Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 11 mei 2018 om 21:30
Vroeger ging dat zo (althans in BE). Mijn moeder heeft nog steeds een geldig rijbewijs (want blijft daar levenslang geldig) maar nog nooit een autostuur aangeraakt anders dan het schoon te maken.Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2018 21:26Ja dat soort mensen. Sowieso snap ik die speciale examens niet. Geef dan iedereen gewoon tegen betaling van 500 euro meteen een rijbewijs.
Oh, wacht dat lieg ik. Ze heeft mijn auto ooit uit haar garage gereden omdat ze hem schoon wilde maken. En toen vergat ze het portier te sluiten.... Deur der af.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

vrijdag 11 mei 2018 om 21:33

Da’s nog een graadje erger ja. Hemel..
Deze vriendin waar ik het over had, reed ook serieus linksom over een rotonde. Was verder geen kip, maar toch. Echt, degene die dat rijprogramma heeft gemaakt die moeten ze opsluiten..

vrijdag 11 mei 2018 om 21:34
Hier gaat het nog steeds zo. Als je meer dan vijf keer of zo zakt kun je staatsexamen aanvragen en dan krijg je een speciale examinator die je vreselijk op je gemak stelt en zo en dan heb je gewoon je rijbewijs en dan mag je dus gewoon de snelweg op en zo.
En ik maar moeilijk doen al die tijd, dat ik met één oog kijk en geen afstanden en dus snelheden in kan schatten en daarom een gevaar ben op de weg (zie je me al invoegen?

vrijdag 11 mei 2018 om 21:34
MevrouwJack schreef: ↑11-05-2018 21:24Hahaha maar als je vooruit rijdt word je ondergekotst door mensen die voor hun eigen veiligheid achteruit rijden terwijl ze daar niet tegen kunnen
Conclusie: het maakt allemaal niet uit, gewoon niet op zo'n 4-persoons stukje gaan zitten![]()

vrijdag 11 mei 2018 om 21:39
Alhoewel ik voor de rest een beetje een mafklapper ben, kan ik heel goed autorijden. Kwestie van heel veel doen. Ik vind het heerlijk. Ook op de vierbaansweg, op onbekende plekken, in steden en in het buitenland. Alleen bergweggetjes die te smal zijn voor passerend verkeer waarbij je dus achteruit moet rijden naar een haventje dat dan aan een ravijn of een meters lager gelegen fjord grenst, die vind ik niet zo leuk.

vrijdag 11 mei 2018 om 21:45
Oh die weggetjes vond mijn opa juist heerlijkvrouwjagersma schreef: ↑11-05-2018 21:39Alhoewel ik voor de rest een beetje een mafklapper ben, kan ik heel goed autorijden. Kwestie van heel veel doen. Ik vind het heerlijk. Ook op de vierbaansweg, op onbekende plekken, in steden en in het buitenland. Alleen bergweggetjes die te smal zijn voor passerend verkeer waarbij je dus achteruit moet rijden naar een haventje dat dan aan een ravijn of een meters lager gelegen fjord grenst, die vind ik niet zo leuk.

vrijdag 11 mei 2018 om 21:49
Mijn ex deed dat ook.Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2018 21:45Oh die weggetjes vond mijn opa juist heerlijk. Met van die haarspeldbochten ergens in Slovenië en dan zag je beneden allemaal oud blik liggen, en oma en ik gillen met de handen voor de ogen en opa maar scheuren en lachen
![]()

vrijdag 11 mei 2018 om 21:51
Gelukkig zijn de meeste kustwegen tegenwoordig tweebaansweg. Zulke verhalen hoorde ik vroeger ook, van Renaults vier die dan onder ergens lagen. Ergens in Oostenrijk is een dorp waar ze ooit meer Turkse en Joegoslavische doorreizers begroeven dan inwoners, heb ik me laten vertellen. Geen idee of het waar is.
vrijdag 11 mei 2018 om 21:54
Lief Kia. Haar acute wil om haar leven te beëindigen is latent sinds ze de geruststelling heeft dat alles hiervoor in gereedheid gebracht is. Ze is nog altijd helemaal helder maar haar lijf is gewoon op. Ze leeft van 'ik wil nog' naar 'ik wil nog' en van opname naar opname. Wij hebben als het goed is over 3 weken een nieuwe keuken en nog wat meer dingen gerealiseerd waar ze nieuwsgierig naar is. Dat is gewoon fijn. En die (en de katten) wil ze nog zo graag zien. Ze is lief, geniet van elk gesprek maar stuurt me ook zo wandelen als het te zwaar voor haar is. Als het ook maar enigszins kan voor haar lijf ga ik zorgen dat ze nog een keer in ons huis kan zijn. Heel fijn is dat we tegen elkaar uit hebben gesproken dat we alles wat we elkaar willen laten weten/vertellen wel gedaan hebben

oudblond wijzigde dit bericht op 11-05-2018 22:00
2.37% gewijzigd

vrijdag 11 mei 2018 om 21:55
Je zag ze daar echt liggen in dat ravijn, de autowrakken. Of de inzittenden ooit begraven zijn kan ik je niet vertellen, maar het was wel een beetje creepy.vrouwjagersma schreef: ↑11-05-2018 21:51Gelukkig zijn de meeste kustwegen tegenwoordig tweebaansweg. Zulke verhalen hoorde ik vroeger ook, van Renaults vier die dan onder ergens lagen. Ergens in Oostenrijk is een dorp waar ze ooit meer Turkse en Joegoslavische doorreizers begroeven dan inwoners, heb ik me laten vertellen. Geen idee of het waar is.
Ik zat ook eens in een lijnbus, in Frankrijk. Ook allemaal ravijnen en hairpins, en die chauffeur zat gewoon achterstevoren met één hand losjes aan het stuur en een peuk in de andere hand te ouwehoeren met een kennis. Echt ik heb doodsangsten uitgestaan.
vrijdag 11 mei 2018 om 22:01
Oudblond schreef: ↑11-05-2018 21:54Lief Kia. Haar acute wil om haar leven te beëindigen is latent sinds ze de geruststelling heeft dat alles hiervoor in gereedheid gebracht is. Ze is nog altijd helemaal helder maar haar lijf is gewoon op. Ze leeft van 'ik wil nog' naar 'ik wil nog' en van opname naar opname. Wij hebben als het goed is over 3 weken een nieuwe keuken en nog wat meer dingen gerealiseerd waar ze nieuwsgierig naar is. Dat is gewoon fijn. En die (en de katten) wil ze nog zo graag zien. Ze is lief, geniet van elk gesprek maar stuurt me ook zo wandelen als het te zwaar voor haar is. Als het ook maar enigszins kan voor haar lijf ga ik zorgen dat dat gebeurt. Heel fijn is dat we tegen elkaar uit hebben gesproken dat we alles wat we elkaar willen laten weten/vertellen wel gedaan hebben![]()

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Wat griezelig! Maar ja, zoals ze zeggen, het gaat altijd goed tot het fout gaat.Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2018 21:55Je zag ze daar echt liggen in dat ravijn, de autowrakken. Of de inzittenden ooit begraven zijn kan ik je niet vertellen, maar het was wel een beetje creepy.
Ik zat ook eens in een lijnbus, in Frankrijk. Ook allemaal ravijnen en hairpins, en die chauffeur zat gewoon achterstevoren met één hand losjes aan het stuur en een peuk in de andere hand te ouwehoeren met een kennis. Echt ik heb doodsangsten uitgestaan.

vrijdag 11 mei 2018 om 22:06
Dit vind ik een heel fijn bericht. Dank je LV. In alle toestanden is er zoveel zachtheid, liefde, begrip nu. Dat was eerst anders omdat 1 zus en 1 zwager veel frustreerden. Maar we hebben met z'n allen de juiste weg gevonden. En dat geeft rust voor iedereen.Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2018 22:01Oh en OB, wat heftig. Maar het klinkt wel rustgevend zo, dat je moeder nu de zekerheid heeft dat ze eruit kan stappen als het echt niet meer gaat. En misschien dat ze het daardoor nog wat langer uithoudt ook, de strijd is immers weg. Fijn hoor, voor je moeder. En dapper van jullie.

vrijdag 11 mei 2018 om 22:15
Wat fijn dat iedereen daarin wat rust heeft weten te vinden. Het is allemaal al moeilijk genoeg. En goed dat je de dingen zo hebt kunnen uitspreken. Voor maman ook heel prettig lijkt mij.

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
vrijdag 11 mei 2018 om 22:16
Je krijgt trouwens morgen antwoord van me. Ik ga nu richting bed.

Trusten allen.

vrijdag 11 mei 2018 om 22:41
oh had ik kunnen weten. Zoveel superioriteit, daar heb ik niets aan toe te voegen. Ik moet morgen de plee poetsten en ook nog strijken al denk ik dat ik dat niet ga doen. Want een hangdag op mijn balkon in bikini lijkt me aantrekkelijker. Priobleem dat ik hier morgen dan wel moet posten dat mijn hoogspringende katten wel of niet zeer intelligent zijn: springen ze over de borstwering of niet. En vertrouwenskwesties moet ik dan ook openen: springen ze erover of niet?

Conclusie: ik doe geen bikini aan.
Man vindt het prima. Dus