Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Elifantje schreef:
18-04-2018 13:05
Lekker dat je naar het strand gaat snowgirl. Het is heerlijk buiten nu. Dochter heeft vanmorgen veel met de zand en water tafel gespeeld.

Ik schrijf stiekem ook al mee met het peutertopic, over 2 maanden is ze dat al. Wat gaat de tijd toch snel he. Ik vind haar ook een echte peuter aan het worden in hoe ze beweegt, steeds meer kletst en haar ding doet. Heerlijk!
Haha herkenbaar idd, gaat echt snel. Hier is vanmorgen ook met de watertafel gespeeld. Nu wachten we op zijn vriendje om naar het strand te gaan.

Is jouw dochtertje ook van juni?
De tijd gaat bizar snel :cry:

Gister zat dreumes met een boekje op de bank en bladert het boekje door, wijst de plaatjes aan en zegt de juiste namen bij het plaatje. Gewoon als of hij nooit iets anders heeft gedaan. Maan, ster, bal, pop.. o_o En vanmorgen liepen we naar de fiets om hem naar het kdv te brengen. Wijst hij naar onze parkeerplek en zegt 'auto?' Dus ik zeg 'nee we gaan met de fiets' zegt ie: 'Oooh met fiets ook leuk' O_O Als of het een gesprekje was met een kind van 3 ipv 19 maanden :-[

Ik wil dat ie klein blijft :'(
Dochter slaapt al van baby af aan slecht in de wandelwagen en in de auto. Zelf vinden wij een dierentuin ook erg leuk. En dochter is mega dol op dieren. Ze kan er al tientallen zo benoemen. Dus ja, wij gaan weleens met haar een hele dag naar de dierentuin (ook al in de babytijd). En het middagslaapje slaat ze dan dus over of ze valt tegen 15.30/16.30 uur voor een half uur even in de wagen in slaap (ipv de 1.5 tot 2 uur die ze normaal na de lunch pakt) En ze is dan wakker vanaf ongeveer 7.30 uur (wij zijn enorm verwend). Voor een dagje trekt ze dit wel. Ik zou dus aanraden om te kijken naar wat je kind wel of niet aankan.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Grappig die verschillen. Ik vind het juist heerlijk om hele 'gesprekken' te voeren met dochter.

Maar het gaat inderdaad bizar hard ja. Ze zeggen dat het eerste jaar zo hard gaat qua ontwikkelingen. Maar als ik kijk wat mijn dochter op haar eerste verjaardag kon en wat ze nu ruim 9 maanden later kan, dan vind ik dat het tweede jaar dus echt niet onder doet voor het eerste jaar.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Ik kijk nu ook echt uit naar het moment dat Puk eindelijk eens wat gaat zeggen, vooral omdat ik hoop dat die zichzelf dan eens duidelijk kan maken.

Ik ben wel bang dat ik het na een tijdje allemaal weer veels te snel vind gaan :@@:
Heerlijk dit weer he! Wat ik wel lastig vind is dat dochter echt niets op haar hoofd wil hebben. Ze is roodharig en haar hoofdhuid is al heel erg gevoelig, als ze dan steeds in de zon speelt wil ik eigenlijk dat ze een hoedje of iets draagt maar dat lukt echt niet.... Jullie nog tips? Ik heb er al één die je kan vastknopen maar die heeft ze al afgetrokken voordat ik aan de knoop kan beginnen.

@slaapjes en op pad. Ik probeer er wel rekening mee te houden maar als ik zelf iets erg leuk vind ben ik er wel wat soepeler mee. Het nadeel als ze echt moe is, is dat ze ook meer last van haar jeuk lijkt te krijgen en begint ze flink te krabben. Uitjes zijn meestal max 15min. van huis en als ze dan echt moe wordt gaan we gewoon weer.

Eten doen wij aan tafel anders zit alles eronder, nu het beter weer is krijgt ze ook tussendoortjes buiten op de hand in het kinderzitje van de fiets, op de traktor etc.
Van mij mag Elsa ook wel gaan praten, ik vind het heerlijk om steeds meer interactie te krijgen en kijk haar groot :-D
@Marloes
In het uiterste geval de hoofdhuid ook maar mee insmeren. Hier eerder vanmiddag ook maar gedaan. Je moet toch iets was mijn idee.
Dochter bleef overigens liever in de schaduw en verkoos op den duur de gladde keukenvloer. Ze had de waterbak van de beestjes gevonden.
@marloes: misschien zelf ook iets op je hoofd doen? En ik weet dat jullie wel genoeg gekkigheden hebben uitgehaald, maar misschien iets onverwacht wat ze niet ziet aankomen, zoals een theedoek?

Hier duurde het ook jaren (zo voelde het tenminste) voor Puk iets op zijn hoofd wilde, en die had dan niet eens last van eczeem...

(Dat was Elsa toch? Of haal ik nu kinderen door elkaar?)
Marloes ik heb ook wel eens gelezen over hydrofiel als hoofdbedekking. Voelt ze misschien minder zitten. Hier trouwens ook niet echt hoedje, maar volle haarbos. Heb in tuin ook partytent opgezet vandaag om schaduw te creëren.

Zoon is vandaag weer goedgekeurd bij cb. Deed keurig wat hij moest doen, was zodra prikje klaar was ook klaar met huilen en was keurig gegroeid.
Wij houden de laatste tijd weinig rekening met slaapje als we weg willen. Ze valt dan vaak even in de auto in slaap. Savonds op tijd erin en dan de volgende dag wel dutje thuis.
Oh en wat een weer he! Lekker in het badje gespeeld vanmiddag. Helaas wilt ze ook absoluut niks op haar hoofd, beetje jammer !
Zoon is spierwit met blond haar en wil ook absoluut geen hoedje of petje op (en dat staat hem juist zo cute :love: ) dus ik heb zijn hoofdhuid maar mee ingesmeerd. Werkt wel beter dan zwitsal gel :)
Ik houd niet echt rekening met slaapjes (ze moet ook met enige regelmaat uit bed als ik oudste moet ophalen van school, of als ze naar zwemles moet)ze is geen makkelijke slaper maar het is nou eenmaal niet anders.

Hier ook n kind dat niks op haar hoofd wil, gelukkig koos ze vandaag zelf voor de schaduw.
Zoon heeft hier echt van het weer genoten. Geen last van zon en warmte. Lijkt het juist wel lekker te vinden. Ik heb hem bij de Hema zelf een petje laten uitkiezen. Hij is er helemaal blij mee dus hij bleef vandaag goed op.
Dat voor sommige een idee?
@Fitzgerald, dat is wel een goed idee als ze wat ouder is maar nu heeft ze daar nog echt geen benul van. Ik denk dat ik het maar ga proberen in te smeren, vooral als we een eind op de fiets ergens naartoe moeten komt ze toch regelmatig in de zon en moeten we toch wat...
@Maartje, ik ben heel erg van de hoedjes en heb winters en zomers bijna altijd iets op mijn hoofd. Blijkbaar word dat goede voorbeeld nog niet opgepakt helaas, hopelijk lukt het over een paar weken toch na een paar keer enthousiast proberen. Elsa heeft idd last van eczeem en berg.

@CHL, ik vind het ook juist zo leuk staan! Lukte het insmeren van de hoofdhuid een beetje bij jullie? Elsa heeft wel redelijk wat haar maar ook (mede door de eczeem) wel wat kale plekken.
Slaapjes: zoon slaapt alleen in de auto of in zijn bed, maar niet in de kinderwagen. Op zich houdt hij het wel lang vol. Als hij iets leuk vindt wil hij niet slapen. Ik ben zelf wel behoorlijk van ritme hebben, dus ik houd wel rekening met zijn slaapjes.

Uitjes: wij hebben eigenlijk nog niet echt uitjes gedaan. Heeft zo’n kleintje daar wel wat aan? Ik heb nog kortingskaarten voor de efteling liggen, maar vraag me af of hij er wel wat aan heeft. Ik zie dat nog niet echt voor me. Hij is 21 maanden nu.
@tinkeltje: de efteling of een ander pretpark zou ik dan niet zo snel heengaan met Puk. Ik denk dat dat te maken heeft met de sfeer, die is daar meestal toch wat meer opgewonden en er zijn door al het geluid toch een stuk meer prikkels dan in de dierentuin of speeltuin.
:| Dreumes is knalrood in zijn gezicht en hals.. Gister is hij ingesmeerd met zonnebrand bij het kdv en ik weet nou niet wat het is. Is hij verbrand, is het een hitte reactie of allergie op de zonnebrand? Ik ben er iig niet blij mee. En ik zie het kdv er voor aan dat ze de fles van vorig jaar hebben gepakt. Dat doen meer mensen maar het is eigenlijk niet zo lang houdbaar.
Dat soort uitstapjes doen we niet met dreumes. Het maakt voor dreumes nog niks uit wat we gaan doen. Opa en oma gaan wel elke maand met hem naar de Efteling. Maar dat lijkt mij meer om de tijd te doden.
BahcoBarbie schreef:
19-04-2018 06:39
:| Dreumes is knalrood in zijn gezicht en hals.. Gister is hij ingesmeerd met zonnebrand bij het kdv en ik weet nou niet wat het is. Is hij verbrand, is het een hitte reactie of allergie op de zonnebrand? Ik ben er iig niet blij mee. En ik zie het kdv er voor aan dat ze de fles van vorig jaar hebben gepakt. Dat doen meer mensen maar het is eigenlijk niet zo lang houdbaar.
Heeft dreumes er last van? Zpu die vandaag weer naar het kdv gaan of is er iemand met hem thuis?
Trouwens: is hij ook met blote armen/benen buiten geweest? Dan lijkt me dat het geen allergie is. Misschien smeren ze te weinig of niet dik genoeg zodat die toch verbrand is?
Dreumes heeft er last van. Hij krabde in zijn nek en hals. Nu met een lik Bepanthen minder :)

Zijn armen zijn licht roze. Benen waren bedekt. Achter zijn oren is het fel rood.. dat is zo’n plek waar men vergeet te smeren.

Maar ik weet niet zo goed wat acceptabel is voor mensen. Ik blijf zelf uit de zon en gebruik geen zonnebrand. Ik vind zonnebrand vies en de schaduw fijn. Voor dreumes kwam ik er vorig jaar niet onderuit om zonnebrand te gebruiken. Hij kroop de schaduw uit. Dan koop ik van die macrobiotische-super-zonder-mineralen-€80perliter-zonnebrand. Bij het kdv gebruiken ze kruitvat.
Tinkeltje34 schreef:
18-04-2018 22:19
Slaapjes: zoon slaapt alleen in de auto of in zijn bed, maar niet in de kinderwagen. Op zich houdt hij het wel lang vol. Als hij iets leuk vindt wil hij niet slapen. Ik ben zelf wel behoorlijk van ritme hebben, dus ik houd wel rekening met zijn slaapjes.

Uitjes: wij hebben eigenlijk nog niet echt uitjes gedaan. Heeft zo’n kleintje daar wel wat aan? Ik heb nog kortingskaarten voor de efteling liggen, maar vraag me af of hij er wel wat aan heeft. Ik zie dat nog niet echt voor me. Hij is 21 maanden nu.
Hier zijn we met ons zoontje ook al naar de Efteling geweest. Hij vond het prachtig en heeft een hele leuke dag gehad. Ik denk zomaar dat jouw zoontje dat ook wel leuk vind.
@bahco, anders een idee om ze zelf zonnebrand mee te geven om te gebruiken voor jou dreumes. Bij ons smeren ze naïf maar er zijn meerdere ouders die een specifiek merk meegeven aan kdv.
Smeer je hem zelf in voordat hij naar kdv gaat?

@uitjes, ik denk dat een kind van 21mnd dat superleuk vindt! Wij zijn nog niet naar een pretpark geweest maar poppenkastvoorstellingen, kinderboerderij, binnen- en buitenspeeltuinen etc zijn een succes met ons 14mnd oude meisje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven