Uitgerekend December 2018

29-03-2018 09:11 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames,

Eergisteren positief getest en vandaag was de test mooi opgelopen. Naar mijn berekeningen gister/ vandaag nod. Dus het is nog heel pril.
Omdat we in een beginnend traject zaten hebben we 30 april de eerste echo.

Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen!

Liefs
Gefeliciteerd allemaal en welkom :)

Femme, misschien heb je ook gewoon een late eisprong? 28 dagen, kan ook een ei zijn op dag 18 of 20 ofzo... Iig dat was bij mij zo voor zwangerschap 1. En verder afwachten.... duurt lang ;-)

Drinken: ik drink water en thee en af en toe yoghurtdrink (niet te zoete). Normaal water, thee, koffie en wijn alleen :-p

Rose-Lil, volgens mij geldt voor sporten dat het gewoon goed moet voelen. Zo niet dan stoppen. Steken had ik al na een flinke wandeling laatst. Dus herken het wel van inspanning.

En een decemberkind niet ideaal idd. Maar ik vind het nog steeds algeheel bizar dat ik zwanger ben, dus ja... We zien wel hoe we dat oplossen met alle drukte tegen die tijd.
Ik ben zelf een eind-november kind, nooit last van gehad of vervelend gevonden. Mijn moeder was wel heel streng in onderscheid tussen mijn verjaardag en Sinterklaas, ik kreeg bijvoorbeeld nooit verjaardagscadeautjes van ouders en familie in Sinterklaaspapier. En geen taart met Sinterklaas op mijn verjaardag of zo.

Als ik mag kiezen zou ik liefst niet echt precies met Sinterklaas bevallen, dat lijkt me wel wat minder voor een kind. Maar ach, mocht het toch zo zijn, dan weet hij/zij ook niet beter.
Mijn broer is van midden december en het was altijd de regel dat de kerstboom pas na zijn verjaardag werd opgezet. Nou vind ik kerst de gezelligste periode van het jaar. Kan echt blij worden van die boom met lichtjes.
Heb dus nu al met mn man afgesproken dat die kerstboom er gewoon al staat de seconde nadat Sint weg is haha en misschien wel eerder.

Hebben jullie moeite met het niet vertellen? Ruim binnen de veilige 12 weken heb ik een vrijgezellenfeest. Heb de organisatie wat gevraagd over het eten onder het mom van dieet, maar toen kreeg ik steeds te horen dat een dieet zo slecht is als je veel dingen moet uitsluiten. Nu heb ik haar dan maar verteld wat voor een dieet ik heb ;-) zodat ze weet dat ik mogelijk niet alles mee doe. Maar een ander begon ook al:"mag je geen wijn ofzo....." Dus ik denk dat mijn hele vriendengroep het veel te vroeg gaat weten. Maar ja dan kunnen ze er ook zijn als het misgaat.
Grrr heel verhaal getypt alles weg!

@zininmooiweer, dat is idd lastig als je het nog voor je wilt houden. Vind je het vervelend als je vrienden het eerder horen? Zo ja, kan je een smoes bedenken? (Ziek, medicijngebruik of dergelijke?) Persoonlijk zou ik het gewoon vertellen aan goede vrienden maar dat is net wat voor jou fijn voelt.
De vorige zwangerschap ben ik een keer uit eten geweest met mensen die ik het liever nog niet wilde vertellen. Ik heb het restaurant ingelicht en zij hebben ervoor gezorgd dat mijn bestelling indien nodig werd aangepast.

Zo hadden we ook een bruiloft helemaal aan het begin en heb ik de barman alcoholvrije cider in mn champagneglas laten schenken.
Wij hebben zelfs nog even getwijfeld of we een ronde zouden overslaan vanwege alle feestdagen. Gelukkig hebben we dat niet gedaan, want zie hier het resultaat ;) We zijn er zo blij mee! December is zo'n warme, gezellige maand. Dat heeft ook wel wat. Gelukkig hebben we verder nog geen verjaardagen in december.

Zininmooiweer, wij hebben nog geen moeite om het voor ons te houden. Ik drink bijna nooit alcohol, dus het is niet raar als ik dat af sla. Ik ben alleen bang voor kwaaltjes als misselijkheid en overgeven. De smoesjes zijn niet eindeloos als het lang blijft duren ;) Gelukkig heb ik hier nog geen last van.
Op mijn werk houd ik het nog wel even voor mij, ik ben net aan het re-integreren na een periode overspannen thuis te zijn geweest. Zodra ik me wat beter voel wil ik graag verder met mijn eigen bedrijf en ontslag nemen (zijn zij van op de hoogte). Ze zien me al aankomen dat ik nu zwanger ben en straks eerst nog met zwangerschapsverlof ga....
Ik voel me er best schuldig over maar het is een groot welvarend bedrijf en er zijn gelukkig geen collega's die extra hard moeten werken omdat ik er niet ben. Ik verwacht ook niet dat mijn vacature opgevuld zal worden na mijn vertrek. Door een samenvoeging van twee bedrijven is alles gereorganiseerd en is mijn werk redelijk overbodig. Doordat mijn nieuwe manager meer salaris verdiend als ze meerdere personen aanstuurt is ze er niet happig op om mij met een regeling te laten vertrekken en dus verzint ze werk om te doen. Zo zwart/wit is het overigens niet echt, dit is een hele beknopte simpele versie.
Aan de meiden die het aan niemand vertellen, hoe doen jullie dat als het misgaat? Houd je het dan ook voor je of deel je het dan wel met goede vrienden? Puur nieuwsgierigheid.
Wow! Haha echt alweer veel geschreven!
Alle nieuwe dames, gefeliciteerd en welkom! 😄

Ik probeer steeds bij te lezen maar voel me zo blegh en futloos! Vandaag is ook weer zo’n dag. Dus, ik doe mijn best 🙈

Zijn de kwaaltjes al meer aan het worden of blijft het nog redelijk rustig?
Marloes85 schreef:
10-04-2018 07:42
Aan de meiden die het aan niemand vertellen, hoe doen jullie dat als het misgaat? Houd je het dan ook voor je of deel je het dan wel met goede vrienden? Puur nieuwsgierigheid.
Ik denk dat ik dan mn moeder en zus ervan op de hoogte breng. Maar hopelijk is dat niet nodig ;)
Marloes85 wat toevallig, ik ben een aantal maanden geleden overspannen geraakt. Ben bezig met re-integreren, alleen dat gaat niet zo goed door veel stress op werk. Helaas werkt werk niet echt mee, en de bedrijfsarts ook niet. Ze weten natuurlijk niet dat ik zwanger bent en vinden dat ik weer kan werken, maar ik wil alle stress vermijden! Dus of ik moet werken, of ik krijg geen salaris meer doordat ik het advies van de bedrijfsarts negeer. Zo lomp :-(
Wij zijn van plan het mensen na de eerste scan te vertellen. Mocht het daarvoor misgaan, vertellen we het familie en vrienden dan alsnog.
Ik vind het heel dubbel. Enerzijds wil ik het heel graag vertellen aan (schoon)ouders omdat we zo blij zijn. Anderzijds vind ik het ook wel leuk dat het nog ons geheimpje is.
We twijfelen dus nog wanneer we het vertellen. Al eens een vroege miskraam mee gemaakt en toen was ik wel blij dat ouders het wisten.

Op werk vertel ik het pas na de 12 weken.

Na de mk ben ik wel wat onzeker geworden. Bij de vorige zwangerschap checkte ik bij elk toiletbezoek of ik bloed zag en ik betrap mijzelf erop dat ik dat nu weer doe..... doen jullie dit ook of is dit echt heel gek? @(
anoniem_364671 wijzigde dit bericht op 10-04-2018 15:09
Reden: Aanvulling
23.84% gewijzigd
Doe je wat je deed, dan krijg je wat je kreeg
Eastling, ik check niet na elk bezoek maar wel als ik meer last van m'n buik h heb gehad. Hoewel ik er, nu een week verder, wel wat relaxter mee om ga. Snap het bij jou wel goed hoor, als je al een miskraam hebt gehad.

Mijn werkgever heeft een paar jaar terug al eens aangegeven dat ze er rekening mee houden dat alle jonge vrouwelijke collega's ooit wel zwanger zullen raken. Was er toen nog niet mee bezig, maar die uitspraak van toen stelt me nu wel gerust :)
Wat lastig Rose, hoeveel % werk je nu? Of ben je nog volledig thuis? Is het een idee om het de bedrijfsarts al te vertellen of de periode tot vertellen te overbruggen met het opnemen van extra vakantie uren?
Indien je zwangerschapsgerelateerd ziekteverlof hebt betaald de UWV je werkgever en druk je dus niet op hun budget. Vaak gaan ze er dan veel relaxter mee om dat je ziek thuis bent. Als ze weten dat je beter bent zullen ze je dan vast pushen je beter te melden zodat je daarna op een ander potje land als je met ziekteverlof thuis komt.

Sterkte, overspannen zijn is echt zwaar k*t....

Ik ben trouwens bijzonder relaxt onder de zwangerschap dit keer. Ik realiseer me heel goed dat het mis kan gaan maar weet ook dat ik daar geen vat op heb, het lukt me erg goed om de "we zien wel" houding aan te nemen. :-D Ik leef redelijk gezond en mijn lichaam moet de rest doen. Ik kijk wel enorm uit naar de eerste echo, 1 mei staat deze gepland, nog 3 weken!
Lieve dames, nog vol ongeloof maar ook ik mag me hier melden :hyper: vrijdag een vaag streepje maar gister konden we er niet meer omheen. T besef begint langzaam te komen dat we kerst als alles goed gaat met zn 3en gaan vieren!
Ik 29 vriendlief bijna 31 en dus zwanger van ons eerste kindje. Uitgerekende datum zal half december zijn, ik denk de 14e.
Ik zal nog even bijlezen maar ik las al iets over t nieuw op je werk vertellen. Vanwege t werk wat ik doe, moest ik t vandaag meteen melden. Gelukkig was de reactie goed. Verder houden we t nog even voor ons.
Eastling ik heb nog nooit een miskraam gehad, maar iedere keer als ik naar de wc ga ben ik weer verbaasd dat er niets roods te zien is. Zal denk ik ook nog wel even zo blijven.
Verder voel ik me heel goed, alleen gevoelige borsten en sinds gister/vandaag dat ik wat een drukkend gevoel onderin mn buik heb.
Eastling, elke keer als ik naar de wc ga, ben ik bang bloed te zien. Ben blij dat ik niet de enige ben!
Marloes5, ik werkte 5,5 uur per dag ipv 7,5. Ik wil werk of de bedrijfsarts absoluut niet als eerste laten weten dat ik zwanger ben. Ik heb er vanochtend zelfs aan gedacht om het m'n ouders nu al te vertellen zodat ik het werk kan zeggen, maar dat ga ik toch niet doen. Ik zal gewoon binnenkort met m'n baas in gesprek gaan en ik merk wel hoe het dan gaat :-)

Hoe voelen jullie als jullie wakker worden? Ik voel me echt heel bout! Alsof ik ziek ben en moet dan ook echt niet aan eten/drinken denken
Ik had vandaag eindelijk een wat betere dag (waarna je je daar natuurlijk weer zorgen over gaat maken, hoe goed ik ook weet dat dat onzin is). Wel misselijk, maar hanteerbaar, en zelfs een boterham met kaas gegeten tussen de middag :yes:.

Ik moet s ochtends juist wel meteen iets eten, nog voordat ik op sta. Moet er ook eigenlijk niet aan denken, maar het scheelt enorm in de misselijkheid later.
Inmiddels weten ze het op mijn werk wel, en ik merk dat ik dat juist prettig vind. De hele dag misselijkheid weg zuchten en lauw reageren geeft een naar gevoel. Ik heb best een groot team waar ik leiding aan geef, dus als er duidelijk iets met mij is, heeft dat een weerslag op hen (als in: dat levert onzekerheid op, en een onzeker team is niet handig). Dus maar gewoon verteld. Ze zijn bijna allemaal ook medicus, dus ze weten heel goed dat het nog erg vroeg is.
De baas weet het nog niet, dat komt nog wel. Ik denk eigenlijk niet dat die er veel van vindt, ik run grotendeels mijn eigen groep, dus het heeft niet zo veel effect op hem.

Wel fijn om te merken dat als ik me iets beter voel, ik ook echt blij ben. Ik begon me al zorgen te maken, maar blijkbaar is het gewoon moeilijk heel blij zijn als je zo beroerd bent.
Jeeeeeeej Roos7 gefeliciteerd en welkom bij de december club.

Grappig dat iedereen andere kwaaltjes heeft. Ik moet zeggen dat ik gelukkig nog niet misselijk ben. Stiekem heb ik eigenlijk veel meer trek in eten dan anders...
Verder heb ik 's Avonds laat van mijn bovenbenen, maar dat is het dan ook meteen.

Dames die overspannen zijn, ik zou het wel aankaarten bij de arboarts. Ze hebben een geheimhouding plicht dus je werkgever hoeft het niet te weten als jij dat niet wil. Wel kan er zo beter gekeken worden of werken nu wel haalbaar is etc.. dus denk voornamelijk echt even aan jullie zelf.

Hier 1mei eerste echo, mocht ook een week eerder maar hoop met een weekje later toch al weer wat meer te kunnen zien. Is het handig een tabel aan te maken dan hebben we een beter overzicht van wie wanneer een echo heeft etc..
Ik heb gelukkig nog nergens last van.. al maakt dat me ook wel een beetje onzeker.. nog 3 weken tot de echo voor ons!

Ik heb ervoor gekozen om wel op mijn werk te vertellen dat ik er volgend jaar niet het hele jaar ben. We zijn bezig met een lastige formatie voor het nieuwe schoolseizoen. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen als de directeur, in deze voor school ingewikkelde situatie, een plaatje compleet heeft en ik die zodra het naar ouders kan weer volledig in de war schop. Iets met liefde voor mijn werk en de kids in mijn klas...

Verder houden we het nog even stil tot na de echo.
@Nausicaa, fijn dat je je wat beter voelt! Ik herken het morgens iets moeten eten, ook al heb ik er echt geen zin in voel ik me veel beter als ik in bed even iets kleins eet. Mijn man maakt in de ochtend altijd een flesje voor mijn dochter en komt mij nu dan ook een halve plak krentenbrood brengen.
Vandaag voelde ik me echt verrot vanmorgen maar gelukkig knapte ik aan het eind van de ochtend weer helemaal op en had ik geen belangrijke afspraken. Ik heb mijn vorige zwangerschap extreem veel last gehad van mijn darmen en dat begint nu ook weer, hopelijk is het nu wat minder heftig dan de vorige keer...

Ik heb ook echt last van zweten, normaal heb ik nooit echt zweet maar nu heb ik klotsende oksels terwijl ik niks doe en lijkt het net of ik een soort van opvliegers heb. Het ruikt ook anders (of ik ruik veel beter)

Verder niet echt misselijk of andere gekke dingen, hopelijk blijft het hier bij!

@de dames die eerder zwanger zijn geweest, vergelijken jullie nu ook alles met de vorige keer?
Ik heb net nog een keer getest met ochtendurine en het streepje is veel lichter dan maandag. Ik ben bang dat het een miskraam wordt :cry:
@luni, kan het niet zijn dat je meer vocht hebt gedronken en je plas minder geconcentreerd is?
Voor dit topic kende ik het meermaals testen om te zien of het streepje dikker werd niet. Omdat het van meerdere factoren afhankelijk is lijkt het mij ook niet heel betrouwbaar.

Ik hoop in elk geval van harte dat het niks zegt en je alsnog een goede zwangerschap hebt. Lastig die onzekerheid! Wellicht de vk bellen als je echt ongerust bent?
Marloes, ja ik heb nu spijt dat ik nog een keer heb getest. Het maakt mij zo onzeker. Ik had natuurlijk een donkerder streepje verwacht. Ik heb nu alleen nog een clearblue test in huis met weekindicator. Ik denk dat ik die dit weekend ga doen. Hopelijk kan die test mijn onzekerheid een beetje wegnemen.
Jongens, vanochtend voor het eerst overgegeven :( wat een hel! Misschien morgen toch maar proberen op bed iets te eten, hoe moeilijk dat ook zal zijn.
@Luni1 Ohnee, ik hoop dat je urine minder geconcentreerd was en dat het meevalt. Stom hè dat steeds maar weer opnieuw willen testen. Niet meer doen hoor. Geen bloed is vaak gewoon goed.

@Rose-Lily89 aaaaargggg nu is het gewoon echt!! Hoop dat je er niet dagelijks last van krijgt.

Wie van jullie denkt er trouwens over na GEEN nipt te doen..
Hoi dames,

Mag ik met jullie meeschrijven?
Afgelopen zondag werd ik heel misselijk wakker. Toch maar een test gedaan en een heel licht streepje.
Vervolgens met clearblue en er stond zwanger 1-2 :yes:

Maandag nogmaals getest en het streepje was iets donkerder. Vanmorgen getest en het streepje was een stuk donkerder. Loopt mooi op dus.

Voel me het ene moment goed andere moment misselijk enorm warm steeds. En war buikkrampen waar ik me wel zorgen over maakte. Maar dit kan erbij horen las ik. Dit is de eerste keer, vind het allemaal spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven