Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Hopelijk wordt de misselijkheid snel minder Nausicaa. Wel heel erg fijn voor je!
Voor iedereen verder sterkte en succes.
Zit zelf ook weer op wachtbankje sinds vandaag.
@hailie! spannend....
Nou ik heb het voor elkaar. Vanaf as ronde krijg ik pregnyl. Ze hadden het blijkbaar al in dossier gezet maar nog niks tegen mij gezegd. Ben benieuwd.
Balen zeg Ella en Angelaloes! Ik duim voor jullie voor de volgende ronde.

En Innerpeace voor jou ook! Spannend hoor deze nieuwe stap in t traject. Hoop echt dat dit een goede en succesvolle stap voor je wordt.

Nausicaa wat fijn dat alles goed is! Toch ook weer spannend een eerste echo! Hopelijk kan je er snel nog meer van genieten zonder de misselijkheid!

Hier nog aan t wachten op m’n ei. Die doet weer lekker rustig aan. Van mij mag ie wel n beetje opschieten, weer lang genoeg gewacht......wil door! 😊
Succes Hailie!

Angela, dat is fijn nieuws, hopelijk snel resultaat dan:)

Mijn ei doet er ook lang over deze maand Eeffie, dacht ‘m vandaag wel al gevonden te hebben maar zie nog maar een zeer licht streepje. Nou ja, beter te vroeg dan te laat begonnen met testen zoals vorige maand. We testen door!
@angela jaaaaa! Wat fijn om te horen. Wat zal dat stressverminderend zijn. Zo ervaarde ik het iig.

Laat al die eitjes van jullie nou eens even opschieten 😉. Ben aan het duimen meiden.

Hier nu 4 dagen aan het prikken en morgen de eerste fm meting. Hoeveel zullen het er zijn? Voel mij nu wel echt een broedkip haha
Spannend Innerpeace! Hoe gaat het prikken? Heb je al last van bijwerkingen of valt dat mee?
Ja fijn hè innerpeace. Ben er zo blij mee! Moet je dan nog ovulatietesten doen of kan ik dat loslaten?

Hoe ervaar jij het prikken?
Laat je morgen weten hoe t ging?
Hallo allemaal, toch weer veel geschreven hier.

Iedereen die aan het wachten is, ik stuur positieve vibes!!Voor degenen die een nieuw traject starten, succes. Hopelijk brengt dit succes en geluk.

Ik heb afgelopen donderdag groen licht gekregen van de gyn. Alle bloedtesten zijn goed teruggekomen, en de gyn zei dat op dit moment hsg niet nodig is, omdat alles erop wijst dat er een kans van kleiner dan 5% is dat er blokkades zouden zijn. Ze adviseerde mij wel spoedig te beginnen ivm leeftijd. Superfijn, en ineens ook wel heel spannend. Want beginnen betekent veel emoties: wat als het lukt??!! Maar wat als het niet lukt??!!
Ik heb besloten om het wel via het ziekenhuis te doen (IUI) en niet thuis. De kosten zijn toch echt te hoog om zelf thuis aan te klooien. Besloten dat ik niet aankomende cyclus, maar die daarna begin. Aankomende cyclus valt samen met zeer belangrijke inspectie op werk, en dan kan ik echt niet verlof aanvragen. Volgende ovulatie is begin juni, dus dan kan ik een keer oefenen met ovulatietesten, een donor uitzoeken (waaaaah), financien op een rijtje zetten (pffff niet goedkoop hoor).

Maar wow, ik ga het doen!!
Mooi nieuws science rocks!

Hier is mijn ei nog niet gesignaleerd, misschien morgen.
@sciencerocks succes!

Hier net terug uit het zhuis. 5 flinke eitjes rechts en 3 kleintjes links. Gonal f nu verhoogd om te kijken of die drie links mee gaan groeien. Maandag terug
Ik zie de test oplopen, dus denk dat ik vanavond een positieve test heb, dan kom ik ook op het bankje.

Wie zit er dan nog meer ? Hailie alleen geloof ik? Laten we er een vruchtbaar bankje van maken!

Innerpeace, hoe groeien ze?

Globe hoe was je echo donderdag?
Nou hier ook nog geen positieve test. Had op vandaag gehoopt, had weer vrij nemen van werk gescheeld 😉.
Maar we testen gewoon vrolijk verder......
thanks Nora en Eeffie. jullie succes met wachten op die eitjes.

Gisteren zowel Cryos als european spermbank even goed doorgespit voor donoren. Nog lastig hoor. Ga ik voor de uitgebreide profielen met veel info,die dus ook een stuk duurder zijn, of de basic profiel, alleen medische gegevens die je nodig hebt voor IUI maar verder niet. Het klinkt zo banaal om te bezuinigen op zoiets. Wil ik mijn kindje veel kunnen vertellen? Vind eigenlijk wel dat ik dat verplichten, maar ja, het kostenplaatje is toch ook wel iets om over na te denken. Scheelt soms echt de helft. En dan niet een verschil tussen 25 of 50 euro, maar 350 of 700 euro zeg maar.

Voor degenen onder ons die ook via Cryos hebben besteld, heb je per keer maar 1 rietje nodig? Ik weet wel de minimale mobiliteit etc, maar ben dit vergeten te vragen .
Sciencerocks schreef:
28-04-2018 16:52
thanks Nora en Eeffie. jullie succes met wachten op die eitjes.

Gisteren zowel Cryos als european spermbank even goed doorgespit voor donoren. Nog lastig hoor. Ga ik voor de uitgebreide profielen met veel info,die dus ook een stuk duurder zijn, of de basic profiel, alleen medische gegevens die je nodig hebt voor IUI maar verder niet. Het klinkt zo banaal om te bezuinigen op zoiets. Wil ik mijn kindje veel kunnen vertellen? Vind eigenlijk wel dat ik dat verplichten, maar ja, het kostenplaatje is toch ook wel iets om over na te denken. Scheelt soms echt de helft. En dan niet een verschil tussen 25 of 50 euro, maar 350 of 700 euro zeg maar.

Voor degenen onder ons die ook via Cryos hebben besteld, heb je per keer maar 1 rietje nodig? Ik weet wel de minimale mobiliteit etc, maar ben dit vergeten te vragen .
Ik heb het niet via Cryos gedaan, maar ja, je hebt per keer 1 rietje nodig.
Als je zo'n uitgebreid profiel neemt, is het dan ook meteen niet anoniem? Ik dacht dat volledig anoniem niet kon als je het via een Nederlandse kliniek doet toch?
Ik ben even benieuwd uit nieuwsgierigheid. Ik zie dames in de lijst staan die erg jong zijn (<28). Ik ben zelf nu 26, heel zeker van een kinderwens maar nog single. Ik weet zeker dat ik een kind wil, maar voorkeur toch echt ‘samen ipv alleen’. Wat maakt dat iedereen <28 al in het proces zit?
@ gpdmoh(lastige naam hahaha) ik ben 28 en jong begonnen aan het traject.
De reden dat ik niet wacht is omdat ik geen partner wil. Ik kies er echt bewust voor om het alleen te doen.
Sommige wachtlijsten zijn erg lang en hoe jonger hoe beter voor je vruchtbaarheid zeggen ze wel eens. Vandaar:-) je zult reacties gaan krijgen dat je erg jong bent en niet bij alle ziekenhuizen kan je terecht. Maar het is het zeker waard!
nausicaa, je kan kiezen voor anoniem en niet-anoniem, en dan vervolgens tussen basic en uitgebreid profiel. Omdat ik ervoor kies het via een kliniek te doen, mag ik alleen gebruik maken van een niet-anonieme donor.. Dit ivm de wet in nederland. Maar kostenverschil is behoorlijk. Voor zelf-inseminatie kun je dus de goedkoopste optie doen: anoniem en ICI. Kosten zijn dan per rietje tussen 100 en 150 euro.
Niet-anoniem en basic profile ligt rond de 350 euro.
Niet-anoniem en uitgebreid profiel: 626 euro.

Dan nog verzendkosten erbij en dan moet je er ook nog een quotumreservering opzetten zodat je in ieder geval een aantal rietjes gegarandeerd krijgt. Is ook nog even 350 euro.
Dus stel ik ga voor basic niet-anoniem, 1 rietje, dan ben ik zo 900 euro kwijt. voor 1x. Uitgebreid profiel (zodat ik mijn kind iets meer kan vertellen) zit ik al op de 1200 euro.

Dus besloten eerst poging tot zwanger worden doen. Huis kopen kan altijd nog. Dit kan niet wachten.
Sciencerocks schreef:
28-04-2018 18:51
nausicaa, je kan kiezen voor anoniem en niet-anoniem, en dan vervolgens tussen basic en uitgebreid profiel. Omdat ik ervoor kies het via een kliniek te doen, mag ik alleen gebruik maken van een niet-anonieme donor.. Dit ivm de wet in nederland. Maar kostenverschil is behoorlijk. Voor zelf-inseminatie kun je dus de goedkoopste optie doen: anoniem en ICI. Kosten zijn dan per rietje tussen 100 en 150 euro.
Niet-anoniem en basic profile ligt rond de 350 euro.
Niet-anoniem en uitgebreid profiel: 626 euro.

Dan nog verzendkosten erbij en dan moet je er ook nog een quotumreservering opzetten zodat je in ieder geval een aantal rietjes gegarandeerd krijgt. Is ook nog even 350 euro.
Dus stel ik ga voor basic niet-anoniem, 1 rietje, dan ben ik zo 900 euro kwijt. voor 1x. Uitgebreid profiel (zodat ik mijn kind iets meer kan vertellen) zit ik al op de 1200 euro.

Dus besloten eerst poging tot zwanger worden doen. Huis kopen kan altijd nog. Dit kan niet wachten.
Voor zover ik weet bestellen de meeste vrouwen meerdere rietjes tegelijk, dan hoef je in elk geval niet telkens de verzendkosten te betalen. En sommige klinieken bestellen zelfs voor meerdere vrouwen in een keer, zodat je het kunt delen. Heb je dat nagevraagd bij jouw kliniek? Dat kan al behoorlijk schelen in elk geval.
angelaloes schreef:
28-04-2018 18:32
@ gpdmoh(lastige naam hahaha) ik ben 28 en jong begonnen aan het traject.
De reden dat ik niet wacht is omdat ik geen partner wil. Ik kies er echt bewust voor om het alleen te doen.
Sommige wachtlijsten zijn erg lang en hoe jonger hoe beter voor je vruchtbaarheid zeggen ze wel eens. Vandaar:-) je zult reacties gaan krijgen dat je erg jong bent en niet bij alle ziekenhuizen kan je terecht. Maar het is het zeker waard!
Thanks voor je reactie! Ik zelf heb vertrouwen in het vinden van een partner, waardoor ik nu dus ook nog niet toe ben aan een proces als deze. Interessant om jullie beweegredenen te horen!
nausicaa, helaas is de kliniek waarbij ik ben nu nog niet in staat om rietjes op te slaan. En zover ik begrijp als je besteld dan kan je met een stikstoftank een rietje maximaal 12 dagen bewaren. Dus tenzij iemand hier een faciliteit heeft waarbij dit kan, en ik een plaatje kan reserveren moet ik dus voor nu per keer bestellen.
Dit zijn de momenten dat ik gewoon als een tweejarige peuter wil stampvoeten: het is oneerlijk!!! Maar goed, daar kom ik ook niet verder mee.

gpdmoh: ik ben inmiddels al 38 en dacht ook dat ik echt wel een partner zou vinden. Helaas niet gelukt. (betekent natuurlijk niet dat het jou niet lukt :-) Je hebt nog tijd :-)
Goed nieuws sciencerocks, wel jammer dat je niet meerdere rietjes in 1x kan bestellen om de kosten wat te drukken, maar je kan iig bijna beginnen, fijn.
Innerpeace, wat een proces hè..dat prikken elke dag lijkt me geen pretje maar je eitjes doen het wel goed zo te lezen.
Ja Nora en Eeffie, en andere, hoop dat jullie snel bij mij op het bankje komen te zitten en dat het inderdaad een heel vruchtbaar bankje is. Daar gaan we voor :yes:
Spannend Innerpeace (en de anderen..)

Ik na een paar wat betere dagen vandaag weer een harde confrontatie: een goede vriendin die bij ronde 3 meteen zwanger is terwijl ze 'nog maar wat aan rommelden. Het hoefde allemaal niet zo snel.'
AUW.. Ik vind dit zo moeilijk en confronterend en oneerlijk..
Ze vindt het zelf eigenlijk ook heel oneerlijk zei ze, heel lief natuurlijk.. Zie haar elke week (gedeelde hobby) dus zucht...
Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik zou soms het liefst in n holletje kruipen en er pas uitkomen met een gezond kind in mn buik..
Wat duren die weken nog lang tot het volgende traject begint...
Eeffie, ik heb vanavond nog eens getest, maar nog geen positieve test, ook digitaal (voor de zekerheid, want die streepjes daar kan je soms erg onzeker van worden vind ik) geen smiley.
Ik heb vakantie, dus hoop morgen dan een positieve test, anders wordt het wel erg laat in deze cyclus, normaal op dag 14 positieve test, nu al dag 16. Vorige cyclus was wel erg kort, misschien daarom...?
Nora_reCaptcha schreef:
28-04-2018 22:48
Eeffie, ik heb vanavond nog eens getest, maar nog geen positieve test, ook digitaal (voor de zekerheid, want die streepjes daar kan je soms erg onzeker van worden vind ik) geen smiley.
Ik heb vakantie, dus hoop morgen dan een positieve test, anders wordt het wel erg laat in deze cyclus, normaal op dag 14 positieve test, nu al dag 16. Vorige cyclus was wel erg kort, misschien daarom...?
Kan hoor! Ik had altijd cycli van exact 28 dagen, met positieve test op dag 14. Tot de laatste keer, toen was de test ineens pas op dag 18 positief. Ik dacht ook al dat het niks meer ging worden, maar toch wel dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven