Stapelverliefd maar..

08-04-2018 22:36 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet dat ik waarschijnlijk negatieve reacties ga krijgen maar wil toch graag mn verhaal kwijt.

Ik ben verliefd geworden op een man. Het begon met wat contact waarbij hij liet doorschemeren ook gevoel voor mij te hebben. Na vele maanden dit gevoel tegen gehouden te hebben hebben wij hier uiteindelijk aan toegegeven.
Hij bleek echter nog in een relatie te zitten. Hij heeft echter de relatie vaak proberen te beëindigen maar zij liet het niet toe.

Zij heeft het gepresteerd in die tijd nog zwanger te raken van hem.. Inmiddels heeft hij ondanks de zwangerschap een punt erachter gezet en zijn wij samen.
Hij zegt absoluut geen gevoel voor haar meer te hebben (vind haar gestoord en wil echt van haar af). Hij doet enorm zijn best voor mij en om me te overtuigen dat hij graag met mij verder wil. Nu is uitgekomen dat er na de breuk sex is geweest. Hij zegt dat dit niets betekende en dat hij voor mij gaat. Het was een fout.
Ben hier trouwens achtergekomen door zijn ex. Zij accepteert niet dat hij haar verlaten heeft en wil hem terug. Doet er alles aan om onze relatie stuk te maken. Dus geloof ook dat zij hem expres verleid heeft om tegen hem te gebruiken.

Het contact tussen hem en zijn ex zit me uiteraard niet lekker. Ik snap dat er contact zal zijn ivm het kindje straks.
Ondanks dat hij mij keer op keer verzekerd voor mij te gaan. ik vind het erg moeilijk om hierop te vertrouwen.
Lionesz schreef:
08-04-2018 23:18
Vind het echt heel erg leuk. Mn gevoel voor hem is zo sterk.

Dat komt omdat je alleen zijn leuke kanten ziet. Focus je maar eens een week op de negatieve karaktertrekken, zoals liegen, zijn (ex?)vriendin laten geloven dat hij wel verder met haar wilde en haar bedriegen, dan realiseer je je hopelijk heel snel dat je dat echt niet wilt omdat hij eigenlijk helemaal niet leuk is. Sterkte ermee!
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Z’on vent wil je toch niet. Dit wordt drama,
Lionesz schreef:
09-04-2018 00:20
Ze doet soms compleet hysterisch en hij zegt zich zorgen te maken dan.
Hij wil liever geen of minimaal contact met haar.

Ik vind het ontzettend lastig dit te beoordelen.
Nee hoor, is niet lastig om te beoordelen.
Lees de smoezenlijst maar eens door, oftewel 'hoe houden mannen hun minnares maandenlang/jarenlang aan het lijntje'.
Veel schuinmarcheerders vertellen aan hun minnares dat de vriendin borderliner, hysterisch en oneerlijk is. (Foei, zomaar de pil vergeten, terwijl ze weet dat hij, zoals zoveel mannen, geen condoom wil gebruiken. Die arme, arme man is erin geluisd.)
Dit is een tactiek om weer bij jou binnen te komen, letterlijk en figuurlijk.
Jij trapt er in, dus hij blijft deze verhalen over zijn vriendin ophangen.
  • Over een maand heeft ze een zelfmoordpoging gedaan,
    dus hij moet bij haar blijven.
    • Over twee maanden eet ze slecht.
      Hij moet haar bijvoeden, in het belang van de baby.
      • Over drie maanden heeft ze bekkeninstabiliteit (zegt hij),
        dus hij moet haar vrijwel dagelijks helpen.
        Enz.
        En intussen blijft hij van twee walletjes eten.

Hoe is het nu met je beoordelingsvermogen?
Laat ook maar
-
*Abigail schreef:
09-04-2018 08:00
Nee hoor, is niet lastig om te beoordelen.
Lees de smoezenlijst maar eens door, oftewel 'hoe houden mannen hun minnares maandenlang/jarenlang aan het lijntje'.
Veel schuinmarcheerders vertellen aan hun minnares dat de vriendin borderliner, hysterisch en oneerlijk is. (Foei, zomaar de pil vergeten, terwijl ze weet dat hij, zoals zoveel mannen, geen condoom wil gebruiken. Die arme, arme man is erin geluisd.)
Dit is een tactiek om weer bij jou binnen te komen, letterlijk en figuurlijk.
Jij trapt er in, dus hij blijft deze verhalen over zijn vriendin ophangen.
  • Over een maand heeft ze een zelfmoordpoging gedaan,
    dus hij moet bij haar blijven.
    • Over twee maanden eet ze slecht.
      Hij moet haar bijvoeden, in het belang van de baby.
      • Over drie maanden heeft ze bekkeninstabiliteit (zegt hij),
        dus hij moet haar vrijwel dagelijks helpen.
        Enz.
        En intussen blijft hij van twee walletjes eten.

Hoe is het nu met je beoordelingsvermogen?
Dit zijn inderdaad excuses die ik van hem hoor. Borderline, dreigen, het is altijd wat. Ene moment poeslief andere moment flipt ze omdat ze toch meer wil.
Nu heb ik haar ook aan de telefoon horen roepen dat ze het niet meer aan kan er er dan maar uit stapt. Persoonlijk vind ik het ook een dramaqueen. Ze heeft mij ook meermaals lastiggevallen met apps van hem of beweringen. Terwijl ik duidelijk aangeef daar niets mee te maken te willen hebben.
Deze vrouw neemt zelf haar afstand ook niet.

Ik weet wel zeker dat zij zn ex is en de relatie beëindigd. Hij heeft haar telefoonnummer inmiddels geblokkeerd. Zegt enkel benaderd te willen worden ivm kind.

Hij heeft ook tegen mij gezegd dat het misschien niet een juist moment is om een relatie aan te gaan en hij mijn keuze zou snappen om er niet mee door te gaan. Maar wel dat hij het graag wil met mij, ondanks alles. Steekt zn eigen gevoel voor mij ook niet onder stoelen of banken. Hij is tenslotte niet zomaar bij zn ex vandaan. Hij laat ook een relatie van 7 jaar achter.
Ik snap best dat je als zwangere vrouw niet zomaar accepteert dat je vent verdwijnt. Want laten we wel wezen, hij was er natuurlijk gewoon bij toen zij zwanger werd. Nogal makkelijk om dat als "dramaqueen" af te doen.

Ik snap dan weer niet waarom jij in vredesnaam in deze situatie een relatie met hem zou willen. Kan er echt geen enkele goede reden voor bedenken.
Niet alles gelezen, maar:

- ik denk dat alle andere dames in NL blij zijn dat dit pareltje niet meer beschikbaar is
- hij wilde de relatie beëindigen, maar zij liet het niet toe. REALLY? (mag deze in de smoezenlijst erbij?)
- hij had dus seks met haar waardoor ze zwanger werd en toen de relatie voorbij was, nog (minstens) een keer..

Hoe je er aan komt, zo kom je er ook weer vanaf.
Veel succes!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Hij neukte dus met jou en toen ook nog met haar een keer? Leuk voor je.
Wat een prachtige toepasselijke situatie voor dit oud hollands spreekwoord :
Je hebt je bedje gespreid, nu mag je erin liggen.

Fijn hè ?! :)
Dat hij haar verleid heeft is altijd zo'n grote smoes. Hij is er zelf bij. Hij is een volwassen man. Geen hulpeloos kind.
Zoveel reacties en redelijk in 1 lijn.
Misschien is de ex wel echt een gestoord mens maar....

Heb hem gebeld en mn twijfels verteld.
Weer zegt Hij het te begrijpen.
Dan krijg ik net weer een appje waarin hij zegt stuk te gaan van dit en zo verliefd te zijn. Hij heeft nog nooit zulke gevoelens voor iemand gehad.
Dan wint de verliefdheid bij mij toch weer... want wat als hij echt zo gek is op me.
Ik weet het gewoon niet meer.
Lionesz schreef:
09-04-2018 11:12

Dan krijg ik net weer een appje waarin hij zegt stuk te gaan van dit en zo verliefd te zijn. Hij heeft nog nooit zulke gevoelens voor iemand gehad.
Dan wint de verliefdheid bij mij toch weer... want wat als hij echt zo gek is op me.
Maar was ie dan ook zo verliefd op jou toen hij met zijn vrouw naar bed ging, ná hun breuk?
Hij lag ondertussen met een gekweld hart aan jou te denken?
En natúúrlijk was dat maar 1 keer. Uit medelijden, ze was zo verdrietig en hij moest haar troosten.
Of niet?
Lionesz schreef:

je moet kijken naar zijn daden. hij heeft zijn ex bezwangerd toen hij vreemdging met jou
hij heeft haar geneukt toen hij een relatie had met jou
hij krijgt een kind met haar
hij heeft haar geblokkeerd maar wil wel contact houden

jij bent hier derde wiel aan een wagen. mocht je hier mee door willen gaan dan weet je in ieder geval dat jij straks de hysterische ex bent tegenover weer een nieuwe liefde
Als je zo zwaar verliefd bent op de 1 wil je echt niet op een ander liggen duwen hoor.
Zeker niet als ze gestoord is.

Trap hier nou niet in!

Schop die kleuter eruit zoek een andere leuke fatsoenlijke man.

Doe ook een soatest en sluit dit boek.

Dit word levenslang drama ook als jij nog kinderen wil.

Als je je niet geliefd of veilig voelt bij iemand is het fout!
Begrijp gewoon niet waarom hij er dan niet eerlijk over kan zijn. Waarom dan zo je best doen. Is toch niet nodig.
Plus je helpt iemand anders, mij in dit geval ook de vernieling in.
Zoals ik al eerder zei. Mijn deur staat open wil je gaan ga je.. Hij blijft zelf
Lionesz schreef:
08-04-2018 22:46
Hij doet echt enorm zijn best. Maar twijfel dus wel door alle gebeurtenissen. Wil hem graag een kans geven. Kan moeilijk geloven dat iemand kan veinzen zo verliefd te zijn.
Ogottegot.
Lionesz schreef:
09-04-2018 12:39
Begrijp gewoon niet waarom hij er dan niet eerlijk over kan zijn. Waarom dan zo je best doen. Is toch niet nodig.
Zoals ik al eerder zei. Mijn deur staat open wil je gaan ga je.. Hij blijft zelf

Is niet zo heel moeilijk hoor. Als hij eerlijk zou zijn is de kans dat jullie nog gaan seksen vrij klein toch?
Lionesz schreef:
09-04-2018 12:39
Tja, waarom liegen mensen?
Hij wil iets hebben (jou) en hij denkt dat hij jou zonder liegen niet kan krijgen. Waar hij ook gelijk in heeft natuurlijk, want als hij eerlijk zou zijn en zou zeggen dat hij nog van haar houdt, nog gewoon seks heeft met haar en absoluut niet van plan is om geen contact meer met haar te hebben zou jij daar toch nooit mee akkoord gaan? Je zegt zelf al dat jij contact met exen onzin vindt en niet nodig.
S-Groot schreef:
09-04-2018 12:44
Is niet zo heel moeilijk hoor. Als hij eerlijk zou zijn is de kans dat jullie nog gaan seksen vrij klein toch?
Precies dat dus, ik ben alleen wat langdradiger. :D
Mens! o_o
Echt?! :facepalm:

Ach jee oh jee...wat is het toch eigenlijk zielig voor die man he...wat hem allemaal maar overkomt en aangedaan wordt.
Jeetje...heeft hij eindelijk de liefde van zijn leven gevonden, mag hij van zijn ex/vriendin het niet uitmaken. En dan is ze ook nog maar zo ineens zwanger! :P
Pfoe wat lullig voor hem allemaal. Gelukkig is hij pretty en heeft hij een lekkere babbel. Anders was het leven helemaal oneerlijk hoor.

Ga asjeblieft je tijd en energie aan je eigen kind besteden, en niet aan zijn ongeboren kind bij die ander.
QueenArachnia schreef:
09-04-2018 12:46
Precies dat dus, ik ben alleen wat langdradiger. :D

;-D

Het hoeft natuurlijk niet allemaal even kort, dan wordt het helemaal zo stil op het forum :P .
Lionesz schreef:
Heerlijk naïef ... hij heeft met jou een goede vangst.

Zijn ex is net zwanger van hem én hij heeft jou al met haar bedrogen ... heb toch wat zelfrespect, in hemelsnaam.
Lionesz schreef:

Puur egoïsme van zijn kant, als je het mij vraagt.
Dit is voor jou allesbehalve een leuke situatie. Een prille verliefdheid zou leuk en zorgeloos moeten zijn, maar jij mag toekijken hoe hij een kind met een andere vrouw krijgt, een vrouw die er bovendien alles aan doet om hem terug te krijgen - en dat is dan nog als hij de waarheid spreekt, want zoals anderen al zeggen zou het mij ook niet verbazen als hij jullie allebei aan het lijntje houdt. Maar er vanuit gaande dat wat hij zegt waar is, dan nog is dit voor jou echt een troostprijsje. Hij zegt dat hij het begrijpt en daar zou hij het bij moeten laten, juist uit liefde voor jou, om jou de ruimte te gunnen om een leuke relatie te vinden. Maar nee, meteen weer een berichtje erachteraan over hoeveel pijn het hem doet en dat hij er stuk van gaat. Het gaat allemaal om hem. Hij vindt het niet leuk als jij verder gaat met je leven en dus stuurt hij je een bericht om je daarvan te weerhouden.

Heel rot voor hem als hij er stuk aan gaat, maar hij heeft zelf zo'n puinhoop van zijn leven gemaakt. Jij kan hier nog ongeschonden uit lopen. Laat je in godsnaam niet hierin meeslepen. Zijn woorden zijn mooi en het idee van zo'n dramatische soapopera van een relatie is misschien heel romantisch, maar wat je er in je dagelijks leven voor terugkrijgt is redelijk waardeloos.

Je hebt zijn goedkeuring niet nodig om hier een punt achter te zetten, hè?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
En 'je zet de deur open, maar hij blijft zelf', doe even niet zo hulpeloos, zeg.
Jij bent ook al gaan geloven in dat rare verhaal dat je het niet uit kan maken als die ander dat niet wil.
Als jij hier zat van bent dan blijft hij helemaal niet, want er zijn er twee voor nodig om een relatie te willen. Hij kan niet in zijn eentje bepalen dat het niet over is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lionesz schreef:

Helaas dat jij dat gevoel dat jij hebt verwart met verliefdheid. Dat wat jij voelt is helemaal geen verliefdheid. Dat is een vorm van Stockholm syndroom.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven