Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
maandag 7 mei 2018 om 09:15
Ik stop nooit kleding in de droger, dus ook die van dreumes niet. Bij mij is er dan ook niets echt verwassen. Geen idee wat het gekost heeft zo allemaal bij elkaar.
Menstruatie is bij mij weer net zoals voor m’n zwangerschap, afwezig. Ik heb 10 weken na de geboorte een Mirena spiraal laten plaatsen en ben sindsdien 1 keer ongesteld geweest (twee dagen).
Menstruatie is bij mij weer net zoals voor m’n zwangerschap, afwezig. Ik heb 10 weken na de geboorte een Mirena spiraal laten plaatsen en ben sindsdien 1 keer ongesteld geweest (twee dagen).
maandag 7 mei 2018 om 09:20
babyhonger nee, hier niet. Ik moet er écht nog niet aan denken. Wij zijn compleet voor nu. Ik weet eigenlijk niet eens of ik wel een 2e wil. Maar als er een 2e komt, dan niet eerder dat zoon 3-4 jaar oud is.
Man wil het liefste 3 kinderen, die ziet dat helemaal voor zich.
shoppende papa's alleen op festivals. Dan komt man thuis met een Slayer, Iron Maiden of Rammstein shirtje voor zoon.
Het is hier zelfs zo dat ik een aantal kledingsetjes in elkaar heb gevouwen zodat man zonder na te denken zoon iets kan aantrekken. Als man zelf kleding bij elkaar scharrelt is het een nogal euhmmm bijzondere samenstelling.
shoppende papa's alleen op festivals. Dan komt man thuis met een Slayer, Iron Maiden of Rammstein shirtje voor zoon.
Het is hier zelfs zo dat ik een aantal kledingsetjes in elkaar heb gevouwen zodat man zonder na te denken zoon iets kan aantrekken. Als man zelf kleding bij elkaar scharrelt is het een nogal euhmmm bijzondere samenstelling.
anoniem_363465 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 09:21
5.41% gewijzigd
maandag 7 mei 2018 om 09:21
@rammels: Nee geen last van rammels hier. Meer last van het tegenovergestelde. Donderdag weer een kraambezoek gepland en dan denk ik: goddank hoef ik niet weer met zo’n klein ding. Ik ben niet zo’n babymoeder.
@mannen die shoppen: daar beginnen we hier maar niet aan denk ik. Man wil eigenlijk het liefst dat ik zijn kleding ook uitzoek
@verwassen kleding: ik was nooit iets op 60 graden en stop ook niets in de droger. Alleen beddengoed en handdoeken enzo.
@mannen die shoppen: daar beginnen we hier maar niet aan denk ik. Man wil eigenlijk het liefst dat ik zijn kleding ook uitzoek
@verwassen kleding: ik was nooit iets op 60 graden en stop ook niets in de droger. Alleen beddengoed en handdoeken enzo.
maandag 7 mei 2018 om 09:35
Bohemia schreef: ↑07-05-2018 09:20babyhonger nee, hier niet. Ik moet er écht nog niet aan denken. Wij zijn compleet voor nu. Ik weet eigenlijk niet eens of ik wel een 2e wil. Maar als er een 2e komt, dan niet eerder dat zoon 3-4 jaar oud is.
Het is hier zelfs zo dat ik een aantal kledingsetjes in elkaar heb gevouwen zodat man zonder na te denken zoon iets kan aantrekken. Als man zelf kleding bij elkaar scharrelt is het een nogal euhmmm bijzondere samenstelling.![]()
Hahahaha dit is wel herkenbaar. Ik koop bewust de kleren van dreumes op bij elkaar passende kleuren en stijl. In de babytijd deed ik dat niet en dan zag dreumes er niet uit als manlief hem aankleed.
Ik koop ook manlief zijn kleren op bij elkaar passende kleuren en stijl... Anders gaat het namelijk fout. Manlief heeft 20 paar zwarte sokken en 1 paar met stippen (kerstcadeau). Trekt ie vanmorgen die met stippen aan terwijl hij loafers aan ging doen. Dan zie je dus die stippen. Hij snapt dat gewoon echt niet. Hij ziet gewoon sokken en niet dat je er dan een beetje discutabel bij loopt
maandag 7 mei 2018 om 09:39
Wat balen Aapje, dat je nu ook pijn hebt tussen de menstruatie door. Hoop dat je dan snel zwanger bent vanaf juni!
@rammels: Jaaaa, heel erg. Sinds 2 weken ofzo, daarvoor moest ik er niets van weten. Man wel, die rammelde sowieso al een tijdje. Twee weken geleden had ik opeens het gevoel: ik wil NU zwanger zijn
Man blij en nu zijn we dus aan het proberen. Maar goed, nog geen menstruatie gezien dus. Als het inderdaad aan de borstvoeding ligt, ga ik toch maar langzaam proberen af te bouwen. Dreumes drinkt ook nog best veel (ook 's nachts is het nog steeds open bar). Ik heb altijd gezegd dat ik er pas in ga sturen als ze twee jaar is. Maar ik weet niet of ik me daar aan hou nu
Aan de andere kant is het nog maar drie maanden, dus misschien ook wel..
@rammels: Jaaaa, heel erg. Sinds 2 weken ofzo, daarvoor moest ik er niets van weten. Man wel, die rammelde sowieso al een tijdje. Twee weken geleden had ik opeens het gevoel: ik wil NU zwanger zijn
maandag 7 mei 2018 om 09:57
Oh gelukkig ik ben niet de enige rammelaar
Ik rammelde al vlak na de bevalling van dreumes. Als manlief zegt er aan toe te zijn gaat hier ook gelijk de vlag uit. Maar tot nu toe kijkt hij wel heel opgelucht als ik meld ongesteld te zijn
Hopelijk lukt het snel Mette. Er worden wel vrouwen zwanger door de borstvoeding heen toch?
Hopelijk lukt het snel Mette. Er worden wel vrouwen zwanger door de borstvoeding heen toch?
maandag 7 mei 2018 om 10:16
Qua kledingmaat gaat het hier nu toch echt minder hard. Hij ging vorig jaar na de zomer richting 80 en daar zit hij nu nog in. Dus ik heb qua zomerkleertjes nu ook een deel in 80 gekocht, maar dat gaat hij niet lang aan kunnen.
Ik vind z8 hele leuke kleertjes hebben, maar dat is na een paar keer wassen al pillig en ik vind de kwaliteit om te janken, dus dat koop ik niet meer. Of het moet echt heel erg leuk zijn. Ik ben best fan van Tumble, Dirkje, Lemon berret en Name it. En dan vind ik de kwaliteit van dirkje en name it veruit het beste hoor.
Ik vind z8 hele leuke kleertjes hebben, maar dat is na een paar keer wassen al pillig en ik vind de kwaliteit om te janken, dus dat koop ik niet meer. Of het moet echt heel erg leuk zijn. Ik ben best fan van Tumble, Dirkje, Lemon berret en Name it. En dan vind ik de kwaliteit van dirkje en name it veruit het beste hoor.
maandag 7 mei 2018 om 10:53
Mijn hele omgeving kan mijn eierstokken horen rammelen. Haha dat had ik na 4 maanden al. Inmiddels rammelt het bij man ook dus ben sinds deze maand alvast foliumzuur aan het slikken en spiraal gaat er eind van de maand uit.BahcoBarbie schreef: ↑07-05-2018 09:10Zijn hier trouwens ook dames die niet zwanger zijn maar ernstig last hebben van 'babyhonger'?Mijn eierstokken rammelen niet maar slaan als kerkklokken door mijn onderbuik. Manlief wil wachten tot we een nieuw huis hebben. En waar ik de vorige keer nog kon zeggen 'het is bijna nooit in 1x raak, dus laten we maar beginnen want het kan zo een jaar duren voor ik zwanger ben' daar kom ik deze keer niet mee weg. Manlief is als de dood dat als hij mij al lief aankijkt ik weer zwanger ben
![]()
Scheelt ook wel dat er geen schot in huis kopen zit en als we wachten tot we in nieuwbouwproject kunnen we echt nog tot 2020 zouden moeten wachten.
maandag 7 mei 2018 om 11:07
Mannen Dan zijn we kennelijk echt een uitzondering. Ik geloof eigenlijk niet helemaal dat het zo slecht gesteld is met de mannensmaak van al jullie kerels.
