Oktober 2009

26-01-2009 17:45 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie is er ook zwanger en uitgerekend in oktober 2009.

Zelf ben ik er sinds vanmorgen achter dat ik zwanger ben van mijn derde kindje. Ik heb al een meisje van 5 jaar en een meisje dat met 10 maanden is overleden aan longproblemen.

Vind deze zwangerschap dus heel erg spannend en had eigenlijk volgende week pas een afspraak bij de gyn. Dit omdat mijn laatste zwangerschap door (zwangerschaps)diabetes vrij turbulent verliep en mijn dochtertje heel veel ernstige skeletafwijkingen had. We hadden daarom afgesproken dat we bij een zwangerschapswens eerst bij haar langs zouden komen om het een en ander te bespreken, maar nu al zwanger, dus wie weet kan ze volgende week wel even met een echo kijken.

Ik hoop dat er meer meiden komen schrijven!

Liefs een vlindermama

www.yasminemeijvogel.vlindersite.nl

(Ps post nog effe niet onder eigen naam, wie weet wie er uit mijn familie/kennissenkring allemaal rondneust hier!)

op F5 drukken om tabel te vernieuwen!

Watertje gefeliciteerd meid.

Alle andere meiden ook gefeliciteerd.

Snoopy helaas is het toch mis k**** hé.

Jij ook veel sterkte.

Alle andere meiden houd moed en hoe meer kwalen hoe rot het ook is, hoe beter de zwangerschap eigenlijk gaat.

Want dan is het hormoon goed aan het werk.

En ik weet dat sommige dames er door heen fluiten en totaal geen kwalen hebben.

Met mij gaat het goed. Ik heb nu al 2 x bloed laten prikken op progestoron en dinsdag nog een keer prikken en dan moeten we woensdag a.s. bij de gyn terug komen om verder te bespreken. Stiekem hoop ik natuurlijk dat ik dan weer positieve test in de handen te hebben.

Dus duim duim.

Ik had nacontrole echo en daar was een op knappen staan ei te zien. Dus we mochten 3 dagen lang aan de bak.

Dus duimen allemaal.

Dikke knuf aan iedereen en af en toe lees ik even mee bij jullie.
Anastacia, ik duim voor jullie! Goed dat je al zo snel weer een eisprong hebt in ieder geval.

Dat van die kwaaltjes hou ik ook in mijn achterhoofd, ik weet waar ik het voor doe. Ik vind het nog steeds moeilijk voor te stellen dat ik zwanger ben, gek is dat. Misschien omdat ik heel lang gedacht heb dat er nooit een 2e zou komen en toen moest ineens de knop om dat we er toch voor gingen. Die knop was nog niet helemaal om geloof ik toen ik al zwanger bleek te zijn.

Super, Watertje, dat je het hartje hebt gezien!

Gaan jullie trouwens de combinatietest laten doen?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hoi,

Ik ben voor de eerste keer zwanger en op 20 oktober 2009 uitgerekend!

Op 23 maart gaam we voor een echo, ik kan eigenlijk nu al niet meer wachten.

Vlindermama, ik hoop dat het allemaal goed komt deze keer!

wanneer hebben of gaan jullie aan bv. ouders vertellen dat je zwanger bent??

groetjes
Bubbelbuikje, gefeliciteerd! Is het je eerste?

Mijn ouders wisten het 1 dag na de test, schoonouders en schoonzus (zus van man) en mijn broer met 6 weken.
Hello Ladies,

Wat een verhalen hier allemaal. Ik ben er afgelopen zaterdag achter gekomen dat we zwanger zijn. Graag zou ik me op de valreep ook nog toe willen voegen.

Na 6 maandjes proberen is het gelukt! Ben ook al bij de dokter geweest en heb toevallig vandaag de verloskundige gebeld. Daar heb ik voor 25 maart een afspraak staan. Ik kan het echt niet afwachten! De dokter wist me te vertellen dat ik zo ongeveer 29 oktober uitgerekend ben (dit is wel echt op het randje voor deze topic) maar dat is alleen gebasseerd op mijn ongesteldheid.

Ik ben zwanger van de eerste en kan het allemaal nog niet echt bevatten. Miijn man al helemaal niet. Heb net nogmaals een test gedaan en hierop was een superdikke streep te zien gelukkig!

Heb net alle bladzijden beetje doorgelezen maar het was zo veel dat ik de draad helemaal kwijt ben geraakt. Zag helaas wel dat er niet alle verhalen positief zijn.

Snoopy wil je nog een heel veel sterkte zijn hoop dat je je al een beetje beter voelt.

Nou, we gaan nu naar mijn schoonouders om het blije nieuws te vertellen!

ik hoop dat ik me nog toe kan voegen en ga me snel even inlezen.
Even testen:

Vlindermama, kun je de link in het eerste bericht vervangen door deze:

(IMG]http://i203.photobucket.com/albums/aa27 ... atabel.jpg[/IMG)

Even de eerste ( en de laatste ) vervangen door [ en ]
Heey ladies,

Het bloedinkje van gister was echt minimaal, dus geen zorgjes!! De huisarts weigerde zelfs nog een zwangerschapstest te doen, voor hem was het zo klaar als een klontje.

Voor in de tabel: over een maand 25, uitgerekend 30-10?? en het is ons eerste kindje.

Wanneer we het onze ouders gaan vertellen? Nog niet duidelijk, we hebben een beetje het idee om het met mijn verjaardag te gaan vertellen. Dan nodigen we alleen de mensen uit waarvan wij vinden dat ze het als eerste moeten weten. Dus aan onze ouders, onze broers, mijn beste vriendin en m'n vriend z'n beste vriend.
Jeetje dat zijn een hoop nieuwe zwangeren, gefeliciteerd allemaal.

Ik ben sinds maandag ziek thuis, dit heeft niets te maken met zwangerschap, maar wel veel pijn gehad. Sinds woensdag zelfs de paar klachtjes die ik had ook niet, dus toch wel redelijk paniek.

Gelukkig voor niets blijkbaar want vandaag is het dus weer terug, nu zelfs voor het eerst met misselijkheid.

Wij wilden het mijn ouders en zus vertellen als ik jarig ben, over vier weken. Spannend is nu wel dat we hen door een trieste gebeurtenis, crematie, aanstaande zaterdag dus wel even gaan zien. Niet echt het moment om het te vertellen maar ben wel alert op het moedersinstinct van mijn moeder (bij mijn zus wist ze het ook al voordat ze het vertelt had).

Maandag naar de verloskundige, ben benieuwd.
Hallo meiden.

Jee wat een drukte, heb even geen tijd gehad en er zijn zo veel nieuwe zwangeren bij. Echt onwijs leuk.

Juultje ik heb het schema geplaatst hoor, dus je kan het aanpassen mocht het nodig zijn.

Ik heb vanacht gewerkt en moet nu nog 2 nachten, maar vind het best heavy hoor. Heb soms echt moeite mijn ogen open te houden. Ga daarom nu ook lekker mijn bedje in en hoop dat ik het weekend nog tijd heb om even hier te komen, maar ik vrees dat het op z'n vroegst maandag is ofschoon manlief computer verslaafd is, hahaha, en die is natuurlijk vrij het weekend, dus geen computer voor mij.

Woensdag eindelijk de echo en daarna gaan we het mijn schoonmoeder vertellen. Verder kijken we nog wel even wanneer we het vertellen.

Liefs Vlindermama
test
He, het is even rustig hier. Haha, valt gelijk op.

Wij hebben de afspraak van maandag gewoon laten staan. Kan vriendlief ook het hartje zien en ik hoop dan zeker te weten hoe ver ik nu al ben. Snap er niks van dat ik 1,5 week minder lang zwanger zou zijn? Hoe kan dat nou? 31 december voor het laatst ongesteld geworden en dan nu, vandaag, pas 7 weken zwanger??? Het is vandaag 8 weken en 3 dagen later dan 31 december. Het zou dus betekenen dat ik 10 januari 'zwanger ben geworden'/mijn cyclus begonnen is?! Op zaterdag 31 januari deed ik een zwangerschapstest en deze was positief, 3 weken later!!!??? De verloskundige gaf aan dat het vaker gebeurd dat een embryo soms even stopt met groeien en na een tijdje weer verder gaat. Huh? Anyway, maandag maar even goed vragen. Baal als een stekker want ik wil het zo graag vertellen aan mijn ouders en we hadden besloten maandagavond, na de echo, te vertellen. Nu echter blijkt dat we 1,5 week minder lang zwanger zijn, wil vriendlief ineens weer wachten. Zo irritant! Sorry de roze wolk van zwanger zijn is hier nog niet echt geweest. Stom he? Ben echt heel blij dat het gelukt is, maar wordt er onwijs onzeker van. De stress op mijn werk van de laatste 5 weken doet me ook niet goed. Misschien is dat het. Volgende week wordt nog even heftig en ik hoop dat de rust dan wedergekeerd is. Sorry voor het geklaag, maar moest het even kwijt.

Ga maar eens even teruglezen hoe het met jullie is....

Fijn weekend allemaal!
He Loeske...

Wat vervelend he dat wachten, meid jij hebt lekker al een hartje gehoord!!! O, dat lijkt mij zo leuk.....

Dinsdag mag ik dan eindelijk naar de verloskundige, zal ze dan gelijk een afspraak maken voor de echo....dan pas kan ik ook gaan genieten hoor! Ik vindt het ook erg onzeker allemaal..

Toch vreemd anderhalve verschil, je weet het zelf toch het beste ofnie, misschien geeft de echo maandag wat anders aan.

Verder weinig klachten hoor, alleen last van mijn borsten, de ene meer als de andere???

Misselijk ben ik niet, maar dat was mijn zus ook niet...als het zo doorgaat teken ik ervoor!

Fijn weekend verders..

Liefs Puck
Goedemorgen dames,

de afgelopen 2 nachten vreemde dromen gehad.

Eentje waarin ik een miskraam kreeg en een ieniemienie kindje in m'n handen had. En afgelopen nacht gedroomd dat ik een echo kreeg en ik zwanger was van een tweeling . Met allebei de onderwerpen ben ik best veel mee bezig dus zo raar is het niet maar toch...

Vooral dat tweeling verhaal. Aangezien mijn vriend de generatie is die het niet overslaat is de kans aanwezig. En omdat de verloskundige zei dat je vrouwen met een 2ling zwangerschap veel misselijker zijn....

Verder nog steeds erg misselijk (ook 's nachts) en moe.

Vanmiddag gaan we naar mijn schoonouders (het ene setje want gescheiden) om het nieuws te vertellen. Ben heel benieuwd hoe de reactie zal zijn. Ik denk dat het niet als een hele grote verassing komt aangezien we best open waren over onze wens voor een 2e. En omdat schoonmoeder een tijd geleden het foliumzuur op het aanrecht zag staan.

Loeske, terecht dat je baalt. 1,5 week op zo'n korte periode is dan ook best weer lang. Succes en sterkte met de stress op je werk!

Enne.. hier ook gewoon lekker klagen hoor.

@Juultje, jij doet nu de tabel?

Kun je mijn echodatum aanpassen naar 13/3?

Bedankt!

Fijne zondag nog allemaal.

liefs,

Redpepper
Heey ladies,

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die zich zo druk aan het maken is. Hoe wel ik eigenlijk nu wel rust heb (heb een mental coach die me gister prima geholpen heeft).

Ik heb eigenlijk geen zwangerschapsklachten, behalve dat ik aanzienlijk meer gehuild heb de afgelopen week en dan ook niet gewoon huilen, maar echt janken. En Puck, die zere borsten, oooow, wel helemaal bekent, sterker nog mijn linker borst past nu al nauwelijks meer in mijn bh's. Helaas heb ik wel nog dagelijks één ieniemienie bloedinkje, te weinig om een tampon voor te dragen, maar goed, ik heb daar nu ook wel vrede mee.

Ik hoor al heel veel dames over echo's, dat voelt voor mij nog zo ver weg, die kan je toch pas in week 9 laten maken? Nou scheelt het bij mij ook wel dat ons kindje waarschijnlijk in november uitgerekend is (ik hoop dat jullie me daarvoor het forum niet af schoppen ; ) ).

Succes met de echo's allemaal!!

Liefs foliumzuurtje
Hoi allen,

Hier gaat het prima. Moe, gisteren overgegeven (geen zuurkool eten als je zwanger bent, ieks). Ik heb het idee dat de tijd nu weer iets sneller gaat dan toen we het net wisten. Woensdag naar de verloskundige, ben benieuwd. Echo duurt helaas nog 3 weken.

groetjes,

Zeetje
Foliumzuurtje, je kan al eerder dan bij 9 weken een echo krijgen, maar dat gebeurt eigenlijk alleen als daar een reden voor is. Zoals bijv, een behoorlijke bloeding, of als er getwijfeld word of het een buitenbaarmoederlijke zw.schap is.

Maar meestal vind een echo plaats tussen de tien en twaalf weken.
Juultje dank je wel voor het over nemen van de tabel

Loeske we zitten in hetzelfde schuitje. Ik dacht ook al verder te zijn, maar was bij mij nog geen hartslag te bekennen. Wij hadden het ook graag willen vertellen. Snapt iedereen tenminste waarom ik er zo groen en geel uitzie. Bij mij veel erger dan bij de eerste. Wil het liefste de hele dag ergens stil in een hoekje zitten. Erg gezellig!

Ik had eigenlijk ook het goede voornemen om te blijven sporten, maar dat lukt met die misselijkheid niet helaas. Hopelijk gaat het net zo als bij de vorige. Daar was ik precies met 3 maanden van alle kwaaltjes af.

Hebben jullie trouwens nog goede ideetjes waar ik online kleding kan kopen? Heb wel weer zin in een nieuwe garderobe en alles begint een beetje strak te zitten.

Ik ga weer even wat doen.

Un beso
Hallo allemaal,

Ik vind het wel fijn om jullie verhalen hier te lezen, want dan blijkt maar weer dat onzekerheid er gewoon bij hoort, ik heb dat zelf ook. Vraag me steeds af, is het wel echt?

En gaat het wel goed, was het maar alvast 3 maanden...

Maar toch probeer ik wel te genieten en ben ik echt super blij dat ik zwanger ben!

Gister hebben we het verteld aan mijn ouders en broertje, we hadden rompertjes ingepakt met daarop opa, oma en oom, dat was zo leuk! Mijn vader ging staan springen en mijn moeder huilen en mijn broertje zei heel droog: dan moet ik baby's maar snel leuk gaan vinden!

's Avonds ook naar mijn schoonmoeder gegaan, ook een rompertje gegeven en die moest ook huilen en ze zei dat ze al begon te denken dat het bij ons niet zou lukken!

Oke.....

Maar het was wel een top dag, leuk om blij nieuws te vertellen!

Nog voor in te tabel: ik ben 28, zwanger van de eerste en moet 9 april naar de verloskundige (2e keer), daar ben ik 17 feb. ook al geweest voor een intake.

Groetjes Bubbelbuikje
Hoi allemaal,

Ik moet even kwijt dat ik vandaag superzenuwachtig ben! Mijn zus is aan het bevallen en morgen hebben we de eerste echo... Brrrrrr wat spannend allemaal!

Van het weekend heb ik een lichte bloeding gehad, ik had gelukkig injecties om die bloeding te stoppen, dus het heeft niet lang geduurd, het nare is dat ik nu tot morgen plat moet blijven liggen... Nou als mijn zus straks bevallen is ga ik toch echt even naar het ziekenhuis hoor! Desnoods in een rolstoel, maar ik wil mijn kersverse nichtje straks echt even knuffelen!
Oeh, Barbera, spannend hoor! Tante worden en morgen de echo! Kan me voorstellen dat het plat blijven liggen niet echt lukt op die manier.

Wij hebben het gisteren ook verteld tegen mijn ouders en zus en vriend. We waren met zijn allen gaan uiteten, maar ik dus aan de spa en geen verrassingsmenu (stel je voor dat er iets rauws tussenzit haha) Maar ze hadden het nog niet door totdat we het vertelden. Iedereen helemaal blij voor ons. Vond het wel moeilijk om hét geschikte moment te vinden.

Ik hoop dat ik de komende tijd ook nog gewoon kan blijven sporten. Ik begon net een beetje in de routine te komen en ik vind het ook wel erg lekker. Gelukkig ben ik (nog) niet misselijk. Vorige keer ook niet geweest, alleen erg moe. Dus moet maar kijken hoe lang ik het volhoud.

Heb ook vandaag de vk gebeld voor een afspraak. 24 maart gaan we voor de eerste keer, dus dat duurt nog effe, maar ik ben dan ook nog niet zo ver. Nu 6 weken denk ik.
hoi meiden,

zojuist de Moeders voor Moeders dame op bezoek gehad. Ook bij deze zwangerschapstest geen twijfel mogelijk...het streepje stond er weer! As donderdag worden de flessen bezorgd en kan het plasfestijn beginnen.

Ik heb wel de instructie gegeven om de kratten maar achter de

poort te zetten en niet pontificaal bij de voordeur. Want ja, de buurtjes he.

Doen hier meer meiden mee met MvM?

Kroko... mag ik samen met je in dat hoekje zitten??

Online shoppen is leuk bij H&M en Esprit. Tom Tailor is ook

best aardig. Maar ik weet niet hoe het zit met bezorgen

in Espana.

Ach...wat een heerlijke reacties Bubbelbuikje. Fijn dat er zo spontaan en lief gereageerd wordt.

Helaas bij ons ging het er heel anders aan toe.

Wij hebben het gisteren aan mijn schoonmoeder verteld.

Nou, vriend en ik waren erg verbaasd over haar reactie.

Ze bleef maar zitten en ze zei 'nou, ik zei het gisteren nog,

dat het me niet zou verbazen wanneer we horen dat Redpepper

zwanger is.' Ging gelijk weer alleen maar om haar. En dat we eerst maar eens de bevalling van schoonzus af moesten wachten.

En ze feliciteerde niet eens haar zoon! Ik kreeg alleen een klopje

op m'n knie. Bizar toch?!

Partner van schoonmoeder reageerde wel heel enthousiast. Hij sprong op en omhelsde me. Maar ook hij liet mijn vriend links liggen. Het was een echte teleurstelling .

Nou, verder vanochtend nog met m'n suffe hoofd een bekeuring gekregen. Omdat ik een weg inreed die ik niet had mogen rijden. Ik zag het bord op zich wel maar toen het doordrong kon ik me niet meer corrigeren (te smalle weg) en reed er een politieauto achter me.Pfff...60 Euro!

Mijn allereerste bekeuring in 10 jaar tijd.

Nu nog maar even relaxen voordat dochterlief weer van zich laat horen!

Fijne dag nog allemaal!

Redpepper
Ik moet ook wat langer wachten op mijn afspraak bij de gyn. De resultaten van de bloed en urine test gaan er wat langer over doen. Erg zuur. Wil zo graag dat hartje horen.

Sintje wat lekker dat het sporten nog gaat. Ik was zo goed bezig met hardlopen, maar gaat nu echt niet. Ik loop wel iedere dag naar huis. Dat is 3km dus goeie beweging, maar ook dat lukt me niet meer iedere dag.

Redpepper kom er maar bij hoor in mijn wegkruiphoekje. Ben waarschijnlijk niet zo gezellig, maar af en toe is het zo lekker om even weg te kruipen.

Wat een vreemde reactie trouwens van je schoonouders. Zit je dan met je blije nieuws. Is het voor hun de eerste? Dan is het eigenlijk helemaal raar. Hopelijk draaien ze nog een beetje bij en moeten ze even aan het idee wennen.

Un beso
Hallo allemaal

Vandaag voor de eerste keer naar de vk geweest. Ik heb een afspraak voor ECHO aanstaande vrijdag, spannend hoor.

Afgelopen weekend mijn ouders gezien, gelukkig had mijn moeder niets in de gaten omdat ik het nog niet wil vertellen tot na de echo.

Echter helaas mijn normaal gesproken lieve vriend (maar nuj even niet) heeft wel een heel fijne aktie ondernomen, grrr. Hij heeft onbewust foto' s van onze nieuwe huisgenoten (twee kittens) aan iedereen verstuurd. Helaas is op een van de foto' s heel duidelijk een tijdschrift te zien met het opschrift ZWANGER.

Tja toen ik dit dus zag gingen mijn hormonen aan het werk, boos dat ik was. Na de boosheid kwamen ook nog eens de tranen. Zo wilde ik het dus zeker niet vertellen en al helemaal niet voor de echo.

Gelukkig voor hem is hij pas om twaalf uur thuis, dan ben ik waarschijnlijk wel weer volledig afgekoeld.

Zo nu ga ik proberen dit uit mijn hoofd te zetten.

Redpepper: dit is zo'n beetje de reactie die ik ook verwacht van mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder heeft ruim een jaar geleden al gezegd dat ze twee kleinkinderen wel genoeg vond (en die heeft ze dus al). Ik vind het wel heel vervelend voor jou, trek het je vooral niet teveel aan.

Barbara: hoe is het met je nichtje??
Hi

Ben al bij de vlk geweest, en ik heb 5 maart de echo. Wat ik alleen raar vind: ik heb een miskraam gehad en daarom aangegeven dat ik nu eerder een echo zou willen. De verloskundige zei dat ik rond 10 - 12 weken een echo kan krijgen. Dat is niet vroeger, dus ik heb het erdoorheen gedrukt dat ik deze week (week 9) een echo krijg. Ik krijg er sowieso maar 1, dus ik mocht kiezen wanneer. Maar ik lees overal op internet dat meiden die eerder een miskraam hebben gehad meerdere echo's krijgen. Verschilt dat per verloskundige? Kan ik via mijn huisarts een extra verwijzing krijgen? Ik ben gewoon hartstikke onzeker dat het weer mis is.

Barbera: succes morgen, hopelijk is alles in orde!

Redpepper: wat een vervelende reactie! Reageren de andere familieleden wel normaal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven