Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

woensdag 9 mei 2018 om 20:03
Nav dit topic gaan wij de box dit weekend maar eens opruimen. We gebruiken hem eigenlijk alleen 10 minuten in de ochtend zodat we even makkelijk heen en weer naar boven kunnen lopen terwijl zoon in de box moppert. Verder de hele dag niet.
Vandaag is het rolluik geplaatst en voor het eerst in weken is zoon gelijk gaan slapen ipv nog een ruim uur te kletsen/spelen. Scheelt ontzettend dat het weer donker is in zijn kamer. Fijn!
Vandaag is het rolluik geplaatst en voor het eerst in weken is zoon gelijk gaan slapen ipv nog een ruim uur te kletsen/spelen. Scheelt ontzettend dat het weer donker is in zijn kamer. Fijn!
woensdag 9 mei 2018 om 20:12
Ik ook, maar dan wel achter een hekje.
Hij is me hier een keer wel achterna gelopen, miste de laatste tree en is toen alle treden naar beneden gerold. Geen fijn gezicht, want als je boven staat kan je niks anders doen dan er achteraan rennen.

woensdag 9 mei 2018 om 20:29
Autocorrect

Deuren kan dreumes ondertussen openen

woensdag 9 mei 2018 om 23:32

woensdag 9 mei 2018 om 23:33
Zoon doet ook de deuren open en dicht, maakt er ook een spelletje van om zich dan achter de deur te verstoppen. En deur weer open kiekeboe! Eigenlijk heel schattig maar ik ben elke keer zo bang dat hij de deur nog eens dicht doet met z'n vingertjes ertussen... gelukkig tot zover gaat het goed, maar echt op m'n gemak zit ik niet.
donderdag 10 mei 2018 om 00:10
We hebben een traphekje, alleen wel nog in de doos haha. Maar daarvan was sowieso al het plan om hem te installeren dit weekend. We hebben een open trap in de woonkamer dus het is ook wel echt nodig. Vriend moet echter een soort hekje maken een de zijkant vd trap etc om de trap echt af te schermen, dus het is even een klus.
Maar inderdaad, tot het traphekje er staat moet de box nog even blijven. Hopelijk goede extra motivatie voor vriend.
Sneeuwbal, herkenbaar haha. Gaat bij hem het deuren dichtdoen ook met een flinke vaart/klap? Zoon smijt zowat.
Overigens zie ik hier verschillende mensen met een traphekje bovenaan de trap. Slapen julie kinderen dan al in een gewoon bed? Want wij hebben de redenatie dat er een traphekje boven komt zodra zoon zelf zijn bed en dus kamer uit kan komen. Nu doen we overdag gewoon de deur vd slaapkamer waar we net hem zijn dicht. En 's nachts ligt hij veilig in zn ledikant.
Maar inderdaad, tot het traphekje er staat moet de box nog even blijven. Hopelijk goede extra motivatie voor vriend.
Sneeuwbal, herkenbaar haha. Gaat bij hem het deuren dichtdoen ook met een flinke vaart/klap? Zoon smijt zowat.
Overigens zie ik hier verschillende mensen met een traphekje bovenaan de trap. Slapen julie kinderen dan al in een gewoon bed? Want wij hebben de redenatie dat er een traphekje boven komt zodra zoon zelf zijn bed en dus kamer uit kan komen. Nu doen we overdag gewoon de deur vd slaapkamer waar we net hem zijn dicht. En 's nachts ligt hij veilig in zn ledikant.

donderdag 10 mei 2018 om 08:04
Onze zoon ligt wel in een ledikant, maar mag ook boven rondscharrelen als ik ook boven bezig ben.
Maar ik vind het hekje wel een veilig idee voor als hij wel het bed uit kan later. Als hij dan naar ons wil lopen 's nacht moet hij langs het trapgat en een misstap is zo gemaakt.
Je weet trouwens pas dat je kind zijn bed uit kan klimmen als die opeens naast je staat
Maar ik vind het hekje wel een veilig idee voor als hij wel het bed uit kan later. Als hij dan naar ons wil lopen 's nacht moet hij langs het trapgat en een misstap is zo gemaakt.
Je weet trouwens pas dat je kind zijn bed uit kan klimmen als die opeens naast je staat
donderdag 10 mei 2018 om 10:22
Gelukkig ben ik niet de enige die dit overkomen is. Van de week stond de deur naar de gang open, dreumes stond op de bovenste tree van de trap voor ik het door had. Ik voelde me er heel dom over, en was heel blij dat ze niet van de trap gevallen was.
donderdag 10 mei 2018 om 11:07
*ff offtopic*
Onze dochter is gisteren één geworden, dus nu officieel een dreumes en nu mag ik officieel meeschrijven in dit topic
Bizar hoe snel het gaat... gaat het na het eerste jaar ook zo snel??
*ontopic*
Wij hebben tussen woonkamer en keuken een hekje, maar ze wordt heel boos/ongelukkig als we dat dichtdoen... ik had eigenlijk gehoopt dat het haar dit prikkelen zich eraan op te trekken
maar misschien komt dat nog! Ze klimt al wel over dikke bankkussens op de grond en begint zich aan lage dingen op te trekken. Zal wel geen enorm motorische held worden, zijn man en ik ook geen van beide
Onze dochter is gisteren één geworden, dus nu officieel een dreumes en nu mag ik officieel meeschrijven in dit topic

*ontopic*
Wij hebben tussen woonkamer en keuken een hekje, maar ze wordt heel boos/ongelukkig als we dat dichtdoen... ik had eigenlijk gehoopt dat het haar dit prikkelen zich eraan op te trekken

donderdag 10 mei 2018 om 11:50
Welkom! Uit eigen ervaring zeg ik ja! Ik heb het gevoel nadat ze één is geworden in een keer heel veel er bij heeft geleerd. Lopen, babbelen ook al zijn het nog geen woorden, drama toneel, eigen willetje, enz. Lijkt echt de laatste maanden in razend tempo te gaan. Ik vind het echt wel baby af en soms als ik naar dr kijk echt al een dame.
Wij hebben alleen traphekje beneden, want de deur naar de gang wil nog wel eens open staan. Ze slaapt nog in een ledikant, maar hebben de klink van haar slaapkamer wel omhoog staan. Ik wil er eigenlijk niet aan om nog eens twee traphekjes (boven aan de trap van beneden en trap naar zolder) Open, dicht, open, dicht, open, dicht, zucht wordt al moe als ik er aan denk, maar goed.
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 10-05-2018 11:52
3.66% gewijzigd

donderdag 10 mei 2018 om 11:51
On topic: wij hebben alleen een traphekje onderaan de trap op de benedenverdieping en bovenaan diezelfde trap. Naar en van de zolder hebben we niks.
Eigenlijk zit dat traphek beneden nooit dicht want hij gaat nooit zomaar de trap op in z'n eentje Hoogstens gaat hij op de trap lekker zitten met een boekje.
Maakte wel de fout om dochter op bed te leggen terwijl hij beneden op de bank zat. Ik zei, blijven zitten mama is zo terug. Hij luistert altijd. Dit keer niet, opeens stond hij achter me in het donker 'hai'
Oops.
Hebben jullie ervaring met een dreumes die super lief is voor jonger broertje/zusje, maar dat niet altijd gewaardeerd wordt? Zijn zusje is nogal een dramaqueen en kan ook met haar 8 maanden al flink uithalen. Laatst had ze een enorme pluk uit z'n haar getrokken en hij keek haar alleen diep gekwetst aan en gaf haar toen maar een kus.
Hij wil haar constant knuffelen en kusjes geven en haar helpen (proberen op te tillen). Staat erop op dat hij haar fruithapje mag geven. Ik was gisteren net even plassen en ik kom terug en hij heeft de draagzak om z'n armen hangen en probeert haar erin te hijsen.
Zij waardeert het eigenlijk echt niet, al dat geknuffel. Hij is mega zachtaardig, super voorzichtig... Maar ze wordt gewoon boos. Maar ikkrijg hem niet uitgelegd dat ze het niet wil, want dan is hij echt in en in verdrietig. Op het kdv doet hij hetzelfde, kleinere baby's kusjes geven, helpen met omkleden, speeltjes geven etc. Maar die baby's hebben er geloof ik geen last van. :')
Ik wil hem ook niet ontmoedigenwant hij is zo lief. Maar zusje vindt het echt niet grappig.
Hij is trouwens bijna 19 maanden.
Eigenlijk zit dat traphek beneden nooit dicht want hij gaat nooit zomaar de trap op in z'n eentje Hoogstens gaat hij op de trap lekker zitten met een boekje.
Maakte wel de fout om dochter op bed te leggen terwijl hij beneden op de bank zat. Ik zei, blijven zitten mama is zo terug. Hij luistert altijd. Dit keer niet, opeens stond hij achter me in het donker 'hai'

Oops.
Hebben jullie ervaring met een dreumes die super lief is voor jonger broertje/zusje, maar dat niet altijd gewaardeerd wordt? Zijn zusje is nogal een dramaqueen en kan ook met haar 8 maanden al flink uithalen. Laatst had ze een enorme pluk uit z'n haar getrokken en hij keek haar alleen diep gekwetst aan en gaf haar toen maar een kus.

Hij wil haar constant knuffelen en kusjes geven en haar helpen (proberen op te tillen). Staat erop op dat hij haar fruithapje mag geven. Ik was gisteren net even plassen en ik kom terug en hij heeft de draagzak om z'n armen hangen en probeert haar erin te hijsen.
Zij waardeert het eigenlijk echt niet, al dat geknuffel. Hij is mega zachtaardig, super voorzichtig... Maar ze wordt gewoon boos. Maar ikkrijg hem niet uitgelegd dat ze het niet wil, want dan is hij echt in en in verdrietig. Op het kdv doet hij hetzelfde, kleinere baby's kusjes geven, helpen met omkleden, speeltjes geven etc. Maar die baby's hebben er geloof ik geen last van. :')
Ik wil hem ook niet ontmoedigenwant hij is zo lief. Maar zusje vindt het echt niet grappig.
Hij is trouwens bijna 19 maanden.

donderdag 10 mei 2018 om 11:54
Misschien spuit 11 en al duizend keer gevraagd, maar wanneer stappen jullie over naar peuterbed?
Zoon slaapt enorm onrustig (wel goed) en beweegt het hele bed door 's nachts. Hijdraagt een slaapzak.
Ik heb weleens gelezen dat kindjes rustiger gingen slapen in een peuterbed met een dekbed. Ik weet dat dekbedden pas vanaf 2 jaar zijn, maar ik durf dat met zoon wel aan.
Iemand ervaring mee?
Zoon slaapt enorm onrustig (wel goed) en beweegt het hele bed door 's nachts. Hijdraagt een slaapzak.
Ik heb weleens gelezen dat kindjes rustiger gingen slapen in een peuterbed met een dekbed. Ik weet dat dekbedden pas vanaf 2 jaar zijn, maar ik durf dat met zoon wel aan.
Iemand ervaring mee?
donderdag 10 mei 2018 om 12:10
@blablamana: sommige van die dingen verbieden wij oudste. Omdat het mom van ‘wij zijn de papa en mama, jij bent broer’ mag hij wel kusjes geven enzo maar echt niet optillen, corrigeren en dat soort zaken. Dus ook niet op de momenten dat ik het stiekem wel handig of schattig vindt.
Verder hebben we oudste geleerd dat hij altijd moet stoppen als broertje huilt. Dus dan geeft hij een kus en gaat broertje huilen en zeiden we: OH hoor je dat? Hij huilt, hij vindt het nu niet meer leuk. Kussen is klaar!
Toen jongste nog baby was konden we bij veel ook uitleggen ‘hij snapt het nog niet want hij is een baby’.
Toen jongste dreumes werd vond oudste dat heel ingewikkeld, want het was toch geen baby meer? Dus nu maken we maar onderscheid tussen ‘kleine jongens’ (dreumes) en ‘grote jongens’ (peuters) om ook uit te kunnen leggen waarom we bijv anders reageren als dreumes slaat/gooit/spuugt dan als peuter hetzelfde doet.
Verder hebben we oudste geleerd dat hij altijd moet stoppen als broertje huilt. Dus dan geeft hij een kus en gaat broertje huilen en zeiden we: OH hoor je dat? Hij huilt, hij vindt het nu niet meer leuk. Kussen is klaar!
Toen jongste nog baby was konden we bij veel ook uitleggen ‘hij snapt het nog niet want hij is een baby’.
Toen jongste dreumes werd vond oudste dat heel ingewikkeld, want het was toch geen baby meer? Dus nu maken we maar onderscheid tussen ‘kleine jongens’ (dreumes) en ‘grote jongens’ (peuters) om ook uit te kunnen leggen waarom we bijv anders reageren als dreumes slaat/gooit/spuugt dan als peuter hetzelfde doet.
donderdag 10 mei 2018 om 12:15
Waarom wil je dat je kind rustiger gaat slapen als hij wel goed slaapt?
Wij gingen over met 19mnd en dat was achteraf te vroeg. Veel gedoe met het bed uit komen na de eerste wenweken. En als hij zo beweeglijk slaapt snap ik niet helemaal dat je hem aan een dekbed wil, want dan is er best kans dat hij daaronder komt. Zou ik eerder voor dekens kiezen. Wij gebruikten gewoon ledikant dekens.
Je kan ook eerst in het ledikant zijn slaapzak uit doen en zijn bed eens strak opmaken met dekens om te zien of dat rust geeft?
Wij gingen over met 19mnd en dat was achteraf te vroeg. Veel gedoe met het bed uit komen na de eerste wenweken. En als hij zo beweeglijk slaapt snap ik niet helemaal dat je hem aan een dekbed wil, want dan is er best kans dat hij daaronder komt. Zou ik eerder voor dekens kiezen. Wij gebruikten gewoon ledikant dekens.
Je kan ook eerst in het ledikant zijn slaapzak uit doen en zijn bed eens strak opmaken met dekens om te zien of dat rust geeft?

donderdag 10 mei 2018 om 13:07
Wij zijn over gegaan met 15 maand zo'n beetje, maar dat is vooral omdat we wilden dat dochter goed gewend zou zijn aan het peuterbed zodra het ledikant ingezet wordt voor baby nr 2 (als ze 20 maand is). Bij ons werkte het prima; ze komt wel soms uit bed en trekt dan de kast leeg, maar meestal blijft ze prima liggen en gaat het goed. Heb niet het idee dat het heel veel uitmaakt voor haar, behalve dan dat ze 's ochtends nu niet gaat mopperen in bed, maar dan naast haar bed met een knuffel gaat zitten spelen, dat is voor ons eigenlijk nog veel fijner