Uitgerekend December 2018

29-03-2018 09:11 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames,

Eergisteren positief getest en vandaag was de test mooi opgelopen. Naar mijn berekeningen gister/ vandaag nod. Dus het is nog heel pril.
Omdat we in een beginnend traject zaten hebben we 30 april de eerste echo.

Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen!

Liefs
Ik testte eerst met een vroege test van de action op 29 maart - negatief.
Toen op 31 maart voelde ik dat ik zwanger was, ook zag ik het aan mijn borsten maar weer negatief. Ik geloofde er niks van en heb op 1 april nog een keer getest, weer negatief.
Dinsdag nog negatief. Toen moest ik wachten tot zondag ochtend (maandag een onderzoek voor pap 3 uitslag) om nog eens te testen, maar ik had zaterdag avond een feestje en wilde dan niet drinken. En toen was ik ineens wel zwanger.
Heel gek dus. Klopt niks van.
Uitgerekende datum 10 december. Fingers crossed.
Bloed en krampen. Ik meld me dus even af hier. Veel plezier en succes met jullie zwangerschap.
Ohh josephine wat vreselijk spannend, ik duim voor je!
Sterkte josephine, ik duim voor je dat het gewoon goed gaat!
Heel veel sterkte, Josephine!
Ahhh josephine, wat naar. Heel veel sterkte.
Wat naar josephine, heel veel sterkte :hug:
Sterkte Josephine!!! :hug:
Ik wil overigens best een tabel maken, maar dan moet ik denk ik een nieuw topic aanmaken?
Heel veel sterkte josephine!!
Ja dat denk ik ook Femme, misschien is t handig om een apart account aan te maken (net zoals t wachtbankje topic). Dan kan iedereen gewoon zelf z'n gegevens bijhouden en aanpassen en hoef jij dat niet bij te houden.
Met een tabel is het wel makkelijker bijhouden idd..

Sterkte josephine!!
Sorry dames, maar ik krijg niets gecentreerd en ook geen kaders er om heen. Dus ik geef het voor nu even op..
Oh jeetje Josephine, sterkte!
Oh nee Josephine! Hopelijk zet het niet door. Heel veel sterkte :hug:
Mag ik ook mee komen kletsen? Afgelopen zaterdag een knaltest. Nu een beetje van de schrik bekomen dus lijkt het me leuk mee te kletsen zodat het allemaal wat tastbaarder wordt.

Ben nu 6 weken zwanger en heb vrijdag 21 april de eerste echo.
Hoi Tess1981. Welkom!

Gefeliciteerd met je zwangerschap.. oh jij mag al zo snel 😊

Volgens mij bedoel je de 20ste 😁
Gefeliciteerd Tess! Volgens mij heb jij de eerste echo van de groep of heb ik dat niet goed gezien?
Femme ik zal t morgen als ik tijd heb even proberen!
Weten jullie eigenlijk hoe dat werkt met die vroege echo’s? Vanuit de verzekering worden er maar 2 vergoed toch, betalen jullie die dan zelf of hoe gaat dat?

Hier de laatste test in huis opgemaakt, streepje was nog duidelijker dan maandag. Misschien helpt dat om wat meer in de zwanger kindser te komen haha
Ben nu aan t plannen hoe we t de ouders gaan vertellen, ben zo benieuwd naar de reactie!
Arielmermaid schreef:
13-04-2018 08:19
Hoi Tess1981. Welkom!

Gefeliciteerd met je zwangerschap.. oh jij mag al zo snel 😊

Volgens mij bedoel je de 20ste 😁
Ja idd de 20e 😊 hier doen ze tussen de 7 en 8 weken een echo om te kijken of alles goed is en dan rond de 12 weken een intake met de termijnecho.

Bedankt voor je felicitatie. Begint nu een beetje te landen. Laten we het erop houden dat het een onverwacht maar super mooi kadootje is. Ik heb zelf al 3 kinderen uit een eerdere relatie meer inmiddels hertrouwd met een man die geen kinderen heeft (nu klink ik vast heel oud 😏🤣). Valt op zich wel mee ik ben heel jong moeder geworden.
Marloes85 schreef:
13-04-2018 08:38
Gefeliciteerd Tess! Volgens mij heb jij de eerste echo van de groep of heb ik dat niet goed gezien?
Dank je wel. Ik Denk dat ik idd de eerste ben. Hier wordt de eerste echo tussen de 7 en 8 weken gemaakt. Met 12 weken krijg je dan een intake en de termijnecho.
Josephine... :hug: sterkte!

Tess, gefeliciteerd! en leuk dat je zo snel al een echo hebt!

kwaaltjes vallen hier mee. Met name heel moe en met vlagen misselijk. Gelukkig niet zo erg dat ik moet braken.
vandaag precies 5 weken :)
Doe je wat je deed, dan krijg je wat je kreeg
Welkom Tess en uiteraard gefeliciteerd!!

Dat zal fijn zijn Roos, ik ben al die HTML codes even kwijt, maar kan er eventueel wel aankomen.
Ik weet niet precies hoe het zit met vroege echo's qua vergoeding. Bij mijn laatste zwangerschap welk in een mk is geëindigd had ik iedere week een echo.. volgens mij gaat dat gewoon via je eigen risico..

Hier nog steeds geen kwaaltjes gelukkig, behalve honger hahaha
In mijn vorige zwangerschappen kregen we de vroege echo wel vergoed. Maar ik denk dat dat ook per verzekering verschilt. Ik heb een verzekering waar bij zelfs de eigen bijdrage van kraamhulp verzekerd is.

Hier wel een hoop klachten maar die heb ik eigenlijk al een aantal weken. Dat is ook de reden dat ik uiteindelijk een test heb gedaan.

Zere borsten, ben ochtenden maar ook hele dagen misselijk geweest. De echte vreselijke ochtenden heb ik nu al twee dagen njet gehad. Maar de hele dag nog steeds nergens trek in.
@Josephine, weet niet of je dit nog lees, maar ik geef een virtuele knuffel en veel sterkte gewenst :hug:

Ik meld me ook graag als dat nog kan :) Lijkt me heel gezellig om met jullie mee te kletsen!

Vorige week zondag achter gekomen dat ik zwanger ben :peep: Voorlopig uitgerekend op 15-12, ben bijna 5 weken nu. We zijn er erg blij mee en het liefst zou ik van alle daken het willen uitschreeuwen. Eerste keer bewust proberen was meteen raak, maar vraag me soms wel af of ik wel echt zwanger ben en of de testen me niet voor gek houden (heb er verschillende gedaan, verschillende tijden/dagen/merken... :rrr: ) Ook ben ik erg bang voor een mk. Ik mag over een maand (8 mei) bij de verloskunde voor een termijnecho :)

Kwaaltjes vallen gelukkig wel mee. Ik ben erg moe soms. Ik sta met veel moeite op, terwijl ik meer dan genoeg slaap. Na werk ben ik vaak zo moe. Daarnaast zijn mijn borsten erg gevoelig o_o de trap thuis aflopen zonder BH is niet heel comfortabel ;-D O ja, ik ben de laatste tijd heel vergeetachtig, terwijl ik op zich best een prima geheugen heb.. maar misschien is het ook omdat ik zo bezig houd met het zwanger zijn.
Verder ben ik wat kieskeuriger qua eten. Normaliter lust ik alles, nu heb ik nergens zin of trek in. Niet misselijk, maar gewoon geen trek. Geen idee of dat een kwaaltje is?
Oke als ik het zo terug lees, heb ik toch wel wat kwaaltjes, maar het gaat erg met vlagen. Zo voel ik me het ene moment emotioneel en daarna moe en dan is er weer niets aan de hand.

Ik had begrepen dat de 12 en 20 wekenecho inderdaad standaard vergoed wordt uit de basisverzekering. Ik ben aanvullend verzekerd, maar het gaat uiteindelijk toch allemaal af van mijn eigen risico.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven