Het Grote Babyvragentopic deel 3

13-05-2018 09:23 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het derde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om gezellig met ons mee te praten over luiers, hapjes, slapen en andere mijlpalen!
@lux: wij hebben de kidsriver fancy 2, hij is 7kg en das meestal precies het max gewicht voor op een drager op de fiets (vandaar dat we die hebben genomen)
@ rosings, volgens mij is het een prampack. Kan geen plaatjes plakken, maar hier een voorbeeld:
http://www.vliegenmetkinderwagen.nl/
Volgens mij kan je die dingen ook huren?
maisnon3 wijzigde dit bericht op 15-05-2018 15:29
13.44% gewijzigd
Lasvegas, wat fijn dat ze het flesje niet helemaal geweigerd heeft! Meer drinken komt vanzelf hoor ik tot nu toe om me heen.
Oow dat is geruststellend!

Gelukkig kunnen we rustig afbouwen en gaat het me vooral om de voedingen voor overdag eerst. Dus wat ze te weinig binnenkrijgt uit het flesje, kan ze dan eerst 's avonds wel weer bij mij inhalen. :)
rosings schreef:
15-05-2018 15:21
Ik kan op Google niet vinden wat een prem pack is?
Sorry Pram Pack inderdaad!

@Budgy: 60-80cc is hier een hele voeding al, volgens mij ben je goed bezig!
Meeting jaaaaaaa

Op een woensdag in Utrecht?

Hier trouwens een Maclaren buggy gescoord. Heerlijk zeg.
Ik kan op woensdagen :)

Ik had rozetje aan een stukje kaas laten knabbelen. 2 uur later had ze veel melk gedronken, 2 uur en 2 minuten later: allebei helemaal ondergespuugd.

Ik geef de kaas de schuld
rosings schreef:
15-05-2018 19:46

Ik had rozetje aan een stukje kaas laten knabbelen. 2 uur later had ze veel melk gedronken, 2 uur en 2 minuten later: allebei helemaal ondergespuugd.

:lol:

Mijn verlof zif er bijna op o_o. Ik kijk dus even of het wel of niet lukt!
Ik kan doorgaans ook op woensdagen!
Zei ik nou heel recent dat ik t soms miste, een kind op je borst in de avond?
Nou, ik denk dat ze kan lezen ofzo want hier zit ik dan.. Met bijnadreumes tegen me aan.. ;-)
Holy moly jullie gaan hard!

Qua eten flessen ect, wanneer wel en niet beginnen, er zijn zoveel meningen, adviezen ect zelfs de cb’s verschillen per stad. Wij zijn begonnen volgens mij rond de 5 maanden maar hoer gaf dochter duidelijk aan er niks van te moeten , iedere dag opnieuw aangeboden, en ineens van de een op andere week begon ze echt te eten maar toen was ze al ruim 8 maanden dus uiteindelijk denk ik dat wanneer je ook begint je kind toch wel aangeeft wanneer hij zij er klaar voor is. Flessen heb ik nooit vervangen door die hapjes, dat heeft ze eigenlijk ook meer zelf aangeven, ik zat de ene week nog op 5 flessen en 3 weken later op 3, niks geforceerd heb alleen haar gevolgd, en dan weer wen paar weken verder zot ik ineens weer op 4 omdat ze snachts weer komt! Ook prima.
En dan wat ze te eten krijgen naja ook daarin kan je niet meer doen dan proberen gezond aan te bieden en gevarieerd beetje de richtlijnen volgen en je eigen mama gevoel! En zo worden ze gewoon groot en eten ze nu nog hun groentes en over een jaar gooien ze het tegen de muur haha maar we hebben ons best gedaan :)
Ik weet dat babys het pas later nodig hebben, maar frummel hier van bijna 6 maanden drinkt gewoon slokjes water uit een glas :yum:
Ik dronk, zij keek, pakte mijn glas af (ze pakt en houdt ook haar eigen flesje het liefst vast met drinken) en nam mijn laatste kleine slokje dat nog in het glas zat. Sindsdien wil ze elke keer een slokje :hihi:
Watnou rietjes beker, tuitbeker, oefenbeker en kweetnietwatbekers... huppatee.

Vet cute die twee kleine halve ondertandjes tegen het glas aan :love:
Haha aankleefsjaan, mooi he ineens gaan ze wat doen waarvan je denkt huh hoe dan? Leuk indd die tandjes maakt ze ineens weer een meter groter :)

Obelix geniet lekker van je kroel moment!
Sjeeeee ik kan dit niet bij houden :P

Wel een klein vraagje, dochter gaat tijdelijk naar kdv voor overbrugging, maar ze waren vandaag vergeten om haar boekje in te vullen. Ik weet niet hoe dat bij jullie is?? Ik hoef geen hele verhalen maar het eten/slapen vind ik wel even fijn om te weten. Ga het de volgende keer wel aangeven, maar was wel benieuwd naar jullie ervaringen ;-) Ook had ze het niet helemaal naar dr zin gehad.. Voelt niet fijn, maar goed t is even niet anders ;)
Make it one day
Guavepapaya hier vullen ze na de eerste maand sowieso maar 1x per week het boekje.
@Sjaan: Leuk!! Mijn zoon is al weken gefocust op mijn glas/beker als hij bij me op schoot zit en probeert het dan ook te pakken. Hij doet zelfs zijn mond open als ik een slok neem. Ik ga binnenkort een paar plastic bekers voor hem kopen, met dit mooie weer is het toch niet erg als hij de helft over zich heen gooit. :-D
Happy new topic :cheer:

Ik lees ook in deel 3 weer gezellig mee :)

Heb zelfs een nieuw account aangemaakt omdat ik m’n wachtwoord vergeten was! En schrijf en lees al heel wat jaren mee op het forum! Snap er niks van!
Dochter is 6 maanden. Zwangerschapsdementie kun je toch last van hebben tot 9 maanden na de bevalling? In het kader van ontzwangeren XD
rosings schreef:
15-05-2018 19:46

Hmm, ze heeft ook een beetje verhoging en net weer alle melk uitgespuugd...
Ik las al meer mensen over buikgriep, rosings! Beterschap..
@kashri, thanks. Vorige keer hadden ze het wel gedaan.. Nja we zullen zien :)

@ zieke dames en zieke kindjes: beterschap :rose:

@obelix: ik zat gister ook met een op-een-maand-na-dreumes op schoot.. Vond t helemaal niet erg :D

Miniguavepapaya begroette me vanmorgen met: maammaaammamamaa :flirting:
guavepapaya wijzigde dit bericht op 16-05-2018 07:58
Reden: Foutje bedankt
0.50% gewijzigd
Make it one day
Beterschap Rosings!

Lux, ik moest nog even denken aan iets wat je schreef. Als ik het goed onthouden heb. Jij gaf aan dat 80% van de artsen starten van vv met 4 maanden adviseert. Hoe verhoudt dat zich tot het WHO advies?
Toch even een tvp want ik ben jullie steeds kwijt..
Tvp!

En een heel klein nieuwtje....

6 weken zwanger van de tweede!
-Dudette- schreef:
16-05-2018 09:07
Tvp!

Gefeliciteerd!! :daisy:
-Dudette- schreef:
Tvp!

Gefeliciteerd!
-Dudette- schreef:
Tvp!

Gefeliciteerd! :thumbsup:
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven