in Iran en dergelijke een gangbare naam is. Ik vroeg me daarom af: is het 'gek' om je naar verwachting blonde, Hollandse kind zo'n naam te geven 🤔🤔
Ik vind blonde Guilliames of Mohammeds wel raar eigenlijk, maar had zelf bij Reza die associatie helemaal niet. Hebben jullie hier iets zinnigs over te zeggen?? Alvast bedankt!
Leuke naam Reza, maar ook in mijn ogen echt een meiden naam.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
MaryCrawley schreef:
28-03-2018 17:05
Wat vind je van Roan? Is een Ierse jongensnaam. Aangezien Noan niet meer kan.

Zal ook nog even op wat Franse namen gaan broeden :)
Roan vind ik ook mooi, maar alleen de Ierse uitspraak (Ro-ahhhn). Hier zal dat toch snel Ro-wan worden wat ik minder mooi vind.

Mendy, Nolan vind ik net wat minder mooi helaas. Logan, Ethan en Nathan vinden we ook erg leuk!
-
Wie wil er met mij meedenken, wij verwachten over 3 maanden onze eerste zoon en zijn zo goed als eens over de naam. Het wordt Sam of Xam.
Ene moment denk ik Xam is teveel geknutseld en andere moment vind ik dat juist wel leuk aangezien Sam in de top 10 voorkomt.
Voornaam van mijn vriend begint ook met een S dus dat lijkt mij onhandig met post later, maar vriend vindt het juist super als hun voornamen mer dezelfde letter beginnen.
Ik ben er al 2 maanden over aan het dubben en kom er niet uit, ik hoor graag wat jullie vinden 😁
citroentje1990 schreef:
02-04-2018 10:28
Wie wil er met mij meedenken, wij verwachten over 3 maanden onze eerste zoon en zijn zo goed als eens over de naam. Het wordt Sam of Xam.
Ene moment denk ik Xam is teveel geknutseld en andere moment vind ik dat juist wel leuk aangezien Sam in de top 10 voorkomt.
Voornaam van mijn vriend begint ook met een S dus dat lijkt mij onhandig met post later, maar vriend vindt het juist super als hun voornamen mer dezelfde letter beginnen.
Ik ben er al 2 maanden over aan het dubben en kom er niet uit, ik hoor graag wat jullie vinden 😁
Absoluut Sam.
Phloxx schreef:
Op het lijstje staat:
James
Josh/Joshua
Finn
Austin
Mason
Dean
Benjamin
Eden
Evan
Noël
Yves
Ronan
Wat vind je van Ross?
citroentje1990 schreef:
Absoluut Sam. Ik hou van aparte namen maar ik vind Xam idd te gekunsteld. Daarnaast lijkt het net alsof je de naam Max hebt omgedraaid
citroentje1990 schreef:
Ik zou absoluut voor Sam gaan. Anders is hij voor de rest van z'n leven de jongen die zich voorstelt als Sam-met-een-X (zo ik ook een Sander-met-een-X ken, en een Ties-met-een-H, en een Matthijs-met-1-t). En joh, al staat Sam in de top 10, de kans is groot dat er alsnog geen klasgenootjes met die naam zijn, want zelfs de top 10 wordt procentueel niet zo vaak gegeven.
citroentje1990 schreef:
Xam zou ik ook niet doen.
Ik vind het niet klinken.
Ik ken trouwens een tweeling die Max en Xam heten.
watdachtjehiervan schreef:
02-04-2018 13:49
Xam zou ik ook niet doen.
Ik vind het niet klinken.
Ik ken trouwens een tweeling die Max en Xam heten.
:O
En onze kat heet Max :hyper:
Ik ben overtuigd, het wordt Sam, zal vriendlief heel blij mee zijn. Bedankt voor het meedenken! :high5:
citroentje1990 schreef:
02-04-2018 14:16
Ik ben overtuigd, het wordt Sam, zal vriendlief heel blij mee zijn. Bedankt voor het meedenken! :high5:
:hihi: goede keuze!
Hele leuke naam trouwens, Sam!
citroentje1990 schreef:
02-04-2018 14:16
Als de kat Max heet zou ik mijn kind echt geen Xam noemen. Sam vind ik dan al op het randje. Lijkt voor mij te veel op elkaar.
watdachtjehiervan schreef:
02-04-2018 14:21
Als de kat Max heet zou ik mijn kind echt geen Xam noemen. Sam vind ik dan al op het randje. Lijkt voor mij te veel op elkaar.
Achteraf gezien zou ik mijn kat nu ook niet meer Max noemen, maar de kat is er inmiddels bijna 6 jaar en bij de aanschaf ervan hebben waren we absoluut nog niet bezig met kinderen en om nu de naam van mn kind aan te passen aan de kat gaat me te ver. Naam van mijn kind vind ik dan toch belangrijker ;)
Citroentje; leuke naam Sam!
Wat betreft het post probleem voor later: zou een 2e naam een optie zijn?
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
citroentje1990 schreef:
02-04-2018 10:33
Wat vind je van Ross?
Vind ik an sich een leuke naam, maar doet me te veel aan Friends denken!
-
Suze27 schreef:
02-04-2018 14:10
:O
Ik ken ook een tweeling Max en Xam. Wel al 20+. Ik vind de naam Xam echt niet leuk.
xRSNx schreef:
02-04-2018 20:21
Citroentje; leuke naam Sam!
Wat betreft het post probleem voor later: zou een 2e naam een optie zijn?
Ja dat zou inderdaad ook nog kunnen, vriend heeft 2 doopnamen dat scheelt ook al
Als stille anonieme meelezer, nu toch maar eens een bericht in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Over (ongeveer) 2 maanden verwachten wij ons derde kindje. Na een meisje en een jongen, nu weer een jongen, helemaal leuk! Maar nu de naam nog... We houden van korte Nederlandse namen, waarvan bij de uitspraak wel gelijk duidelijk is hoe je het schrijft.

Welke naam vinden jullie goed passen bij Vera en Stijn? We hebben nu een lijstje met Tom, Bas, Max en Hidde. Welke van de vier moet het worden? Of hebben jullie compleet andere suggesties?
Met een lach maak je de dag.
Ik vind Max de leukste naam, daarna Tom.

En wat vind je van Niek? Moest ik meteen aan denken :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven