Als je als vrouw niet zo mooi bent

28-05-2018 22:07 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het begon al in mijn puberteit. Ik werd niet ten dans gevraagd, er waren geen jongens verliefd op mij, ik stond niet stiekem te zoenen ergens.
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
Je klinkt eerder saai dan onaantrekkelijk. En daar kun je wel wat aan doen. Zelfmedelijden is niet aantrekkelijk.
Ga sporten, kleed jezelf leuk en besteed aandacht aan je uiterlijk. de meeste mensen zijn echt niet knap hoor het is maar hoe je je voelt en dat staal je uit.
Ja en?
ik weet natuurlijk niet hoe jij eruit ziet. maar ik weet wel dat ik vaak genoeg vrouwen die echt niet mooi, of ronduit lelijk waren met mannen heb zien flirten, zoenen, trouwen. uiterlijk is volgens mij nooit de reden. wel houding en uitstraling. blijlbaar heb jij geen sexuele/sensuele/beschikbare/of zoiets uitstraling. kun je je daarin herkennen?
snoopylynn schreef:
28-05-2018 22:10
Je klinkt eerder saai dan onaantrekkelijk. En daar kun je wel wat aan doen. Zelfmedelijden is niet aantrekkelijk.
Ga sporten, kleed jezelf leuk en besteed aandacht aan je uiterlijk. de meeste mensen zijn echt niet knap hoor het is maar hoe je je voelt en dat staal je uit.
Ja dit.
Doe er wat aan.
Jij hangt wel erg veel op aan alleen uiterlijk. Hoe open ben je, hoe makkelijk klets je met iemand, wat is je uitstraling, hoe kijk je als je volgens jou een neutrale gezichtsuitdrukking hebt, heb je interessante dingen te vertellen, al die zaken spelen mee als je iemand leert kennen. Er zijn mensen die niet bepaald knap zijn maar wel ontzettend sprankelen, en die ervaren niet dat wat jij ervaart.
Ik ben ook niet knap, maar ik ben bizar grappig. Zijn mannen dol op. Zet in op iets wat je wel hebt, dan zien anderen de rest niet meer.
Een nieuw kapsel, subtiele make-up, leuke vrouwelijke kleding en zelfvertrouwen kunnen je al een volledig nieuwe uitstraling geven
De vrouwen die ik door de jaren heen ben tegengekomen en die de meeste aandacht kregen waren echt niet de knapste. Wel de meest spontane, grappigste en ze hadden zelfvertrouwen.
snoopylynn schreef:
28-05-2018 22:10
Ik ben vandaag wel in een zelfmedelijdende bui ja :-). Mijn vrienden zien mij als sprankelend en grappig, ik besteed veel aandacht aan mijn kleding, make-up en haar, maar heb ook een slechte huid, dun haar, heb niet z'on mooi gezicht. Ik kan sprankelen wat ik wil, en heb daardoor ook meer dan genoeg vrienden, maar mannelijke aandacht, nee dus.
Nemaìn’ schreef:
28-05-2018 22:13
Doe er wat aan.
haha, ok. Maar wat???
snoepzak schreef:
28-05-2018 22:11
ik weet natuurlijk niet hoe jij eruit ziet. maar ik weet wel dat ik vaak genoeg vrouwen die echt niet mooi, of ronduit lelijk waren met mannen heb zien flirten, zoenen, trouwen. uiterlijk is volgens mij nooit de reden. wel houding en uitstraling. blijlbaar heb jij geen sexuele/sensuele/beschikbare/of zoiets uitstraling. kun je je daarin herkennen?
Ja, zou kunnen dat ik geen seksuele uitstraling heb. Maar het moet toch ook ergens door gevoed worden?
Ik ken meerdere vrouwen die ik echt wel heel lelijk vind, die geen gebrek aan aandacht hebben gehad in hun leven.

Dus ik geloof echt niet dat jouw uiterlijk het probleem is. Ook zijn er genoeg mannen die werkelijk met alles naar bed gaan, dus ik zou eerder denken dat je er niet geïnteresseerd of beschikbaar uit ziet. Maar ik kan mij voorstellen dat je onzeker word als je op zo’n rot manier verlaten word.
Ik ben niet bijzonder knap. Wel verzorgd en zelfverzekerd. Op mannen stap ik zelf af als ik daar behoefte aan heb en drankjes aannemen van onbekenden doe ik niet. Het lijkt me waarschijnlijker dat je innerlijk je in de weg zit.
Ik denk dat er een verkeerd kwartje gevallen is. Het overgrote deel van de mensen is niet knap en smaken verschillen ook nog eens. Je ex is gewoon een eikel.
snoepzak schreef:
28-05-2018 22:11
Hier dacht ik ook aan.
En:
Neem je misschien genoegen met minder omdat je denkt dat je door je uiterlijk niet zoveel verdient, je ex klinkt echt stom namelijk.
Ik heb een medische aandoening waardoor een deel van mijn gezicht er heel anders uitziet dan bij normale mensen.
Natuurlijk word ik daardoor wel eens onzeker, raar aankeken of aangesproken. Sommige mensen zijn zelfs ronduit asociaal of gemeen

Toch heb ik ook jongens achter mij aan gehad. (En nog steeds soms) En heb nu al een hele tijd een leuke vriend
Ik denk dat het met name samenhangt met je persoonlijkheid en uitstraling
Marana-- schreef:
28-05-2018 22:14
Jij hangt wel erg veel op aan alleen uiterlijk. Hoe open ben je, hoe makkelijk klets je met iemand, wat is je uitstraling, hoe kijk je als je volgens jou een neutrale gezichtsuitdrukking hebt, heb je interessante dingen te vertellen, al die zaken spelen mee als je iemand leert kennen. Er zijn mensen die niet bepaald knap zijn maar wel ontzettend sprankelen, en die ervaren niet dat wat jij ervaart.
Mm, ok, zou kunnen. Ik zit nu ook niet in mijn meest leuke periode nu mijn man er vandoor is gegaan.
lelijkerd schreef:
28-05-2018 22:20
haha, ok. Maar wat???
Verzorgd, uitstraling, pro-actief, wat te vertellen hebben.
Sjee wat ben jij onaardig voor jezelf. Doe er wat aan want jij moet toch echt met jezelf leven ongeacht wel of geen partner.
enn wijzigde dit bericht op 28-05-2018 22:27
3.33% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben objectief gezien niet zo mooi, maar wel extravert, intelligent, grappig, extreem goed verzorgd en ik straal seks uit (van horen zeggen). Mannen beschouwen me als een catch.

Uiterlijk alleen is niet doorslaggevend.
lelijkerd schreef:
28-05-2018 22:25
Mm, ok, zou kunnen. Ik zit nu ook niet in mijn meest leuke periode nu mijn man er vandoor is gegaan.

Nee dat snap ik. En dan mag je je ook best in de steek gelaten voelen :hug:
Eerst weer ff lekker in je vel komen te zitten, dan straal je vanzelf weer meer.
Wat klote dat je man je zo heeft laten vallen.
Vind het best bizar, 20 jaar en dan komt hij een knappere vrouw tegen en opeens besta je niet meer voor hem? Ik weet niet of je dat zo aan uiterlijk kan ophangen eerlijk gezegd. Altijd zullen er vrouwen knapper dan jij rondgelopen hebben, die zullen niet opeens na 20 jaar tevoorschijn komen. Speelde er echt niet meer? Je hoeft hier geen antwoord op te geven natuurlijk. Het is gewoon heel wat om alles op je uiterlijk te gooien daarom vraag ik me dit af.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Ik vind het heel rot voor jou dat je jezelf lelijkerd hebt genoemd hier op viva
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 28-05-2018 22:32
1.27% gewijzigd
lelijkerd schreef:
28-05-2018 22:22
Ja, zou kunnen dat ik geen seksuele uitstraling heb. Maar het moet toch ook ergens door gevoed worden?
Door wat dan?
Dat ziet in jezelf.

Je legt wel heel makkelijk alles bij een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven