Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Hier ook alleen banaan in stukken of gepureerd in een knijpzakje (14mnd) dochter weigert andere stukken. Ik blijf het proberen en dan komt het vanzelf wel een keer.

Gefeliciteerd aapje!
anoniem_65740 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 07:18
5.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dochter eet ook geen stukken fruit (al een jaar niet meer). Erg frustrerend idd. Mja ik maak wel smoothies want vind t wel fijn dat ze nog iets van fruit binnen krijgt !
Hahah daar heb je helemaal gelijk in Maartje! Dan zal ik toch vast iets goed doen :proud:

Fijn om te lezen dat er meer zijn die hier tegenaan lopen... niet dat het fijn is dat jullie kindjes ook geen stukjes fruit eten maar wel dat mijn kind niet de enige is ;-)
Ik had begrepen dat fruit vooral een gezond tussendoortje is, niet iets waar ze echt wezenlijk iets aan missen als ze het niet eten. Als je je kind verder niet volstopt met koek en snoep komt het vast goed :)
https://kiind.nl/waarom-kinderen-geen-g ... -prima-is/

Hier nooit gepureerd, maar druiven zijn zijn favoriet.
Interessant artikel Aapje! Goed om te weten :)

En Zonnigkleintje, zoonlief is helemaal geen zoetekauw. Dus volstoppen met koek en snoep is hier niet aan de orde ;-)
Hij krijgt nu z'n fruit na het middagdutje. Hij eet tussen de middag 1,5 tot 2 boterhammen, maar ik merk dat als hij weinig fruit eet dat hij snel honger heeft en het niet goed vol houdt tot het avondeten. Jullie nog tips voor andere gezonde tussendoortjes die goed vullen?
@sunny: ik had precies hetzelfde met zoon totdat ik afgelopen donderdag hem tussen de middag kwam halen en die smulpaap met een stuk banaan EN een stuk peer (1 in elke hand) zat te bunkeren.

Thuis blieft hij alleen Olvarit en verder niks (en verder eet hij idd gewoon brood, rijstwafels, crackers, soepstengels, ‘s avonds met de pot mee, yoghurt, pap, komkommer, tomaatjes, maar fruit, ho maar).

Maar als die potjes op zijn krijgt hij gewoon een stuk en zoekt ‘ie het maar uit. Ben Gekke Henkie niet. Als hij ‘t daar kan eten kan ie dat hier ook.
lux. schreef:
14-04-2018 20:13
@sunny: ik had precies hetzelfde met zoon totdat ik afgelopen donderdag hem tussen de middag kwam halen en die smulpaap met een stuk banaan EN een stuk peer (1 in elke hand) zat te bunkeren.

Thuis blieft hij alleen Olvarit en verder niks (en verder eet hij idd gewoon brood, rijstwafels, crackers, soepstengels, ‘s avonds met de pot mee, yoghurt, pap, komkommer, tomaatjes, maar fruit, ho maar).

Maar als die potjes op zijn krijgt hij gewoon een stuk en zoekt ‘ie het maar uit. Ben Gekke Henkie niet. Als hij ‘t daar kan eten kan ie dat hier ook.

Ik heb al wel gemerkt dat hij van anderen meer pikt dan van mij.... hij heeft een tijd gehad dat hij absoluut geen fruit wilde als ik het gaf (ook niet gepureerd) en dan was hij een dag bij oma geweest en had hij daar gewoon fruit gegeten :bonk:

Draakjes zijn het! Maar wel hele lieve haha :heart:

Ik had me pas ook stellig voor genomen om geen potjes meer te kopen maar ik zwicht toch elke keer...
Sunny-91 schreef:
14-04-2018 20:21
Ik heb al wel gemerkt dat hij van anderen meer pikt dan van mij.... hij heeft een tijd gehad dat hij absoluut geen fruit wilde als ik het gaf (ook niet gepureerd) en dan was hij een dag bij oma geweest en had hij daar gewoon fruit gegeten :bonk:

Draakjes zijn het! Maar wel hele lieve haha :heart:

Ik had me pas ook stellig voor genomen om geen potjes meer te kopen maar ik zwicht toch elke keer...
Ja maar ik merk toch wel dat het een kwestie is van blijven aanbieden. Ik was bezig mijn zoontje yoghurt te leren eten, want ben bv aan het afbouwen en ga niet over op fles, dus dan krijgt hij ‘s ochtends een bordje pap en ‘s avonds als toetje een bakje yoghurt, nou eerst moest hij niks van yoghurt weten en nu vindt hij het heerlijk! Maar dat duurde wel een paar weken.

Nou dan eet hij die paar weken alleen fruit op kdv, soit. Kan ik mee leven.
Misschien moet ik het ook maar zo aanpakken Lux, alleen moet ik dan een goed alternatief bedenken voor als hij echt geen fruit wil en ik wil geen chagrijnig kind die honger heeft. Of zou hij dan toch gewoon stukjes gaan eten als hij echt trek heeft...? Nja zal een kwestie van uitproberen worden!

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!
Zoon heeft dat met brood. Hier gaat er amper iets in. Op kdv eet hij keurig een boterham op. Al had ik kleine bruine bolletjes gekocht dit weekend en die gingen er goed in.
Ik denk altijd maar: ze hongeren zichzelf heus niet uit. Maar als je ‘m een alternatief gaat geven hij niet aan het fruit gaat. Gewoon dat fruit weghalen als hij het nuet wil en gaan spelen en als hij hongerig wordt weer opnieuw aanbieden en op een dag zal het dan heus wel komen :)

Of je blijft pureren want ook dan zal het op een dag wel komen :P
Hier gaat fruit heel goed, maar boterhammen hebben een tijdje problemen gegeven. Ze at gewoon heel weinig brood - tot we het niet meer in stukjes sneden, maar haar boterhammen gewoon dubbel vouwden. Sindsdien eet ze elke boterham tot strak op de korst op, en bij vers brood van de bakker eet ze ook stukken korst. Prima, als het er zo in gaat doen we 't zo :). Fruit hebben we eigenlijk nooit echt gepureerd, alles is een tijdje geprakt met een vork, maar vanaf het moment dat ze de smaak kende en genoeg tanden had krijgt ze alles in stukken, en dat gaat goed. Hopen dat dat zo blijft.
Mijn zoon eet wel stukjes fruit, maar misschien heb je toch wat aan deze tip: als ik een stukje fruit op een vorkje prik en zo aan hem geef eet ie extra goed omdat ie wil laten zien dat hij zelf vd vork kan happen.

Het bij 1 kind houden: we zijn er niet 100% over uit maar vooralsnog blijft het hier bij 1 kind. We zijn gewoon gelukkig zo. En we vinden de relatieve vrijheid die je nog hebt met 1 kind erg fijn, ook financieel. Bovendien is vriend vrij gevoelig voor prikkels en zou een 2e misschien teveel voor hem worden.
Ik heb 2 maanden na de bevalling een spiraal laten zetten. Mocht ik binnen de 5 jaar dat de spiraal werkt toch een 2e willen dan gaat ie er eerder uit. Zo niet dan laat vriend er een knoopje in leggen over 4 jaar.
Hier eet dreumes alles. Zijn eten, jouw eten, fruit met en zonder schil, bloemen, takken, flyers, bonnetjes.. :-P)

Bedankt voor jullie ervaringen met het kdv. Ik ga ook een apart moment aanvragen om eens te checken wat ze er nou echt van vinden hoe dreumes zich gedraagt. Hij heeft namelijk ook niks kwaads in de zin en wil alleen heel graag alles zelf zien/doen. We geven hem ‘prive’ dan ook een hele ‘lange lijn’ maar zorgen er voor dat hij veilig blijft.

Onder geen beding zullen we dan ook binnenkort dreumes in een open bed laten slapen. Dreumes zal er vandoor gaan en het huis overhoop trekken. Had ik al eens gezegd dat wij vrijwel veen deuren hebben in huis? :biggrin:

Vandaag was wel heel schattig. We waren naar een park geweest. Dreumes had een steentje gevonden en liep er mee rond en speelde verder in de speeltuin. We gingen daarna naar een museum en uren later naar een ijssalon. Krijgt dreumes een ijsje aangereikt, kijkt hij ons heel schuldig aan. Dus ik zeg ‘pak het ijsje maar lieverd’ pakt hij mijn hand en legt er het steentje in :-* Hij heeft dat steentje drie uur lang in zijn vuistje gehouden.

Daarna kreeg dreumes trouwens een gigantische brainfreeze omdat hij probeerde het hele bolletje ijs in 1x in zijn mond te schuiven :facepalm:
Over het fruit, mijn zoon is echt gek op fruit. Maar dan ook echt gek erop, op vrijwel alle soorten.

Maar ook hij heeft zijn periodes dat hij af en toe moeilijk eet, en wat dan werkt is dat hij dan mee eet van mij. Ik eet een banaan, en hij eet er hapjes van. (En dan dus eigenlijk heel die banaan op die manier)

En als hij dan toch niet wil, dan niet. Wel even wennen want zoontje had een groeispurt, hij at ineens 3 boterhammen s ochtends, tussendoor 2 stuks fruit , 3 boterhammen als lunch, tussendoortje, flinke avondmaal en toetje....ook bij het cb te zien aan zijn lengte en gewicht dat hij flink gegroeid was.
En nu is dat over en maak ik me gelijk zorgen of hij niet te weinig eet, maar aan de andere kant, als hij trek heeft, eet hij wel.
Ah en bahco, super lief! Op dat soort momenten smelt je helemaal!
Vanaf het moment dat ze alles zelf wilde doen krijgt ze stukjes fruit.

Wij zijn terug van een familieweekend. Pfff, vermoeiend. Iedereen let op maar toch ook niet. Overal leuke smartphones, tablets of andere waardevolle spullen op grijphoogte van dreumes. Gangdeur die steeds open blijft staan met een open trap naar boven of deur van de keuken.

Het was allemaal wat veel voor dreumes. Al die mensen die je zitten te prikken, aaien, tegen je praten dus slapen savonds wou ook niet zo denderend. Of dan haalt en tante haar uit bed :facepalm: Zoveel ruis pfff en bemoeienissen :bonk: Zijn eerder naar huis gegaan, zowel voor haar rust als de onze. Volgend jaar weer een kans.
Ow wat vervelend lavendel!

Wij gaan over 2 weken met de familie weg, maar die zijn al wel kleintjes gewend en er is nog een dreumes bij.

Onze kleine zit verstopt. Vandaag en gister alleen 2 konijnenkeuteltjes, met heel veel pijn. Veel huilen, vooral bij scheetjes. Hebben jullie nog tips? Morgen sowieso de huisarts maar eens bellen of hij wat heeft.
Je kan zelf bij de apotheek lactulose halen. En qua voeding kun je sowieso de reguliere tips toepassen die ook bij volwassenen worden aangeraden.
Hier hielp voetreflex altijd.
Fitzgerald schreef:
14-04-2018 08:30
Ik kan mij dat best voorstellen dat je het bewust bij 1 kind houdt. Daar kleven natuurlijk best voordelen aan.
Hopelijk komt er nog een ervaringsverhaal voorbij.
Lastig die twijfel. Gek eigenlijk, 1 kind lijkt echt minder vanzelfsprekend. Ik vraag mij ook af of over de gehele lijn er meer twijfel is over het bewust bij één kind houden of over het gaan voor een tweede. Dat laatste lijkt toch meer de 'norm'.
Maar dat is eigen invulling. De cijfers ken ik niet.
Dat gevoel heb ik ook. Dat het ‘hoort’ om minimaal twee kinderen te brengen en dat ik mij bij 1 moet verantwoorden waarom het er niet twee zijn. Raar eigenlijk.
Wij vinden die konijnenkeutels eigenlijk altijd wel handig, hoef je niet zo veel schoon te maken en te boenen. Is dat een teken van verstoptheid? Onze Puk heeft dat best vaak :$

Het ziet er ook niet uit dat hij er last van heeft.
Heel erg bekend Lavendel dat bemoeien tijdens een familieweekend. Wij waren ook gesloopt door al het gebemoei en het niet rekening kunnen houden van de rest. Wij hebben ons afgemeld voor de komende 7-10 jaar want als een groot gezin kunnen krijgen zitten we nog wel even tussen de dreumessen.

Eenigskinderen: het is nog nooit in mij opgekomen om iets te vinden van hoeveel kinderen iemand heeft. Als je in staat bent om je kind(eren) gelukkig op te voeden maakt het mij niks uit :)
Elifantje schreef:
15-04-2018 20:02
Dat gevoel heb ik ook. Dat het ‘hoort’ om minimaal twee kinderen te brengen en dat ik mij bij 1 moet verantwoorden waarom het er niet twee zijn. Raar eigenlijk.
Volgens mij 'hoort' het zelfs dat je er precies twee groot brengt..
Althans, als ik af ga op alle opmerkingen die ik al heb gehoord. Toen ik er nog 1 had, kreeg ik inderdaad vaak te horen of we al voor nummer 2 gingen. Maar toen nummer 2 ook daadwerkelijk kwam, kreeg ik volop te horen dat ik nu 'lekker klaar' was, het nu 'gehad had' en 'het zeker wel genoeg vind zo'.

Wij hebben altijd tegen elkaar gezegd 3 of 4 kinderen te willen als alles mee zou zitten (ben nu zwanger van nummer 3) en ik wist echt niet zo goed wat ik moest antwoorden op zo'n opmerking. Ik heb het maar genegeerd en een beetje hmhm gehumd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven