Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik heb hem hier om 11:40 neergezet.
simbalabimba schreef:
27-04-2018 11:45
En Sam heeft zojuist dat bericht geplaatst.
Dank je.
Dat is strafbaar of niet?
Nou ja ik zie wel.
missie_m schreef:
Staat dat er nog?

Ze doet daar duidelijk een racistische uitspraak.
En is terecht geband.
Yasna schreef:
27-04-2018 11:35
Nee. Er wordt fel op haar gereageerd omdat ze zelf racistische uitspraken doet en mensen wegzet al racisten.
En heel vaak in de slachtofferrol zit.

Dat is waar mensen tegen in opstand komen.

Ik ben niet racistisch. Ik strijd tegen racisme. En ik word racistisch genoemd door haar.
Dan is het toch niet raar dat ze daar een reqactie op krijgt?
Geheel mee eens, hoewel ik vermoed dat zelfs ik racistisch ben. Wel probeer ik erop te letten en het niet te zijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
missie_m schreef:
Staat dat er nog?
Ja anders had ik het niet na kunnen kijken toch?
sam1968 schreef:
27-04-2018 11:48
Dank je.
Nou ja ik zie wel.
Doe het dan maar beter wissen. Ik heb de quote al gewist.
LOEP ME MAAR aub.
woensdag 25 april 2018 23:23 uur maakte ze een racistische opmerking die gewist werd door de mod.

En verder terecht dat ze geband is, dat is mijn bescheiden mening.
bethweeter schreef:
27-04-2018 09:40
Ik heb die posts van FV niet gelezen maar als ik zie wat er op actueel allemaal toegestaan wordt, kijk ik er toch van op dat zij een ban heeft gekregen.
Ik begin sterk het idee te krijgen dat de mods actueel niet eens meer in de gaten houden omdat ze dan wel kunnen blijven bannen

Ik kijk er niet van op. Zeer zeker niet. Mijn laatste ban kreeg ik omdat ik op topic1 verwees naar denigrerende opmerkingen (van diegene (fv) die op topic1 en 2 het hoge woord had) op topic2. Ik had niets gequote, niets geciteerd, alleen het topic genoemd. Dat was offtopic en op-de-man.

ps. Ik heb een hele waslijst met bannen die om vééééél minder zijn gegeven. Echt.
missie_m wijzigde dit bericht op 27-04-2018 13:14
19.41% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Solomio schreef:
27-04-2018 11:49
Geheel mee eens, hoewel ik vermoed dat zelfs ik racistisch ben. Wel probeer ik erop te letten en het niet te zijn.
Eens met Solo.
missie_m schreef:
27-04-2018 11:52
Doe het dan maar beter wissen. Ik heb de quote al gewist.
Ik wis niks.
Hier hebben we het over.

Versus: Laat al die zwartjes die in bootjes stappen om hier hun geluk te zoeken maar verzuipen. Die dobbernegers.

Verderop verduidelijkt Fashionvictim nog wat ze bedoelt.
Niet erg sympathiek met dat "13 in een dozijn uiterlijk" van Kate, maar dat onderbouwt haar theorie wellicht onbedoeld.

Ik vind FV soms erg kwetsend en ook erg ongelijk hebben (zo heb ik me eens enorm gestoord aan wat ze zei over vrouwen/mensen zonder kinderen) en misschien ook wel eens racistisch (heb ik niet direct een voorbeeld van) maar laten we het wel zuiver houden.
Solomio schreef:
Ja zo is het ook nog eens.
Bah. Ik ga. Koningsdag vieren. Is iedereen oranje.
Ik twijfel er niet aan dat ik wel eens rasistisch, discriminerend, vooroordelend gevonden ben/was/zal zijn.
Beter. bericht van FV zou ik niet straffen, als ik mod was en de staf moest beoordelen, zou ik dr niet bannen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Solomio schreef:
Hier sluit ik me ook bij aan.

Machtig dat FV het blijft opbrengen zo te strijden, maar soms snap ik haar echt niet.
Ik kan me nog herinneren dat het hier ging over of je een huidskleur kon benoemen als je bijv iemand wilde aanduiden in een groepje met mensen in allemaal rode jassen. Dat kon echt niet. Tijdje later zie ik haar zelf ineens mensen zwart noemen. Was ik verbaasd over en heb toen ook gevraagd waarom nu wel. Nooit antwoord op gehad. Is alweer even geleden, maar vond het opvallend.
There is always something happening, and it's usually right now
sam1968 schreef:
27-04-2018 12:07
Bah. Ik ga. Koningsdag vieren. Is iedereen oranje.
Afschaffen de kleur oranje. Net zoals het koningshuis. :mrgreen:
sam1968 schreef:
27-04-2018 12:01
Ik wis niks.
Hier hebben we het over.

Versus: Laat al die zwartjes die in bootjes stappen om hier hun geluk te zoeken maar verzuipen. Die dobbernegers.

Verderop verduidelijkt Fashionvictim nog wat ze bedoelt.
Niet erg sympathiek met dat "13 in een dozijn uiterlijk" van Kate, maar dat onderbouwt haar theorie wellicht onbedoeld.

Ik vind FV soms erg kwetsend en ook erg ongelijk hebben (zo heb ik me eens enorm gestoord aan wat ze zei over vrouwen/mensen zonder kinderen) en misschien ook wel eens racistisch (heb ik niet direct een voorbeeld van) maar laten we het wel zuiver houden.
Ik vermijd Facebook, ik vermijd twitter, en ik vermijd vluchtelingen topic's, en wil ook niet beschuldigd worden voor berichten die elders door anderen neer worden geplempt omdat ik blank ben.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
27-04-2018 11:58

ps. Ik heb een hele waslijst met bannen die om vééééél minder zijn gegeven. Echt.

:hug:
Yas! Heb jij de namen van je verse achterkleinkind gekozen?
Prins Louis (Arthur Charles), best cool :cheer2:
sam1968 schreef:
27-04-2018 11:48
Dank je.
Nou ja ik zie wel.
Nee, op napraat mag dat. Elders op het forum is het wel st(r)afbaar.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Grobbekuiken_ schreef:
27-04-2018 12:10
Hier sluit ik me ook bij aan.

Machtig dat FV het blijft opbrengen zo te strijden, maar soms snap ik haar echt niet.
Ik kan me nog herinneren dat het hier ging over of je een huidskleur kon benoemen als je bijv iemand wilde aanduiden in een groepje met mensen in allemaal rode jassen. Dat kon echt niet. Tijdje later zie ik haar zelf ineens mensen zwart noemen. Was ik verbaasd over en heb toen ook gevraagd waarom nu wel. Nooit antwoord op gehad. Is alweer even geleden, maar vond het opvallend.
Dit. Beetje raar soms.
Life is short. Eat dessert first.
Grobbekuiken_ schreef:
27-04-2018 12:38
Yas! Heb jij de namen van je verse achterkleinkind gekozen?
Prins Louis (Arthur Charles), best cool :cheer2:
Als hij ooit koning wordt bestel ik een jurkje, erewoord.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
27-04-2018 13:17
Als hij ooit koning wordt bestel ik een jurkje, erewoord.
:rofl:
sam1968 schreef:
27-04-2018 11:40
Dicca
donderdag 26 april 2018 06:49

fashionvictim schreef: ↑25-04-2018 23:23
Ik snap eigenlijk niet dat zoveel mensen Meghan op van die echte hele Europese en duidelijk blank-uitziende vrouwen vinden lijken. Ik vind Meghan echt zo heel duidelijk niet-blank namelijk. Ik snapte ook echt niet dat veel mensen verbaasd waren dat ze dat niet was, want ik vind dat je dat echt op een kilometer afstand nog kunt zien.

Maar wellicht heeft dat met dat fenomeen te maken dat het zo schijnt te zijn dat je van nature mensen van een andere etniciteit niet zo goed kunt onderscheiden en uit elkaar kunt houden, dus dat blanke mensen misschien gewoon echt niet het verschil zien.
Koekoek :nut:

:bonk:
Het is racistisch om dit racistisch op te vatten. Hier staat nergens dat blanken zich verheven voelen. Ze heeft het over een fenomeen dat wetenschappelijk bewezen is, dat voor alle bevolkingsgroepen geldt. En als je wil weten waar, dan zoekt your lazy ass dat zelf maar op.
O mosterd zie ik
Yasna schreef:
27-04-2018 11:31
Ik strijd tegen racisme. toch vind ik FV racistisch.
Door te zeggen dat alle blanken zich superieur voelen aan donkere mensen.

Kun je mij uitleggen wat daar niet racitisch aan is?
Google eens op reversed racisme en white supremacy.
Ze zegt niet dat je racistisch bent maar wel dat je deel uitmaakt van een racistisch systeem.
Kan je dat onderscheid niet maken of heb je gewoon hele lange tenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven