Wie plaatst het beurtbalkje?
maandag 9 april 2018 om 08:43
Nav wie smeer de stokbroodjes, en ander vrij dun onderwerp.
Stel je zet je boodschappen op de band bij de supermarkt. Plaats jij dan een balkje achter jouw boodschappen?
Ik zag het misgaan voor mij in de supermarkt gisterochtend. Meneer staat zijn boodschappen in te pakken, heeft geen balkje achter zijn boodschappen staan. (boze) mevrouw laadt haar boodschappen op de band achter die van hem.
En ja... de cassiere schuift mevrouw's boodschappen achter die van meneer aan. Irritaties al om.
Kortom: op deze maandagochtend, een zwaar onderwerp:
wie is verantwoordelijk voor het beurtbalkje?
TO trapt af.
Ik plaats een balkje na mijn boodschappen, ook als teken, dat ik klaar ben en degene achter mij kan gaan laden
Stel je zet je boodschappen op de band bij de supermarkt. Plaats jij dan een balkje achter jouw boodschappen?
Ik zag het misgaan voor mij in de supermarkt gisterochtend. Meneer staat zijn boodschappen in te pakken, heeft geen balkje achter zijn boodschappen staan. (boze) mevrouw laadt haar boodschappen op de band achter die van hem.
En ja... de cassiere schuift mevrouw's boodschappen achter die van meneer aan. Irritaties al om.
Kortom: op deze maandagochtend, een zwaar onderwerp:
wie is verantwoordelijk voor het beurtbalkje?
TO trapt af.
Ik plaats een balkje na mijn boodschappen, ook als teken, dat ik klaar ben en degene achter mij kan gaan laden
maandag 9 april 2018 om 08:46
maandag 9 april 2018 om 08:49
(mevrouw was al bozig, kan me niet aan de indruk onttrekken, dat ze het expres mis liet gaan. Maar dat is een aanname)dropfruitje schreef: ↑09-04-2018 08:46
Dus dat het 'echt mis' gaat, kan alleen als je allebei niet oplet/ weigert een balkje te leggen.
maandag 9 april 2018 om 08:49
maandag 9 april 2018 om 08:50
Dat wisselt.
Als de persoon voor mij het beurtbalkje plaatst, en er komt niemand na mij, zet ik hem niet neer.
Als de persoon voor mij hem niet plaatst, en ik merk dat de persoon achter mij hem ook niet plaatst, zet ik er twee neer!
Is toch gewoon een kwestie van een beetje opletten?
Ik wil nl niet dat degene voor mij, mijn met zorg uitgezochte boodschappen afrekend, en uiteraard hoef ik de boodschappen van degene na mij niet.
Als de persoon voor mij het beurtbalkje plaatst, en er komt niemand na mij, zet ik hem niet neer.
Als de persoon voor mij hem niet plaatst, en ik merk dat de persoon achter mij hem ook niet plaatst, zet ik er twee neer!
Ik wil nl niet dat degene voor mij, mijn met zorg uitgezochte boodschappen afrekend, en uiteraard hoef ik de boodschappen van degene na mij niet.
maandag 9 april 2018 om 08:51
zo doe ik het ookdropfruitje schreef: ↑09-04-2018 08:46Ik plaats het balkje als ik klaar ben met op de band zetten, maar als diegene het voor mij niet doet, doe ik dat ook wel.
Dus dat het 'echt mis' gaat, kan alleen als je allebei niet oplet/ weigert een balkje te leggen.
maandag 9 april 2018 om 08:52
Dit.bly schreef: ↑09-04-2018 08:50Dat wisselt.
maandag 9 april 2018 om 08:57
Ik plaats hem na mijn boodschappen, ook als er nog niemand staat. Zo kan ik verder met dagdromen en hoef ik niet op te letten of er iemand achter me komt staan. Dat balkje staat niet in de weg als er niemand achter me komt staan, ik word er niet extra moe van of zo dus waarom zou je het niet doen?
Ik vind hier dingen van.
maandag 9 april 2018 om 08:59
Er is geen regel voor nee daarom slaat het ook nergens op dat mensen boos worden. Let dan gewoon op of er een ligt en leg er zelf een neer.MinkeDeWit schreef: ↑09-04-2018 08:56Meestal zet ik het wel neer, ook voor mijn boodschappen als het er nog niet ligt. Volgens mij is er geen regel voor wie het moet doen. Het komt zoals het gaat.
Bij sommige supermarkten met een lange band is het wel irritant als je er wel de boodschappen neer kan leggen maar niet bij de balkjes kan en degene voor jou het niet doen.
maandag 9 april 2018 om 09:01
Ik zet hem zowel voor als achter mij neer. Mits hij er niet al staat. Ik plaats graag beurtbalkjes
Het liefste zou ik ze ook tussen andermans boodschappen plaatsen, maar dat durf ik dan weer niet.
s7rin wijzigde dit bericht op 09-04-2018 09:35
32.67% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
maandag 9 april 2018 om 09:02
Maar al zou er wel een regel zijn, dan nog is het wat mij betreft geen probleem als degene die het zou moeten doen het 'vergeet' of geen zin heeft. Dan doe ik het.MinkeDeWit schreef: ↑09-04-2018 08:56Meestal zet ik het wel neer, ook voor mijn boodschappen als het er nog niet ligt. Volgens mij is er geen regel voor wie het moet doen. Het komt zoals het gaat.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar