Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Thanx :daisy: Innerpeace

Ik heb het laatst nagevraagd (icsi/ivf) en had te maken met het feit dat er niks aan de hand is met de kwaliteit van het ei en zaad en daarom het zelf het werk kan doen. (bevruchting via icsi) Dat was iig wat ik ervan begreep haha!

@angelaloes: werk je met testen of echo's?
Helaas donder ik net ook weer van het bankje :cry:
En in tegenstelling tot de vorige keren voel ik op dit moment helemaal niks.... ik baal... :(
Alle reacties Link kopieren
@ Innerpeace; bedankt voor je antwoord. Weet ik een beetje wat me te wachten staat na de oproep. Dan moet ik er dus ook nog een paar maanden bij op tellen naast de wachtlijst voordat ik daadwerkelijk kan starten.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat naar Globe83.. Tis gewoon kut, elke keer opnieuw.. Knuf.

Ik zit inmiddels op de helft van de wachtweken van ronde iui8.
Sinds woensdagavond geveld door griep. Snotverkouden, traanogen, keelpijn, oorpijn. Echt ruk.. Mn lijf is dus vooral bezig met verkoudheid ipv zwanger worden. Buh..

Ik begreep van MCK dat ze vaak sneller icsi (injecteren van zaadkopje in eitje) met donorzaad doen omdat het wel heel zonde is als er na zo'n nare punctie helemaal geen bevruchting plaatsvindt door ivf (zaadjes moeten zelf eitje binnenkomen) en donorzaad natuurlijk vaak schaarser en kostbaarder is.

Ik kies iig wel voor icsi, want dan is er iets meer kans op bevruchting lijkt me. Mocht de punctie nou een berg eitjes opleveren dan wil ik misschien bij een paar ook ivf, gewoon uit nieuwsgierigheid om te kijken of mijn eitjes zich überhaupt laten bevruchten..

Pfff wat een traject...

Liefs en sterkte weer voor iedereen.
This time next year....
Alle reacties Link kopieren
Globe: ik doe beide..
Alle reacties Link kopieren
Hailie, Globe balen voor jullie, ik heb gisteren een reep Chocolonely opgegeten, en vandaag ging het vandaag al weer een stukje beter mentaal.

Angelaloes voor jou blijven hier de duimen draaien!

Ella, ik was ook aan het hoesten en niezen toen ik zwanger bleek van mijn nu 3-jarige dochter. Kan dus nog hoor! Duim door voor je.

Globe/innerpeace. Icsi is toch juist dat ze een zaadje in het eitje brengen i.p.v. de zaadjes zelf het werk laten doen? https://www.freya.nl/brochures/icsi-int ... -injectie/
Alle reacties Link kopieren
Ja icsi is dat ze in het lab de zaadcel in het eitje injecteren. Bij mij is er waarschijnlijk niets mis maar toch doen ze icsi (missschien dus protocol bik donorzaad). Ik vind het iig prima want heb de percentages gezien van slagen en dat ligt schijnbaar bij icsi toch iets hoger.

@globe wat balen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist Reinier de Graaf aan de lijn gehad, en zij gaven me aan dat de wachtlijst op dit moment zo'n jaar tot 1,5 jaar is. Dat is dus ineens een stuk langer dan de ervaringen hier zijn. Ik ga me wel inschrijven. Ik sta ook op de wachtlijst van Rijnstate sinds november. Dat zou 10 -12 maanden zijn tot intake en dan bij groenlicht nog een keer 10-12 maanden tot de start van het traject.
Alle reacties Link kopieren
@patroesj, jeetje dat is dan wel opgelopen. Ik zou mij dan zsm inschrijven.
Alle reacties Link kopieren
patroesj ik heb je pb beantwoordt ;)
Alle reacties Link kopieren
@innerpeace Ja dat viel mij ook op, zeker omdat hier nog wat mensen zijn die ongeveer een half jaar hebben tot de eerste afspraak. De vrouw aan de telefoon zei dat er 1 persoon per week uitgenodigd kan worden voor een intake. En dat er nog iets van 45 mensen op de wachtlijst staan. En in vakanties enzo nodigen ze niemand uit, plus tot mei stonden al afspraken gepland. Ze ging zo doortellen en kwam toen dus op iets van dik een jaar. Het viel me wel op dat het dus zo'n contrast is met wat hier genoemd is ook nog onlangs.
Jeetje weinig positieve berichten afgelopen week. Balen hoor dat t bij veel weer niet gelukt is!
Hopelijk hebben degene die nog wel op t bankje zitten meer geluk!

Hier vandaag te horen gekregen dat ik deze cyclus weer verder kan dus dat is fijn! Vond t niet leuk om afgelopen cyclus over te slaan, had echt t gevoel dat ik tijd aan t verspillen was 😬

@Hailie, ja eind april zal t waarschijnlijk worden..... wie weet komen we elkaar tegen 😉
Alle reacties Link kopieren
@Eeffie. irritant he. ik heb ook het gevoel of ik tijd aan het verspillen ben. hoop zo dat mijn menstruatie einde van de week aandient en ik verder kan. Voel mij nu zo in niemandsland.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat de lijst nu zo lang is geworden!
Ik merk t ook probeer een gesprek met Mn eigen arts te krijgen maar mag 1,5 maand wachten..
Alle reacties Link kopieren
@angela. ja bij die arts is het serieus drama om een afspraak te krijgen. Ik zou morgen gewoon nog eens bellen en vragen of er toevallig plek eerder is vrijgekomen ;). Werkt bij mij. Mag je wel doorgaan trouwens met pogen ondertussen?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wel hoor mag gewoon door. Maar ik ben beetje Mn vertrouwen kwijt in Mn timing. Zal van de week eens bellen over er een plekje vrij is. Vind dit wel vervelend kunnen ze niks aan doen maar ik wil dat hormoon.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je verder kan Eeffie, kan me het gevoel van tijdsverspilling heel goed voorstellen. Ja wie weet eind van de maand :)
innerpeace schreef:
16-04-2018 15:21
@Eeffie. irritant he. ik heb ook het gevoel of ik tijd aan het verspillen ben. hoop zo dat mijn menstruatie einde van de week aandient en ik verder kan. Voel mij nu zo in niemandsland.
Kan ik me heel goed voorstellen! Lekker dubbel ook, normaal hoop je dat de menstruatie uitblijft, en nu kan je niet wachten tot t begint.
T is echt een achtbaan aan gevoelens......pfffff
Alle reacties Link kopieren
Patroesj schreef:
16-04-2018 10:07
Ik heb zojuist Reinier de Graaf aan de lijn gehad, en zij gaven me aan dat de wachtlijst op dit moment zo'n jaar tot 1,5 jaar is. Dat is dus ineens een stuk langer dan de ervaringen hier zijn. Ik ga me wel inschrijven. Ik sta ook op de wachtlijst van Rijnstate sinds november. Dat zou 10 -12 maanden zijn tot intake en dan bij groenlicht nog een keer 10-12 maanden tot de start van het traject.
Jemig dat meen je niet! Nou dan heb ik ook nog wel even te gaan. Begon juist een beetje blij te worden dat ik mogelijk dit jaar een start kon maken maar ik kan daar dus nog wel een jaar bij optellen.... 😣😯
Bleeeggghh domper!
Alle reacties Link kopieren
Betsy_01 schreef:
17-04-2018 20:51
Jemig dat meen je niet! Nou dan heb ik ook nog wel even te gaan. Begon juist een beetje blij te worden dat ik mogelijk dit jaar een start kon maken maar ik kan daar dus nog wel een jaar bij optellen.... 😣😯
Bleeeggghh domper!
Ja het is een flink verschil. Maar goed, ga niet bij de pakken neerzitten. Ik wil geen valse hoop geven maar misschien is het wel zo dat het vooral onlangs erg opgelopen is, na jouw inschrijving (zeker omdat hier meerdere mensen zijn die in veel kortere tijd iets hoorden). Het kan ook zo zijn dat ze een zo negatief mogelijk schetste om geen valse hoop te geven. Je weet het niet. Maar goed, beter ga je uit van het negatieve en valt het mee dan andersom denk ik.

Misschien eens bellen? Puur uitleggen dat het voor je gevoel fijn is om te weten of het nou nog een jaar of 3 maanden is zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wilde meepraten/meelezen hier. Ik ben 36 en na wat jaren twijfelen inmiddels gestart om een Bam moeder te worden. Ik heb de 1e ronde bij Rijnstate gehad en wacht nu op de oproep voor de 2e ronde, dit zou rond de zomer/herfst zijn.
De wachtlijsten zijn inmiddels best lang geworden helaas, maar gelukkig zit ik nu ongeveer op de helft.
Hey saraatje81, welkom hier!
Ellende hè die wachtlijsten! Hoop dat je snel aan de beurt bent!
Alle reacties Link kopieren
Welkom saraatje81. Ja die wachtlijsten zijn minder leuk. Maar de dag komt...
Alle reacties Link kopieren
En toen.. bleek mijn laatste iui ook mislukt... Ook al vreesde ik het al, toch is het verdriet en de teleurstelling weer zo zo groot. Wat een rot traject vol teleurstellingen.. En wat ligt er nog vóór me.. Ik ben bang, verdrietig en boos.
Die rot onzekerheid... Zal ik ooit..??
Als ik het wist hield ik het nog wel 10 rondes vol. Maar al die moeite, die emoties steeds voor niks..?! Slopend.

Sorry voor de nieuwelingen, even geen hoopvolle blije verhalen.

Gewoon kut.

Ik hoop dat anderen meer succes hebben.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
@ella wat klote zeg! Het is ook een traject vol teleurstellingen. Ga je nu naar ivf of icsi?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven