Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
vrijdag 20 april 2018 om 21:56
Herkenbaar hoor. Ik was een week van slag na het nieuws. Nu kan ik niet wachten op mijn menstruatie om te starten. Ik vind het heel spannend maar wat mij sterkt is dat je kansen van 15% naar 30% gaat (volgens de arts). Je kan het! Laat het verdriet nu toe. Straks ga je het gesprek aan en zal je zien dat je de kracht weer vindt.
vrijdag 20 april 2018 om 23:46
Begrijpelijk dat je van slag bent Ellie, dit is gewoon niet hoe je het voor je zag. De meeste van ons hebben al afscheid moeten nemen van het plaatje in hun hoofd (alleen, anderen die mogen beslissen of je 'mag' en wanneer dan enz). En dan moet je nog een keer een stap maken die je niet gewild had.
Heb je wel mensen om je heen om het mee te delen, anders wordt het wel heel eenzaam?
Heb je wel mensen om je heen om het mee te delen, anders wordt het wel heel eenzaam?
zaterdag 21 april 2018 om 00:21
Thanks Innerpeace ♡, en Nausicaa.
Ik heb wel mensen om erover te praten, maar het verdriet draag ik alleen. Het is mijn kinderwens en mijn verdriet en mijn pijn..
Kon je het maar even wegleggen soms..
Het plaatje kan ik wel loslaten, maar het scenario dat het niet lukt en dat ik helemaal geen moeder zou worden.. dat zou ik echt ondragelijk vinden.
Was er maar een loket, waar je even verhaal kon halen...
Pfff.. genoeg geweend.. Stuwmeren vol.. En.. weer... door..
Liefs
Ik heb wel mensen om erover te praten, maar het verdriet draag ik alleen. Het is mijn kinderwens en mijn verdriet en mijn pijn..
Het plaatje kan ik wel loslaten, maar het scenario dat het niet lukt en dat ik helemaal geen moeder zou worden.. dat zou ik echt ondragelijk vinden.
Liefs
zaterdag 21 april 2018 om 00:36
Dat bedoelde ik ook hoor. Dat je al al die stappen gezet hebt, en dan weer meer gedoe krijgt. Het voelt soms zo oneerlijk hè, je moet er al zo veel meer moeite voor doen dan 'gewoon', en dan wordt het nog weer ingewikkelder. En natuurlijk weet je dat het niet zo werkt, maar overtuig je gevoel maar eens. Hetzelfde voor die angst. De kans dat het wel lukt is nog steeds veel geoter dan de kans dat het niet lukt. En dat weet je met je verstand waarschijnlijk ook wel. Maar dat voorkomt niet volledig dat je af en toe in een paniek schiet van 'maar wat nou als'. Dat mag ook gewoon, net als verdrietig zijn. Je klinkt rationeel genoeg om er niet in te verdrinken, en dan is het soms ook wel goed om verdriet of angst gewoon even toe te laten.Ella82 schreef: ↑21-04-2018 00:21Thanks Innerpeace ♡, en Nausicaa.
Liefs
Ik ga voor jullie beiden duimen dat je volgende ronde gewoon blijdschap oplevert, en je je netwerk alleen nog maar nodig hebt om dat mee te delen!
zaterdag 21 april 2018 om 10:28
Wat balen voor jou Ella, dat je nu een nieuw spannend traject in moet, en waarbij het niet-lukken-scenario misschien wel dichterbij lijkt te komen. Maar zoals innerpeace al zei, je kansen nemen nu wel weer toe per poging.
Het is ook een heel lastig traject waarbij je overgeleverd bent aan anderen en je de controle kwijt bent. En dat terwijl vrouwen zoals wij juist de touwtjes in eigen hand hebben genomen, heel tegennatuurlijk voelde dat voor mij in elk geval.
Angela, ook voor jou weer een tegenvaller. Hoop dat je in gesprek met je arts een beter gevoel krijgt over je kansen. Krijg je na 6 keer automatisch ook bloedonderzoek? Naar fsh, amh en estradiol. Dat doen ze bij Rijnstate wel.
Ik ga deze week voor de 7e keer op zoek naar mijn ei. Ik start deze keer bijtijds zodat ik ‘m niet weer bijna mis.
Het is ook een heel lastig traject waarbij je overgeleverd bent aan anderen en je de controle kwijt bent. En dat terwijl vrouwen zoals wij juist de touwtjes in eigen hand hebben genomen, heel tegennatuurlijk voelde dat voor mij in elk geval.
Angela, ook voor jou weer een tegenvaller. Hoop dat je in gesprek met je arts een beter gevoel krijgt over je kansen. Krijg je na 6 keer automatisch ook bloedonderzoek? Naar fsh, amh en estradiol. Dat doen ze bij Rijnstate wel.
Ik ga deze week voor de 7e keer op zoek naar mijn ei. Ik start deze keer bijtijds zodat ik ‘m niet weer bijna mis.
zaterdag 21 april 2018 om 11:18
Hallo lieve dames,
Na een paar maanden afwezig te zijn geweest heb ik gister dan eindelijk weer 3 rietjes kunnen bestellen.. Hopelijk volgende maand weer een poging.
Ik heb wel af en toe meegelezen hier, maar niet erg actief. Nu een paar pagina's terug gelezen en er is teveel gebeurd om op iedereen te reageren, maar ik vind het echt heel erg jammer er zo weinig goede berichten tussen staan. Ik gun het ons allemaal. Hopelijk komt er binnenkort een inhaalslag met alle ontwikkelingen nu.
@Innerpeace ik ga voor jou extra dansjes doen als het straks eindelijk gaat lukken hoor. Potverdorie wat is het je gegund na alles.
Iedereen succes en volgende maand sluit ik gezellig aan op 't bankje
Na een paar maanden afwezig te zijn geweest heb ik gister dan eindelijk weer 3 rietjes kunnen bestellen.. Hopelijk volgende maand weer een poging.
Ik heb wel af en toe meegelezen hier, maar niet erg actief. Nu een paar pagina's terug gelezen en er is teveel gebeurd om op iedereen te reageren, maar ik vind het echt heel erg jammer er zo weinig goede berichten tussen staan. Ik gun het ons allemaal. Hopelijk komt er binnenkort een inhaalslag met alle ontwikkelingen nu.
@Innerpeace ik ga voor jou extra dansjes doen als het straks eindelijk gaat lukken hoor. Potverdorie wat is het je gegund na alles.
Iedereen succes en volgende maand sluit ik gezellig aan op 't bankje

maandag 23 april 2018 om 09:02
@angela. verdorie! knuffel van mij!
@nora spannend! hoop dat hij voorspoedig zal springen en hij raak zal zijn.
@Lee. ook voor jou ga ik duimen. en wat ontzettend lief die lieve woorden. Dat hoop ik ook voor iedereen hier.
Hier gisteren EINDELIJK mijn menstruatie doorgebroken na 31 dagen (dat is voor mij echt ontzettend afwijkend), maar door de medicatie is mijn cyclus zo van het padje af geweest. Morgen de echo en dan starten met de hormoonstimulatie. Ik ben nu echt zenuwachtig aan het worden. Hoe ga ik reageren? Hoeveel follikels gaan er groeien, hoeveel komen er uit de punctie, wat wordt bevrucht (wordt er überhaupt iets bevrucht?) pfff... zoveel vragen. Maar ik ga proberen het maar op mij af te laten komen.
@nora spannend! hoop dat hij voorspoedig zal springen en hij raak zal zijn.
@Lee. ook voor jou ga ik duimen. en wat ontzettend lief die lieve woorden. Dat hoop ik ook voor iedereen hier.
Hier gisteren EINDELIJK mijn menstruatie doorgebroken na 31 dagen (dat is voor mij echt ontzettend afwijkend), maar door de medicatie is mijn cyclus zo van het padje af geweest. Morgen de echo en dan starten met de hormoonstimulatie. Ik ben nu echt zenuwachtig aan het worden. Hoe ga ik reageren? Hoeveel follikels gaan er groeien, hoeveel komen er uit de punctie, wat wordt bevrucht (wordt er überhaupt iets bevrucht?) pfff... zoveel vragen. Maar ik ga proberen het maar op mij af te laten komen.
maandag 23 april 2018 om 11:32
Ik had zojuist weer Reinier de Graaf aan de lijn vanwege mijn doorverwijzing, of die binnengekomen was.
Nu een andere hele vriendelijke medewerkster en zij gaf aan de de lijst op dit moment ongeveer 1 jaar is. (Ze zei dus niet 1,5 jaar). Ze gaf aan dat het inderdaad de afgelopen maanden een stuk drukker geworden was en ze wist ook niet goed waar dat aan lag.
Betsy_01, het kan dus ook best zijn dat jij doordat je toch al even ingeschreven staat, net voor de grote groei in drukte op de lijst stond.
Nu een andere hele vriendelijke medewerkster en zij gaf aan de de lijst op dit moment ongeveer 1 jaar is. (Ze zei dus niet 1,5 jaar). Ze gaf aan dat het inderdaad de afgelopen maanden een stuk drukker geworden was en ze wist ook niet goed waar dat aan lag.
Betsy_01, het kan dus ook best zijn dat jij doordat je toch al even ingeschreven staat, net voor de grote groei in drukte op de lijst stond.
maandag 23 april 2018 om 17:34
Utrecht heeft al een tijdje een patientenstop, die zijn natuurlijk verdeeld over de andere ziekenhuizen, misschien speelt dat mee?Patroesj schreef: ↑23-04-2018 11:32Ik had zojuist weer Reinier de Graaf aan de lijn vanwege mijn doorverwijzing, of die binnengekomen was.
Ik lijk in elk geval in Amsterdam een beetje plaats gemaakte te hebben, vandaag de eerste echo en alles lijkt voor nu ok. Wel nog steeds vreselijk misselijk, dat is wat minder.

maandag 23 april 2018 om 21:17
Ik wacht het maar af. Ik ga uit van een jaar, dan valt het misschien mee. Dus nog 7 maanden te gaan. HahahaPatroesj schreef: ↑23-04-2018 11:32Ik had zojuist weer Reinier de Graaf aan de lijn vanwege mijn doorverwijzing, of die binnengekomen was.
dinsdag 24 april 2018 om 13:04
Succes Innerpeace!innerpeace schreef: ↑24-04-2018 11:13Hier net terug uit het ziekenhuis en alles ziet er keurig uit! en de eerste Gonal F zit erin. Zaterdag weer terug om te kijken hoe alles groeit enz. De eerste ICSI poging is nu dus echt begonnen.