Kleding Ik ben vroeger wel gepest met zelfgemaakte en zeeman kleding, maar dat speelt pas als vanaf de kleuterschool, dus daar ga ik mij nu nog echt niet druk om maken.
Ongesteld dat is bij mij heel erg veranderd. Voor de zwangerschap had ik er bijna geen last van, daarna juist veel. Ook altijd een dag of 2 last van mijn rug en bekken. Ik heb nu een spiraal en bijna geen last meer.
Zonnebril werd door onze opticien juist afgeraden zolang ze in de groei zijn, tenzij zeilen of wintersport. Hoedje was volgens haar voldoende, kinderen leren dan beter zo'n vermijden en knijpen met de ogen.
Kleding Ik ben vroeger wel gepest met zelfgemaakte en zeeman kleding, maar dat speelt pas als vanaf de kleuterschool, dus daar ga ik mij nu nog echt niet druk om maken.
Ongesteld dat is bij mij heel erg veranderd. Voor de zwangerschap had ik er bijna geen last van, daarna juist veel. Ook altijd een dag of 2 last van mijn rug en bekken. Ik heb nu een spiraal en bijna geen last meer.
Zonnebril werd door onze opticien juist afgeraden zolang ze in de groei zijn, tenzij zeilen of wintersport. Hoedje was volgens haar voldoende, kinderen leren dan beter zo'n vermijden en knijpen met de ogen.
maandag 7 mei 2018 om 11:08
Hier zijn gevoel en verstand tegenstrijdig. Gevoel zegt ja: kindje in mijn buik voelen, baby zijn heb ik nu al keer meegemaakt gaat vast beter nu en daardoor geen pnd en meer kunnen genieten, fijn knuffelen met baby, enz. Verstand zegt nee: blij dat ik ook steeds meer tijd weer voor mezelf krijg, minder rekening met slaapjes, flessen bijna de deur uit, angst voor herhaling pnd van de eerste keer, enz. Daarbij vind manlief het voorlopig wel even best zo. Ik ga hem niet dwingen omdat ik graag wil.
We hebben wel afgesproken om het na de zomer (ivm leeftijden) te bespreken en dan ook een keus te maken om wel of niet weer te gaan proberen.
@ manlief en shoppen: ik koop alles en meestal trekt hij het setje van de vorige dag aan ook al is dat wat smoezelig, dan heeft hij voor zichzelf veilig gesteld dat het er niet raar uitziet
@ongesteld na zwangerschap en bevalling: helaas langer en meer. Voordat de hel losbreekt meer hoofdpijn en buikpijn.
We hebben wel afgesproken om het na de zomer (ivm leeftijden) te bespreken en dan ook een keus te maken om wel of niet weer te gaan proberen.
@ manlief en shoppen: ik koop alles en meestal trekt hij het setje van de vorige dag aan ook al is dat wat smoezelig, dan heeft hij voor zichzelf veilig gesteld dat het er niet raar uitziet
@ongesteld na zwangerschap en bevalling: helaas langer en meer. Voordat de hel losbreekt meer hoofdpijn en buikpijn.
maandag 7 mei 2018 om 11:23
Maar mijn man kijkt ook helemaal niet naar kleding als we in de stad lopen. Er moet dan echt een doel zijn. Ik bestel voor hemzelf al een nieuw paar schoenen als ik denk dat ze er aan toe zijn. Het liefst loopt hij ze af totdat hij met de sokken op straat loopt. Hij is ook erg standvastig qua merken en type dus broeken en schoenen bestel ik zonder twijfel.
Dus verwacht ook niet dat hij wat voor de kleine zal kopen.
Dus verwacht ook niet dat hij wat voor de kleine zal kopen.
maandag 7 mei 2018 om 11:58
@zwanger en bv: het kan heel snel gaan. Ik ben met 8.5mnd gestopt met bv en bij 9 was ik zwanger.
We hadden toevallig nog ovulatietesten die bijna op de tht-datum zaten, dus ik heb er voor de gein eens overheen geplast, bleek positief, ben terug het bed ingedoken, heb een maand later over een zwangerschapstest geplast (tht ook bijna verlopen), bleek ook positief
@shoppen: hij kan het wel en heeft ook meestal leuke dingen (die dan een maand later stomtoevallig in een modereportage in de ouders van nu staan, strontvervelend voor zijn ego), maar hij vindt er geen drol aan. Ook prima
We hadden toevallig nog ovulatietesten die bijna op de tht-datum zaten, dus ik heb er voor de gein eens overheen geplast, bleek positief, ben terug het bed ingedoken, heb een maand later over een zwangerschapstest geplast (tht ook bijna verlopen), bleek ook positief
@shoppen: hij kan het wel en heeft ook meestal leuke dingen (die dan een maand later stomtoevallig in een modereportage in de ouders van nu staan, strontvervelend voor zijn ego), maar hij vindt er geen drol aan. Ook prima
maandag 7 mei 2018 om 12:07
@kleding: hier superveel mazzel gehad met doorgeef-kleding. Sommige dingen waren wel erg verwassen maar goed, handig om achter de hand te hebben bij tandenpoep etc
. Nog steeds is het merendeel van zoon's kleding 2ehands, en van het nieuwe gedeelte is een groot deel door man geshopt
.
@menstruatie: lijkt niet heel erg veranderd. Ik gebruik sinds een aantal maanden weer de nuvaring maar moet zeggen dat die nu wel wat vaker iets uitsteekt
. Maar wil niet terug naar de pil want daar ben ik te vergeetachtig voor
. En een spiraal is meer iets voor langere periode (meerjarig) toch?
@rammels: ze zijn er wel, maar het is nog even goed zo. We willen misschien ook eerst verhuizen, dus moeten nog beslissen of we dat eerst doen of toch eerst voor een 2e gaan, en dan met 2 kleintjes verhuizen... En we hebben ook beiden geen vast contract dus de werksituatie verandert ook vrij zeker de komende jaren.
@menstruatie: lijkt niet heel erg veranderd. Ik gebruik sinds een aantal maanden weer de nuvaring maar moet zeggen dat die nu wel wat vaker iets uitsteekt
@rammels: ze zijn er wel, maar het is nog even goed zo. We willen misschien ook eerst verhuizen, dus moeten nog beslissen of we dat eerst doen of toch eerst voor een 2e gaan, en dan met 2 kleintjes verhuizen... En we hebben ook beiden geen vast contract dus de werksituatie verandert ook vrij zeker de komende jaren.
happiness = reality - expectations
maandag 7 mei 2018 om 12:11
Babyhonger: Heb ik ook last van. Het heeft even geduurd, want het eerste jaar was loodzwaar. Nog steeds wordt mijn dochter minstens 4x per nacht wakker en dat is ook de reden dat mijn man het niet ziet zitten. Ik zou graag een tweede willen maar hij weet het nog niet zeker, we zijn allebei geen baby-ouders. Maar nu ze anderhalf is begint het allemaal zo leuk te worden.
Ik zou het ook allemaal wat bewuster willen meemaken. Ik had een rottige zwangerschap en maakte me vooral heel veel zorgen de hele tijd. Ik zou dat bij een tweede wat meer kunnen loslaten en misschien iets meer genieten.
Kleertjes: Die koop ik. Mijn man begint al te zuchten als ik weer eens de Hema in loop, hij is niet zo'n shopper (zoals de meeste mannen volgens mij
) Hier vooral kleertjes van de Hema omdat ze lang en dun is. Kleren van de H&M en Zara vallen bij haar veel te kort en te wijd.
Ik zou het ook allemaal wat bewuster willen meemaken. Ik had een rottige zwangerschap en maakte me vooral heel veel zorgen de hele tijd. Ik zou dat bij een tweede wat meer kunnen loslaten en misschien iets meer genieten.
Kleertjes: Die koop ik. Mijn man begint al te zuchten als ik weer eens de Hema in loop, hij is niet zo'n shopper (zoals de meeste mannen volgens mij
maandag 7 mei 2018 om 12:53
Ik heb wel weer zin om weer een ukkie er bij te hebben, zwangerschap en zo heb ik weinig zin in. Man is er echt wel klaar voor en als alles goed is gaan we vanaf juli ook weer proberen. Maar dat is nog wel afhankelijk van hoe ik me voel ivm het overlijden van mijn moeder. Als mijn hoofd er dan niet naar staat, dan wachten we gewoon nog.
Even vraagje tussendoor. Ik wil vanmiddag zoon laten kliederen in bad, maar moet even snel een uv pakje halen. Ik woon in een groot dorp en de meeste standaard winkels hebben we wel. Waar zijn die dingen te koop? Ik kon ze vorig jaar met moeite vinden. Ik wil even in 20 minuten heen en weer en heb geen zin om te zoeken.
Even vraagje tussendoor. Ik wil vanmiddag zoon laten kliederen in bad, maar moet even snel een uv pakje halen. Ik woon in een groot dorp en de meeste standaard winkels hebben we wel. Waar zijn die dingen te koop? Ik kon ze vorig jaar met moeite vinden. Ik wil even in 20 minuten heen en weer en heb geen zin om te zoeken.
maandag 7 mei 2018 om 13:00
Spiraal kan voor meerdere jaren, mijn koperspiraal gaat er na jaar uit ivm kinderwens. Ik wil geen hormonale anticonceptie dus daarom gewoon koperspiraal voor kortere periode.Whoopsadaisies schreef: ↑07-05-2018 12:07
@menstruatie: lijkt niet heel erg veranderd. Ik gebruik sinds een aantal maanden weer de nuvaring maar moet zeggen dat die nu wel wat vaker iets uitsteekt. Maar wil niet terug naar de pil want daar ben ik te vergeetachtig voor
. En een spiraal is meer iets voor langere periode (meerjarig) toch?
maandag 7 mei 2018 om 13:02
Tinkeltje wij hebben er laatst 1 gekocht van Nijntje bij Kruidvat. Lange mouwen dus amper insmeren. Hier lagen ze gisteren nog. Zeeman en Hema hebben ze ook. Ofja wij hebben shirts dus.Tinkeltje34 schreef: ↑07-05-2018 12:53
maandag 7 mei 2018 om 13:32
Mannen: vraagt aan mij de maten en de volgende dag nog eens omdat hij het niet meer weet. Ik koop de kleding dus
vaak online want ben niet zo gek op shoppen. Veel zara. Hema toen hij nog een baby was veel, maar nu vind ik het een stuk minder leuk.
Hij heeft al maat 98.. groot als ik het zo bij jullie lees. En maat 25 van schoenen.
Babyhonger: half ofzo. Aan de ene kant wil ik wel weer maar aan de andere kant nog niet. N. Heeft veel gehuild, heel veel gehuild en kan nu ook heerlijk opstandig zijn. Maar ook heel gezellig hoor! Maar vind het dus best pittig. Ik weet niet hoe een 2e erbij past, hoe ik mijn tijd zou moeten verdelen en opnieuw een hele poos uit structuur. We gaan bedenken na de zomervakantie wanneer we willen, want we willen dan ook allebei dat ik in de zon van een wijntje kan genieten haha.
Ongesteldheid: had ik nooit zo'n last van, maar na de bevalling is het wel erger geworden. Meer bloeden maar ook meer last van klachten.
Hij heeft al maat 98.. groot als ik het zo bij jullie lees. En maat 25 van schoenen.
Babyhonger: half ofzo. Aan de ene kant wil ik wel weer maar aan de andere kant nog niet. N. Heeft veel gehuild, heel veel gehuild en kan nu ook heerlijk opstandig zijn. Maar ook heel gezellig hoor! Maar vind het dus best pittig. Ik weet niet hoe een 2e erbij past, hoe ik mijn tijd zou moeten verdelen en opnieuw een hele poos uit structuur. We gaan bedenken na de zomervakantie wanneer we willen, want we willen dan ook allebei dat ik in de zon van een wijntje kan genieten haha.
Ongesteldheid: had ik nooit zo'n last van, maar na de bevalling is het wel erger geworden. Meer bloeden maar ook meer last van klachten.
maandag 7 mei 2018 om 13:39
Hier ook meer bloeden! 
Voor mijn zwangerschap had ik een spiraaltje en menstrueerde vrijwel niet. Nu heb ik weer een spiraal en ben ik toch ongesteld.
Ik kijk echt nooit naar merkkleding (ook niet voor mezelf). Zoon ziet er altijd stoer uit in Zeeman, C&A en Primark. Wellicht geen goede kwaliteit, maar meneer groeit zo hard dat het geen gelegenheid krijgt om te slijten.
Ik ga nu uiteraard wel even kijken naar bovengenoemde merken
Voor mijn zwangerschap had ik een spiraaltje en menstrueerde vrijwel niet. Nu heb ik weer een spiraal en ben ik toch ongesteld.
Ik kijk echt nooit naar merkkleding (ook niet voor mezelf). Zoon ziet er altijd stoer uit in Zeeman, C&A en Primark. Wellicht geen goede kwaliteit, maar meneer groeit zo hard dat het geen gelegenheid krijgt om te slijten.
Ik ga nu uiteraard wel even kijken naar bovengenoemde merken
maandag 7 mei 2018 om 16:41
Kleding: ik ben niet zo van de merken. Het komt allemaal van de hema, c&a, h&m enzo. Ik koop veel vooruit in de sale. Het risico is wel dat ik het verkeerd inschat en het uiteindelijk te smal valt of niet past binnen het seizoen. Vanmiddag in de lunchpauze nog twee tshirtjes bij de zeeman gekocht. Leuk spul en het kost niks (4,50 voor 2 shirtjes)
Babyhonger: nee!! Laatst begon man er over, het was als grapje, maar hij klonk zo serieus dat ik het er benauwd van kreeg. Een duidelijk teken dat ik er nog niet aan toe ben. En als ik eerlijk ben denk ik dat de kans groot is dat ik er ook nooit aan toe kom. Het voelt nu heel goed zo met zn drieën.
Menstruatie: voor de zwangerschap gebruikte ik de pil en had ik elke maand migraine. Nu heb ik een mirenaspiraal en ik heb geen migraines meer en helemaal geen bloedverlies. Wat heerlijk!
Uv-pakje: wil ik misschien ook nog halen. Gisteren dochter om de twee uur ingesmeerd, maar alsnog een beetje rode armen gekregen. Veel met water gespeeld, wel in de schaduw, maar dus toch nog goed de straling te pakken gekregen.
Babyhonger: nee!! Laatst begon man er over, het was als grapje, maar hij klonk zo serieus dat ik het er benauwd van kreeg. Een duidelijk teken dat ik er nog niet aan toe ben. En als ik eerlijk ben denk ik dat de kans groot is dat ik er ook nooit aan toe kom. Het voelt nu heel goed zo met zn drieën.
Menstruatie: voor de zwangerschap gebruikte ik de pil en had ik elke maand migraine. Nu heb ik een mirenaspiraal en ik heb geen migraines meer en helemaal geen bloedverlies. Wat heerlijk!
Uv-pakje: wil ik misschien ook nog halen. Gisteren dochter om de twee uur ingesmeerd, maar alsnog een beetje rode armen gekregen. Veel met water gespeeld, wel in de schaduw, maar dus toch nog goed de straling te pakken gekregen.
maandag 7 mei 2018 om 17:42
Ik heb vanmiddag even een rondje centrum gedaan. Ik vond het uiteindelijk toch net te koud voor het badje.
Ik heb 2 uv pakjes bij de Hema gehaald. Verder korte broeken bij de Hema. Shirtjes en ondergoed voor bij de opvang. Ik vind de kleding van de wibra ook leuk, maar ze hadden maar 3 korte broeken. En nog 2 lange broeken gekocht van z8 en oliver ofzo.
Ik heb 2 uv pakjes bij de Hema gehaald. Verder korte broeken bij de Hema. Shirtjes en ondergoed voor bij de opvang. Ik vind de kleding van de wibra ook leuk, maar ze hadden maar 3 korte broeken. En nog 2 lange broeken gekocht van z8 en oliver ofzo.