Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Voor mijn gevoel komt iedereen op viva uit noord oost Groningen :-D En dan zitten ze op viva omdat ze voor een kletspraatje 5 kilometer moeten lopen naar de buurvrouw dus dan maar online :-P)

Ik zit op viva omdat in de cultuur (wel Nederlands) waarin ik woon je niks kan zeggen zonder dat mensen het doorvertellen of dingen er bij verzinnen. Gewoon eens zeggen dat onze dreumes veel lawaai maakt bij het spelen of dat ie een droge huid heeft wordt uit zijn verband gerukt. Dan is dreumes ineens dovig en heeft hij eczeem..

Wasbak: Hier ging dreumes als baby wel eens in de wasbak. Maar al snel begon hij aan de kraam te trekken, een golfslagbad te creëren en alles in zijn omgeving in bad te hengelen. Dat werd me te veel werk :lol:

Tegenstribbelen: Vanmorgen had ik voor het eerst een tegenstribbelende dreumes op de commode :biggrin: Hij stond met de wasmachine te spelen en het was tijd om om te kleden voor het kdv. Dus ik pak hem op en hij begint toch te maaien, wiebelen en rukken als of het een lieve leed is :-D Hij wilde zijn armen niet omhoog doen om zijn shirt uit/aan te trekken en zat toch te brullen! Ik kwam er achter dat hij toch wel erg sterk is voor mijn gevoel. Maar bij het zingen van 'Hieperdepiep Hoera!' deed hij Pavlov zijn armen omhoog en tadaa! hij had zijn shirt aan :-P) Hilarisch.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha wij doen altijd handen omhoog of ik schiet op dat moment. En dan is het weer een grapje en gaat het shirt wel aan.
Haha Bahko, slim opgelost. Je hebt wel geluk dat hij nu pas begint tegen te stribbelen. Zoon maakt het ons al sinds 6 maanden regelmatig lastig op de commode.

Ik woon in de randstad aan zee trouwens.

Balen die vervelende kindjes op vakantie. Hier is zoon gelúkkig weer zijn normale vrolijke zelf na een week bloedsjacherijnig te zijn geweest.

Vandaag wordt een rolluik geplaatst buiten zijn raam. De zon staat er in de middag en avond vol op waardoor het de lichtste en warmste kamer is van het huis. Hopelijk gaat het rolluik voor verduistering en koelte zorgen. Is wel zo fijn in de lente/zomer.
@moondancer, goede keuze zo'n rolluik. Hadden wij bij het vorige huis ook en dat scheelt zoveel!

Hier gister weer een heftige allergische reactie en ik weet niet waarop. Waarschijnlijk kruisbesmetting omdat ik mayo had met het eten al kan ik me dat nauwelijks voorstellen (allergie voor ei). Lip helemaal opgezwollen, rood en heel erg moeilijk ademhalen. Uiteindelijk zakte het gelukkig maar vanmorgen werd ons door de arts toch op het hart gedrukt de volgende keer 112 te bellen. Ik vind dat nog wel wat, hebben jullie ooit 112 moeten bellen voor iets?

Dinsdag gaan we weer naar de allergoloog voor huidtesten en later word er een provocatietest gepland. Iemand van jullie ervaring met zo'n test? Ik zie er toch best tegenop...
OMG... ik zag net op facebook een foto voorbij komen van een jochie (peuter/kleuterleeftijd) met pols-, elleboog- én kniebeschermers aan. Ze waren in de speeltuin :facepalm: Het moet niet gekker worden :nooo:

@marloes: ik heb ooit 112 voor mijn vader moeten bellen, maar dat is vast niet wat je bedoeld. Gelukkig dus geen ervaringen verder! Wel heel rot van die reactie! Lijkt me vooral ook vervelend dat je niet weet waar het vandaan komt, dat lijkt me dus echt eng, vooral ook omdat Puk hier dus echt van alles i zijn mond stopt. Sterkte!
:hug:
Zo'n rolluik gaat echt wel schelen! Kan je alleen maar blij mee zijn.

Ach wat naar zeg, die reactie. Ik heb er verder ook geen ervaring mee, succes!
Marloes85 schreef:
04-05-2018 13:22
@moondancer, goede keuze zo'n rolluik. Hadden wij bij het vorige huis ook en dat scheelt zoveel!

Hier gister weer een heftige allergische reactie en ik weet niet waarop. Waarschijnlijk kruisbesmetting omdat ik mayo had met het eten al kan ik me dat nauwelijks voorstellen (allergie voor ei). Lip helemaal opgezwollen, rood en heel erg moeilijk ademhalen. Uiteindelijk zakte het gelukkig maar vanmorgen werd ons door de arts toch op het hart gedrukt de volgende keer 112 te bellen. Ik vind dat nog wel wat, hebben jullie ooit 112 moeten bellen voor iets?

Dinsdag gaan we weer naar de allergoloog voor huidtesten en later word er een provocatietest gepland. Iemand van jullie ervaring met zo'n test? Ik zie er toch best tegenop...

Gewoon 112 bellen hoor. Die lip zag je nog en het ademhalen kon je horen maar een allergische reactie veroorzaakt ook dingen die je niet kan zien of horen :-( Lees deze link en dan het kopje Pathosfysiologie van Anafylaxis maar eens. https://www.anafylaxis.nl/allergie/anafylaxie/ Liever 1x te veel bellen.

Ik heb wel eens 112 moeten bellen maar niet voor dreumes.

Zelf heb ik een EpiPen voor voedsel dat men gelukkig niet dagelijks eet. Daarnaast heb ik een hele bubs aan allergieën maar die lijken steeds meer af te nemen nu ik ouder ben. Het is verschillend per ziekenhuis hoe een provocatietest wordt toegepast :)
Oh en niet meer blijven liggen op het aankleedkussen... al een hele poos. Ook alleen bij mij gek genoeg, niet bij mn vriend of gastouder...

Paar keer goed streng zijn helpt wel eventjes, maar niet altijd. Verschonen (vooral poepluiers) is vervelend geworden.
Er lijkt mij ook geen bal aan als je dat geworstel elke dag hebt. Ik moest er nu om grinniken maar vond dreumes best wel sterk ;)
Ja, ze hebben echt wel kracht! Ze draaien gewoon om.
En gaan slaan als je ze terugdraaid, mijn kleine dan haha.

Ach het is een heerlijk kind hoor, met wel een heel duidelijk willetje :)
Hier is aankleden en luier verschonen al worsteling sinds zoon kan rollen.
Je raakt eraan gewend :-D

Hier verschoon ik Puk ondertussen al zijn halve leven staand, zelfs voor een poepluier draai ik mijn hand niet meer om. Luierbroekjes, tempo houden en afleiding op speelhoogte :whistle:

Inderdaad ook alleen bij mij, en een keer bij de buurvrouw toen die daar even ondergebracht was. Vandaag heb ik staan juichen omdat hij opeens wel wilde liggen, geen idee wat de trigger was...
Hier ook inderdaad vaak geworstel met verschonen. Daarom mag ze vaak een filmpje kijken op mijn mobiel als ik haar ga verschonen. Dan ligt ze heerlijk rustig stil. Overigens gaat ze nu sinds een paar weken gewillig liggen. De trigger was dat ze voelt dat ze plast en poept geloof ik. Ze vraagt ook om een schone luier. Wat mij betreft de eerste stap naar zindelijk worden :cheer: Ze voelt het overigens nog niet van te voren aan komen, in ieder geval laat ze dat niet blijken, dus wc of potje is nog geen succes hier.
Wat naar van die allergische reactie! Hopelijk gaat het weer helemaal goed! Volgende keer wel bellen hoor bij zoiets heftigs!

Ik had dat gisteren ook.... de kannen sap in het restaurant waren verkeerd benaamd en toen kreeg ik een fruit binnen waar ik allergisch voor ben. Ik was er gelukkig redelijk snel bij, maar heb wel hele dag last gehad.

112 heb ik wel regelmatig gebeld maar niet voor familie. Wel bij ongelukken of ruzies op straat (ben voor werk veel onderweg en dan zie je nog wel eens wat, voordat jullie denken dat ik een of andere ruziezoekende wegpiraat ben).
Wat heftig Marloes, gewoon bellen hoor! Ik ken iemand die ook belde en het ambulance personeel gaf aan dat het niet erg is als ze voor niks komen. En er gaat ook nog een beoordeling over heen vanuit de alarmcentrale lijkt me. Dit is echt 112 materiaal en kan zomaar levensbedreigend worden.

Zoon is al moeilijk vanaf dag 1 met aankleden. Het sterker worden maakt het allemaal maar lastiger. Nu met een hoop trucjes en afleiding gaat het goed.
Dochter van een vriendin heeft ook eens een allergische reactie gehad. Vriendin belde de huisarts en ze moest gelijk komen en kon direct doorlopen. EPI-pen lag al klaar bij de huisarts, maar was gelukkig niet nodig.
Maartje2016 schreef:
04-05-2018 13:35
OMG... ik zag net op facebook een foto voorbij komen van een jochie (peuter/kleuterleeftijd) met pols-, elleboog- én kniebeschermers aan. Ze waren in de speeltuin :facepalm: Het moet niet gekker worden :nooo:
Maar daar staat dan toch niet het hele verhaal bij, lijkt me? Voor hetzelfde geval is het kind komen rolschaatsen of weet ik het. Op Facebook maakt men daar maar al te graag een shame verhaal van, zonder context te vermelden.

@bewegende dreumes: hier ook zo één, maar heel prima af te leiden met normaal verboden materiaal, zoals een flesje douchegel of sleutels ofzo. Maar bij peuter is het wel makkelijk dat je gewoon uit kan leggen dat er poep op de vloer komt als hij niet goed stil blijft liggen.
Nijntje* schreef:
04-05-2018 19:07
Maar daar staat dan toch niet het hele verhaal bij, lijkt me? Voor hetzelfde geval is het kind komen rolschaatsen of weet ik het. Op Facebook maakt men daar maar al te graag een shame verhaal van, zonder context te vermelden.
Het was een foto van iemand die we daadwerkelijk viavia kennen, ik hoop dat je gelijk hebt, maar ben bang dat die niet eens naar rolschaatsen mag kijken.
Maar je hebt gelijk, ik laat Puk hier ook van alles aantrekken naar buiten als dat de lieve vrede bewaard :$
Heftig Marloes, maar volgende keer echt bellen hoor! Het kan snel gaan met zo'n allergische reactie. Ik heb nooit 112 gebeld, wel de spoedlijn van de huisarts toen mijn dochter een allergische reactie had op pindakaas. Dat bleef gelukkig bij een huidreactie (ze kreeg vuurrode plekken), maar ik moest direct langskomen.

Ze heeft toen een krastest gehad, krijgt ze die bij jullie ook? Ze maakten op een rij allemaal kleine prikjes in haar arm en daarna werden er druppeltjes op gedaan die (in ons geval) verschillende noten bevatten. Ze moest er daarna een kwartier of half uur niet aanzitten, dat was het lastigste. Als ze twee is moeten we terug naar het ziekenhuis voor een provocatietest, geen idee hoe dat gaat. Maar ik ben blij dat het in het ziekenhuis gebeurt :)
@Marloes: jeetje heftig zeg! Was het bij jullie dochtertje die ook eczeem heeft?

Zoontje (net 1) heeft de afgelopen tijd ook een paar keer een allergische reactie gehad. Gelukkig zonder benauwdheid. Het was ook niet direct tijdens of na het eten, echt een tijdje erna. De eerste keer zijn we wel bij de HAP beland, maar meer dan antihistamine geven konden ze niet doen. Onlangs nog eens bij de huisarts geweest om wat meer informatie te winnen. Conclusie; huisarts vond allergietesten bij kinderen onder de 6 te onbetrouwbaar, vaak vals positieve of negatieve uitslagen. Mocht er nog een keer zo'n reactie komen maar dan wel met benauwdheid dan gingen ze wel proberen uit te zoeken wat het is. Trouwens, bij benauwdheid moesten we wel meteen bellen (weet niet of'ie 112 bedoelde maar in ieder geval de huisarts of HAP).

@Fiona: hoe oud is jullie dochtertje? Wat naar dat ze zo'n reactie had op pindakaas, kwam dat ook duidelijk uit die krastest?
happiness = reality - expectations
We hebben nog maar 1 dochter dus dat is idd dezelfde als met het eczeem ;-) Elsa heeft een tijd terug een krastest gehad en een bloedonderzoek en as dinsdag hebben we een nieuwe krastest. Ik weet dat de meningen verschillend zijn over onderzoeken op zo'n jonge leeftijd maar ze zien bij haar de ernst er wel van in. Op deze leeftijd kan de hormoonhuishouding nog zo veranderen dat de huidtest nu een andere uitslag geeft als over een mnd.

Ik lees ook dat een provocatietest vaak pas later gedaan wordt maar ze wilden het bij haar toch graag nu al doen. Volgens mij word het dan jaarlijks herhaald om te kijken of je er misschien overheen gegroeid bent. Volgens mij krijgen we straks ook een epi pen indien dat nodig blijkt.
En jullie hebben gelijk, volgende keer ga ik bellen!
Ja, heel naar, pindaallergie kan best heftig zijn. Het kwam ook duidelijk naar voren in de krastest helaas. Er is 10% kans dat ze er overheen groeit, dus daar hopen we dan maar op.
@fiona, dat is zeker naar! Elsa heeft ook een allergie voor pinda en is intollerant voor alle andere peulvruchten. De allergoloog vertelde me wel dat je er heel veel gradaties in hebt en dat de kans dat je de dodelijke allergische varriant hebt minder dan 50% is. Hoop voor je dat ze er overheen groeit!
@fiona, reageert zij ook op andere peulvruchten? Dat zegt nm ook iets over de (mogelijke) intensheid van de allergie. Hier krijgt ze diaree als ze iets van peulvruchten binnenkrijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven