Uitgerekend December 2018

29-03-2018 09:11 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames,

Eergisteren positief getest en vandaag was de test mooi opgelopen. Naar mijn berekeningen gister/ vandaag nod. Dus het is nog heel pril.
Omdat we in een beginnend traject zaten hebben we 30 april de eerste echo.

Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen!

Liefs
@Rose-Lily89 bij mijn vorige zwangerschap had ik een rol biscuitjes naast mijn bed.. elke ochtend één voor het opstaan.

@femme_ net als bij onze eerste willen we geen nipt doen. Naast de risico's zou het ons niet uitmaken voor het gevolg van de zwangerschap.

@marlous85, dat sterke reukgevoel herken ik ook. Poepluiers van mijn dochter zijn nu écht niet te doen!
Hoi hoi,
WoW wat weer veel geschreven zeg, kan het amper allemaal bijhouden zo.
Hier gaat alles lekker z'n gangetje. Weinig kwaaltjes, wel gevoelige borsten. En iets sneller moe.
Wij hebben het tot nu toe nog tegen niemand verteld. Ook eigenlijk nog geen idee wanneer we dat gaan doen.
Wij hebben de vorige keer geen nipt gedaan, en ik denk deze keer weer niet.

Alle nieuwelingen gefeliciteerd! Idd een tabel wel leuk, want ik kan het ook echt niet allemaal bijhouden.

Nausicca: fijn hoor dat je je wat beterder voelt. Hopelijk knap je steeds een beetje meer op.

Voor de meiden die overspannen zijn: ik zou denk ik tegen de arts gewoon eerlijk zijn, ze hebben geheimhoudingsplicht. En als jullie hierdoor stress krijgen is natuurlijk ook niet goed. Maar het lijkt me heel lastig.

Luni: oh nee, dat is niet zo fijn. Ik hoop voor je dat je urine iets minder geconcentreerd was, was het heel licht of weet je dat niet meer.

Klein wondertje: oh dat reuk gevoel is bij mij ook heel sterk. Alles stinkt! Hi hi
Ik hoop voor je dat het allemaal goed is.

Rose-Lily: oh nee! Wat akelig. Hopelijk is dit geen voorbode voor de komende tijd. Zelf ken ik overgeven totaal niet. Ook niet bij de 1e.
Hoi dames,
bedankt voor jullie reactie. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die checkt :)

@Luni, ik herken je onzekerheid! Echter zou ik je willen aanraden te stoppen met testen doen. Wat iedereen al zegt, het kan het maar zo zijn dat je net wat meer gedronken hebt en streepjes vergelijken qua kleur lijkt mij sowieso lastig. Misschien kun je de verloskundige bellen om te vragen of je iets eerder een echo kunt laten maken? of misschien langs de huisarts voor een bloedonderzoek? die kan de hoeveelheid HCG nauwkeurig bepalen en vaststellen of het bij het termijn past. Verder, het is waanzinnig verdrietig maar als het misgaat dan kun je er niets aan doen. Probeer positief te blijven. Geen bloed is goed en elke dag is er weer één! :hug:
@femme wij hebben bij onze eerst geen screening gedaan (nipt kon toen alleen nog in België of op indicatie) en gaan dat dit keer ook niet doen.

Het geheim houden is hier al mislukt. Gisteravond bezoekje gebracht aan schoonouders. Man, zijn ouders, broers en ik zitten om de tafel te praten over van alles en nog wat. Zegt mijn schoonmoeder ineens: "zeg, ben jij zwanger?" . Alle ogen op mij gericht. Ik kreeg spontaan een heel rood hoofd en wist even niet wat te zeggen... na ja toen was het wel duidelijk :facepalm: Wel een beetje balen want dit was noch het moment noch de manier waarop we het wilde aankondigen...

zojuist ook de vk gebeld en mag 11 mei komen voor een eerste echo :cheer: jeee! en aftellen maar.

Deze zwangerschap lijkt tot dusver erg op de vorige. Gelukkig ook geen ervaring met erge misselijkheid en braken. @Rose-Lily, hopelijk wordt het in de aankomende weken steeds minder!
Doe je wat je deed, dan krijg je wat je kreeg
Gefeliciteerd weer aan de positieve testers. Ik kan het ook niet echt meer bijhouden zo hoor. Devenie, zie je het zitten om die tabel te maken of anders misschien iemand anders die een nieuw topic kan openen die er wel zin in heeft/het aandurft?

Zo van wat ik onthouden heb dan maar even:

Ik ben niet echt aan het vergelijken met mijn vorige zwangerschappen. Ik probeer het af en toe wel, maar ik weet er gewoon niet zo veel meer van. Heb wel het idee dat ik nu wat misselijker ben dan eerder en boeren doe ik ook veel. Dat kan ik me iig niet herinneren van eerder.

Bloed checken deed ik eerder wel idd. Nu nog niet in me op gekomen. Sta er echt wat relaxter in. Het is toch zoals het is. Op weg naar de echo nu (over 2 weken), wordt het langzaam wel iets spannender merk ik. Je went toch aan het idee denk ik. Zou best raar zijn als het dan toch niet goed is. Zoiets.

Luni, wat vervelend van die testen. Had je wel het zelfde merk? Ik geloof dat ik toch ook een CB zou doen met 5,5 week ofzo. Als het dan geen 3+ is zou ik de vk bellen. Niet omdat het nu echt wat betekent, maar vooral omdat je je anders super druk gaat maken de komende weken.

Shit Easting van de aankondiging. Gedroeg je je zo raar? :-p
Nou een tabel is zeker handig, ik heb er ook geen ervaring mee. Het zou het wel een stuk overzichtelijker maken ja😊

Ik ben ook best veel misselijk, het komt in vlagen en is met opstaan het ergst. Tot nu toe 1x overgegeven. Het rustig opstarten met een crackertje helpt me wel iets en ook het vaker iets kleins eten. Heb dit bij de eerste totaal niet gehad, dus ik moet hier wel aan wennen haha!

En oh gelukkig ben ik niet de enige die checkt en bloed verwacht bij elk toiletbezoek, bizar he! Bij elk steekje of krampje denk ik ook gelijk aan de kans dat het mis kan gaan. Ook dit herken ik echt niet! Maar hoor wel steeds vaker verhalen om me heen dat het misgaat, dus wellicht daarom.

Eastling, jammer dat ze het dan raden he! Wij zijn er nog niet over uit wanneer we het vertellen maar zijn niet zo van een grote aankondiging, dus ik zou het zelf niet zo'n ramp vinden maar kan me voorstellen dat je het anders in gedachte had! Ga je het hierdoor ook sneller vertellen aan de andere kant van de familie?

Luni, door extra te testen zou ik ook twijfelen, De tip die voorbij kwam van de huisarts zou ik zeker opvolgen, gewoon bellen!!
Hier zelf ook geen voorkeur voor de nipt hoor. Bij mijn eerste was dat er volgens mij nog niet eens.

Wat betreft bloed checken. Yes! Ook ik ben er zo één. Frustrerend dus ga het proberen los te laten... Proberen!

Luni, je kan ook even je hcg laten prikken?

Eastling,nou om maar met de deur in huis te vallen hahahah. Leuk hè schoonmoeders!! :hyper:
Ga je het nu je eigen familie ook eerder vertellen dan gepland?
Zo even vanaf pagina 1 bijgelezen!
Allereerst iedereen natuurlijk gefeliciteerd met de positieve test! Voor t overzicht zou een tabel wel heel fijn zijn ja, misschien lukt t om er 1 uit een ander topic te kopiëren en dan aanpassen naar onze gegevens?
Zonnestraaltje zoals gezegd heb ik behalve gevoelige borsten nergens last van, soms wat drukkend gevoel onderin mn buik. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant maakt dat t nog moeilijker om te geloven dat t echt raak is.
Jenn hier ook nog geen contact met de vk, op hun website staat dat je in week 6 mag bellen dus ik wacht maar braaf af hihi
Bessss wij hebben altijd al gezegd dat we wel de nipt willen doen en dus ook 20 weken echo.
Geslacht wil vriendlief wel graag weten, van mij hoeft dat niet perse dus waarschijnlijk houden we t dan wel voor onszelf.
Kleinwondertje hoe verloopt dat gesprek met moeders voor moeders? Ik zou dat ook wel willen doen.
Ik drink geen koffie maar hou wel erg van cola, dat beperk ik nu tot 1 glas per dag.
Slecht slapen gelukkig nog geen last van, alleen tot nu toe steeds een keer eruit om te plassen maar ik probeer ook iets meer te drinken.
Bulba je bent nu lekker op vakantie, veel plezier!
Vervelend dat er een aantal al zo beroerd zijn zeg! Even iets kleins eten nog in bed schijnt goed te helpen.
Rose, mij maakt t echt niets uit dat t een december kind wordt, uiteraard zijn er wel een paar dagen waarop ik angstvallig mn benen bijelkaar zal knijpen ;-) liever geen sinterklaas of kerst kind etc.
Vanavond voor t eerst weer sporten sinds we t weten, ben benieuwd hoe dat gaat met name met die gevoelige borsten. Ik doe high intensity cardio dus hoop dat ik dat nog even vol kan houden.
Burn outs en bedrijfsartsen heb ik (gelukkig) geen ervaring, ik denk dat t vooral belangrijk is om te doen wat voor jullie goed voelt.
Luni wat vreselijk spannend voor je! Ik hoop dat je gewoon een plakker hebt en de test niets zegt. Ik wil zaterdag de laatste test die ik in huis heb nog doen.
Eastling alsof t op je voorhoofd geschreven stond dus! Had je t groots willen aankondigen?
Wij zijn nog aan t bedenken hoe en wanneer we wie op de hoogte gaan brengen. Voor mijn ouders wordt t het eerste kleinkind, voor schoonouders niet.
Ach, heel erg vind ik het niet maar had het met 4,5 week echt nog niet verteld anders. En ook wel jammer dat we het niet zelf konden vertellen zo.
Mijn moeder ga ik het nu ook eerder vertellen. Voor dochter een t shirt gekocht met de tekst “ik word grote zus” die trek ik haar aan als mijn moeder op visite komt.

Ik heb mij vanmiddag ook aangemeld voor moeders voor moeders.
Bedankt voor jullie reacties! Heel fijn om te lezen. Dat maakt mij al een stukje minder onzeker. Ik moet gewoon vertrouwen hebben in mijn lichaam. De kwaaltjes zijn nog duidelijk aanwezig en er is geen bloed te bekennen, dus we blijven positief :)

Josephine, ik heb met de Kruidvat 2v5 getest en afgelopen maandag ook. Het streepje was goed zichtbaar, alleen veel lichter. Voor mijn gemoedsrust is het misschien inderdaad goed om die Clearblue test bij 5,5 week te doen. Als er dan 1-2 weken verschijnt of niet zwanger, dan is er echt iets aan de hand en ga ik contact opnemen met de huisarts/verloskundige. Voorlopig is het gewoon afwachten...

Jenn, mijn ochtendurine was echt donker, dus geconcentreerd genoeg lijkt mij. Ik weet ook niet waar het aan ligt.

Eastling, jammer dat je schoonfamilie er op deze manier achter is gekomen. Is je schoonmoeder helderziend of zo? :-)

Leuk dat de meesten al een echo hebben ingepland. Dan heb je echt al iets om naar uit te kijken. Ik wacht het nog een weekje af.

Oh en dat bloed checken bij elk toiletbezoek is heel herkenbaar, zeker na die test vanmorgen. Dat zal nog wel even duren denk ik...
@Roos7 Moeders voor moeders begint met nog een test, zodat ze weten of het hormoon voldoende is. Ze leggen uit waar je het voor doet en hoe het werkt. Je krijgt een cadeau en wat folders/tijdschriften en je spreekt de beste plek af (als je op het ophaalmoment afwezig bent) om de bussen neer te zetten.

Ik vond het de vorige keer best pittig om elke dag in een kannetje te plassen. Maar heb om me heen zo veel mensen bij wie het niet vanzelfsprekend is of zelfs de hormonen nodig hebben die hiervan gemaakt worden dat ik het wel als een plicht voel.

@Eastling, écht niet fijn. Op je eigen tijd vertellen is toch het fijnste.
Gefeliciteerd voor alle nieuwe zwangeren! Ik heb wel een beetje moeite nog met de namen etc in dit topic te onthouden.

Dat het een december kindje wordt hebben wij vantevoren eigenlijk niet over nagedacht. Maakt me verder ook weinig uit, al ben ik wel blij dat het zoals het nu lijkt niet met kerst of erna kan komen.

Kijken of er geen bloed is doe ik nog bij elk toilet bezoek. Ik ben ook sinds een paar dagen wat misselijk. Vandaag is het heel erg. Ik was gelukkig vrij vandaag, maar ik zou niet weten hoe ik in deze toestand mijn werk moet doen.

Verder is het echt aftellen tot de eerste echo (nog 2 weken)
Familie vertellen wij het pas na de 12 weken echo.
Ik ben het overzicht ook kwijt. Iemand al eens eerder een tabel gemaakt en zin een nieuw topic "uitgerekend in de eerste helft van december" ofzo te openenen? Ik ben daar ook heel onhandig mee en zit altijd op mn telefoon...

@eastlin, ik ben wel nieuwschierig hoe het kan dat je schoonmoeder dat door had! Zag ze het aan je of at je iets niet?

Wij hebben het verteld door een foto van dochter op de kast te zetten met de tekst "vanaf december 2018 ben ik niet meer in mijn ééntje". Reacties waren heel grappig.
Vorige keer had ik cupcakes met blauwe en roze muisjes bij mn ouders bij de koffie gedaan. Mn pa had niks door en mn moeder durfde het bijna niet te vragen.
Schoonouders zijn erg van de sekt drinken dus daar had ik een fles alcoholvrije sekt mee met de melding dat ik de komende tijd alcoholvrij zal drinken. De reactie van mn schoonmoeder was geweldig, vol tranen riep ze "is het wat ik denk dat het is?". Ze wisten dat we al bijna twee jaar aan het proberen waren en waren helemaal euforisch.
Thanks kleinwonder, ik wacht komende week nog even af maar dan lijkt me dat zeker een mooi doel om voor in kannetjes te plassen!
Ik heb even gezocht en hier staat hoe je een tabel maakt: https://www.viva.nl/klantenservice/691-662_viva-forum/ onder pijlers en topics.
Pff, jongens. Gisteravond voor het slapen gaan een koekje gegeten zodat ik niet met een super lege maag zou wakker worden.
En net 2 boterhammen op, met drinkyoghurt! Dit is echt een hele overwinning en ik ben echt trots op mezelf.
Heb wel ook misselijkheidspilletjes gehad van de huisarts, welke ik voor het slapen gaan kan innemen en eventueel 's ochtends ook. Deze heb ik genomen. Heb de pilletjes al ruim een week en wilde echt afwachten, zo goed zal zoiets niet zijn, maar omdat ik me zo beroerd voelde heb ik het toch maar genomen. Denk dat het voor de baby belangrijker is dat ik wat eet.

Echt leuk om van iedereen de gedachten, gevoelens en kwaaltjes te lezen. Vooral omdat nog niemand in m'n omgeving het weet, is het toch fijn dat ik dit kan delen enzo

Wij zitten nu te bedenken hoe we het onze familie kunnen vertellen, alleen m'n man heeft best een groot gezin dus best lastig om alle broers en zussen bij elkaar te krijgen. We willen het zijn ouders apart vertellen, maar denken niet dat zijn ouders het langere tijd voor zich kunnen houden, haha. Dus we moeten de broers en zussen wel de volgende dag gelijk vertellen!
@ Marloes wat een leuke manier om het te vertellen! Ook de vorige keer met de muisjes.

ondanks dat ze het geraden hebben waren de reacties bij ons heel hartverwarmend. Ouders hebben zelfs van geluk een traantje gelaten :flirting:
Schoonmoeder zei trouwens dat ze het zag aan mijn huid en ogen...maar misschien deed ik ook wel anders dan anders.. :P
Luni1, vooral niet te druk maken hoor meid! Komt allemaal goed!

Ik heb bijna geen kwaaltjes dus ik twijfelde ook in eerste instantie of ik echt wel zwanger ben haha maar ik laat het los want volgens internet ben ik niet de enigste. Ik ben vandaag precies 5 weken zwanger 🤗
Ik voel me gelukkig weer een stuk beter. Nog vaag licht misselijk bij het wakker worden, maar dat is niks vergeleken met die beroerdheid de eerste drie weken.
Nu alleen gevoelige borsten en een drukkend gevoel onder in mijn buik.

Moeder was hier ook in tranen (van geluk hoor), vader zegt nooit zo veel maar had de volgende dag al een verbouwingsplan voor de zolder klaar :hug: .
Rose-Lily: Ahh super fijn!! Ik zou de pilletjes ook gewoon nemen hoor, als ze goed helpen. En ik denk ook dat het voor de baby beter is dat je wat eet.
Ik heb ook nog geen idee hoe we het gaan vertellen... had jij al een kindje of nog niet?
Ik vind het ook wel leuk om via haar het te laten vertellen. Maar dan wil ik het ook na de 12 weken pas. (Denk ik)

Ariël: fijn toch dat je weinig kwaaltjes hebt, ik heb ook weinig kwaaltjes gelukkig. Behalve wat gevoelige borsten. En Savonds heb ik al echt een buikje. Ben normaal best plat, dus dan valt dat extra op. Hihi.

Nausicca: heerlijk dat je je ook weer wat beterder voelt! Hopelijk blijft het zo.
Nausicaa, fijn dat het wat beter gaat! Super grappig dat je vader allemaal plannen heeft, zo kunnen vaders nou eenmaal zijn he :-D

Jenn88, dit is mijn eerste. Als we al een kindje zouden hebben, zou ik het wel leuk vinden met een shirtje ofzo met 'ik word een grote zus/broer'
Ik heb vorige week positief getest na 4x negatief. Uiteindelijk op dag 35 een positieve test.
Ik vind het erg spannend aangezien we vorig jaar juni een miskraam hebben gehad.
Nu waren we net een traject in gegaan waarbij ze op de echo zagen dat ik een actieve follikel had. Dus daar hebben we maar meteen gebruik van gemaakt ;)
En nu gelukkig weer zwanger. Durf niet zo goed blij te zijn nog, vorige keer dus miskraam met 9 weken.
We hebben al een zoon van 3,5. En wilden ook niet zo heel snel een 2e, onze wereld stond echt op zijn kop. Maar na precies 1 jaar proberen weer zwanger.
Bij ons staat de echo gepland volgende week donderdag. Ik hoop dat ze dan al een hartje kunnen horen.
Spannend!
Poeh wat is er alweer veel geschreven! Ik hou het niet helemaal bij van iedereen hoor 😳

Rose-Lily en Naussica hopelijk verdwijnt de misselijkheid snel weer!

Luni, hopelijk gewoon vals alarm en ga je op de echo een kloppend hartje zien! Ik heb ook nog een extra testje gedaan hoor, 10 dagen na de eerste +. Wachten op 3 mei maakt me toch iets onzeker.

Eastling wat balen dat je het niet op je eigen manier en moment kon vertellen! Aan de andere kant fijn dat het hoge woord er nu uit is? Wij willen ook even wachten op iig de eerste echo.

Verder ben ik gelukkig (nog) niet misselijk. Heb wel onrustige darmen en kan uren langer slapen dan normaal. En normaal slaap ik al redelijk veel haha. Sinds vandaag moet ik ook echt opletten met opstaan, ik word super snel licht in m'n hoofd!

Heb me inmiddels ook aangemeld voor moeders voor moeders, ik verwacht binnenkort een telefoontje of mail.

Ik ben heel benieuwd hoe mijn ouders zullen reageren. Voor mijn zus heb ik een rompertje gekocht met een leuke tekst die ik haar op stuur vlak voor we het mn ouders gaan vertellen. Mijn schoonouders zijn al opa en oma en willen we iets specifieks geven voor grootouders. En dan kijken of ze doorhebben dat het voor een nieuw kleinkind is en niet mijn neefjes en nichtjes.

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de eerste echo's van onze 'praatgroep' ;).
Gefeliciteerd Asinum! Heb je een wisselende cyclus dat je al 4x eerder getest had? Naar dat je een miskraam heb moeten meemaken, hopelijk gaat het dit keer goed en heeft iedereen uit deze groep straks een gezond kindje!

@Nausicaa, fijn dat je je een stuk beter voelt! en @rose lily, ik zou de medicijnen zeker nemen als je die nodig hebt. De controles op medicijngebruik en zwangerschap zijn best streng in NL, als aangegeven wordt dat dit kan en je hebt het echt nodig zou ik er gebruik van maken.

Ik voel me vandaag ontzettend beroerd, dit herken ik helemaal niet zo van mijn eerste zwangerschap. Misselijk, veel last van mijn darmen (daar ben ik helaas wel mee bekend), alles stinkt, moe en slap. Ik had allerlei plannen voor vandaag maar ben niet verder gekomen dan de bank en ben heel blij dat man dochter naar kdv heeft gebracht een weer ophaalt. Gelukkig nog niet echt aan het spugen, hopelijk gaat het morgen weer beter!

Het is nog erg vroeg maar ik zat te kijken naar iets van een sport voor zwangeren en zag dat Mom in balance (zit door heel NL) vergoed wordt als je verzekerd bent bij Achmea of Zilveren Kruis. Ik ben zelf net van Achmea naar Delta Lloyd overgestapt maar wellicht voor iemand anders hier wel interessant.
@eastling, wel supergrappig dat je schoonmoeder het gewoon aan je zag. Lief dat je ouders zo blij ermee zijn! Het is natuurlijk ook heel bijzonder nieuws om te delen!
Ik heb vandaag een dagje vol kwaaltjes. Heel moe, weinig eetlust en soms misselijk. En wat meer steekjes in mijn buik.. ik ben veel alleen thuis deze tijd en vind het dan jammer en lastig dat ik weinig afleiding heb. Ben zo de hele tijd gefocust op mijn lichaam. En denk steeds: is dit wel goed??? Ik ben dan dus bang dat het niet goed is. Is de eerste keer dus alles is nieuw. Ik kijk dus ook steeds of ik bloed heb bij de wc. :-(
Fijn dat t vanmorgen wat beter ging rose!
Ariël ik heb ook bijna geen kwaaltjes, dat maakt t nog moeilijker te geloven dat t echt is. Soms heb ik echt t gevoel dat er zo iemand naar me toe kan komen om te zeggen grapje! Maar iedere keer op de wc is er weer geen bloed dus t is toch echt zo. Ik vind t ook wel erg spannend om al verder vooruit te denken, t kan nog wel misgaan natuurlijk..
Asinum welkom, wat heb je al snel een echo! Is dat met een reden? Horen kan je t hartje pas over een paar weken, zien moet wel kunnen vanaf 6/6,5 week.
Vervelen dat je je zo naar voelt vandaag marloes! Thanks voor de tip over mom in balance, zilveren kruis hier. Ik sport nu gewoon in de sportschool en wil dit wel zo lang mogelijk volhouden.
Ik merk wel dat de vermoeidheid hier aan t toeslaan is, zit de hele dag al te gapen terwijl ik echt op tijd in m'n bed lag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven