Oktober 2009

26-01-2009 17:45 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie is er ook zwanger en uitgerekend in oktober 2009.

Zelf ben ik er sinds vanmorgen achter dat ik zwanger ben van mijn derde kindje. Ik heb al een meisje van 5 jaar en een meisje dat met 10 maanden is overleden aan longproblemen.

Vind deze zwangerschap dus heel erg spannend en had eigenlijk volgende week pas een afspraak bij de gyn. Dit omdat mijn laatste zwangerschap door (zwangerschaps)diabetes vrij turbulent verliep en mijn dochtertje heel veel ernstige skeletafwijkingen had. We hadden daarom afgesproken dat we bij een zwangerschapswens eerst bij haar langs zouden komen om het een en ander te bespreken, maar nu al zwanger, dus wie weet kan ze volgende week wel even met een echo kijken.

Ik hoop dat er meer meiden komen schrijven!

Liefs een vlindermama

www.yasminemeijvogel.vlindersite.nl

(Ps post nog effe niet onder eigen naam, wie weet wie er uit mijn familie/kennissenkring allemaal rondneust hier!)

op F5 drukken om tabel te vernieuwen!

Foliumzuurtje, Babywish, MissSaartje... wat een vreselijke verhalen allemaal! We zijn hier natuurlijk met veel, en statistisch gezien weet je ook wel dat er dan een paar zwangerschappen niet goed zullen gaan. Maar dat maakt 't natuurlijk niet minder erg. Ik schrik er echt van en wens jullie veel sterkte (MissSaartje, buikpijnen wel weg ondertussen?)

Ik ben niet zoveel op het forum vanwege de allesoverheersende misselijkheid. 's Ochtends 's middags 's avonds. Ben geen knip voor de neus waard, en ook niet de gezelligste.

Maar ik heb wel goed nieuws: vandaag echo en hartje gezien. Stemt me heel vrolijk, en dit sleept me er wel doorheen! Tot vandaag kon ik nog nauwelijks geloven dat ik echt zwanger ben.
@missSaartje, Foliumzuurtje en Babywish.. ik schrik er echt enorm van, wat een ellende ineens!

Ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken, ik hoop dat jullie je binnen een paar maanden weer bij een zwangeren topic kunnen aansluiten.

@Snoopy, knap dat je toch alweer zo optimistisch bent, en wat heerlijk voor je dat er van die stomme PCO niets meer te zien is! Ik hoop ontzettend voor je dat het snel weer raak is, goed dat je dan al vroeg voor een echo mag komen.

@Nella, gefeliciteerd met de goede echo! Klopte de uitgerekende datum met de grootte van het kindje? Balen dat je zo misselijk bent, hopen dat dat snel over gaat!

@Zeetje wat fijn dat je de 16e al voor de echo mag, wat lief van de verloskundige!
@babywish en Foliumzuurtje: Heel veel sterkte de komende tijd. En ik hoop dat jullie je snel weer bij ennieuw zwangertopic mag aansluiten.

@missSaartje: hopelijk heb je snel zekerheid dat alles goed is. Gaat het al wel beter met je buikpijn?

@nella: gefeliciteerd met het kloppende hartje. Die misselijkheid herken ik hier ook hoor. "s-ochtends, 's-middags en bij het avondeten kan ik ineens zoveel eten. Om vervolgens weer een te vol gevoel te hebben en dan ben ik weer misselijk.

@cookie: wel bijzonder om zo'n leuk geheimpje ook al met je zoontje kan delen.

@vlindermama: Wat mooi dat het hartje klopte. Gefeliciteerd.

@kroko: En hoe reageerden je schoonouders?

As maandag mag ik weer voor de echo. Hoop zo dat we nu wel een kloppend hartje zien. Verder gaat alles zijn gangetje hier. Ben misselijk en moe. Maar verder o zo blij dat we zwanger zijn.

Fijne dag allemaal he.

Liefs,

India
***breekt ff in voor snico***

Hey! Hier ben je! Ik had wel een berichtje op "mijn" topic achter gelaten. Ik ga je volgen hoor! Hele fijne zwangerschap, ook voor de andere meiden natuurlijk!

***en breekt snel weer uit***
Hallo allemaal!

Mag ik nog met jullie meedoen?? Net (5 minuten geleden) zwangerschapstest gedaan en hoera, positief!

Heel onwerkelijk gevoel en ook heel spannend!

Heb nog nergens last van, beetje moe.

Ben zwanger van de 3e en ben 31 oktober uitgerekend. Afgelopen jaar 2 miskramen gehad, beide met 13 a 14 weken! Ik wil dus nu eerst die 14 weken voorbij zijn...duurt nog zo lang ;)

Groetjes, Jet

Ik ga even dit forum doorlezen....
Hallo allemaal,

Ik ben weer terug van vakantie en zal dit weekend bijlezen en het schema bijwerken.

We hebben het heerlijk gehad. We hebben ons wel een beetje aan mij aan moeten passen, als het een paar dagen goed was gegaan ging het daarna weer een dag minder met veel moe en misselijk.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Jeetje wat een nare berichten voor sommigen van ons. Heel veel sterkte!

Voor de meiden die net ontdekt hebben dat ze zwanger zijn:

Ik heb een hele drukke/heftige week achter de rug. Heb 2 middagen en avonden rapportgesprekken gehad en een avondwake van een overleden oom. Ik was kapot gisteren, maar had nog wel wat energie over. We hebben het gisteren nl aan onze ouders verteld. Zowel schoonouders als mijn eigen ouders reageerden erg enthousiast. Het is voor beiden hun 1e kleinkind en begonnen elkaar gelijk opa en oma te noemen, heel leuk! Morgen vertellen we het aan mijn oma, het is haar 1e achterkleinkind, ook heel bijzonder. Gistermiddag heb ik het aan mijn vriendin verteld, zij is ook zwanger en ze was helemaal door het dolle. Samen zwanger zijn is natuurlijk ook super. De rest van de vriendinnen vertel ik het vandaag en later in de week.

Afgelopen maandag hadden vriendlief en ik weer een echo. Maar het blijkt dat ons kindje helemaal naar achteren ligt. Het ligt wel 6 cm naar beneden en daar is zelfs hun goede echo-apparaat niet tegen bestand. De vorige keer heb ik wel het hartje zien kloppen, toen deed ze een vaginale echo. Dit heeft ze maandag niet gedaan. Maandag 16 maart moeten we weer komen en dan gaat ze voor de 2e keer meten hoe ver ik ben. Waarschijnlijk weer vaginaal. Dan weten we dus pas zeker wanneer ik uitgerekend ben. Mijn baarmoeder ligt helemaal naar achteren geklapt, dit is niet erg, maar daardoor is het kindje lastiger te zien. Maandag zag ze wel snel dat het vruchtzakje alweer gegroeid was t.o.v. de vorige keer, dus het zag er allemaal prima uit!

Ik probeer bij te houden wie wat geschreven heeft, maar ik vergeet het telkens. Hopelijk gaat het prima bij de rest en hebben jullie net als ik nergens tot weinig last van kwaaltjes.

Voor de meiden die een miskraam gehad hebben

Geniet van het weekend en de mooie dingen om ons heen.
Heee meiden,

poeh he, ben even weg vh forum en er is meteen van alles gebeurd! Meiden, wat ene verdrietige berichten soms, heel veel sterkte .

Met mij alles best ok maar wel erg misselijk. Ik zit momenteel in Zuid-Afrika met mijn vader en een groep vrienden. We doen allemaal aan racefietsen en morgen is het de bedoeling dat we de Cape Argus rijden, een wedstrijd van 110 km waar zo'n 35.000 mensen aan mee doen. Ik heb hem al 2 keer eerder gereden, maar nog nooit zwanger! Ik heb de afgelopen week redelijk kunnen trainen maar de misselijkheid is af en toe te hevig, dan kom ik geen meter meer voor uit. Ik hoop maar dat ik morgen een goeie dag heb, ik wil zo graag!

Nou ja, ik voel me wel erg zwanger verder. Mijn buik is opgezet, borsten zijn voor mijn doen grooooot en nou ja, die misselijkheid dus. En ik heb vaak zo'n vieze smaak in mijn mond? Herkennen jullie dat?
He Watertje, succes vandaag! Knap hoor, lijkt me een superervaring zo'n wedstrijd met zoveel mensen en dan ook nog eens in Zuid-Afrika!

Die vieze smaak herken ik eigenlijk niet zo. Opgezette borsten wel, haha, ze zijn zo hard!

Hoe gaat het met de rest? of
Wat een hoop nare berichten hier allemaal, sterkte allemaal.

Vrijdag echo gehad en het hartje zien kloppen. Het was een gewone echo volgens degene die het deed wel bijzonder omdat ik volgens dat apparaat pas exact zeven weken zwanger was. Dit terwijl ik toch echt zeker weet wanneer mijn laatste menstruatie was en dat was acht weken en twee dagen. Kreeg een nogal vreemde uitleg dat het bij de volgende echo op 20 maart toch weer gewoon kan zijn zoals verwacht. Iemand hier ervaring mee want ik vind het maar vreemd.

Wel een heel speciaal moment hoor om het voor het eerst te zien, al was er niet heel veel te zien.

Gelukkig was verder alles goed.

Zoals je al voorspelde barbara82 is iedereen nogal kippig want ik heb geen enkele reactie op de foto's gehad. Twijfel nog wel een beetje over mijn ouders maar daar kom ik dan wel achter als ik het over twee weken ga vertellen.

Loeske: wat fijn dat ze zo blij waren

Watertje: jeetje ook niet zwanger zou ik het je niet nadoen, hopelijk gaat het prima.

Verder heb ik tot nu toe weinig klachten behalve pijnlijke borsten.
Hi Delicious bij mij dus net zo. Morgen over een week gaat ze weer meten hoe groot het kindje dan is en dan weten we zeker wanneer ik uitgerekend ben. Bij mij zit er ook een verschil van 10 dagen in? Heel apart, maar het kon bij mij ook komen dat het kindje zo ver naar achteren ligt, aan het bewegen was en dat ze dus niet goed kon meten. Ach ja, je hebt in ieder geval het hartje gezien en dat is heel fijn!
Eeeh, er gaat iets mis met de tabel geloof ik, Vlindermama, wil je deze link plaatsen? (met de eerste en laatste () weer vervangen door [ ])

(IMG]http://i203.photobucket.com/albums/aa27 ... abel-1.jpg[/IMG)
Heel veel sterkte voor iedereen bij wie het niet goed is gegaan

Apart, dat er zo'n verschil kan zijn in zwangerschapsduur bij een echo. Een paar dagen, oke, maar zoveel? Maar ze zullen er wel ervaring mee hebben lijkt me.

Hier gaat alles goed. In de vakantie heb ik wel een paar keer even mezelf moeten afremmen (of mijn man deed dat voor mij), dan werd ik te moe en/of erg misselijk. Op tijd eten helpt goed, ik kan het beste steeds iets bij me hebben, want als ik te laat eet, duurt het wel weer even voordat ik van de misselijkheid af ben. Sinds gisteren voelt mijn buik wat anders aan, net alsof mijn baarmoeder al omhoog aan het komen is en de rest aan de kant duwt. Ook spierpijn in mijn buikspieren (die doen normaal niet zo veel ), gek hoor.

Watertje, die vieze smaak heb ik nu niet, maar had ik wel in mijn eerste zwangerschap. Een soort metaalsmaak vond ik het. Hoe ging de wedstrijd? Knap dat je dat kunt, zwanger of niet!
Juultje, heb het schema maar geplaatst hoor, weet niet wat er mee gebeurd was????

Even voor het schema: 8 april gyn en echo

Ik vind het ook wel vreemd dat het zo kan verschillen de duur van de zwangerschap. Bij mij kwam hij echt precies over een met de duur, wat volgens mijn gyn echt een heel goed teken was.

Ik heb weinig klachten, maar voel inderdaad ook wel mijn buik. Vooral als ik nies heb ik echt het idee dat mijn baarmoeder door mijn buik geschud word, hahaha! Ik heb nu nog maar 1 broek die nog past, maar heb eigenlijk nog niet zo'n zin in positie broeken. Ik moet ze nog kopen, maar wil daar het liefst nog even mee wachten, maar denk niet dat ik heel veel keuze heb, eind van de week maar even de stad in, want helaas is prenatal begin dit jaar weg gegaan bij ons uit het dorp, dus zal het verder op moeten zoeken.

Iedereen is hier inmiddels op de hoogte van mijn zwangerschap en er zijn heel wat traantjes gevloeid na het vertellen van het nieuws. Alleen mijn dochter hebben we het nog niet verteld. Daar willen we nog even mee wachten tot de echo 8 april, dan kunnen ze net weer even meer zien aan het kindje en de meeste ernstige afwijkingen uitsluiten, zoals bijv het ontbreken van een scheenbeen, wat mijn overleden dochtertje had (1 van de afwijkingen).

Ben inmiddels de 10 weken voorbij, kan nu dus toch stoppen met foliumzuur?????

Van de week zo iets bijzonders. Ik heb door het overlijden en de ziekenhuisperiode van mijn dochter zo veel mensen leren kennen, maar sommige blijf je contact mee houden. Nu is een van die meiden (zij heeft haar zoontje (down syndroom)op de leeftijd van 9 maanden verloren ook aan longproblemen) ook zwanger maar precies een week verder. We hebben samen heel veel verdriet mee gemaakt en nu mogen we ook het geluk weer delen, zo bijzonder. Word nog een spannende race, want wie gaat er eerder bevallen, spannend!!!

Ja ga dochter naar school brengen en dan wat in het huishouden doen. Heb het weekend gewerkt 's nachts dus weinig gedaan, maar het blijft wel liggen helaas!

Liefs Marjon
Goedemorgen dames,

Nou ik ben net terug van de verloskundige. Pfff... was weer eens een apart bezoek. Het begon met de bloeddrukmeting. Eerst aan zo'n elektrische.

Gaf deze eerst 135/95 aan. 2 tellen erna 135/112... Dus weer paniek in de praktijk. Dus gingen ze mijn bloeddruk handmatig meten. En toen was deze 140/80 Niks aan het handje dus. alle stress om niks... Ik heb dus geen hoge bloeddruk.

Vervolgens mocht ik wachten voor de echo. Duurde even want de verloskundige was vergeten dat ze ook echodienst had? Maargoed. uiteindelijk lag ik eindelijk op die tafel. En via de buik zag ze niet veel. Dacht zelf wel een wit klein vlekje te zien. (maar goed ik ben geen verloskundige) Ze wou dus toch inwendig kijken. En toen begon ze dat ze nog niet veel zag. Terwijl ik rechts onderin de vruchtzak echt wat zag bewegen. Dat vertelde ik haar dus. Waarna ze goed ging kijken en toch moest toegeven dat dat idd wel eens het hartsslagje zou kunnen zijn. Het bewoog namelijk heel ritmisch. Verder was het een nog een klein boontje. Maar er zit zeker wat. Volgens de meting zou ik nu 6 weken en 3 dagen zijn. En is 30 oktober de uitgerekende datum. Ook de vruchtzak was bijna verdubbeld in formaat. Dus er is zeker groei geweest de afgelopen week. Ze zei wel dat het nog erg klein was. Maar ze was nu 90% zeker dat het een goede zwangerschap was. Voor die overige 10% mogen we over 2 weken nog een keertje terugkomen voor een volgende echo. Ze zei later wel dat ze dat bewegende frummeltje wel gezien had maar ze nog wel voorzichtig wou zijn. Pfff... al met al een frustrerend ochtendje. Maar ik heb wel het hartslagje gezien. Dat weet ik zeker. Dus zeker een blije india hier. Iets minder onzeker dan eerst ...

Mijn volgende echo is nu op 23 maart.

@watertje: en hoe is de wedstrijd gedaan. Petje af hoor. Doe ik je echt niet na.

Wat vreemd dat de termijn bepaling zo kan verschillen van wat je zelf denkt he. Nou had ik gewoon geen idee omdat ik een miskraam voor de zwangerschap had en geen ongesteldheid. Maar goed. Wel erg spannend allemaal. Bij mijn vorige zwangerchap kreeg ik gewoon de eerste echo met 10 weken. En achteraf was dat veel fijner. Ik word zelf wel veel onzekerder door die vroege echo's. Want het is allemaal zo klein. En zo pril. En natuurlijk geven ze geen garanties. Maar ergens wil je die wel weer. Maar goed.. het hoort er nu gewoon eenmaal bij he?

Nou dames, fijne dag vandaag.
Watertje en Jet.....nog even inbraak door deze a.s. mei mamma

Wat super dat jullie hier nu samen schrijven en Watertje wil jou even heel veel plezier in Afrika wensen en sterkte met je fietstocht!!

Dikke kus.....

Overige dames ook gefelicteerd uiteraard...
hoi India,

pffff wat een gedoe. Dat geeft je meteen een goed gevoel bij de verloskundigenpraktijk (ahum)....

Gefeliciteerd met de goede echo in ieder geval! Heerlijk om dat hartje te zien kloppen he?

Over hartjes gesproken: Vlindermama, ik heb ook al een kloppend hartje gezien, wil je dat in de tabel erbij zetten?
hoi meiden,

alweer een weekje geleden dat ik hier geschreven en gelezen heb. Wat is er weer veel gebeurd! Helaas dus ook nare berichten....Babywish, MissSaartje en Foliumzuurtje

Ik wens jullie veel sterkte voor de komende tijd.

En dan ook heerlijke berichten over kloppende hartjes!

Het rare reageren van schoonouders setje 1 is ruimschoots

goedgemaakt door de reactie van schoonouders setje 2!

Ze sprongen nog net geen gat in de lucht !

Zwager en schoonzus zijn ook helemaal blij voor ons. Als alles goed gaat schelen hun 1e kindje en onze 2e maar een maand of 7.

Hebben jullie rare/bijzondere eetgewoontes? Ik kan los gaan op kaiserbroodjes! Met kaas of worst. Voor mij geen poespas met eten maar lekker normaal en eenvoudig.

Helaas wel erg misselijk en futloos. Wanneer ik niets onderneem

gaat het prima maar zodra ik wat doe....

En dan lees ik dat Watertje een fietswedstrijd doet! Wat knap!

India, wat een rommelig gebeuren zeg bij de verloskundige.

Hopelijk gaat het de volgende keer wat anders.

Fijn dat de echo goed was!

Nog 4 dagen en dan hebben wij ook de 1e echo achter de rug.

Spannend!

Fijne woensdag nog!

liefs,

Redpepper.
Goed nieuws coming up, net terug van onze vroege echo! Nou, dus mooi perfect dooierzakje met minifriemel met mooi kloppend hartje. 13,7 mm, ze zet ons op 8 weken wat preceis klopt met onze eigten berekeningen want de HL piek was pas een week na wanneer je "standaard" een eispring zou verwachten, 3 weken na dag 1 van de cyclus ipv 2, dus dat klopt volgens ons ook precies. Dan zijn we 19 oktober uitgerekend ook goed haha. Vrijdag dus intake en dan 23 maart de termijnecho. Maar ze zei ze mocht ons wel alvast feliciteren want de kans op mk was nu nog maar 3% dus hartstikke goed we zijn enorm opgelucht en heel erg blij! Jippiieeeeee!!!!
He Dames.

DD gefeliciteerd!!

ben een week niet geweest en wat een ontwikkelingen allemaal weer, slechte en goede lees ik.

Ik hou het met moeite allemaal dus ik hou het maar een beetke algemeen vanaf nu haha.

Vorige week dinsdag naar de verloskundige geweest; intake, harstikke leuk. Heb dezelfde middag nog een afspraak gemaakt voor de termijnecho 17 maart.

Ben dan als het goed is 9 weken precies. Zal denk ik wel een inwendige echo worden.

Verder hier weinig klachtjes pijnlijke borsten en wisselende stemmingen....hormonen denk ik.

Nou ga zo lekker koken fijne avond dames!!
Hee Puck, we gaan op dezelfde dag voor de termijnecho!

De vorige keer heb ik die ook rond dezelfde tijd gehad en dat hoefde niet inwendig hoor. Met zes weken is mij er toen eentje aangeboden die wel inwendig was.

Watertje ik ben heel benieuwd hoe de wedstrijd is gegaan!

Petje af hoor!

Toen ik de vorige keer net zwanger was, heb ik een wedstrijd over 10 Engelse mijl (16 km) gelopen (hardlopen dus). Pfff, was echt niet makkelijk. Het was ook meteen de laatste keer in de zwangerschap dat ik hardliep, want daarna ging het gewoon niet meer vanwege de misselijkheid en bandenpijn.

Voor degenen die inmiddels het hartje hebben horen/zien kloppen: gefeliciteerd! Wat geweldig is dat toch.

Ik heb nog geen rare eetbehoeften gehad, maar merk wel dat ik meer eet dan voorheen. Als ik dat niet doe, word ik ook erg misselijk dus ik lunch tegenwoordig weer twee keer: 1x rond 11.30 en 1x rond 14.00 uur.

Verder begint het bij mij echt te tonen dat ik zwanger ben!! Niet heel handig, want er is mij nu al twee keer gevraagd of ik in verwachting ben door mensen die ik het nog niet had willen zeggen. Ik loop nu dus ook enigszins paranoïde rond op het werk, heb nu het echt het gevoel dat iedereen het ziet en weet gewoon niet meer wat ik aan moet trekken qua kleding om het te verhullen. Opvallend dat het zo snel gaat, misschien omdat mijn zwangerschappen zo snel op elkaar volgen? Bizarre gewaarwording afgelopen weekend: was op de verjaardag van een goede vriendin en bedacht me toen dat ik vorig jaar op haar verjaardag ook zwanger was! Toen zeven maanden, nu een kleine twee maanden. Wie had dat kunnen denken...
*breekt hier even in voor Doubledutch*

JEEEEEE (nog maar een keer;-)) en nu lekker genieten van het zwanger zijn..

Heel dikke knuffel...... en ben erg benieuwd naar het eind resultaat.

*breekt uit**
Hallo allemaal, zit hier al een poosje mee te lezen en durf eigenlijk niets te schrijven omdat ik bang ben de goden te verzoeken... Ben volgens mijn eigen berekening 31 okt uitgerekend(zoniet moet ik misschien verhuizen hahaha).

Maar heb sinds vorige week dinsdag met een stop van zaterdag en zondag ongeveer hetzelfde als Snico... bloedverlies varierend van bruinig tot donker/ helder (niet veel) In combinatie met lichte krampjes waarvan ik elke natuurlijk extra voel en in de gaten houd! Ben nu dus 6 wk 3 dgn was geen spoedgeval maar mag donderdag vervroegd voor een echo. Zouden ze nu echt wel wat kunnen zien/zeggen? Jeetje wat een spanning zo ff binnen twee weken tijd... Hoop dat ik bij jullie kan blijven...schrijvennn
Hallo aanstaande oktober - mama's!

Ik wil jullie graag van harte feliciteren met jullie zwangerschap en wens jullie een voorspoedige tijd toe.

Liefs van marleen, oktober 2004-mama
Goeiemorgen allemaal!

Nou, ik ben weer terug, hoor. Uiteindelijk heb ik de wielerwedstrijd niet uitgereden. Er stond een enorme storm, met windstoten van 74 km per uur. Ik heb 3 km geprobeerd daar tegen in te beuken maar werd steeds letterlijk van mijn racefietsje gewaaid! Uiteindelijk hebben we (mijn vader en ik) besloten af te stappen omdat er veel valpartijen waren en dat toch wat gevaarlijk leek voor mij en die kleine in mijn buik.

Het was wel jammer, maar ik heb een superweek gehad en toch nog heel veel gefietst. Nu ga ik proberen die fijne conditie zo lang mogelijk vast te houden....

Wat de zwangerschap betreft: ik ben nog steeds behoorlijk misselijk en ook een tikje zorgelijk merk ik. Niet alleen over de zwangerschap maar over van alles, met name over mijn werk. Over het algemeen heb ik eigenlijk nooit zorgen over mijn werk maar nu twijfel ik voortdurend of ik het wel goed doe. Zouden dat de hormonen zijn?

Vanmorgen heb ik weer een echo. Spannend weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven