Napraattopic deel 99
donderdag 24 mei 2018 om 09:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 24 juni 2018 om 12:12
Het valt jou op. Hoezo valt het jou op? En wat maak je daar dan uit op? Je klinkt op zjn minst veroordelend.
Waarom zou ze? Voor wie? Voor jou? Staat dat in de forumregels? Of is dat weer zo'n ongeschreven dingetje?Begin dan gewoon een topic met dames wat vinden jullie hiervan?
Vriendelijk.
zondag 24 juni 2018 om 12:19
Serieus? Dat zegt dan toch wat over die mensen die gaan 'speuren'? (Speuren vind ik een te vriendelijk woord. Wroeten komt in me op. Najagen ook. en dan niet als in 'nastreven') Waarom ga je dat doen? Ik vind het bijna ziekelijk nieuwsgierig.bethweeter schreef: ↑24-06-2018 12:02Eens. En ook dat "ik heb een andere nick aangemaakt voor dit topic". Dan gaan mensen juist speuren wie het kan zijn. Gewoon je vraag stellen, klaar.
Vriendelijk.
zondag 24 juni 2018 om 12:21
Waarom?bethweeter schreef: ↑24-06-2018 12:02Eens. En ook dat "ik heb een andere nick aangemaakt voor dit topic". Dan gaan mensen juist speuren wie het kan zijn. Gewoon je vraag stellen, klaar.
Mogen mensen toch lekker zelf weten hoe ze een topic openen.
zondag 24 juni 2018 om 12:23
patatjedubbelmayo schreef: ↑24-06-2018 12:19Serieus? Dat zegt dan toch wat over die mensen die gaan 'speuren'? (Speuren vind ik een te vriendelijk woord. Wroeten komt in me op. Najagen ook. en dan niet als in 'nastreven') Waarom ga je dat doen? Ik vind het bijna ziekelijk nieuwsgierig.
Speuren is een beetje groot woord. Ik bedoelde eigenlijk gewoon dat je er mensen op attent maakt dat je ook een andere nick schrijft. En dat maakt je herkenbaarder dan wanneer je gewoon je vraag stelt. Je maakt die nick toch aan om niet herkent te worden?
Eigenlijk vind ik het gewoon een nutteloze toevoeging
zondag 24 juni 2018 om 12:37
Je kan het ook zo zien; Ik lees meer topics dan waar ik in schrijf en nieuwe mensen wordt maar wat vaak virtueel de strot afgebeten. Ze worden uitgelachen om hun vraag, hun taalgebruik, spelling of gewoon zomaar voor de lol, want 'Napraat' of vrijmibo ofzo.
Je moet aan allerlei ongeschreven regels voldoen wil je niet meteen het onderwerp van spot worden (eeeeeeeeeeeeeen ontkennende reacties in 3,2,1)
Dus als je hier al langer leest en / of schrijft (of geschreven hebt) dan ken je dat klappen van de forum-zweep wel. En hoop je misschien op een beetje consideratie als men dat van je weet.
Je moet aan allerlei ongeschreven regels voldoen wil je niet meteen het onderwerp van spot worden (eeeeeeeeeeeeeen ontkennende reacties in 3,2,1)
Dus als je hier al langer leest en / of schrijft (of geschreven hebt) dan ken je dat klappen van de forum-zweep wel. En hoop je misschien op een beetje consideratie als men dat van je weet.
Vriendelijk.
zondag 24 juni 2018 om 12:40
En verdomd, as we speak reageert iemand precies zoals ik bedoel (tegen een meiske van 14 notabene...)
mode-beauty/14-jaar-rimpels-onder-ogen/ ... #p28674330
Vriendelijk.
zondag 24 juni 2018 om 13:01
bethweeter schreef: ↑24-06-2018 12:23Speuren is een beetje groot woord. Ik bedoelde eigenlijk gewoon dat je er mensen op attent maakt dat je ook een andere nick schrijft. En dat maakt je herkenbaarder dan wanneer je gewoon je vraag stelt. Je maakt die nick toch aan om niet herkent te worden?
Ja dat zou je zeggen he. Maar als je dat niet doet, krijg je honend de vraag of je speciaal voor dit onderwerp een account hebt aangemaakt, of word je op z'n minst als newbie behandeld die het allemaal niet snapt. Dus ik snap de toevoeging wel.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
zondag 24 juni 2018 om 13:03
Net als ‘waarvan akte’ of ‘en je vraag is?’ als eerste reactie. Vind ik ook flauw. Maar ja, “iedereen moet toch zelf weten wat hij/zij schrijft”.patatjedubbelmayo schreef: ↑24-06-2018 12:40En verdomd, as we speak reageert iemand precies zoals ik bedoel (tegen een meiske van 14 notabene...)
zondag 24 juni 2018 om 13:09
bethweeter schreef: ↑24-06-2018 13:03Net als ‘waarvan akte’ of ‘en je vraag is?’ als eerste reactie. Vind ik ook flauw. Maar ja, “iedereen moet toch zelf weten wat hij/zij schrijft”.
Het lijkt soms wel een wedstrijd wie het grappigst klootzakkerigst reageert
Vriendelijk.
zondag 24 juni 2018 om 13:10
bethweeter schreef: ↑24-06-2018 12:23Speuren is een beetje groot woord. Ik bedoelde eigenlijk gewoon dat je er mensen op attent maakt dat je ook een andere nick schrijft. En dat maakt je herkenbaarder dan wanneer je gewoon je vraag stelt. Je maakt die nick toch aan om niet herkent te worden?
Als je hier al langer komt weet je dat die toevoeging (helaas) verre van nutteloos is.
Ben je zelf soms een newbie dat je dat nooit gezien hebt?
zondag 24 juni 2018 om 13:39
doornroosje9 schreef: ↑24-06-2018 13:34Ik merk dat ik het afkraken van een TO echt zat word. Echt heel erg zat.
Eens. Sowieso dat gehak op elkaar. Behalve op wie je forumdinnetjes zijn. Met je matties doe je alleen maar hihihihaaaahaahaa.
Dat is ook de reden dat ik een poosje gestopt ben met forummen. (dat en een waardeloos werkend forum wat op instorten staat)
Maarja..geen leven hé.
zondag 24 juni 2018 om 14:11
Ik ook.doornroosje9 schreef: ↑24-06-2018 13:34Ik merk dat ik het afkraken van een TO echt zat word. Echt heel erg zat.
En dat gemiereneuk. Als iemand irl vertelt dat ze die middag de stad in is geweest en haar laatste geld in de uitverkoop heeft uitgegeven, ga je haar verhaal toch ook niet in twijfel trekken als ze eraan toevoegt dat ze daarna met haar moeder bij de Subway heeft gegeten. Hoezo, net was je moeder er niet bij? Waar had je dat geld vandaan dan???
Om maar te zwijgen over voorspelbare reacties. Als moeders niet blij zijn met hun huwelijk bijvoorbeeld. Ik tel tegenwoordig (echt waar!) hoeveel normale reacties er gegeven worden voordat iemand vraagt waarom ze in godsnaam aan kinderen is begonnen. Soms hoef ik niet eens te tellen, dan zet de eerste reactie al te toon.
*zo, klaar met zeuren, ik ga een brugpieper motiveren om z'n kamer op te ruimen*
zondag 24 juni 2018 om 14:52
Een grote schijnheilige boel hier.doornroosje9 schreef: ↑24-06-2018 13:34Ik merk dat ik het afkraken van een TO echt zat word. Echt heel erg zat.
zondag 24 juni 2018 om 15:55
Ik denk dat het voornamelijk wordt gedaan omdat er anders te pas en te onpas troooooool wordt geroepen.
zondag 24 juni 2018 om 16:07
Toch heb ik dat wel eens gedaan. Het was een vrij herkenbaar onderwerp. Mijn irl omgeving zou me kunnen herkennen. Dus even een andere nick. Heb geen zin, dat ze al loepend zien, wat ik onder deze nick op de sekspijler zet oid.bethweeter schreef: ↑24-06-2018 12:23Speuren is een beetje groot woord. Ik bedoelde eigenlijk gewoon dat je er mensen op attent maakt dat je ook een andere nick schrijft. En dat maakt je herkenbaarder dan wanneer je gewoon je vraag stelt. Je maakt die nick toch aan om niet herkent te worden?
zondag 24 juni 2018 om 16:22
Zeker,patatjedubbelmayo schreef: ↑24-06-2018 16:20En dat zegt niet zozeer iets over het aantal trollen als wel over achterdocht.
Maar ik vind ook weinig zo irritant als energie steken in een onzintopic
zondag 24 juni 2018 om 16:24
Zou kunnen. Maar dat trol roepen gebeurt toch vooral als het een heel achterlijk verhaal is of heel raar geschreven? Als je een normale vraag/verhaal post is die kans toch veel kleiner?
zondag 24 juni 2018 om 16:30
Wat over de voorbips zit. https://www.youtube.com/watch?v=EoRvkQGKbd8
EDIT: Spontane gedane ontdekking. Koot en de Bie zijn gestopt in 1990?
Ze waren hun tijd ver VOORuit. Laaaaaaang geleden maakten ze er dus grappen over.
Toen was het Koot&Bie. NU is het BARbie. Die Bar en boos is een andere uitdrukking.
Misschien taallessen - positietief idee om eventuele taalkundige misverstanden of misstanden uit t sluiten.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 24-06-2018 16:41
49.44% gewijzigd
zondag 24 juni 2018 om 16:32
Dan nog (juist!) mag je van volwassenen verwachten dat ze zich normaal gedragen tegen iemand.Pumps_italiaans schreef: ↑24-06-2018 16:22Ik was het niet van plan, maar lees toevallig iets over 14 jaar.
Dan mag je toch niet op dit forum als gebruiker?
Verder heb ik niets gelezen en kan ik dus alles hebben gedaan ... wat gemist is.![]()
![]()
![]()
Ik ga even manicuren, want de tuin zit onder mijn nagels.
Vriendelijk.