Vraag terugleggen-hangen gepaste kleding
woensdag 30 mei 2018 om 18:33
Hallo allemaal,
Ik las net op internet een klacht van iemand over een winkel. Ze klaagde omdat de winkelmedewerker haar had aangesproken op het feit dat ze kleding binnenste buiten en zonder kledinghangers had terug gelegd bij de paskamer.
Maar het is toch de normaalste zaak van de wereld dat je het even netjes op een hanger hangt en niet binnenste buiten?
Ik las net op internet een klacht van iemand over een winkel. Ze klaagde omdat de winkelmedewerker haar had aangesproken op het feit dat ze kleding binnenste buiten en zonder kledinghangers had terug gelegd bij de paskamer.
Maar het is toch de normaalste zaak van de wereld dat je het even netjes op een hanger hangt en niet binnenste buiten?
vrijdag 1 juni 2018 om 15:26
vrijdag 1 juni 2018 om 15:37
Heb je het tegen mij? Misschien druk ik me niet goed uit, want dat is juist precies wat ik bedoel.Koffielepel schreef: ↑01-06-2018 15:13Ik vond klanten juist het leuke gedeelte van werken in een winkel. Of dacht je dat stofzuigen, opruimen en spiegels schoonmaken zo bevredigend is?
Ik probeerde te zeggen dat ik denk dat er geen enkele verkoopmedewerk(st)er zal zijn die de troep van een klant opruimen leuk vindt als reactie op een post waarin gezegd werd als je dat niet leuk vindt je niet in een winkel moet werken. In mijn ogen zou er dan namelijk niemand in een winkel werken, want niemand vindt dat echt leuk. In een winkel werken doe je om andere redenen dan troep opruimen.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
vrijdag 1 juni 2018 om 15:45
Ik zou die zeker niet houden. Het is een cadeauproduct dat je krijgt bij het kopen van een ander product. Als je het product bij nader inzien niet koopt, dan vind ik het raar om het cadeauproduct te houden.BeertjeTroetel schreef: ↑01-06-2018 15:24Dat vind ik dan eerlijk gezegd van heel andere orde. Die shopper zou ik denk ik wel houden. De rest netjes opgevouwen en vlekkeloos correct verpakt terugsturen.
Stel een winkel heeft een actie. Bij de aankoop van een paar schoenen krijg je een tweede paar gratis. Naderhand besluit je om het eerste paar terug te brengen. Dan houdt je toch niet het tweede paar omdat je die zogenaamd gratis hebt gekregen? Dit is daadwerkelijk nog nooit in me op gekomen.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
vrijdag 1 juni 2018 om 16:18
Dan hadden we elkaar inderdaad niet goed begrepen. Ik zou inderdaad nooit in een winkel zijn gaan werken als troep van klanten opruimen het hoogtepunt was.plumplum schreef: ↑01-06-2018 15:37Heb je het tegen mij? Misschien druk ik me niet goed uit, want dat is juist precies wat ik bedoel.
Ik probeerde te zeggen dat ik denk dat er geen enkele verkoopmedewerk(st)er zal zijn die de troep van een klant opruimen leuk vindt als reactie op een post waarin gezegd werd als je dat niet leuk vindt je niet in een winkel moet werken. In mijn ogen zou er dan namelijk niemand in een winkel werken, want niemand vindt dat echt leuk. In een winkel werken doe je om andere redenen dan troep opruimen.
vrijdag 1 juni 2018 om 16:31
Die schoenen zou ik niet houden. Die shopper wel. Dat is een reclameartikel waarmee ik reclame maak voor die winkel. Net zoals het AH logo op de tas van AH staat, bijvoorbeeld.plumplum schreef: ↑01-06-2018 15:45Ik zou die zeker niet houden. Het is een cadeauproduct dat je krijgt bij het kopen van een ander product. Als je het product bij nader inzien niet koopt, dan vind ik het raar om het cadeauproduct te houden.
Stel een winkel heeft een actie. Bij de aankoop van een paar schoenen krijg je een tweede paar gratis. Naderhand besluit je om het eerste paar terug te brengen. Dan houdt je toch niet het tweede paar omdat je die zogenaamd gratis hebt gekregen? Dit is daadwerkelijk nog nooit in me op gekomen.
Ik begrijp wat jij bedoeld. Voelt voor mij anders. Echter ik kan er uiteraard volledig naast zitten vwb gangbare norm.
vrijdag 1 juni 2018 om 16:42
Natuurlijk is het onderdeel van je werk. Maar het is meestal wel duidelijk wanneer iets per ongeluk gebeurd of expres. In het geval dat het expres is, is het best mogelijk om mensen op een klantvriendelijke manier aan te spreken op hun gedrag. Dat hoeft ook niet altijd heel direct (en zeker niet bot).Ibelize schreef: ↑01-06-2018 15:00Tja, leuk is wat anders. Maar het is zeker een onderdeel van je werk als winkelmedewerker.
Toen ik vroeger in de bediening werkte vond ik het ook niet leuk dat er gasten waren die eten op de grond lieten vallen of hun stoel niet aan tafel aanschoven. Of een eeuwigheid nemen om een bestelling door te geven en dan 10 minuten later vragen of de bestelling toch nog aangepast kan worden.
Maar geen haar op me hoofd die eraan dacht om ze aan te spreken over hun 'gedrag'. Dan was ik zelf asociaal.
Ik heb zelf ook in de horeca gewerkt (en nu voor particuliere en professionele opdrachtgevers). Juist daarom weet ik dat bepaalde dingen ontzettend irritant kunnen zijn en probeer ik dat zelf niet te doen. En dan extrapoleer ik dat naar andere (faciliterende) beroepen.
Als gasten echt heel vervelend waren dan stelden wij altijd de leidinggevende op de hoogte en die sprak dan de gasten aan (leidinggevenden werden serieuzer genomen). Als het ging om kleine dingen deden we het zelf op een luchtige, klantvriendelijke manier. Bijvoorbeeld een gast die een drankje en bitterballen bestelde en bij het brengen van het drankje (gast zag me gewoon de bestelling invoeren op de kassa, naar de bar lopen om meteen het drankje te maken en weer omdraaien) vroeg waar de bitterballen waren, attendeerde ik er op dat bevroren bitterballen niet zo lekker zijn, dat die even tijd nodig hebben in de frituur en dat ik ze zou komen brengen zodra ze klaar waren. En dan uiteraard met een vriendelijke stem/gezicht en een lach.
Ik heb zelf nooit in een winkel gewerkt, maar ik weet zeker dat een verkoopmedewerk(st)er prima in staat is om manieren te vinden om klanten op een nette manier duidelijk te maken dat bepaald gedrag niet (zo) leuk is en daarbij gewoon klantvriendelijk te blijven.
vrijdag 1 juni 2018 om 19:51
plumplum schreef: ↑01-06-2018 16:42Natuurlijk is het onderdeel van je werk. Maar het is meestal wel duidelijk wanneer iets per ongeluk gebeurd of expres. In het geval dat het expres is, is het best mogelijk om mensen op een klantvriendelijke manier aan te spreken op hun gedrag. Dat hoeft ook niet altijd heel direct (en zeker niet bot).
Ik heb zelf ook in de horeca gewerkt (en nu voor particuliere en professionele opdrachtgevers). Juist daarom weet ik dat bepaalde dingen ontzettend irritant kunnen zijn en probeer ik dat zelf niet te doen. En dan extrapoleer ik dat naar andere (faciliterende) beroepen.
Als gasten echt heel vervelend waren dan stelden wij altijd de leidinggevende op de hoogte en die sprak dan de gasten aan (leidinggevenden werden serieuzer genomen). Als het ging om kleine dingen deden we het zelf op een luchtige, klantvriendelijke manier. Bijvoorbeeld een gast die een drankje en bitterballen bestelde en bij het brengen van het drankje (gast zag me gewoon de bestelling invoeren op de kassa, naar de bar lopen om meteen het drankje te maken en weer omdraaien) vroeg waar de bitterballen waren, attendeerde ik er op dat bevroren bitterballen niet zo lekker zijn, dat die even tijd nodig hebben in de frituur en dat ik ze zou komen brengen zodra ze klaar waren. En dan uiteraard met een vriendelijke stem/gezicht en een lach.
Ik heb zelf nooit in een winkel gewerkt, maar ik weet zeker dat een verkoopmedewerk(st)er prima in staat is om manieren te vinden om klanten op een nette manier duidelijk te maken dat bepaald gedrag niet (zo) leuk is en daarbij gewoon klantvriendelijk te blijven.
Goed, maar in dit specifiek geval waar dit topic over gaat, gaat het om het niet aan de hanger hangen van kleding en het gepaste kledingstuk binnenste buiten bij het rek in het pashokje terugleggen. Nog steeds vind ik dat hoewel het een kleine moeite was geweest van de klant om alles weer op te hangen of op te vouwen, dat ze dat niet verplicht is en hoor je als winkelpersoneel je mond daarover te houden hoe vervelend je het dan ook vind.
Als ik aangesproken zou worden door een verkoopster omdat zij vind dat ik alles wat ik gepast heb zelf netjes moet ophangen en opvouwen zou ik haar echt een vieze blik geven, echt waar. Ik hoef me eigen tafel ook niet af te ruimen als ik in een restaurant gegeten heb. Bij de Maccie word het dan wel weer verwacht en aangegeven dmv bordjes dat je je dienblad leegt, en dat doe ik ook. Meer niet.
Voor de goede orde, 9 van de 10 keer hang ik alles weer netjes op als er niemand in de buurt is die het van me af kan pakken. Maar mocht ik die ene keer haast hebben dan zoek ik iemand op in de winkel die het kan pakken of breng ik ze naar de balie. Ik vind het dus geen verplichting van mezelf als klant en zeker ook niet asociaal
zaterdag 2 juni 2018 om 11:29
Dan zoek je een medewerker op en vertel je wat er gebeurd is en bied je je excuus hiervoor aan.
zondag 3 juni 2018 om 17:33
Dit meen je toch niet hoop ik want dan heb jij het echt hoog in je bol zitten want die "meiden" hebben het druk zat hoor ze zullen je misschien niet aanspreken maar blij zijn ze niet met jou en jouw soort types. Voor de goede orde ik werk niet in de winkel maar wel mensen in mijn omgeving die dat doen en verhalen hoor.Ibelize schreef: ↑30-05-2018 19:04Come on, het is niet asociaal.
Als ik haast heb ga ik niet alles zitten vouwen en ophangen. Ik leg het zo netjes mogelijk terug maar goed die meiden moeten ook bezig blijven dus als ik gepast heb geef ik het soms zo terug. Nooit commentaar op gehad en ik ben echt niet te enige.
zondag 3 juni 2018 om 18:25
Lekker belangrijk, die mensen in jouw omgeving.Lavendel2 schreef: ↑03-06-2018 17:33Dit meen je toch niet hoop ik want dan heb jij het echt hoog in je bol zitten want die "meiden" hebben het druk zat hoor ze zullen je misschien niet aanspreken maar blij zijn ze niet met jou en jouw soort types. Voor de goede orde ik werk niet in de winkel maar wel mensen in mijn omgeving die dat doen en verhalen hoor.