Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 28 april 2018 om 17:00
Ik denk helemaal niet dat jij erg met mij bezig bent. Ook niet dat je een sterke mening over mij hebt. Wel dat je vanuit een verkeerd zelfbedacht beeld mij interpreteert. Vast in eerste instantie onbewust, maar na zoveel gedoe erover kan je bijna niet meer onbewust zijn.fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 16:33Ten eerste voel jij je steeds enorm door mij aangesproken, ook als je dat helemaal niet wordt. Ten tweede lijk je te denken dat ik heel erg met je bezig ben maar dat is helemaal niet zo. Ik heb je nu al een paar maal zien schrijven dat ik een hele sterke mening over jou zou hebben maar heel eerlijk ben jij voor mij een forummer waarover ik echt niks specifieks zou kunnen terughalen. Ik weet dat ik je nick ken, en ook dat we elkaar in topics tegenkomen maar daar houdt het bij op. Ik reageer dus altijd op hetgeen je op dat moment in dat specifieke topic zegt, want ik weet gewoon echt niks over eerdere topics, dat onthou ik niet.
Jij refereert ook al een aantal maal naar een oude discussie die we gehad hebben maar ik weet echt niet meer waar die over ging dus dat zal wel. Ik heb geen zin om dat helemaal terug te gaan zoeken dus ik neem je grieven daarover ter kennisgeving aan en voel nul behoefte om daar verder wat mee te doen.
En we hebben geen discussie gehad, maar een bizarre toestand waarin jij mij ineens rascistische motieven toeschreef. Deed je gisteren weer.
Met nog een paar nieuwe gezellige totaal uit de lucht gegrepen toevoegingen.
Ik snap heel goed dat jij nul behoefte voelt om daar wat mee te doen, want (en nu vul ik even in) iets anders dan je kapot schamen en diep door het stof gaan en je excuses maken zit er niet in.
En ik ben daar wél mee bezig. Ik neem namelijk beschuldigingen van racisme bijzonder serieus.
En natuurlijk ben jij niet zó belangrijk, maar je bent toevallig wel één van de twee personen die mij ineens van dingen beschuldigt die mij raken en echt niet kloppen. De ander bood excuses aan, en jij gaat maar door.
En om meteen toe te geven dat ik inderdaad niet iedereen gelijk behandel en jou inderdaad onder een vergrootglas heb liggen: bizarre beschuldigingen vanuit jou vind ik inderdaad erger dan vanuit sommige andere forummers. Als je er gelukkig van wordt mag je dat opvatten als racistisch of seksistisch. Ik kan alleen maar zeggen dat ik je serieus nam.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 28 april 2018 om 17:02
Over het verdraaien van woorden gesproken.......fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 16:18
Joh, je hoeft me helemaal niet aardig te vinden. Maar als iemand die nota bene beide topics waaruit ik VERKEERD gequote word niet eens gelezen heeft, maar me wel de maat komt nemen omdat mijn dochter er heel erg biracial uitziet en een donkere huid heeft en op haar zwarte moeder lijkt, terwijl ik zeker weet dat ik diegene nog nooit heb ontmoet en nog nooit een foto van mijn dochter heb laten zien, dan vind ik dat nogal geschift. Want hoezo begin je überhaupt over het uiterlijk van mijn dochter om een fittie met mij te hebben? Sterker nog: waar de fuck bemoei je je sowieso mee als je beide topics niet eens gelezen hebt en sowieso nooit mijn gesprekspartner bent?
Je bent niet lekker.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 28 april 2018 om 17:08
Mijn discussie ging daar helemaal niet over.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-04-2018 12:54O, bedoel je dat.
Maar de discussie die hier uit voortkwam gaat erover dat wat FV ook zegt door een totaal andere bril wordt gelezen dan wanneer jij of ik het zou zeggen.
Die ging over mijn mening dat racisme net zo goed tegen witte mensen bestaat, als FV bijv een uitspraak doet over (vrijwel) alle witte mensen.
Tot mijn blijdschap heeft zojuist mijn Antilliaanse vriendin van Creoolse afkomst (dat moest ik er vooral bijzetten van haar) mijn mening bevestigd.
Dat er in NL nauwelijks of geen witte mensen achtergesteld worden vanwege hun huidskleur maakt het natuurlijk niet ineens oké om ze allemaal over één kam te scheren.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 28 april 2018 om 17:20
Waarom is over 1 kam scheren racisme ? Is het volgens jou racistisch om te zeggen dat Antillianen graag kip eten, of dat Nederlanders dol zijn op kaas ? En dan zet FV er meestal nog " vrijwel alle " bij.Solomio schreef: ↑28-04-2018 17:08Mijn discussie ging daar helemaal niet over.
Die ging over mijn mening dat racisme net zo goed tegen witte mensen bestaat, als FV bijv een uitspraak doet over (vrijwel) alle witte mensen. Waarom zou het racisme zijn als bijv. FV een uitspraak doet over ( vrijwel ) alle witte mensen , of als FV bijv een uitspraak doet over ( vrijwel ) alle witte mensen ?
Tot mijn blijdschap heeft zojuist mijn Antilliaanse vriendin van Creoolse afkomst (dat moest ik er vooral bijzetten van haar) mijn mening bevestigd. O. En dat maakt het tot een feit ?
Dat er in NL nauwelijks of geen witte mensen achtergesteld worden vanwege hun huidskleur maakt het natuurlijk niet ineens oké om ze allemaal over één kam te scheren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 28 april 2018 om 17:21
Dat laatste zinnetje zou iedereen moeten inzien.Solomio schreef: ↑28-04-2018 17:08Mijn discussie ging daar helemaal niet over.
Die ging over mijn mening dat racisme net zo goed tegen witte mensen bestaat, als FV bijv een uitspraak doet over (vrijwel) alle witte mensen.
Tot mijn blijdschap heeft zojuist mijn Antilliaanse vriendin van Creoolse afkomst (dat moest ik er vooral bijzetten van haar) mijn mening bevestigd.
Overigens heb ik net een stuk gelezen over blanke Afrikaanse boeren. Zij worden wel degelijk gediscrimineerd en zijn vaak hun leven niet zeker. Er bestaan ook blanke krottenwijken in Zuid-Afrika. Bijvoorbeeld rond Pretoria.
Het is dan wel geen Nederland, maar dit " bewijst" wel degelijk dat ook blanken gediscrimineerd worden.
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 28-04-2018 17:23
1.48% gewijzigd
zaterdag 28 april 2018 om 17:22
Ja, dat vind ik zeker grenzen aan racistisch, ook al heeft verder niemand er last van.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-04-2018 17:20Waarom is over 1 kam scheren racisme ? Is het volgens jou racistisch om te zeggen dat Antillianen graag kip eten, of dat Nederlanders dol zijn op kaas ? En dan zet FV er meestal nog " vrijwel alle " bij.
Over 1 kam scheren vanwege ras is racisme wat mij betreft.
Maar ik begrijp dat als ik zeg dat vrijwel alle Surinamers lui zijn ik ermee weg kom, want door het woordje 'vrijwel' heb ik me ingedekt?
David Dunning
David Dunning
zaterdag 28 april 2018 om 17:37
Er is een wereld van verschil tussen een negatieve eigenschap , die je niet kunt meten / bewijzen , of tussen zoiets als " Japanners eten rijst " .Solomio schreef: ↑28-04-2018 17:22Ja, dat vind ik zeker grenzen aan racistisch, ook al heeft verder niemand er last van.
Maar ik begrijp dat als ik zeg dat vrijwel alle Surinamers lui zijn ik ermee weg kom, want door het woordje 'vrijwel' heb ik me ingedekt?
Maar ik begrijp dat jij dat verschil niet ziet?
zaterdag 28 april 2018 om 17:37
Ik weet nog dat ik aangaf 'beschuldigd' te zijn van het veroorzaken van WOII omdat ik half Duits ben. Het blijft racisme i.m.o., maar dat was vooral niet vergelijkbaar werd me toegevoegd. Dat heeft me, ook hier, best wat hoon opgeleverd.Solomio schreef: ↑28-04-2018 17:22Ja, dat vind ik zeker grenzen aan racistisch, ook al heeft verder niemand er last van.
Ik heb dan nog de 'mazzel' om wit te zijn, dus w.d.b. valt het mee en heb ik niet veel uit te leggen, maar het blijft klote.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 28-04-2018 17:41
9.55% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 28 april 2018 om 17:38

zaterdag 28 april 2018 om 17:39
Dreetje was dat.
Kort en krachtig. Een nieuw drie letter woord erbij.

zaterdag 28 april 2018 om 17:40
Joh.
Maar waar sloeg het op ?

zaterdag 28 april 2018 om 17:43
Je kon er niet om lachen , neem ik aan?Grobbekuiken_ schreef: ↑28-04-2018 17:37Ik weet nog dat ik aangaf 'beschuldigd' te zijn van het veroorzaken van WOII omdat ik half Duits ben. Het blijft racisme i.m.o., maar dat was vooral niet vergelijkbaar werd me toegevoegd. Dat heeft me, ook hier, best wat hoon opgeleverd.
Ik werkte ooit met een Turkse collega wiens trouwfotos ik niet mocht zien, want ik was geen Moslim.
En een collega ( toevallig ook Turks) waar ik nog bij in de klas had gezeten refereerde naar alle Nederlandse vrouwen als " hoeren". En dan ook alle. Geen uit zonderling. Misschien dacht ze dat ze dat tegen mij kon zeggen, omdat ik Spaanse ben.
Blanke vrouwen worden wel degelijk gediscrimineerd. Wellicht niet stelselmatig, maar het komt wel degelijk voor. En dan maak ik graag zelf uit hoe erg ik dat wel of niet vond en hoe ik daar mee omga.

zaterdag 28 april 2018 om 17:46
Niet helemaal mee eens. Als je alle witte mensen over 1 kam scheert en ze positieve eigenschappen toedicht? Het is misschien geen racisme maar ik vind het over 1 kam scheren van mensen ook erg onwenselijk.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-04-2018 17:37Er is een wereld van verschil tussen een negatieve eigenschap , die je niet kunt meten / bewijzen , of tussen zoiets als " Japanners eten rijst " .
zaterdag 28 april 2018 om 17:47
Schei toch uit.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-04-2018 17:38Chinezen hebben zwart haar.
Nou,...ik zou als een idioot gaan staffen; racisme ten top.
Je zuigt en snapt exact wat ik bedoel.
Wat mij betreft is het idd racisme, want gekoppeld aan ras.
Het is alleen geen discriminatie, want er hangt verder geen waarde-oordeel aan.
Maar het heeft ook met mijn autisme te maken, want ik denk dan: mss zijn er wel blonde Chinezen? Al is het er maar 1, een albino ofzo.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 28 april 2018 om 17:49
Ik zie dat verschil juist wel.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-04-2018 17:37Er is een wereld van verschil tussen een negatieve eigenschap , die je niet kunt meten / bewijzen , of tussen zoiets als " Japanners eten rijst " .
En als je racisme wilt omschrijven als het toekennen van negatieve kenmerken op basis van ras dan is een opmerking over (vrijwel) alle blanken net zo racistisch.
David Dunning
David Dunning
Nee. Maar ik denk dan vooral 'DOM!!'.Ana_Isabel2 schreef: ↑28-04-2018 17:43Je kon er niet om lachen , neem ik aan?
Ik werkte ooit met een Turkse collega wiens trouwfotos ik niet mocht zien, want ik was geen Moslim.
En een collega ( toevallig ook Turks) waar ik nog bij in de klas had gezeten refereerde naar alle Nederlandse vrouwen als " hoeren". En dan ook alle. Geen uit zonderling. Misschien dacht ze dat ze dat tegen mij kon zeggen, omdat ik Spaanse ben.
Blanke vrouwen worden wel degelijk gediscrimineerd. Wellicht niet stelselmatig, maar het komt wel degelijk voor. En dan maak ik graag zelf uit hoe erg ik dat wel of niet vond en hoe ik daar mee omga.
Zodra er iets met een huidskleur om de hoek komt kijken, is het vaak (helaas) alweer anders, dan kom ik er nog goed mee weg, want wit/blank. Dat realiseer ik me echt wel. Maar de pijn is er wel degelijk.
There is always something happening, and it's usually right now

Bah vind ik ook erg naar. Moet je Marokkanen horen over zwarten. Is dat racisme eigenlijk?Ana_Isabel2 schreef: ↑28-04-2018 17:43Je kon er niet om lachen , neem ik aan?
Nou ja, ik schreef dat ik dénk dat ik het snap hè, dus ik weet het niet zeker

Maar goed, op 1:05 van het filmpje zie je Adje (Adje is niet helemaal honderd) in een aquarium met sop.
Ik dacht dus dat Pumps bedoelde 'Adje in het sop laten gaarkoken'; sommige mensen op dit topic met een tegenstrijdiger mening dan het hare.
Kan het fout hebben, maar heb een poging gedaan

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van Pumps, alhoewel ik weet dat Pumps geen reactie wil op haar posts, maar ja.
zaterdag 28 april 2018 om 17:52
Elfje112 schreef: ↑28-04-2018 12:27Idd, ik was ook aan het googlen. Mss heeft Meds gelijk wat racisme betreft.
Ik ben wel eens uitgescholden door een groepje gekleurde personen omdat ik wit ben. Op mijn eerste werkplek heb ik mij harder moeten bewijzen dan mijn collega's met een kleurtje, omdat ik een van de weinige witte was. Waar valt dit dan onder?
Dat is inderdaad racisme en/of discriminatie. Dat laatste is breed. Mensen wegzetten als groep is discriminatie, maar hoe zit het als een groep één mens weg zet (pest)? Zelfs onderscheid maken op een forum (dat voor de ene forummer onderscheid gemaakt word, terwijl de andere forummer om minder véééél meer moeite moet doen en dan nog steeds nee krijgt te horen) en het naroepen of uitschelden op sociale media is discriminatie:
https://youtu.be/dtcjRwKgtCA Dit is discriminatie (volgens de wet) - RTL NIEUWS
missie_m wijzigde dit bericht op 28-04-2018 17:54
6.31% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 28 april 2018 om 17:53
Prachtige analyse!MonteCara* schreef: ↑28-04-2018 17:49Nou ja, ik schreef dat ik dénk dat ik het snap hè, dus ik weet het niet zeker
Maar goed, op 1:05 van het filmpje zie je Adje (Adje is niet helemaal honderd) in een aquarium met sop.
Ik dacht dus dat Pumps bedoelde 'Adje in het sop laten gaarkoken'; sommige mensen op dit topic met een tegenstrijdiger mening dan het hare.
Kan het fout hebben, maar heb een poging gedaan![]()
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van Pumps, alhoewel ik weet dat Pumps geen reactie wil op haar posts, maar ja.

Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 28 april 2018 om 17:54
Maar betekent racisme en discriminatie hetzelfde? Dat vroeg ik me dus af.missie_m schreef: ↑28-04-2018 17:52Dat is inderdaad racisme en/of discriminatie. Dat laatste is breed. Zelfs onderscheid maken op een forum (dat voor de ene forummer onderscheid gemaakt word terwijl de andere forummer om minder véééél meer moeite moet doen en dan nog nee krijgt te horen) en het naroepen of uitschelden op sociale media is discriminatie:
Life is short. Eat dessert first.

zaterdag 28 april 2018 om 17:55
En dat laatste is het hele punt. Het kwetst. En jouw blanke huid is echt niet dikker om zulke reacties je niet te laten raken.Grobbekuiken_ schreef: ↑28-04-2018 17:49Nee. Maar ik denk dan vooral 'DOM!!'.
Zodra er iets met een huidskleur om de hoek komt kijken, is het vaak (helaas) alweer anders, dan kom ik er nog goed mee weg, want wit/blank. Dat realiseer ik me echt wel. Maar de pijn is er wel degelijk.

zaterdag 28 april 2018 om 17:56
Wordt jij gediscrimineerd door de mods bedoel je?missie_m schreef: ↑28-04-2018 17:52Dat is inderdaad racisme en/of discriminatie. Dat laatste is breed. Mensen wegzetten als groep is discriminatie, maar hoe zit het als een groep één mens weg zet (pest)? Zelfs onderscheid maken op een forum (dat voor de ene forummer onderscheid gemaakt word, terwijl de andere forummer om minder véééél meer moeite moet doen en dan nog steeds nee krijgt te horen) en het naroepen of uitschelden op sociale media is discriminatie: