Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
De oudste is met 40+2 geboren, dus ik had helemaal niet verwacht dat deze zo lang op zich zou laten wachten. Maakt het alleen maar frustrerender ;). Maar joh, als het een snellere bevalling dan de eerste wordt is het pure winst (dat duurde 24u en was niet zo chill) dus ik hoop maar dat dat de trade-off is in dit geval ;)
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
03-07-2018 20:28
3 kids onder de 4 :woa: :kneel:

Jij liever dan ik :hihi:
Haha, die buiging verdien ik pas als ze over vier jaar allemaal nog in leven zijn ;-D
BO2punt0 schreef:
03-07-2018 20:34
De oudste is met 40+2 geboren, dus ik had helemaal niet verwacht dat deze zo lang op zich zou laten wachten. Maakt het alleen maar frustrerender ;). Maar joh, als het een snellere bevalling dan de eerste wordt is het pure winst (dat duurde 24u en was niet zo chill) dus ik hoop maar dat dat de trade-off is in dit geval ;)
Ik snap die frustratie wel. Mijn eerste bleef al zitten tot 40+6 dus ben benieuwd hoelang deze het leuk vindt. Bij mijn moeder bleven ze iedere keer langer zitten, maar ging bevalling sneller. Dat hoop ik voor je!
Oudste hier:
40+5, 22uur vanaf begin, 23min persen

Jongste hier:
40+3, 4uur vanaf begin, nooit hoeven persen :$

Kan dus alle kanten op!
Ik ga 0 geduld hebben bij een tweede :sigh: Die van mij is met 38+1 uitgerookt. Was er in 5 uurtjes. Was bang gemaakt met verhalen over bevallingen van 5 dagen met een inleiding en nu word ik bang gemaakt dat als een eventuele nr 2 mag blijven zitten dat ik dan het zkh niet eens ga halen, schijnbaar gaat een tweede vaak nog sneller. Dat lijkt me dus echt niks. Ik wil graag in het ziekenhuis met alle toeters en bellen please! Inleiding vond ik ideaal, zou tekenen voor nog een keer :$ mja die tweede toch maar zelf de kans geven als dat medisch verantwoord is.

@Nijntje: :rofl: af en toe wat eten de woonkamer in mikken, dan komt het vast goed ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Oudste bij 37,5 week ingeleid.. Binnen 7u op de wereld (incl 50 min persen)
Jongste was idd iets sneller.. Binnen 1,5u na de allereerste wee is ze geboren met 1 persje.. Ziekenhuis idd niet gehaald.. Oudste sliep er dwars doorheen ;-) wel pas bij 41 wkn trouwens
Jeetje Obelix, dat lijkt me heftig, zo'n snelle bevalling.

Petje af Nijntje. Dat lijkt me erg pittig!

Dochter is met precies 41 weken toch nog spontaan geboren na een bevalling van 10 uur (excl placenta die nog bijna 1 uur duurde), 38 min geperst.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Nou dit is nog eens gezellig wakker worden :biggrin: Maar mijn bevalling was met 42,2 na 24 uur rugweeen (die doen helemaal niks qua uitzetting) met 4 uur persweeen met als kers op de flamoes een keizersnee. De keizersnee was het leukste van de bevalling :thumbsup:

Ik wilde een 100% natuurlijke bevalling maar zonder die keizersnee waren we dood geweest. Dreumes kwam er namelijk gewoon niet uit. Hij was niet te groot maar hij kon de draai/hoek niet maken. Hij bleef steken op 10cm van de uitgang.

De volgende keer begin ik wel aan de bevalling maar als er na een uurtje pushen niks gebeurt wordt het een keizersnee.
Ik vond de keizersnede ook erg prettig. Ik zat na 22 uur nog steeds op 4 centimeter. Tijdens keizersnede bleek hij een sterrenkijker.

Maar heb voor deze keer toch hoop op normale bevalling in het ziekenhuis.
Zoon geboren op exact 40 weken en alles ging razendsnel. Dat tweede komt er uit met een niesje. ;-)
Oh ja lang leve de keizersnede!! Na 24 uur en een uur persen bleek zoon ook een sterrenkijker te zijn.
Ja, zo'n snelle bevalling lijkt heel ideaal maar ik heb bijv heel veek naweeën gehad. De verloskundige was ook net op tijd om haar op te vangen, nadat ik al 3 kwartier persweeën aan t wegzuchten/gillen/vloeken was.. Ik had een medische indicatie om in t ziekenhuis te bevallen maar ik ben in die persweeënstorm nooit in de auto gekomen..(en das maar goed ook anders was ik onderweg bevallen ;-) ) maar had ook niks klaarliggen uit het kraampakket want immers een ziekenhuisbevalling.. door die medische indicatie moesten we alsnog naar t ziekenhuis en omdat dochter in t vruchtwater gepoept had, blauw was en niet goed op gang kwam moest dat met zwaailichten.. Ik vond t allemaal een toestand ;-)
Zoon is ook geboren bij precies 40 weken. Vanaf inleiden tot geboorte 10 uur. Inclusief 30 minuten persen.

De tweeling is natuurlijk een heel ander verhaal. Ben benieuwd hoe het bij deze zwangerschap zal gaan ( als alles goed gaat natuurlijk)
Ik wilde thuis bevallen, maar ik voelde zoon al de hele dag niet bewegen en de verloskundige gebeld. Zijn hartslag zakte steeds weg en met gillende sirene's in de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
Ik zou ingeleid worden, alleen toen kwam ineens de bevalling ineens zelf op gang. Vréselijke rugweeënstorm. De ene wee was nog niet weg en de volgende kwam alweer. Bevalling duurde nog geen 5 uur en 43 minuten geperst.
Bevallen bij 41+4. Ingeleid, weeenstorm, morfinepomp, 2 uur persen zonder resultaat, ingeknipt, vacuuumpomp, veel bloedverlies, placenta operatief verwijderd, dag erna nog hoge hartslag en kind geboren met infectie en meteen week antibiotica.

Nooit weer.

(Zeg ik nu, de twijfels zijn er wel en dan neem ik me voor dat een tweede bevalling vast heel anders loopt.)
En succes BO! Ik hoop voor je op een makkelijke bevalling. Gaat je lukken!
obelix84 schreef:
04-07-2018 07:42
Ja, zo'n snelle bevalling lijkt heel ideaal maar ik heb bijv heel veek naweeën gehad. De verloskundige was ook net op tijd om haar op te vangen, nadat ik al 3 kwartier persweeën aan t wegzuchten/gillen/vloeken was..
Gelukkig heb ik dus helemaal geen naweeën gehad, maar ik heb wel het gevoel dat dochter en ik nog een tijd extreem aan elkaar geplakt hebben gezeten (ok, eigenlijk nog steeds), omdat het voor ons allebei te vlug is gegaan. In 5 min 5 cm ontsluiting erbij én een kind in mijn armen...
Verloskundige was precies op tijd, omdat ik man had gedwongen te bellen waar ze bleef en dat een eventuele andere bevalling vast nog wel kon wachten.
Ik werd ingeleid met 41+1, 14 uur na het beginnen met de inleiding braken mijn vliezen spontaan en nog eens 16 uur later werd ze na ruim 1,5 uur persen geboren met een knip en vacuümpomp. Ik kreeg maar geen volledige ontsluiting ondanks een weeënstorm, ze was een sterrenkijker en ruim 8 pond. Ze waren al aan het voorbereiden voor een keizersnede omdat het te lang duurde, maar het was gelukkig niet nodig.

Het heeft wel lang geduurd voordat ik de bevalling had verwerkt en kon nadenken over een eventuele tweede, ik vond het behoorlijk traumatisch.

BO, ik hoop dat de bevalling nog uit zichzelf op gang komt. Wanneer word je ingeleid?
Hey dames wisten jullie dat een inleiding echt je eigen keuze is? Als jij het wil en er er aan toe bent dan kan je er voor kiezen maar het ziekenhuis kan op de kop gaan staan: het moet niet. Al helemaal niet als het niet medisch noodzakelijk is.

Dus als het goed gaat met jou en je baby dan kan de kleine gewoon blijven zitten tot jij of het wil dat het er uit komt. Natuurlijk moet het afwachten wel gezond zijn.

De draagtijd van de mens was ooit 42 weken en kinderen worden gemiddeld geboren met 40 weken. Maar dat is een gemiddelde. Mijn ziekenhuis liet mij gelukkig vrij in het dragen tot 42,2. In de week ervoor begon de gynaecoloog wel te polsen wat mijn plannen waren. In sommige ziekenhuizen stellen ze de deadline heel streng en dreigen zelfs dat je er niet mag bevallen na 42 weken. Naast dat het verboden is dat gedreig, zijn er ook ziekenhuizen waar je gewoon mag afwachten.
lola-lily schreef:
04-07-2018 07:35
Oh ja lang leve de keizersnede!! Na 24 uur en een uur persen bleek zoon ook een sterrenkijker te zijn.

Hier bleek dreumes ook een sterrenkijker. Hij had zich omgedraaid tijdens de rugweeen :-?
We gaan vandaag met de vk overleggen over hoe we 't gaan aanpakken de komende dagen. Ik merk alleen dat ik ruim 40 weken zin heb gehad in de bevalling, en dat dat sinds een dat of 4 weg is, en daar baal ik ontzettend van. Ik denk dat ik probeer in te zetten op inleiden bij 41+5 of 41+6, dat is over een paar dagen, maar hoop dat ze me vandaag kan strippen en dat dat wat in gang zet. Zo het nu gaat hou ik het namelijk niet nog een week uit; ik zit de halve nacht in de woonkamer met voorweeën/fopweeën, slaap daarna ook verschrikkelijk slecht, en ik wil graag nog wat energie overhouden om de daadwerkelijke bevalling te gaan doen..
snowgirl1 schreef:
04-07-2018 07:46
Zoon is ook geboren bij precies 40 weken. Vanaf inleiden tot geboorte 10 uur. Inclusief 30 minuten persen.

De tweeling is natuurlijk een heel ander verhaal. Ben benieuwd hoe het bij deze zwangerschap zal gaan ( als alles goed gaat natuurlijk)

:hug: Ik zou je zo graag een gewone zwangerschap willen toewensen.
Maartje2016 schreef:
04-07-2018 08:40
Gelukkig heb ik dus helemaal geen naweeën gehad, maar ik heb wel het gevoel dat dochter en ik nog een tijd extreem aan elkaar geplakt hebben gezeten (ok, eigenlijk nog steeds), omdat het voor ons allebei te vlug is gegaan. In 5 min 5 cm ontsluiting erbij én een kind in mijn armen...
Verloskundige was precies op tijd, omdat ik man had gedwongen te bellen waar ze bleef en dat een eventuele andere bevalling vast nog wel kon wachten.
Ja, dat gevoel heb ik ook lang gehad.. Vooral ook omdat oudste echt alleen maar op mij wilde liggen, hele dagen. Ik heb n half uurtje weeen om de 5 minuten gehad, toen de verloskundige gebeld.. Rustig aan, zei ik nog. En ineens zat ik vanuit het niks in een enorme persweeënstorm en heeft man besloten de verloskundige naar ons huis te sommerem ipv op weg te gaan naar t ziekenhuis. Fijn, dat man dat besloot.
Ik ging eigenlijk pas na een paar maanden beseffen hoe snel t eigenlijk gegaan is. Maar nóg denk ik er weleens aan terug.
obelix84 schreef:
04-07-2018 10:21
Ja, dat gevoel heb ik ook lang gehad.. Vooral ook omdat oudste echt alleen maar op mij wilde liggen, hele dagen. Ik heb n half uurtje weeen om de 5 minuten gehad, toen de verloskundige gebeld.. Rustig aan, zei ik nog. En ineens zat ik vanuit het niks in een enorme persweeënstorm en heeft man besloten de verloskundige naar ons huis te sommerem ipv op weg te gaan naar t ziekenhuis. Fijn, dat man dat besloot.
Ik ging eigenlijk pas na een paar maanden beseffen hoe snel t eigenlijk gegaan is. Maar nóg denk ik er weleens aan terug.
Ik denk dat ik het deels wel voelde aankomen: had man al opdracht gegeven om het kraampakket maar uit het stof te trekken en een zeil op het bed te leggen. Alsof we dat nodig hadden, ze is op de wc geboren. Wel lekker makkelijk schoonmaken trouwens :whistle:

Heb man bij het bellen naar de vk ook geïnstrueerd wat hij moest zeggen, want een "normale" opbouw van weeën was ook ver te zoeken.
Dat over het inleiden weet ik cupcake. Ik was er ook echt van overtuigd dat dochter zich vrijwillig zou melden om eruit te komen. Maar ik kon echt niet meer. De dag voor de inleiding zat ik huilend bij de verloskundige. De keuze was om de dag erna ingeleid te worden of nog een paar dagen wachten. Maar ik zag die paar dagen echt niet meer zitten, dat kind moest er gewoon uit was mijn gedachte alleen maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven