Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Gefeliciteerd Bo!! En wat heerlijk dat je zo’n fijne bevalling hebt gehad.

Bedankt voor de tips over het autorijden, ik maak een tas met leuk speelgoed voor in de auto (heb net een etch-a-sketch besteld) en dan maar op hoop van zegen! Gelukkig lijkt zoon auto rijden leuk te vinden, heeft ook geen moeite met slapen in de auto dus we hopen op een voorspoedige reis.
Maartje2016 schreef:
05-07-2018 08:24
@lange autoritten: vindt zoon niets aan en hij slaapt ook nooit in de auto, dus voorlopig gaan we ook alleen maar binnen NL op vakantie (en zelfs dan hebben we onderweg nog een tussenstop :facepalm:)
Wij ook. En voorin is hier geen optie want airbag kan niet uit. Al is autorijden beter sinds hij in groep 1 stoel zit, maar lange afstanden worden het niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh zoon vindt autorijden prima, slaapt ook heerlijk in de auto. Maar 7 uur is lang.

Hij heeft het niet van een vreemde, in mijn familie allemaal voertuigenbouwers en -bestuurders en -hobbyisten ;)
lux- wijzigde dit bericht op 05-07-2018 09:13
0.76% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gefeliciteerd BO! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Envelop schreef:
05-07-2018 08:03
Was er toen iets anders bij het logeren dan anders of was ze lang niet meer geweest? Hier duurde het ook drie avonden en gister was het weer normaal.
Hoop dat we het binnenkort nog eens kunnen proberen, vond het wel heel lekker dat ze eens een nachtje ergens anders was :-$ :lol:
Nee, er was niets raars gebeurd en ze had daar al twee keer eerder gelogeerd. Ik denk zelf dat het de leeftijd is, ze hangt opeens heel erg aan mij. Het leek echt op verlatingsangst, paniek dat ik er niet was. En dat terwijl het logeren zelf dus wel goed ging. Een weekje later ging ze bij haar andere opa & oma logeren en toen had ze dezelfde paniek bij haar eerste middagslaapje thuis, maar 's avonds was er niets meer aan de hand.

Ik spreek nu heel bewust met haar de dag door, door te vertellen wat we gedaan hebben op een dag. En het laatste uur voordat ze gaat slapen hou ik het erg rustig beneden en kondig ik van tevoren aan dat ze straks gaat slapen. Ik merk dat dat wel helpt. Gewoon nog een keer proberen hoor, dat logeren! Nu kunnen ze er nog lekker aan wennen, als ze ouder is zal dat misschien moeilijker gaan.

Schoentjes: Wij hebben haar eerste schoenen op de groei gekocht toen ze net losse stapjes deed. We hebben ze in de winkel gekocht, met een flexibele zool. Vooral voor de eerste schoenen vond ik dat belangrijk, omdat haar voeten even goed werden gemeten en er door iemand met verstand van kindervoetjes werd gekeken of ze er goed op stond. Ze vindt het gelukkig geen probleem om ze aan te doen.
Ze heeft nu ook sandalen en daar is ze echt weg van, die wil ze niet meer uit. Ik zet ze dus maar uit het zicht, want ik heb het liefst dat ze binnen en in de tuin gewoon op blote voeten loopt.

Lange autoritten: Geen tips. Dochter houdt er ook niet van, na 2 uur houdt het echt wel op. We hebben daarom gekozen voor een vliegvakantie i.p.v. met de auto ergens heen te rijden.
Volgens mij hebben we hier trouwens de aanloop naar de koorts van de BMR. Brullen net bij het wegbrengen en de hele ochtend super hangerig en zeurderig. Morgen 8 dagen geleden.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Zo klinkt het wel Lux, hopelijk is hij er snel weer vanaf. Is er hier een dreumes die niet ziek is geweest van de BMR?
Lange autoritten: met wat voedsel is dreumes altijd wel te paaien. En ik heb wat herrie dingen met knopjes/lichtjes/geluidjes gekocht voor in de auto. En als dat niet meer werkt na een paar uur dan gaan we liedjes zingen. De wielen van de bus, olifantje in het bos, lang zal ie leven, in de maneschijn, etc.

En dreumes zit lekkerder in de autostoel met de passende badstofhoes er in. Dan zweet ie niet zo.

Ik neem dreumes vaak mee met mijn werk en rij dan vaak 3-4 uur. In 1 ruk naar Parijs en Basel was ook geen punt. Maar vooral de korte stukken waar weinig te zien is, zijn irritant volgens dreumes.
Wij werden vanmorgen wakker voordat de wekker ging en dreumes lag ook nog lekker te snurken. Dus wij dachten: we maken het eens gezellig onder de dekens :-$ We slapen door ruimtegebrek op 1 slaapkamer maar dreumes kan ons niet zien.

Staat ineens dreumes luid in bed ‘NEEEE NEEEEEEEEEE!’ te brullen :shout:

-punt: zo komt er nooit een broertje of zusje voor dreumes
+punt: manlief wil nu wel gaan kijken naar dat ene huis waar hij de renovatie eigenlijk niet zo van zag zitten :lol:
lux- schreef:
05-07-2018 09:15
Volgens mij hebben we hier trouwens de aanloop naar de koorts van de BMR. Brullen net bij het wegbrengen en de hele ochtend super hangerig en zeurderig. Morgen 8 dagen geleden.

:there: veel slapen, paracetamol en een hydrofiel tussen jou en dreumes op de bank ivm plakken.
:rofl: haaahahaha glitter :hihi:

Hier is zoon met 9 maanden naar z’n eigen kamertje verhuisd en dat bevalt me inmiddels goed. Zou hem niet meer in m’n bed/kamer willen hebben, terwijl ik het de eerste weken enorm moeilijk vond dat hij ‘weg’ was. Heb wekenlang in m’n slaap man wakker gemaakt omdat ik hem ‘kwijt’ was :P
fiona2018 schreef:
05-07-2018 09:27
Zo klinkt het wel Lux, hopelijk is hij er snel weer vanaf. Is er hier een dreumes die niet ziek is geweest van de BMR?
Die van mij :cheer:

Dus ik zal het wel dubbel terugkrijgen bij de jongste :biggrin:
Gefeliciteerd BO!

Ik lees hier vast mee hoor, de eerste verjaardag van Rozetje komt er al snel aan!
GlitterCupcake schreef:
05-07-2018 10:05
Wij werden vanmorgen wakker voordat de wekker ging en dreumes lag ook nog lekker te snurken. Dus wij dachten: we maken het eens gezellig onder de dekens :-$ We slapen door ruimtegebrek op 1 slaapkamer maar dreumes kan ons niet zien.

Staat ineens dreumes luid in bed ‘NEEEE NEEEEEEEEEE!’ te brullen :shout:

-punt: zo komt er nooit een broertje of zusje voor dreumes
+punt: manlief wil nu wel gaan kijken naar dat ene huis waar hij de renovatie eigenlijk niet zo van zag zitten :lol:
:proud:
Mijn oudste is niet ziek geweest van de BMR!
Dus de jongste, die binnenkort moet, zal wel dubbelziek zijn dan ;-)
obelix84 schreef:
05-07-2018 10:26
Mijn oudste is niet ziek geweest van de BMR!
Dus de jongste, die binnenkort moet, zal wel dubbelziek zijn dan ;-)
:high5:
Gefeliciteerd BO! Een verse baby!! :heart:
Hier begint hij de effecten van de BMR ook te voelen, na 10 dagen. Beetje verhoging, geen trek en weinig energie. Ik hoop op een dag met twee slaapjes, ben ook wel even toe aan een dutje!
Jeej wat fijn BO! Gefeliciteerd!

@BMR: hier bijna 2 weken geleden en geen koorts gehad. Afgelopen weekend wel 1 onrustige nacht met wat rode vlekken, maar het leek meer uitslag dan mazelen (er werd ons verteld dat ze onschuldige mazel-plekjes kunnen krijgen), en ook geen koorts dus denk dat het iets anders was. Sterkte Lux en Lola-lily, en beterschap voor jullie kindjes.

@schoentjes: hier ook teva's 3 maten kleiner dan z'n dichte schoenen, bizar dat verschil in maten. Binnen loopt hij ook vaak op blote voetjes.

En welkom Rosings!!
happiness = reality - expectations
Welkom Rosings!

Sterkte met de gevaccineerde kinderen.

Dochter kreeg als eerste echte schoenen ook Shoesme met Runflex zolen. Ze hadden naast veters ook een rits. Ideaal met aan- en uitdoen. En een uitneembaar voetbed. Ze waren duur, maar dochter heeft ze 6 maanden aangekund (haar voeten hadden net voordat ze los ging lopen een flinke groeispurt gehad). Toen pasten ze nog, maar waren compleet afgetrapt. Dus ze waren hun geld dubbel en dwars waard.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
GlitterCupcake schreef:
05-07-2018 10:08
:there: veel slapen, paracetamol en een hydrofiel tussen jou en dreumes op de bank ivm plakken.
Nee het was heel treurig voor hem maar hij moest naar kdv want mama had een belangrijke bespreking. Hij wilde daar vanochtend NIET slapen maar heb ‘m net opgehaald en hij viel al in slaap voor we thuis waren (wonen een paarhonderd meter van kdv).
Gefeliciteerd BO!!
.
Maartje2016 schreef:
04-07-2018 20:23
Even op google gekeken; hebben we het hier dan over een babyboom na de stroomstoring door een apache in november 2017? :whistle:
.
:rofl:
Grootste nieuwbouwlocatie van Nederland, dan krijg je dat. In ons rijtje van 6 huizen (3 jaar geleden opgeleverd) zijn we nu met z'n drieën zwanger.

@GlitterCupcake: :rofl: geweldig kind, die dreumes van jullie.

@BMR: hier ook afgelopen vrijdag de BMR gehad en vanmorgen hadden we een uitzonderlijk pieperige dreumes. We zijn benieuwd of ze nu ziek gaat worden van de vaccinatie of dat ze gewoon haar ochtend even niet had.
BO gefeliciteerd!!

Rosings hoi!!

(Gauw weer weg, ik heb haast, doei!)
Ik zal mezelf even wat meer voorstellen :)

ik ben Rosings, 41, en alleenstaand moeder van Rozetje (na heel lang proberen en uiteindelijk 2x IVF). midden juli wordt ze alweer 1 en alle cliches zijn waar. WAT GAAT HET SNEL, de tijd vliegt.

Rozetje is geweldig. Sinds ze er is ben ik een enorme geitenwollensok geworden :) Samen slapen, dragen, wasbare luiers etc. Ben bezig met babygebaren, maar dat blijft nog niet zo goed bij haar hangen. Misschien omdat alleen ik het aanbied. Ik had ook langer willen voeden, maar denk dat we de 1 jaar net niet gaan halen. Ik ben aan het afbouwen omdat ik mijn cyclus terug wil zodat ik voor een 2e kan proberen.

Ik ben het eerste jaar gezegend geweest met een makkelijk kind zonder noemenswaardige problemen, ik begin nu pas tegen dingen aan te lopen waar ik mijn eigen tekortkomingen goed moet sturen om haar te laten groeien (zie je wel, ik schrijf zelfs als een geitenwollensok!)

Wat ik bijv. bedoel; ze is niet heel enthusiast over vast voedsel, en ik weet dat je daar geen ding van moet maken, want dat helpt niet. Maar ik vind het zo lastig dat ze niet veel eet, dat ik haar signalen niet meer in kan schatten, dat ze iets de ene keer gretig eet en de volgende keer niet, dat ik zo mn best doe eten klaar te maken voor haar en dat ze alles op de grond gooit of met d'r neus omhoog en dr mondje stijfdicht haar hoofd opzij gooit als de lepel er aan komt. De ergernis die ik dan voel is een tekortkoming van mij; want ze is nog klein en bedoeld er verder niks mee.

Verder heb ik net als de rest van de moeders tegenwoordig eeuwig schuldgevoel :) Ik las iets over favoriete muziek van een dreumes? Maar ik heb geen idee wat ze leuk vind.... Ze kijkt wel eens nijntje, maar ik heb nooit babymuziek aan staan, waar vind je dat uberhaupt?

Ik ben heel blij met mn nieuwe fancy autostoeltje, ze was de maxicosi echt helemaal zat en nu kan ze 360 graden in de rondte draaien, en zit en lig stand en weet ik allemaal :) super handig :) Maar hoewel ze niet meer huilt in de auto, kijkt ze wel heel knorrig als we rijden; dus ik ga er maar geen lange afstanden mee rijden voorlopig.

Ik ben nu aan het kijken voor schoentjes, ze loopt nog niet los, maar dan wil ik ze wel vast in huis hebben. Ik ga voor barefoot schoentjes die de voetjes wel bedekken en beschermen maar niet belemmeren of klemmen. We zullen zien of ze daar goed mee uit de voetjes kan.

Logeren nog geen ervaring mee, en de BMR komt nog :)
Welkom Rosings :hello:
Welkom Rosings! :bye:

Twee dingen:

1. Geef dr eens een lepel in dr handjes bij het eten. Die spooklepel helpt vele dreumesouders. Zelf-doen wordt steeds belangrijker. Hier wilde dreumes niet meer eten. Bleek dat hij eigenlijk niet meer in zijn stoel getilt wilde worden. Toen het zitje van de Stokke Steps af was klom hij er zelf op en ging zitten eten.

2. Voel je niet schuldig. Doe ik zeker niet. Het leven is prachtig en je kindje zal zelf de vruchten plukken. Je houdt af en toe een tak naar beneden om het plukken makkelijker te maken en wijst de rijpe vruchten aan. Meer hoef je niet te doen :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven