Gierige acties deel VII
donderdag 21 september 2017 om 11:28
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel.
Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I
dinsdag 1 mei 2018 om 07:40
Geloof er ook niks van.Gisselle schreef: ↑01-05-2018 00:43Leuk dat die man zijn vrouw "steunde" en nee schuddend naast haar naar buiten liep, en dat de dame achter de bar d'r excuses aanbood en vervolgens achter haar rug om naar andere gasten lacht en knipoogt vind ik echt onbeschoft, ook al is het heel apart dat ze om die 2 cent kwam vragen.
En als het waar is , is het zeer onbeschoft om je klanten uit te lachen. Ik zou als 'andere gast" dat veel bespottelijker vinden dan vragen om 2 cent

dinsdag 1 mei 2018 om 08:08
Ik ken ze wel, winkelpersoneel dat tegen klant 2 gek doet over klant 1.
Vraag me daarbij vaak af wat zo iemand over mij weet tegen de volgende klant.

dinsdag 1 mei 2018 om 08:08
Tja, zo kun je hem ook bekijken. De vrouw staat bekend om dit gedrag. De man is juist heel warm en hartelijk. Ze komen hier minimaal 3 keer per week eten. Overigens, niets achter de rug. Blijkbaar is het een ons kent ons iets, ik ben hier nieuw.Gisselle schreef: ↑01-05-2018 00:43Leuk dat die man zijn vrouw "steunde" en nee schuddend naast haar naar buiten liep, en dat de dame achter de bar d'r excuses aanbood en vervolgens achter haar rug om naar andere gasten lacht en knipoogt vind ik echt onbeschoft, ook al is het heel apart dat ze om die 2 cent kwam vragen.
En ja, het is waar. Ik heb geen enkele reden om zoiets te verzinnen. Ik heb een goede fantasie, maar deze ga ik echt niet aan dit soort zaken verspillen.

dinsdag 1 mei 2018 om 08:11
Kosten voor het pinnen? De meeste winkels zijn juist blij met pinnen, minder risico en scheelt hen tijd (kas tellen, naar de bank om te storten etc.). Heb ik wel eens gehad met mijn cc. Maar daar schijnen voor winkeliers ook weer extra kosten aan te zitten.Troeteltje schreef: ↑01-05-2018 07:49Jeetje, gisteren ergens gepind en 0,01 cent moeten betalen voor het pinnen zelf. Blijkbaar had ik in de gordijnen kunnen springen dus. Niet gedaan overigens.
dinsdag 1 mei 2018 om 08:16
GenieInABottle schreef: ↑01-05-2018 08:11Kosten voor het pinnen? De meeste winkels zijn juist blij met pinnen, minder risico en scheelt hen tijd (kas tellen, naar de bank om te storten etc.). Heb ik wel eens gehad met mijn cc. Maar daar schijnen voor winkeliers ook weer extra kosten aan te zitten.
Tot een paar jaar geleden had je hier (België) nog winkels die extra kosten aanrekenden als je een bedrag lager dan €5 of zo wilde pinnen.
Maar inderdaad is pinnen veel gemakkelijker voor winkeliers dus tegenwoordig kan je hier bij de bakker rustig 2€ pinnen zonder extra kosten of zonder daar raar op aangekeken te worden, dat hebben ze liever dan een briefje van €50 te moeten wisselen.
Pinnen kost een handelaar trouwens ook geld, geen idee of dat meer of minder is dan CC.

dinsdag 1 mei 2018 om 10:04
Die vrouw zou ook wel heel goede eigenschappen hebben anders zou die warme en hartelijke man niet minimaal 3 keer per week gezellig met haar gaan eten en in hun mooie BMW rijdenGenieInABottle schreef: ↑01-05-2018 08:08Tja, zo kun je hem ook bekijken. De vrouw staat bekend om dit gedrag. De man is juist heel warm en hartelijk. Ze komen hier minimaal 3 keer per week eten. Overigens, niets achter de rug. Blijkbaar is het een ons kent ons iets, ik ben hier nieuw.
En ja, het is waar. Ik heb geen enkele reden om zoiets te verzinnen. Ik heb een goede fantasie, maar deze ga ik echt niet aan dit soort zaken verspillen.

dinsdag 1 mei 2018 om 10:13
Even rondgegoogled: Pinnen kost ongeveer 15-19 cent per transactie, contant ongeveer 25 cent. In het eerste geval bestaat het uit kosten voor de automaat, abonnment ed. In het tweede geval bestaat het uit de tijd voor het tellen, verzekeringen, kleingeld kopen, afstorten ed. Creditcard was veel duurder omdat het een percentage is van het te betalen bedrag (max 0,3% vroeger hoger). Met name bij grote aankopen (waar het juist interessant bij is om een CC te gebruiken) lopen de kosten behoorlijk op.MonicaG schreef: ↑01-05-2018 08:16Tot een paar jaar geleden had je hier (België) nog winkels die extra kosten aanrekenden als je een bedrag lager dan €5 of zo wilde pinnen.
Maar inderdaad is pinnen veel gemakkelijker voor winkeliers dus tegenwoordig kan je hier bij de bakker rustig 2€ pinnen zonder extra kosten of zonder daar raar op aangekeken te worden, dat hebben ze liever dan een briefje van €50 te moeten wisselen.
Pinnen kost een handelaar trouwens ook geld, geen idee of dat meer of minder is dan CC.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 1 mei 2018 om 10:29
ik was dit weekend in een dierentuin in Duitsland, nota bene gesponsord door een bank, waar je alleen bij de entree je kaartjes kon pinnen, rest was contant. Gelukkig hadden we kleingeld voor een ijsje en voldoende brood en drinken mee.

dinsdag 1 mei 2018 om 11:07
Ja wat dat betreft lopen z in Duitsland wel achter. Woon er sindskort en ben echt verbaasd soms. Inderdaad op veel plaatsen nog niet kunnen pinnen. En nog geen een parkeerautomaat kunnen vinden waar je je pas kunt gebruiken. Heel irritant als je gewend bent dat je overal met je pas kunt betalen

love2dance wijzigde dit bericht op 01-05-2018 11:08
Reden: Als de letter N wegvalt bij kunt ....
Reden: Als de letter N wegvalt bij kunt ....
0.16% gewijzigd
dinsdag 1 mei 2018 om 11:40
Was laatst op de markt, daar kocht een vrouw 1 ding in de groentekraam, weet niet meer wat. Kostte 10 cent en dat pinde ze. Was de verkoper niet echt blij mee, stond iets te mompelen dat die 10 cent hem 19 cent kostteGenieInABottle schreef: ↑01-05-2018 08:11Kosten voor het pinnen? De meeste winkels zijn juist blij met pinnen, minder risico en scheelt hen tijd (kas tellen, naar de bank om te storten etc.). Heb ik wel eens gehad met mijn cc. Maar daar schijnen voor winkeliers ook weer extra kosten aan te zitten.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

dinsdag 1 mei 2018 om 11:58
dinsdag 1 mei 2018 om 12:01
Denk dat hij bang is dat het dan wordt als in dat mopje over de benzine:
Klant:Hoe duur is de benzine? antwoord: 1,70 per liter
volgende vraag, en een druppel? o dat is gratis. Klant: Nou druppel hem dan maar vol

dinsdag 1 mei 2018 om 12:26
Ik moest een keer ergens 10 cent betalen om een ijsje van 60 cent te pinnen. Dat heb ik toen wel resoluut geannuleerd. 10 cent betalen om te pinnen vond ik absurd.GenieInABottle schreef: ↑01-05-2018 08:11Kosten voor het pinnen? De meeste winkels zijn juist blij met pinnen, minder risico en scheelt hen tijd (kas tellen, naar de bank om te storten etc.). Heb ik wel eens gehad met mijn cc. Maar daar schijnen voor winkeliers ook weer extra kosten aan te zitten.

dinsdag 1 mei 2018 om 12:29
Klopt. DL kun je niet overal pinnen. In veel gevallen is dat hun eigen verlies, want bij een bakkertje in een supermarkt een broodje halen voor kind gaat niet als je het niet toevallig gepast in je beurs hebt. Veel klanten die daardoor doorlopen en elders iets kopen.love2dance schreef: ↑01-05-2018 11:07Ja wat dat betreft lopen z in Duitsland wel achter. Woon er sindskort en ben echt verbaasd soms. Inderdaad op veel plaatsen nog niet kunnen pinnen. En nog geen een parkeerautomaat kunnen vinden waar je je pas kunt gebruiken. Heel irritant als je gewend bent dat je overal met je pas kunt betalen![]()
In DL hanteren ze ook nog steeds de 0,01 cent.
dinsdag 1 mei 2018 om 12:34

Nou, je moet wel jaaaarenlang moeilijk doen over centen wisselgeld om een BMW te kunnen betalen.
stel: je doet dagelijks 5x moeilijk over 2 cent wisselgeld. Dat is nog maar 36,50 euro per jaar.
woensdag 2 mei 2018 om 07:04
Ik snap het wel als het een heel klein bedrijfje is. Een (mobiel) pinapparaat kost nu eenmaal geld, meer dan contant geld (als je personeelsuren niet mee rekent, bv een bedrijf met veel vrijwilligers). Maar het is dan klantvriendelijker om elk ijsje gewoon 10 cent duurder te makenTroeteltje schreef: ↑01-05-2018 12:26Ik moest een keer ergens 10 cent betalen om een ijsje van 60 cent te pinnen. Dat heb ik toen wel resoluut geannuleerd. 10 cent betalen om te pinnen vond ik absurd.

woensdag 2 mei 2018 om 09:48
Ben echt verbaasd dat je in een land als Duitsland blijkbaar niet overal kan pinnen. Had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Maar misschien is het daar anders geregeld qua kosten van pinnen cq contant betalen of liggen er andere redenen aan ten grondslag?
Moest ineens aan een gierige actie van een collega denken. Ik werkte ooit bij een organisatie samen met een collega als secretaresse voor een manager. Op gegeven moment moesten we voor de manager plus enkele leidinggevenden accommodatie regelen voor overleg/bijeenkomst elders. Komt m'n collega aanzetten met een goedkope hostel waarbij het de bedoeling was dat de manager en leidinggevenden bij elkaar op 1 zaal gingen slapen... Dat je let naar de kosten, ok, maar dit was wel heel extreem.
Moest ineens aan een gierige actie van een collega denken. Ik werkte ooit bij een organisatie samen met een collega als secretaresse voor een manager. Op gegeven moment moesten we voor de manager plus enkele leidinggevenden accommodatie regelen voor overleg/bijeenkomst elders. Komt m'n collega aanzetten met een goedkope hostel waarbij het de bedoeling was dat de manager en leidinggevenden bij elkaar op 1 zaal gingen slapen... Dat je let naar de kosten, ok, maar dit was wel heel extreem.
In this mad house we must all survive
woensdag 2 mei 2018 om 09:51
Collega dacht dat hem om een teambuilding ging?Zijdehoentje schreef: ↑02-05-2018 09:48Ben echt verbaasd dat je in een land als Duitsland blijkbaar niet overal kan pinnen. Had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Maar misschien is het daar anders geregeld qua kosten van pinnen cq contant betalen of liggen er andere redenen aan ten grondslag?