eetstoornis?

17-05-2018 09:47 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_369641 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 12:57
99.93% gewijzigd
Iemand met een eetstoornis dat is een behoorlijk ernstig probleem. Ik zou bijna zeggen schroom niet om het uit te maken
Bespreek dit met haar en verzoek haar hulp te zoeken bij de ha.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Aardig staaltje projectie dat zij jou gaat voorschrijven wat je moet eten terwijl zij daar een probleem mee heeft.
Strijd hierover ga je nooit winnen. Als zij dit niet wil onderkennen kun je niks.
Hatsjikideee...
Wat is volgens jou zeer weinig?
Eet zij wel minimaal 3x op een dag?
Wat voor voedsel eet zij?
Gaat zij na het eten vaak naar het toilet?

Het lastige met dit soort dingen is altijd als de gene het zelf niet ziet of wil inzien, dan kan je zo weinig doen.

Praat er eens over met je huisarts. Misschien dat hij je kan doorverwijzen naar de juiste professionls. Zodat jij wat meer informatie krijgt over eetstoornissen en hoe je dit aan kunt pakken met je vriendin.
Bespreek met haar dat je je hier zorgen om maakt, en vraag of ze samen met jou naar de huisarts wil gaan.
Ik denk dat je het beste op een rustig moment met haar kan praten, dus niet als jullie al gedoe over eten hebben. Vertel haar dan eerlijk dat je je zorgen maakt om haar gewicht, eetpatroon en gezondheid en denkt dat ze hulp nodig heeft. Laat haar houding richting jou en wat jij eet erbuiten anders zal het denk ik snel voor haar voelen alsof je haar terug wil pakken. Als ze een goede band met haar broer heeft zouden jullie het ook samen kunnen doen.

Ze heeft duidelijk een nogal verstoord beeld van de realiteit want jij hebt eigenlijk zelfs ietsjes overgewicht..

Sterkte!
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
.
anoniem_369641 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 12:58
99.80% gewijzigd
Mijn zusje had ook een eetstoornis. Toen zij naar de huisarts ging voor iets anders ben ik meegegaan en heb daar mijn zorgen geuit, die de huisarts overigens deelde. Zo is het balletje gaan rollen.
Dus als ze er voor open staat zou ik haar meenemen naar de huisarts.
Bespreek dit met haar.

Deel je zorgen met haar. Dat je van haar houdt, en dat je heel graag zou willen dat ze een afspraak gaat maken bij de huisarts. Al is het maar om "te bewijzen" dat ze gezond bezig is.

Mocht het echt een eetstoornis zijn, dan moet jij je realiseren dat dit een psychiatrische ziekte is. En dat ze niet blij is met je "bemoeienissen".
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Zij heeft een probleem, en jij nu ook. Stel voor dat je beide precies hetzelfde eet. Beetje sla in de avond? Kijk, ik weeg ook nog geen 50 kg bij 168 cm, maar eet wel gewoon. En als jullie uit eten gaan? Eet ze dan ook zo weinig?
ik geef mn bek ook maar een douw
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ook het pushen om jou meer te laten eten past in het patroon. Praat er met haar over en laat haar weten dat je vindt dat ze hulp moet zoeken. Wil ze dit niet (en die kans is vrij groot, vrees ik), dan moet je voor jezelf beslissen wat je wil doen. Bij haar blijven en wachten totdat ze haar ziekte wil aanpakken of weggaan. Ze moet het zelf willen.
Life is short. Eat dessert first.
S-Meds schreef:
17-05-2018 09:48
Iemand met een eetstoornis dat is een behoorlijk ernstig probleem. Ik zou bijna zeggen schroom niet om het uit te maken
Zo, okee. Ten eerste weet hij nog helemaal niks zeker, en ten tweede, mensen met psychische problemen moeten maar gelijk gedumpt worden? Wat een liefdevolle partner ben jij :-|
.
99.73% gewijzigd
.
99.73% gewijzigd
Honingbij_ schreef:
17-05-2018 10:43
Zo, okee. Ten eerste weet hij nog helemaal niks zeker, en ten tweede, mensen met psychische problemen moeten maar gelijk gedumpt worden? Wat een liefdevolle partner ben jij :-|
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-05-2018 11:57
Reden: ongepast
21.34% gewijzigd
Frederick schreef:
17-05-2018 10:46
Inderdaad, ik wil haar hiermee helpen. Ik zie haar heel erg graag en wil graag mijn toekomst ook verder uitbouwen met haar MAAR er moet iets gebeuren. Haar laten vallen is niet de oplossing.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-05-2018 11:58
Reden: ongepast
32.83% gewijzigd
En ook maar even een winstwaarschuwing: veel eetgestoorden zullen nooit volledig genezen.
Madeliefjees schreef:
17-05-2018 10:36
Zij heeft een probleem, en jij nu ook. Stel voor dat je beide precies hetzelfde eet. Beetje sla in de avond? Kijk, ik weeg ook nog geen 50 kg bij 168 cm, maar eet wel gewoon. En als jullie uit eten gaan? Eet ze dan ook zo weinig?
Als ze een eetprobleem heeft dan gaat ze dat niet doen. Een eetstoornis gaat verder dan wat je binnen krijgt. Alles draait om controle hebben en houden.
Honingbij_ schreef:
17-05-2018 10:43
Een vriend van me heeft een ex die een eetstoornis bleek te hebben. Dat waren vier helse jaren, voor haar, maar ook voor hem. Als het goed ging kon hij moven en plaats maken voor een ander, ging het slecht dan had ze hem nodig en kon hij hulpverlenertje spelen. Toen ze na vier jaar en weer een dipje en relatiebreuk eiste dat ze samen in relatietherapie zouden gaan, heeft hij vriendelijk bedankt. Al vier jaar draaide het alleen maar om haar, er was weinig gelijkwaardigs aan. Maar hij durfde het niet uit te maken uit angst dat het dan nog slechter zou gaan met haar.
Als je vindt dat je niet te dik bent en ook niet te mager dan zeg je dank je wel voor het advies maar ik doe wat ik zelf wil. Zullen we het er niet meer over hebben?
Dan moet het maar zoals het kan
Maar waarom moet TO van haar dan wel veel eten? Die snap ik even niet.
tv-icoon schreef:
17-05-2018 11:15
Als je vindt dat je niet te dik bent en ook niet te mager dan zeg je dank je wel voor het advies maar ik doe wat ik zelf wil. Zullen we het er niet meer over hebben?
Ja.
En dan is ze kwaad.
Het komt mij voor dat ze een feeder is en iedereen om zich heen dik wil krijgen. Je kan zeggen dat je het niet meer over voeding wil hebben en mocht ze er toch weer over beginnen jij haar liever niet meer ziet.

Ik vind het zelf niet erg als iemand mijn eetgewoonten gaat bekritiseren. Vind ik zelf niet storend. Dan zeg ik: "zie jij deze zak chips? Weet jij wat ik daarmee doe? Kijk eens goed Annet, ik scheur hem open en mjammjam. Jij ook een paar? Dat kan nog."
Dan moet het maar zoals het kan
Joanjett schreef:
17-05-2018 11:15
Maar waarom moet TO van haar dan wel veel eten? Die snap ik even niet.
Ik ook niet.
Misschien omdat zij zelf (uiteraard) honger heeft, niet van zichzelf mag eten, voedsel zo een obsessie wordt en zij wil dat hìj dan maar eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven