Napraattopic deel 99
donderdag 24 mei 2018 om 09:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:01
Oh, hier zijn in de loop der jaren ook al flink wat forummers heen gegaan, ben zelf ook weleens naar een begrafenis van een forummer geweest. En ik ken ook genoeg mensen die via het forum op e.o.a. manier hulp hebben gehad, ik ben er zelf een bijvoorbeeld.
Maar aan de andere kant hadden we hier bijvoorbeeld ook Jelle en Sanne, waarbij Jelle kanker kreeg, zijn been geamputeerd werd, hij later zelfs dood ging en dat allemaal verzonnen was.
Niemand zegt echter dat anderen dit verhaal niet mogen geloven. Tuurlijk mag iedereen geloven wat ie wil, we zijn allemaal volwassen mensen dus iedereen kan zelf wel bepalen wat ie wel of niet doet. Al spoel je je geld door de plee of ga je in zee met de grootste oplichter, daar heeft niemand verder wat mee te maken.
Maar aan de andere kant hadden we hier bijvoorbeeld ook Jelle en Sanne, waarbij Jelle kanker kreeg, zijn been geamputeerd werd, hij later zelfs dood ging en dat allemaal verzonnen was.
Niemand zegt echter dat anderen dit verhaal niet mogen geloven. Tuurlijk mag iedereen geloven wat ie wil, we zijn allemaal volwassen mensen dus iedereen kan zelf wel bepalen wat ie wel of niet doet. Al spoel je je geld door de plee of ga je in zee met de grootste oplichter, daar heeft niemand verder wat mee te maken.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 12 juni 2018 om 22:08
Met alle respect en echt niks ten nadele van flatverkopen, want ik vind het oprecht lief dat ze dit doet:
ik zie meerdere mensen schrijven: ik vertrouw 100% op flatverkopen, maar waarom is dat? Die ken je toch ook niet? En die heeft die TO ook maar 1 keer gezien, kent haar ook niet.
Ik vind het zo bijzonder, en zo niet des Vivas, dat er zoveel mensen zo hartstochtelijk ineens op elkaar vertrouwen en dat zo vurig verdedigen.
ik zie meerdere mensen schrijven: ik vertrouw 100% op flatverkopen, maar waarom is dat? Die ken je toch ook niet? En die heeft die TO ook maar 1 keer gezien, kent haar ook niet.
Ik vind het zo bijzonder, en zo niet des Vivas, dat er zoveel mensen zo hartstochtelijk ineens op elkaar vertrouwen en dat zo vurig verdedigen.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 12 juni 2018 om 22:09
Maar waarom dan constant reageren op mensen die het niet geloven? Is toch precies hetzelfde. Jij gelooft het wel, klaar toch? Dat get a life telt dus ook voor jou/jullie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 12 juni 2018 om 22:10
Eens dat Flatverkopen TO maar één keer gezien heeft en dat ze haar niet kent. Dat komt hopelijk nog. En ja, ik vertrouw haar. Dat mag ik.fashionvictim schreef: ↑12-06-2018 22:08Met alle respect en echt niks ten nadele van flatverkopen, want ik vind het oprecht lief dat ze dit doet:
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:11
Omdat ik er niet tegen kan als mensen niet goed lezen en dingen gaan verzinnen. Heel erg dom van mij, dat weet ik.
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:12
Ik heb dat topic niet gelezen en ik ken flatverkopen niet.
Maar ik kan zo tien forummers noemen die ik 100% zou vertrouwen en waar ik zonder met mijn ogen te knipperen met een blinddoek om de snelweg zou durven oversteken.
Maar ik kan zo tien forummers noemen die ik 100% zou vertrouwen en waar ik zonder met mijn ogen te knipperen met een blinddoek om de snelweg zou durven oversteken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:12
Zolang veel bekenden van hier die regelmatig posten, betrouwbaar overkomen en erin geloven, volgen er vanzelf meer.fashionvictim schreef: ↑12-06-2018 22:08Met alle respect en echt niks ten nadele van flatverkopen, want ik vind het oprecht lief dat ze dit doet:
dinsdag 12 juni 2018 om 22:13
Jij gelooft soïso alles dus jou geloof ik per definitie nietdoornroosje9 schreef: ↑12-06-2018 22:11Omdat ik er niet tegen kan als mensen niet goed lezen en dingen gaan verzinnen. Heel erg dom van mij, dat weet ik.![]()
nouschi wijzigde dit bericht op 12-06-2018 22:16
0.18% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 12 juni 2018 om 22:16
ik heb inderdaad de indruk dat het zo werkt, ja. Maar ik begrijp echt niet waarom sommige "harde kern" forummers dit verhaal ineens geloven. Vind ik totaaaaaal niet bij ze passen.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 12 juni 2018 om 22:17
Stond eerst wat anders
dinsdag 12 juni 2018 om 22:22
Vanaf de plaatsing van de OP wist ik al dat dit een topic vol gedoe zou gaan worden; geen idee of het wel of niet waar is en het boeit me ook niet zo. Mooi als mensen zich senang voelen door doneren en helpen. Prima dat anderen het niet geloven. Door TO wordt weinig geschreven dus weinig nieuws. Ach zo verloopt dit type topic hier altijd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:29
Ik heb het topic gevolgd en denk niet dat de waarschuwingen alleen 'voor de lol' zijn geweest. Enkele forumleden hebben tevens aangegeven niet te willen dat degenen met minder te besteden zelf tekortkomen door een bijdrage aan een ander te geven in tevens een schrijnende situatie waar deze misschien nep is.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:30
Ook áltijd hetzelfde!Enn schreef: ↑12-06-2018 22:22Vanaf de plaatsing van de OP wist ik al dat dit een topic vol gedoe zou gaan worden; geen idee of het wel of niet waar is en het boeit me ook niet zo. Mooi als mensen zich senang voelen door doneren en helpen. Prima dat anderen het niet geloven. Door TO wordt weinig geschreven dus weinig nieuws. Ach zo verloopt dit type topic hier altijd.
Internetbundel voor de navigatie nodig vind ik dan weer wel heel leuk gevonden
dinsdag 12 juni 2018 om 22:31
Er bestaat nog altijd zoiets als eigen verantwoordelijkheid.EnglishmaninNewYork schreef: ↑12-06-2018 22:29Ik heb het topic gevolgd en denk niet dat de waarschuwingen alleen 'voor de lol' zijn geweest. Enkele forumleden hebben tevens aangegeven niet te willen dat degenen met minder te besteden zelf tekortkomen door een bijdrage aan een ander te geven in tevens een schrijnende situatie waar deze misschien nep is.
Als je geld dat je niet kan missen weggeef ben je sowieso dom bezig.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:35
Mee eens, ging me alleen om de bewering 'voor de lol'. Denk niet dat elke forummer die tegengas gaf het daar om te doen was.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:38
Ik denk dat het sommigen wel degelijk daarom te doen was, wat tevens de verklaring is voor het feit dat ze maar door blijven gaan.EnglishmaninNewYork schreef: ↑12-06-2018 22:35Mee eens, ging me alleen om de bewering 'voor de lol'. Denk niet dat elke forummer die tegengas gaf het daar om te doen was.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:39
Ik merk dat ik heel erg op twee gedachten hink bij dat topic. Aan de ene kant blij met kritische noten, aan de andere kant merk ik dat ik bij sommige reacties ook iets heb van 'kom op nou, láát ze'. Ik geloof eerlijk gezegd wel dat er die zwangere vrouw achter zit die in de problemen zit, maar ook dat die problemen wel eens heel anders en groter kunnen zijn dan financiëel. Wat dat precies is weet ik niet. Maar het maakt wel dat ik het topic toch maar blijf volgen, omdat ik ergens hoop dat ze verder geholpen kan worden op de een of andere manier. Of zo.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:46
Sommige idd, maar niet elke. Net zoals de forummers die een helpende hand bieden vanwege goede bedoelingen, zitten er toch echt een paar forummers tussen die tevens met goede bedoelingen de boel in twijfel trekken. Het merendeel niet m.i., maar enkele wel en ik vind het niet fair om die over dezelfde kam te scheren.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:46
dinsdag 12 juni 2018 om 22:55
Totale willekeur, snap er ook geen zak van.fashionvictim schreef: ↑12-06-2018 22:16ik heb inderdaad de indruk dat het zo werkt, ja. Maar ik begrijp echt niet waarom sommige "harde kern" forummers dit verhaal ineens geloven. Vind ik totaaaaaal niet bij ze passen.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:58
Ik reageer vanwege dezelfde reden dat ik het aan het begin van het topic juist voor TO opnam: omdat er heel veel mensen heel erg weinig weten van hoe bewindvoering werkt.Phineas schreef: ↑12-06-2018 22:46Ik denk dat de meesten wel vragen hebben, ik ook. Maar sommigen willen die vragen koste wat kost beantwoord zien, voor hun eigen gemoedsrust, lijkt het wel. Want wat schiet je nu op met de antwoorden? Dat je kunt zeggen dat je gelijk had wat betreft TO's geloofwaardigheid?
In het begin ging ik er daarom vanuit dat het verhaal van TO wel zou kloppen en was ik juist erg vocaal in mijn verdediging van haar verhaal.
Gaandeweg kwam ik tot het besef dat haar verhaal op cruciale punten echt niet kan kloppen, gebaseerd op de inmiddels heel erg veel ervaring die ik heb met bewindvoering en mensen die in de shit zitten.
Mij maakt het verder niet heel erg veel uit, ik hanteer bij elk topic het standpunt "er is altijd wel ergens iemand die in diezelfde situatie zit", maar ik zie ook heel veel mensen die dingen zeggen als "ik vertrouw op flatverkopen", of sterker nog, iemand als flatverkopen zelf die uit oprechte meelevendheid gaat helpen.
Ik durf wel zo stellig te zijn om te zeggen dat het onmogelijk is dat de situatie zoals geschetst door TO klopt. En tuurlijk, dat mag iedereen negeren en alsnog lekker eigenwijs TO helpen, daar ben ik helemaal voor. Ik heb ook weleens mensen via dit forum geholpen die op het forum door de goegemeente werden uitgekotst. Ik ben een enorm voorstander van zelf wel bepalen of je iemand helpt of niet of gelooft of niet.
Tegelijkertijd weet ik dat er ook heus wat mensen tussen zullen zitten die echt helpen omdat ze denken dat het verhaal voor het grootste deel klopt. En dat die mensen niet zouden doneren als het bijvoorbeeld zo zou zijn dat de TO gefraudeerd had, of weet ik veel wat.
Ik weet niet hoe de vork in de steel zit en dat pretendeer ik ook niet. Ik weet alleen wel dat wat TO vertelt echt niet kán kloppen.
Am Yisrael Chai!