Oktober 2009

26-01-2009 17:45 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie is er ook zwanger en uitgerekend in oktober 2009.

Zelf ben ik er sinds vanmorgen achter dat ik zwanger ben van mijn derde kindje. Ik heb al een meisje van 5 jaar en een meisje dat met 10 maanden is overleden aan longproblemen.

Vind deze zwangerschap dus heel erg spannend en had eigenlijk volgende week pas een afspraak bij de gyn. Dit omdat mijn laatste zwangerschap door (zwangerschaps)diabetes vrij turbulent verliep en mijn dochtertje heel veel ernstige skeletafwijkingen had. We hadden daarom afgesproken dat we bij een zwangerschapswens eerst bij haar langs zouden komen om het een en ander te bespreken, maar nu al zwanger, dus wie weet kan ze volgende week wel even met een echo kijken.

Ik hoop dat er meer meiden komen schrijven!

Liefs een vlindermama

www.yasminemeijvogel.vlindersite.nl

(Ps post nog effe niet onder eigen naam, wie weet wie er uit mijn familie/kennissenkring allemaal rondneust hier!)

op F5 drukken om tabel te vernieuwen!

hey ladies,

meeen wat een druk topic wordt dit zeg! Ben weinig online omdat ik zo gammel en zo moe ben, Ben eigenlijk de hele dag bezig met "overleven". Kom dan ook gauw weer bijkletsen.

Voor de tabel 12 maart echo en intake bij vk en voor nu:

Welterusten
Hoi meiden,

Fijn dat er weer wat echo's gedaan gaan worden deze week!

Mijn nichtje Sofie is vandaag geboren, het is allemaal heel goed gegaan.

@delicious, wat ontzettend balen van dat mailtje... Maar misschien zijn er ook een heleboel mensen hartstikke kippig en hebben ze niet meteen door wat er aan de hand is.

Ook als je zwanger wilt worden maar dat nog niet bent is het leuk om zo'n blad te lezen, en trouwens, als ik zo'n foto via de mail krijg dan kijk ik even naar die poesjes (geen minutenlang) en helemaal niet naar wat er op de achtergrond aanwezig is. Misschien valt de 'schade' wel mee!

Ik ben nog steeds nerveus voor morgen! Ik ga nog ff tv kijken, doeidoei
Hallo allemaal,

@Barbera: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje sofie. En succes met je echo vandaag.

Gisteren hebben wij onze eerste echo gekregen. En er was helaas nog niet veel te zien. aangezien ik 13 januari een miskraam heb gehad. Is het moeilijk te bepalen hoe mijn cyclus is gegaan. Zo wat ze kon zien zag het er goed uit en zouden we tussen de 5 en 6 weken zijn. Maar ja garanties geven ze natuurlijk nog niet he. Volgende week 9 maart mogen we weer voor een echo. Vind het wel erg spannend hoor. Ik denk wel dat mijn uitrekendatum wat verder achterin oktober gaat worden. Maar dat horen jullie wel zodra ik meer weet.

Verder had ik ook nu al een hoge bloeddruk. 145/100 Had ik bij mijn vorige zwangerschap helemaal geen last van. Denk dat ik nu wel wat gestresster ben door de onzekerheid na de miskraam van vorige keer of zo. Mijn urine was gelukkig wel goed. Maak me nu natuurlijk wel zorgen. Pfff en dat in combinatie met de hormonen is nog even niet zo'n goed combinatie.

Hebben jullie ook zo'n last van extreme moeheid. Elke avond lig ik al rond 9 uur te slapen op de bank. Vriendlief heeft niet zo heel veel aan me.

@snico: slaap lekker hoor. Doe zo met je mee...

@dory: wat raar dat je echt maar 1 echo krijg. Want ik krijg volgende week dus al weer mijn 2e Ik denk dat dat per verloskundige scheelt idd. Vooral door onzekerheid na een miskraam doen ze toch vaak wel een echootje meer? Zou het anders inderdaad even met je huisarts overleggen.

@redpepper:Wat jammer dan he als ze niet zo reageren als je had gehoopt.

Nou ik ga zo even lekker helemaal niks doen. Zoonlief ligt te slapen...

Liefs,

India
Ha allemaal,

Barbera, gefeliciteerd met je nichtje. Leuke naam ook!

Delicious, ik moest toch wel een klein beetje grinniken om je verhaal. Mannen... Wij hebben iets vergelijkbaars met onze verloving gehad, maar dat was mijn schuld. Maar hopelijk kan je er toch van genieten als je het met iedereen gaat delen.

Morgen naar de verloskundige, ik ben benieuwd. Vandaag met manlief even bedacht hoe we het allemaal zouden doen met bedje, commode, etc. Duurt natuurlijk nog lang, maar de conclusie was: we hebben te weinig plek! Misschien moet de commode maar in de huiskamer staan (blegh)?

groetjes,

Zeetje
Hoi meiden,

Even een superblij ego-berichtje!

We hebben een kloppend hartje gezien! Het was er eentje (stiekem best een opluchting) en het zag er volgens de gyn allemaal perfect uit.

Ben vandaag 6 weken en 4 dagen dat maakt de uitgerekende datum 23 oktober.

We mogen 19 maart weer komen voor een echo.

Na de echo zijn we naar een babyzaak gegaan en hebben we alvast wat kleertjes gekocht, zooo lief! Maatje 50!

Nu ga ik nog even naar m'n bed, want ik ben steeds zo vreselijk moe!

Liefs een hele blij barbera!
Heey dames,

Wat een berichten allemaal. Wat vervelend dat sommige mensen geen enthousiaste reacties krijgen! Ik verwacht dat zowel mijn ouders als mijn schoonouders compleet uit hun dak gaan, daar zag ik eerst wel tegen op (ik ben niet zo'n over enthousiast type), maar als ik dit lees... liever te enthousiast dan niet enthousiast!!

Ik ben gister nog maar even bij de huisarts geweest, aangezien ik elke dag kleine bloedinkjes heb twijfelde we toch wel ff. Maar de zwangerschapstest gaf een dik, rood kruis, dus hartstikke positief!! Ook zei hij, dat die bloedinkjes dood normaal zijn de eerste 3 maanden en dat ik me ook daar niet druk over hoefde te maken. Dus mijn vriend en ik zijn totally happy!! (Sorry ik kruip er niet bij in het hoekje)

De huisarts adviseerde om pas voor eind april een afspraak te maken met de vk, als de 12 weken er dus op zitten. Voor in de tabel, ik ben 25 oktober uitgerekend, eerder dan ik had verwacht.

Gelukkig niet misselijk, maar inderdaad wel moe, maar dat kan ook komen, doordat ik het druk heb.

Groetjes en succes allemaal!!!
He meiden,

Ik kom even schrijven hoe het met me gaat. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik als laatste hier heb geschreven... Maar ik heb dus pillen gehad (cytotec) om de miskraam verder op te wekken, want het vruchtzakje zat er nog, en wat bloed. Maar die pillen hebben niets gedaan... vanochtend had ik weer een echo en ik was dus heel bang dat er een curretage nodig was, maar mijn baarmoeder is helemaal schoon! Ben zo blij! Nooit verwacht met zoiets blij te kunnen zijn . Waarschijnlijk heeft mijn lichaam het opgenomen (kan eigenlijk niet anders). Ze heeft ook naar mijn eierstokken gekeken, voordat ik zwanger raakte van mijn dochter had ik pco, maar daar is niets meer van te zien, gelukkig. Heb ook al 3 cyclussen gehad na de bevalling. Ze dacht dat ik over een paar weken wel weer een eisprong zou hebben. Ik hoop het zo! Mocht ik dan zwanger raken ben ik weer in december uitgerekend, net als 2 jaar geleden. Zou ik heel mooi vinden!

Als ik weer zwanger ben mag ik met 6 weken voor een eerste echo komen, en dan weer met 10 weken. Echt zo fijn!

Liefs,

Snoopy
Oh, ik wil jullie natuurlijk allemaal succes wensen met jullie zwangerschap! Hoop dat jullie zwangerschappen allemaal goed verlopen en dat jullie een mooi en gezond kindje gaan krijgen!

Als ik weer zwanger ben kom ik hier wel weer eens lezen, is nu te confronterend...
Even snel voor ik in mijn bedje kruip.

Snoopy wat een goed nieuws (gezien de omstandigheden dan hè)

Ik blijf voor je duimen en december is een hele goeie maand voor kindjes!

Laat je het ons weten als je nieuwtjes hebt?
Goedemorgen oktoberdames,

Ik zag jullie topic staan en ik vroeg mij af of ik mij bij jullie mag aansluiten. Het is op de valreep, maar wellicht is het mogelijk.

Ben op 31 oktober uitgerekend van ons eerste kindje.
@ Snoopy: wat fijn dat het door je lichaam is opgenomen! Ik snap de opluchting en duim met je mee voor december!

@ de rest: wat een leuke dingen allemaal om te lezen, zo herkenbaar ook. Wat jammer van de minder enthouaste reacties.. hopelijk draaien ze snel bij!

.

Ik heb vannacht samen met mn lief 4 uur op de eerste hulp gezeten. Had ondraaglijke pijnen in mijn buik.... Ze hebben niets kunnen vinden, behalve een structuur op een van mn eierstokken. Bij de inwendige echo is wel een zwangerschap te zien, maar geen hartslag. Maar dit kon ook komen, omdat het nog te vroeg is.

Vrijdag moet ik bij de geanacoloog komen en een week later krijg ik de uitslag van een kweekje. Ik hoop dat het allemaal goed is en ook dat ik binnenkort wel een hartje mag horen.

Ik maak me niet echt zorgen, maar die plotselinge pijn was wel heel erg raar.

Fijne dag meiden!
@Ittje, gefeliciteerd!!

,

Voor mij ook nog even voor de tabel: het is onze eerste
Hallo allemaal,

Ben ff niet op de site geweest. Jee, wat is hier veel geschreven ondertussen. Helaas is het hier mis gegaan. Zwangerschap bleek in de eileider te zitten.

Zondag 22 februari werd ik niet goed op het werk. Buikpijn, misselijk, duizelig, flauwgevallen en uiteindelijk met ambulance naar ziekenhuis. Daar heeft de gyn. de eileider verwijderd, die was gesprongen. Liter bloed verloren inwendig, 2 nachtjes ziekenhuis en daarna heel langzaam aan thuis weer aansterken. Voel me nu langzaam weer een beetje mens, maar wel nog snel moe. Laatste dagen wat meer last van m'n buik, de eerste dagen viel dat eigenlijk wel mee.

We (mijn man en ik) hebben inmiddels besloten dat, als er geen medische reden is om niet zwanger te raken, we een volgende zwangerschap niet langer uit willen stellen.

Hebben ook goede kans om opnieuw zwanger te raken, want de linker eierstok is wel behouden.

Ik meld me wel in een nieuw topic als het zover is!!!!

Wens jullie allemaal een heel voorspoedige zwangerschap en zal hier tegen die tijd regelmatig spieken.
Jeetje, echt opbeurend wordt ons topic niet zeg! Wat vervelend babywish en ook voor jou schrikken, miss saartje.

Ook ik zit niet helemaal ontspannen achter de computer. Mijn bloedingen zijn heftiger geworden, ik heb net ff op een site zitten lezen wat het in kon houden. Nou daar schoot ik ook niet zo veel mee op. Mijn bloedingen zijn naar mijn idee heftiger dan dat onder normale bloedinkjes wordt verstaan, maar thank god, voldoen ze ook niet aan de criteria van een miskraam. Als het vrijdag nog niet minder is, wordt ik door verwezen voor een echo.

We hebben even goed besloten het deze zondag aan onze ouders te vertellen.

Het lijkt wel of onze kat met me mee stressed of de zwangerschapsmisselijkheid op zich heeft genomen. Het arme beesje moet steeds overgeven en heeft diarree, en guess what? Steeds op de dagen dat ik bang ben, ons kindje te verliezen. Goed met mij? Goed met poes.

Heel veel succes en toch ook plezier mag ik hopen!!!
Ik dacht ik kom weer even kijken maar ik durf niet zo goed verder te lezen met al deze nare berichten. Sorry dames bij wie het niet goed gaat ik vind het echt vreselijk voor jullie. Het helpt alleen totaal niet voor mijn eigen gemoedsrust om deze verhalen te lezen dus ik ga weer even "een blokje om". Ik kom volgende week nog wel even terug na onze echo hopelijk kan ik dan weer wat vrolijks komen vertellen. Succes en strerkte en lieve dames en tot binnenkort. Ik hoop toch echt op even wat meer positieve berichten hoor want ik ben ondertussen bang om hier te komen kijken, sorry...
Whooo Meiden wat gebeurt er allemaal.

MissSaartje wat een verhaal. jullie zullen wel heel erg geschrokken zijn, maar super goed om er gelijk naar te laten kijken. Ik hoop dat er snel een hartje te zien/horen is bij jullie

Babywish ook bij jou zo´n nare ervaring. Je klinkt gelukkig heel sterk. Heel veel sterkte en een hele dikke

Wij blijven ook voor jou duimen. Laat je nog wat van je horen als er nieuws is.

Foliumzuurtje ik blijf nog van het positieve uitgaan. Was de huisarts toch ook. Ik me er alleen aan ergeren dat ze jullie daar zo lang op een echo laten wachten. Hier kan ik daar altijd voor terecht. Ik heb geen vingers meer over maar ook voor jou blijf ik duimen.

Ittje gefeliciteerd!! We konden wel weer wat goed nieuws gebruiken. Welkom bij ons topic.

Nou hier in afwachting van mijn schoonouders. Komen natuurlijk niet op de koffie, maar blijven gelijk een week. We hebben dus ook maar besloten dat we het vanavond aan de ouders gaan vertellen. Ben namelijk best ongezellig. Trek in de raarste dingen, vervolgens na 2 happen geen trek meer om daarna gelijk op de bank in slaap te vallen. Beetje raar gedrag.

Ga mijn ouders dus per telefoon inlichten. Vorige keer was het andersom dus eigenlijk wel eerlijk.

Nou meiden ik maak nog even mijn laatste dingen hier af.

En ondanks de moeheid, kribberigheid, misselijkheid en vieze smaak in mijn mond ben ik toch verschrikkelijk blij dat ik met mijn vent weer een kleintje ga krijgen!

Un beso
*breekt even in*

Ik ben van het topic oktober 2008, dus ik open regelmatig per ongeluk jullie topic.

Ben inmiddels wel gaan meelezen- en leven.

@Foliumzuurtje; ik snap niet waarom ze je pas in april voor een echo willen sturen. Zeker niet nu je last hebt van bloedinkjes.

Al die onzekerheid kan toch ook niet goed zijn.

Kun je niet je of een verloskundige bellen die eerder tijd voor je heeft?

Toen ik vorig jaar zwanger was, was er twijfel over hoe lang al. Ik heb dus met 5 weken al mijn eerste echo gehad. Deden ze helemaal niet moeilijk over. Die echo werd ook bij de vlosk. zelf gemaakt. Dat scheelt dan weer wel.

Sterkte allemaal!!!!

*breekt weer uit*
Frankly my dear, I don"t give a damn
@ Foliumzuurtje: ik hoop voor je dat je eerder terecht kunt.. , misschien kun je nog eens sterker aangeven dat je je zorgen maakt? Het viel mij gisteren in het ziekenhuis op dat ze vooral ingingen op wat ik aangaf.. en dat waar ik bang voor was serieus werd genomen. Ik hoop hetzelfde voor jou! En vooral natuurlijk dat alles goed is.

@ Babywish wat heftig! Maar je klinkt positief en sterk! Wens je wel sterkte met het herstel!

@ DoubleDutch: ik begrijp je!

@ Kroko, dankje! Je klachten zijn herkenbaar! Vooral over het eten, vriendlief blijft heen en weer rijden tussen KFC, macdonalds, groenteboer, chinees en pizzaboer haha.

Veel plezier met het vertellen aan je ouders en schoonouders!
Jaaa de echo was goed. Het hartje klopte en de baby lag flink te bewegen. Verder kon er nog niks gezien worden, maar het begin is in ieder geval goed!

Liefs Marjon
hai dames,

vlindermama, ik kwam je site over je dochtertje tegen, wat een plaatje.Ik kom daar altijd lezen over een ander meisje. Ik zag dat wij redelijk dichtbij elkaar wonen. Ik in AadR, ben bevallen in t rijnland inL'dorp. Ik was al eens eerder op jullie site terecht gekomen, maar nog nooit een berichtje achtergelaten.

fijn dat je een kloppend hartje zag!!!

Voor de meiden bij wie t allemaal tegen zit, dikke knuffel!

@foliumzuurtje, raar dat je niet eerder voor een echo komen mag. Ben je al bij de ha geweest? via hem kon ik een echo in t ziekenhuis krijgen. Ik zag toen een mooi kloppend hartje! dat hoop ik ook voor jou!

@snoopy, wel je even hier melden hè, als je weer zwanger bent!!! Ik hoop dat we weer snel van je horen!

ga dr ff een op bed slingeren! Ben een beetje laat zie ik...oeps
Jeetje Babywish, wat een vreselijk verhaal! Ik hoop dat je snel weer herstelt. Sterkte!

Ik heb hier ook al een tijdje niet geschreven, grotendeels omdat deze zwangerschap voor mij eigenlijk nog helemaal niet concreet is. Ik weet dat ik zwanger ben (ben ook erg misselijk en lijk zelfs al een buikje te krijgen) maar ik ben er nog niet echt mee bezig. Ik heb 17 maart de eerste afspraak met de gynaecoloog en krijg dan een echo, daarna zal het wel wat meer doordringen.

@Kroko, hoe is het met je schoonouders gegaan?

@Vlindermama, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!

@Foliumzuurtje, wat een onzekerheid voor jou. Hopelijk krijg je vrijdag een geruststellende echo. Ook ik snap niet waarom dat soms zo lang moet duren...
Nou, ook ik schrok wel even toen ik de verontrustende berichtjes las. Heel veel sterkte meiden, ik denk aan jullie.

Verder hier weinig nieuws. Ik loop nu wel met een 'groot geheim' rond op mijn werk en zit ik me steeds af te vragen of ik het al moet gaan vertellen aan mijn directe collega of aan de directeur. Ik zit net als een aantal andere meiden (volgens mij gelezen) in het onderwijs en ik zit me al druk te maken over de formatie van volgend jaar. Dat is altijd een heel gepuzzel voor de directie om dat weer rond te krijgen. En wie gaat zich dan weer verantwoordelijk voelen...juist... ik. Maar ja aan de andere kant, ze zoeken het maar uit ha! Ik ben nu ruim 6 weken zwanger en vindt het toch nog een beetje aan de vroege kant om het te vertellen.

Wat doen jullie hiermee?
Ha allemaal,

Babywish, wat heftig! Sterkte in de komende tijd. We duimen voor een nieuwe zwangerschap! MissSaartje, ook veel succes voor jou. Hopelijk valt het nog mee.

Foliumzuurtje, ik zou in opstand komen hoor! Ik was vanmorgen bij de verloskundige. Zij vroeg wanneer we de echo hadden. Op 23-3 stond die gepland. We zeiden tegen haar dat we het daarna pas aan de familie wilden vertellen. Ze ging spontaan kijken of er nog een plekje vrij was in de week ervoor, want ze vond dat je zulk leuk nieuws gauw moet kunnen delen. We krijgen dus nu op 16-03 een eerste echo. Joepie! Verder niet zoveel wijzer geworden bij de verloskundige, ik heb vragen beantwoord en zij heeft bloed geprikt. Maar het was een sympathieke vrouw, hoewel het nog afwachten is wie het uiteindelijk bij de bevalling zal worden, omdat het een maatschap van vier verloskundigen is.

Verder gaat alles hier zijn gangetje. Wel raar, als ik het druk heb, heb ik nergens last van, maar zodra ik thuis ben hang ik op de bank en ben ik misselijk. Stom he? Zou het dan toch deels met je psyche te maken hebben?

Sintje, dat verhaal herken ik helemaal, ook hier een onderwijsvrouw. Stond op een bepaald moment op het punt mijn baas in vertrouwen te nemen, maar heb het gelukkig niet gedaan. Over 4 weken op zijn vroegst, en hij ziet maar hoe hij het doet met z'n planning! Nou ja, het kan mij eigenlijk wel heel veel schelen, maar ik prent mezelf maar in dat het niet mijn zaak is en dat ik heus wel vervangbaar ben (hoezo arrogant, kuch, kuch..)
Een tijdje niet op het forum geweest. En ik zie dat er een hoop zijn bijgekomen. Wordt wel lastig om bij te houden.

Ik wil iedereen bij wie het minder goed gaat heel veel sterkte toewensen de komende tijd.

Je weet nooit hoe het in de toekomst allemaal uit gaat pakken. Na ruim 4,5 jaar proberen hadden wij er ongeveer 3 jaar geleden een punt achter gezet. Nu ben ik toch geheel onverwacht zwanger.

Vorige week bij de verloskundige geweest. Eigenlijk niets bijzonders te melden. Ik krijg 18 maart de 1e echo. Ik kan niet wachten. Ik zit nu in zo'n fase dat ik me ongeloofelijk zorgen maak om van alles en nogwat. De vk kon geen bloedprikken dus moest ik daarvoor naar het ziekenhuis. Heel fijn altijd als je moeilijk te prikken bent. Verder gaat alles volgens mij nog steeds goed. Ik heb wel het idee dat de klachten nu wat minder worden.

Vorige week nadat ik bij de vk geweest was hebben we het wel aan onze zoon verteld. Die was helemaal van slag. Hij wist niet goed wat hij er van moest denken. Maar hij vindt het nu harstikke leuk en bestookt me met allerlei vragen. We hebben wel tegen hem gezegd dat het nu het geheim is van ons drieen. En dat hij het nog tegen niemand mag vertellen. Na de echo op 18 maart mag hij het aan de opa's en oma's vertellen.

Iedereen ochtend komt hij mij nu vertellen hoeveel dagen het nog duurt. Ik hoop zo dat alles goed is en dat we een hartje kunnen zien. Ik ben dan ongeveer iets meer dan 11 weken.
Heey dames,

Cookie wat leuk dat je na zo'n lange tijd toch zwanger bent. Dat soort leuke berichten fleuren deze topic weer een beetje op.

Helaas heb ik dan weer op z'n zachtst gezegd een kl*te bericht. Jullie raden het vast al, mk... Vanochtend werd ik wakker en ik ging kapot van verdriet, geen pijn ofzo, maar plotseling was het voor mij zo duidelijk. Ik dacht: f*ck die huisartsen, dit is gewoon foute boel!!!! Dus er even wat druk achter gezet en om half 2 hadden we een afspraak bij de gynaecoloog.

Een erg aardige wat oudere man, stelde alleen wat gesloten vragen, zodat ik het verhaal niet weer hoefde te vertellen (heb ik namelijk al 6x gedaan of zo, voor ik eindelijk de afspraak had). Echo en binnen 2 min het slechte bericht, maar ja, beter slecht bericht dan die enorme twijfel, of eigenlijk, weten dat het fout is, maar steeds horen dat het vast allemaal wel mee valt.

Dus hier voorlopig geen foliumzuurtje meer en als ik weer foliumzuur nodig heb, kan ik direct zonder tussenkomst van de huisarts een afspraak maken met de vriendelijke gynaecoloog, die mij dan van begin tot eind in de gaten houdt en vanaf het aller eerste moment ons kindje op de picture zet met de echo.

Heeeeel veel succes en plezier allemaal, hopelijk ben ik de laatste met slechte berichten!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven