Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Tijdspaarder, toch snap ik dan niet dat je zo vertrekt zonder er nog iets van te zeggen. Juist in dit geval is het zó duidelijk dat zij asociaal heeft gehandeld, ik zou het dan echt niet kunnen laten haar heel goed de waarheid te zeggen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
lise1985 schreef:
11-06-2018 01:20
Ik kreeg ooit bij een werkgever werkkleding als kerstpakket. We kregen dus geen gewoon kerstpakket, maar bedrukte werkkleding. Dat als kerstpakket geven was fiscaal voordeliger. Vervolgens werden we verplicht die werkkleding ook te dragen, totdat ik opmerkte dat je niet verplicht bent om een kerstpakket te gebruiken.
Gewoon zeggen dat je altijd je kerstpakket doneert aan de voedselbank.
Yella78 schreef:
11-06-2018 09:09
Tijdspaarder, toch snap ik dan niet dat je zo vertrekt zonder er nog iets van te zeggen. Juist in dit geval is het zó duidelijk dat zij asociaal heeft gehandeld, ik zou het dan echt niet kunnen laten haar heel goed de waarheid te zeggen.
Ik heb haar op vrijdag en op zaterdag al telefonisch laten weten wat ik er van vond en dat ik niet akkoord ben met 50 euro. Ik heb mijn punt gemaakt, ik heb mijn geld, ik was er klaar mee. Ik had geen zin om nog een minuut van mijn tijd aan haar te besteden, ik wilde gewoon naar huis, en dat heb ik gedaan.
Ik denk dat haar ex, met wie ik gisteren ook nog even gebeld heb om de situatie te bespreken, er nog wel op terug komt bij haar.

Ze is mijn energie niet waard joh!
Tijdspaarder schreef:
11-06-2018 01:01
Ik had ruim op tijd m'n tas gepakt en zo gauw ze thuis kwam heb ik gezegd: ik ga, doei, en ben ik vertrokken. Ik heb m'n geld dus ik heb haar niks meer te zeggen. Ik kan daar gaan staan tieren maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik had ook geen zin in na-kletsen of een overdracht ofzo. Ze bood nog aan me naar het station te brengen maar ik heb gezegd dat ik het zelf wel regel.
We kennen elkaar nou ruim vijf jaar en al die jaren heb ik altijd goed werk verricht. Ik was lief en consequent voor de kinderen, deed leuke activiteiten met ze, liet het huis netjes achter en dat maakte dat ze me telkens en telkens terugvroeg. Ik weet niet wat maakte dat ze dacht dat ik dit zou pikken ofzo? Het is niet dat ik afhankelijk van haar geld ben (zoals ik eerder schreef, doordeweeks heb ik gewoon een baan), en mijn vrije tijd is schaars en dus duur.
Misschien dacht ze wel dat tijd doorbrengen met haar kinderen (die heus lief zijn) al beloning genoeg was? Dat ik het vooruitzicht van het wassen van haar hond (ook geen rotbeest trouwens) zo aantrekkelijk vond dat ik alles uit mijn handen wilde laten vallen en voor niets daar heen wilde komen?

Ik zal het nooit weten want ik ga haar nooit meer zien :moon:

Het valt me nog mee dat ze wel m'n treinkaartjes al had betaald! Daardoor rook ik ook totaal geen onraad voor ik aan dit enerverende avontuurtje begon.

Ik ben een ervaring rijker en een illusie armer, zullen we maar zeggen :-D
Je weet zeker dat ze die100 resterende euro’s niet gelijk wilde voldoen na terugkeer?
Non-communicatie maakt het niet duidelijker of minder erg of erger? Het lost 0,0 op. Vind het vreemd zo.
nina1966 schreef:
11-06-2018 01:09
Dus als jarige moet je vrijgehouden én je krijgt cadeaus? En als een ander jarig is? Moet die dan wel trakteren?
Beetje vaag.
Meestal krijg je als jarige cadeautjes en trakteer je. Of je dat thuis doet op het strand of in de kroeg is aan jou.
Als het in de kroeg gevierd word is meestal wel de afspraak dat de eerste x aantal drankjes voor de jarige zijn en de rest ieder voor zich. Maar uitgenodigd worden voor iemands verjaardag en dan ook nog de jarige moeten trakteren dat vind ik raar.
Het is net wat je gewend bent te doen.
Ik trakteer lunch en krijg cadeau. En soms wil ik trakteren door uit te nodigen en krijg ik cadeau én vriendinnen betalen mijn lunch.
Ik reken er dan vooraf niet op dat men mijn erkenning betaald, echter ben er op moment van aanbod wel heel blij mee en laat dat ook duidelijk merken.
nina1966 schreef:
11-06-2018 01:17
Sohee die is grof! Daar zou ik snel klaar mee zijn. Dingen op marktplaats zetten, oma /tante etc bellen en daar de kinderen heen brengen. Belachelijk dit.
Ik zou de kinderen ook laten bellen met de vraag wanneer tijdspaarder nou weer terug komt (doen alsof het een spelletje is) en dan de stekker er uit.
Echt, dat dóé je toch niet zo .
Oeh, wat ben jij vals. Vind ik echt way to far gaan dit!
nina1966 schreef:
11-06-2018 01:17
Sohee die is grof! Daar zou ik snel klaar mee zijn. Dingen op marktplaats zetten, oma /tante etc bellen en daar de kinderen heen brengen. Belachelijk dit.
Ik zou de kinderen ook laten bellen met de vraag wanneer tijdspaarder nou weer terug komt (doen alsof het een spelletje is) en dan de stekker er uit.
Echt, dat dóé je toch niet zo .

Huh wat? Als je al die dingen gaat doen om €100 dan ben je pas niet lekker in je hoofd.

Tijdspaarder heeft haar geld en het m.i. prima opgelost zonder rare pesterijen en kinderen in te zetten.
Ttroeteltje schreef:
11-06-2018 11:37
Je weet zeker dat ze die100 resterende euro’s niet gelijk wilde voldoen na terugkeer?
Non-communicatie maakt het niet duidelijker of minder erg of erger? Het lost 0,0 op. Vind het vreemd zo.
Ja, dat weet ik zeker, dat kwam duidelijk naar boven in de telefoongesprekken die ik op vrijdag en zaterdag met haar gevoerd heb. Ze zat krap bij kas, dure maand, blablabla, ze hoopte op een gunst. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat ik dit echt niet vond kunnen en ik heb via een andere weg (haar ex) mijn geld te pakken gekregen. Ik hoefde dus ook geen 100 euro meer van haar, want ik was al betaald.
Wat mij betreft was het afgehandeld. Dat maakt niet dat ik er oké mee ben, maar ik heb telefonisch al gezegd wat ik zeggen wilde, en het was klaar wat mij betreft.

Ik heb geen behoefte om op allerlei manieren wraak te gaan nemen, haar spullen verkopen en dergelijke. Ik heb het opgelost zonder me te verlagen tot haar niveau, zonder de kinderen de dupe te laten worden, maar ook zonder over me heen te laten lopen en akkoord te gaan met iets waar ik het niet mee eens ben. Dat vind ik een fijn idee. Dat zij zich niet volwassen kan gedragen, betekent niet dat ik me ook maar als ik een kwade puber moet gedragen.
Ik vind dat je het prima opgelost hebt, Tijdspaarder. Een discussie met zo iemand levert je niets op. Ik denk dat ze wel een dusdanig bord voor haar kop heeft dat ze je binnenkort nog eens weer belt, maar goed, je weet al wat je dan zult zeggen.
Bedankt vrouwjagersma! Ik moet zeggen, ik ben best trots op mezelf. Een paar jaar geleden had ik denk ik niet zo goed voor mezelf op kunnen komen. Ik kon niet goed nee zeggen. Toevallig was dat de tijd dat ik veel vaker voor haar oppaste...

Ik had toen denk ik de 50 euro gepakt, me het hele weekend geërgerd, vrolijk en lief tegen haar gedaan als ze terugkwam en gezegd dat ik het begreep als ze met haar 'geen geld-lulverhaal' was gekomen.
Ik ben blij dat ik het nu anders heb aangepakt en dat ik het op heb weten te lossen.

Inderdaad, nu is het wachten op het telefoontje of ik nog eens zo'n heerlijk weekendje wil!
Knap dat je het zo opgelost hebt Tijdspaarder, ik had ze flink de waarheid verteld (uiteraard niet waar de kinderen bij waren)
Ze was er gewoon vanuit gegaan dat je niet zou tegensputteren en dat heb je nu wel gedaan respect !
Jufjoke schreef:
04-05-2018 13:14
Ik heb een gierige schoonfamilie. Mijn man zelf gelukkig niet, en inmiddels kunnen we er wel om lachen. Maar schoonzus maakte het laatst toch een beetje bont:
Ik zal wat vaag blijven, want herkenning is toch lullig. Ik verleen mijn schoonzus al vele jaren af en toe een dienst, iets wat ik kan en zij niet, waar ik een paar keer per jaar een uurtje of anderhalf mee kwijt ben. Het kost mij alleen tijd, maar zij bespaart er wel behoorlijk mee t.o.v. wanneer ze naar een professional zou gaan. Ze hoeft me niet te betalen. De laatste keer was ik bijna twee uur kwijt en wat deed ze......ze gaf me een euro! Voor de moeite! Wtf! Ik was even verbouwereerd, maar mijn man riep 'aannemen! Zo'n kans krijg je nooit meer!'
We hebben er later vreselijk om gelachen, maar tjeez, neem een keer een bloemetje mee of zo. Een euro....
Ik quoot mezelf even. Nog even door op de schoonzus. Het is wel een lieverd,hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar goed; bovenstaande dienst heb ik de afgelopen drie maanden al drie keer voor haar uitgevoerd. Geen probleem, het kost mij geen geld, alleen tijd. Maar het bespaart háár wel geld, van al het uitgespaarde geld van de afgelopen 18 jaar zou ze een klein autootje kunnen kopen.
Afgelopen weekend was ik er weer, voor die dienst. Toen gaf ze me een cadeautje, een ingepakte pot luxe marmelade. Ik dacht, 'wat leuk, een keer waardering. ' Zegt ze 'wil jij dit, want ik heb het gekregen op mijn werk en hier lust niemand het.'
Tja,ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan vind.
Hahaha, 1 euro?

Wat verschrikkelijk genant.
Tijdspaarder schreef:
11-06-2018 12:45
Bedankt vrouwjagersma! Ik moet zeggen, ik ben best trots op mezelf. Een paar jaar geleden had ik denk ik niet zo goed voor mezelf op kunnen komen. Ik kon niet goed nee zeggen. Toevallig was dat de tijd dat ik veel vaker voor haar oppaste...

Ik had toen denk ik de 50 euro gepakt, me het hele weekend geërgerd, vrolijk en lief tegen haar gedaan als ze terugkwam en gezegd dat ik het begreep als ze met haar 'geen geld-lulverhaal' was gekomen.
Ik ben blij dat ik het nu anders heb aangepakt en dat ik het op heb weten te lossen.

Inderdaad, nu is het wachten op het telefoontje of ik nog eens zo'n heerlijk weekendje wil!

Als vader van de kinderen nog in beeld is ... Waarom heeft ze de kinderen dan daar niet afgezet voor 't weekend?

Had haar nog 40 of 50 euro (onduidelijk hoeveel ze had achtergelaten) + treinkaartjes gescheeld :-D.
Tornacense schreef:
11-06-2018 14:41
Als vader van de kinderen nog in beeld is ... Waarom heeft ze de kinderen dan daar niet afgezet voor 't weekend?

Had haar nog 40 of 50 euro (onduidelijk hoeveel ze had achtergelaten) + treinkaartjes gescheeld :-D.
Hij woont in het buitenland.
Goed opgepakt dus Tijdspaarder. Als dit voor jou een leermoment was en je hebt gemerkt dat je beter beslagen ten ijs komt dan vroeger is dat iets om heel trots op te zijn.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 12-06-2018 12:22
0.29% gewijzigd
Tijdspaarders, goed opgelost.
Wat ik helemaal de bloody limit vindt is dat lijstje met taken.
Echt, die spoort niet.
@Tijdspaarder
Ik vind echt dat je het goed hebt opgelost. Als alles al duidelijk is gemaakt door de telefoon niets zeggen een duidelijkere boodschap dan nog even een discussie wanneer zij net thuiskomt.
Jammer dat een goed contact zo moet eindigen, maar zulke mensen ben je liever kwijt dan rijk.
nina1966 schreef:
11-06-2018 01:09
Dus als jarige moet je vrijgehouden én je krijgt cadeaus? En als een ander jarig is? Moet die dan wel trakteren?
Beetje vaag.
Meestal krijg je als jarige cadeautjes en trakteer je. Of je dat thuis doet op het strand of in de kroeg is aan jou.
Als het in de kroeg gevierd word is meestal wel de afspraak dat de eerste x aantal drankjes voor de jarige zijn en de rest ieder voor zich. Maar uitgenodigd worden voor iemands verjaardag en dan ook nog de jarige moeten trakteren dat vind ik raar.
Dit is vaak hoe wij het vroeger met de vriendinnengroep deden. Miep is jarig, we spreken af in de kroeg en Miep wordt vrijgehouden en dat is dan haar cadeau. Dat was geen verwachting maar wel hoe het vaak liep.

Nu we allemaal breed volwassen zijn en ruim in de kinderen zitten worden er borrels gegeven en feesten. Die door de jarige betaald worden. We spreken niet meer af in de kroeg ofzo op verjaardagen.

En wat dat trakteren betreft: tot nu toe heb ik al mijn buitenlandse collega's uit diverse landen moeten uitleggen dat in Nederland je geacht wordt taart mee naar kantoor te nemen als je jarig bent ipv dat je collega's taart voor je regelen. Dus het is ook wel iets Hollands hoor, dat trakteren.
Bij mij op het werk trakteren mijn duitse collegas ook gewoon hoor als ze jarig zijn, het is dus zeker niet iets wat alleen in nl wordt gedaan. Wel is het zo dat er hier eerder broodjes (fruhstuck wordt getrakteerd dan gebak.
Trakteren mag in mijn optiek nooit een must zijn. Dergelijke dingen dienen geheel vrijwillig te gebeuren. Evenals de keuze voor het soort traktatie. Of dat gebak, broodjes, fruit, soep of een zak snoepjes is.......ieder zijn of haar vrije keuze, wil en wens. Wel staat het netjes, wanneer je zelf niet trakteert, je niet in de rij gaat staan voor de traktatie van een ander.
Tijdspaarder schreef:
11-06-2018 01:01
Ik had ruim op tijd m'n tas gepakt en zo gauw ze thuis kwam heb ik gezegd: ik ga, doei, en ben ik vertrokken. Ik heb m'n geld dus ik heb haar niks meer te zeggen.
Dan is ze daar toch wel heel makkelijk vanaf gekomen. Ik had toch echt wel gezegd dat ik dit erg onbeschoft vond en dat ze mij echt nooit meer hoeft te bellen. Weet ze trouwens dat haar ex de 100 euro heeft betaald?
Ttroeteltje schreef:
12-06-2018 12:27
Trakteren mag in mijn optiek nooit een must zijn. Dergelijke dingen dienen geheel vrijwillig te gebeuren. Evenals de keuze voor het soort traktatie. Of dat gebak, broodjes, fruit, soep of een zak snoepjes is.......ieder zijn of haar vrije keuze, wil en wens. Wel staat het netjes, wanneer je zelf niet trakteert, je niet in de rij gaat staan voor de traktatie van een ander.

Maar in dat geval is trakteren al niet meer vrijblijvend. Ik trakteer omdat ik dat leuk vind, niet omdat ik er iets terug voor verwacht. Daarnaast wordt het ook vaak als niet netjes gezien als je altijd nee zegt tegen een traktatie. Of wat ik hier ook wel eens gelezen heb (ging wel over kinderen) dat je verplicht bent om het aan te nemen, ook al vind je het niet lekker.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ttroeteltje schreef:
Mwah, ik vind dat je best traktaties mag aannemen als je zelf niet trakteert.
Maar wel verwachten dat je kado's krijgt terwijl je niet een soort van feestje/traktatie geeft vind ik dan weer niet kunnen.
Ttroeteltje schreef:
. Wel staat het netjes, wanneer je zelf niet trakteert, je niet in de rij gaat staan voor de traktatie van een ander.

Ik trakteer omdat ik iets wil vieren. Niet om iets terug te krijgen.
Dus iemand die niet trakteert mag gewoon een gebakje van mij. Staat daar voor mij volledig los van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven