JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
ja, echt afschuwelijk om te lezen en dat filmpje is helemaal tranen opwekkend. Kindje deed me qua uiterlijk heel erg denken aan oudste... blegh echt confronterend, dan realiseer je je nog maar een keer extra hoe blij je mag zijn als je kids gezond zijn. En dan miepen wij al over een inenting...

Welke stof heb je gekozen hip? Is wel echt een hele leuke draagzak. T is dat we hier al een draagzak hebben en natuurlijk die idiote minimonkey. Heb net op you tube een instructie filmpje bekeken. Erg irritante vrouw en de manier waarop ze kind in de zak deed gaat echt niet lukken met baby hier. Wat voor soort bedrijf wil je starten? Lijkt me wel erg leuk eigen baas, maar ik zou niet weten wat ik dan voor iets zou moeten starten. Hou het dus maar bij mijn huidige baan.

helena: wat wil je weten over die zak? Ik heb dus wel gekozen voor maat 2. Ik ben in de winkel gaan passen en maat 1 vond ik wel heel klein. Ukkie slaapt er nu al een aantal weken in en gaat nu langzaam richting maat 62. En is precies 2 maanden vandaag. Toch gaat het goed, maar hij hoeft ook niet heel strak vast te liggen, voor hem is zo het voldoende. Hij komt zo ongeveer tot aan zijn mondje met zijn handjes en kan dus wel op zijn knuistjes sabbelen. Onderaan knoop je de zak dicht, daarmee kun je hem wel wat verkleinen. Ik had geluk, hier werd ie met 40% korting verkocht. Ik wil eventueel wel voor je kijken of ze hem nog hebben, scheelt best veel geld. Zelf ben ik over een tweede aan het denken, want meneer slaapt niet als dat ding in de was zit.

Vandaag is erg rare dag, hij heeft amper geslapen. In totaal misschien 2 uurtjes. Ik snap er helemaal niks van. Hij is gelukkig niet huilerig. Nu sliep hij eindelijk, nadat ik hem op de arm in slaap had gewiegd ( voor de eerste keer, de rest altijd zelf in bed!!). Nu half uur later is hij weer wat aan het huilen. En terwijl ik dit typ is hij weer stil. Erg vreemd. Toch altijd verrassend, zo n baby.

Nou ik heb mezelf aangemeld bij de hyves.. ben benieuwd.
Ha!

Ik heb weer even een leven en ben druk vandaag dus even kort alleen over mij! mij! mij! En een beetje Wen.

Lola is liiiiiiiiief! Die heeft gister geen huiluurtje oid gehad, heel chill wie is de mol kunnen kijiken zonder teletekst pagina 888 (een favoriet in dit huishouden!). Ook sliep ze weer lekker en poept ze niet meer in de nacht dus dat scheelt uit je bed klimmen!

Wen, ik knoop Lola om als ik naar buiten ga voor een boodschap en veel in huis, meestal als ze moet gaan slapen maar te moe is om te slapen en dus aan het jengelen is.

Máár ook als ik gewoon dingen wil doen, ik trek me niets aan van speeltijd want ze is vaak ook gewoon wakker in de doek en kijkt dan in het rond en ze gaat slapen wanneer ze moe is, heel prettig. Ze ontwaakt wel altijd voor haar eten 3 of 4 uur na de laatste voeding. Ze slaapt dan soms wel 2 of 3 uur. Meestal haal ik haar los als in klaar ben en dan slaapt ze rustig verder. doet ze dat niet maar is ze duidelijk nog niet uitgeslapen dan hang ik haar net zo makkelijk weer om en tukt ze verder en zo niet dan niet!

Wazig verhaal geloof ik, beetje duidelijk voor jou?
quote:[message=2860382,noline]lily_lamb schreef op 06 maart heel chill wie is de mol kunnen kijiken zonder teletekst pagina 888 (een favoriet in dit huishouden!).

Whahahahahaha hier dus ook!

Het gaat al iets beter met mijn oor, yessss!

Fijn Voy!
Hai, hai,

jee wat hebben jullie al veel geschreven zeg.

Sam. Jij was het die het toch vroeg van die prikjes? Hier is het met 2 maanden. Dus de 2e afspraak. Ik had ook aangegeven dat ik had vernomen dat het wel eens eerder gebeurde i.v.m. kinkhoest. Toen gaf ze aan dat dit in 'risicogebieden' zoals o.a. de veluwe wel eens gebeurd. Daar worden niet alle kinderen i.v.m. het geloof ingeënt.

En Hip je hebt hetzelfde drijfmatje als ik heb? (zie hyves?). Ze zakken inderdaad wat onder water maar dat is juist fijn omdat ze het dan niet koud krijgen. Ze moeten idd niet al teveel bewegen. Ik leg hem zo hoog mogelijk erop met het hoofdje. Dat is het meest stabiel. Maar meestal houd ik het matje ook wel vast hoor en drijf ik er wat mee. Vindt hij heerlijk! Er zelf bij is ook een aanrader.

Sam. Vroeg jij van die ml? De berekening van 150 x gewicht : voedingen ken ik ook. Maar Björn heeft dan standaard te weinig. Het meeste wat ik hem nu heb gegeven (ca. 1,5 wk geleden) is 140 ml terwijl hij 100 volgens die berekening nodig had. Maar daar had hij echt niet genoeg aan.

Misschien standaard er ongeveer 20/40 ml bij op doen? Ik denk dat ik hem strak 180 ml laat geven als ik weer ga werken. Dan krijgt hij in ieder geval genoeg of laat hij wat staan.

Ook oppassen misschien dat ze niet te snel drinken? Ff speen eruit tussendoor en boertje doen, of even wachten? Probeer ik wel te doen want anders heeft hij de fles zo op en lijkt hij ook niet verzadigd. Bovendien spuugt hij dan een deel eruit terwijl hij aan de borst eigenlijk nooit spuugt.

Afgelopen nacht sliep hij van 23.15 - 5.30 uur en laatste voeding was om 22.30 uur. Het begint dus ergens op te lijken.

Ik hoop dat hij het straks als ik ga werken redt op een late voeding tussen 22.00 en 23.00 uur en dan slaapt tot 06.00 uur. Hij komt er dicht bij nu.

Probeer overdag ook te rekken nu want anders blijft hij maar om de 3 uur of soms 2,5 uur komen. Als hij goed gedronken heeft en goed blijft groeien vind ik dat hij er 3,5 of 4 uur tussen moet laten. Gisteren ben ik gaan winkelen met hem in de maxicosi en dan slaapt hij als een os en is er zoweer 1,5 uur voorbij en red ik dus 4 uur er tussen. Maar in de maxi mag hij niet zo lang. Hij slaapt daar alleen zo goed in.

Hij slaapt nu weer in de reiswieg. Hij blijft weinig slapen overdag.

Tot later.

groetjes Nikiet.

Oh ja Voyager. Wat vervelend van je kaakontsteking. Mag je er iets voor nemen? Zelf ben ik bang dat ik een ontsteking aan mijn kies heb. Loop er al een tijdje mee maar de pijn wordt steeds erger en ik voel volgens mij een verdikking. Moet maandag dus de tandarts bellen. Maar ibuproven mag niet als je bv geeft. Ik hoop niet dat ik nu met spoed naar de kaakchirurg moet (is nl. bij een verstandskies die niet goed door is gekomen en de tandarts waarschuwde me hier al voor. Had hem al eerder moeten laten uitsnijden... maar ja uitgesteld..). Want ik ben bang dat ik dan echt aan de pijnstillers moet en dan??
Pluk de dag!
Nou, ik ga nog een poging wagen. Een paar dagen geleden had ik al gereageerd. Een hele lap tekst getypt en die raakte ik daarna kwijt! Heel irritant. Ik weet inmiddels niet meer precies wat er allemaal geschreven is maar 'ns kijken wat me allemaal bijgebleven is.

De MILKA chocolade..... mijn favoriete chocola en die eet ik dan ook minstens 2 tabletten per week. Ik wist niet dat dat krampjes kon veroorzaken en ben dan ook blij dat Elena er bijna geen last meer van heeft.

Lucia, jij vroeg hoe wij dat doen met dat 2-talig opvoeden. Ik spreek als ik met Elena alleen ben Nederlands met haar (soms gooi ik er nog wel een Engels woord tussendoor) en als man erbij is spreek ik Engels of ik zeg een zin in het Nederlands en vertaal het dan in het Engels. Als er andere Engelssprekende personen bij zijn spreek ik ook altijd Engels. Hopelijk gaat ze het Nederlands een beetje oppikken. Over iets minder dan 3 weken ga ik weer naar Nederland met Elena dus dan krijgt ze die taal weer genoeg te horen!

Ik ben ook bezig met een vakantie te boeken. We gaan naar Italie in de buurt van Toscane. Ik heb de vluchten al geboekt en een deel van de accommodatie ergens op het platteland en ben nu nog aan het kijken naar een appartement ergens aan zee. En... we nemen babysitters mee! M'n ouders gaan mee en m'n zus komt ook een weekje dus dat komt goed uit. Elena is 5,5 maand als we gaan en ik denk erover om als ze 5 maanden is haar laatste borstvoeding al te gaan vervangen door flesvoeding (kv) zodat opa en oma op vakantie af en toe de laatste voeding kunnen geven en man en ik lekker uit eten kunnen gaan met een paar wijntjes..... ik heb al een jaar geen drup alcohol meer gehad dus ik kijk er wel naar uit.

Wen, als je tijd hebt zou ik het wel fijn vinden als je die foto's met draagdoekbeschrijving zou willen mailen. Dan kan ik nog een poging wagen! Alvast hartelijk bedankt. Het heeft geen haast hoor!

Voyager, gelukkig dat je weer aan de betere hand bent. Het is te hopen dat het hierbij blijft.

Helena, ik weet hier in de buurt ook een adresje waar ze babymassage geven. Misschien dat ik het ook wel ga doen. Trouwens, ik las dat je zelf ook gemasseerd bent en eerlijk gezegd denk ik dat ik er zelf harder aan toe ben dan Elena! M'n rug, schouders en nek voelen soms als gebroken.

Golfje, leuk dat je ook op Hyves staat. Ik vroeg me al af wie die naam was die ik nog niet kende. Leuke foto's staan er trouwens weer op.

Marianne, heel veel succes as zaterdag met de premiere van de toneeluitvoering. Ik vind het al zo goed dat je de energie hebt zeg om dat te doen!

Nou, ik ben ongetwijfeld heel veel vergeten. De volgende keer weer beter. Prettig weekend allemaal!
zo rustig hier. ik ben even ontbijten en duik dan weer mijn bed in. sammie komt echt elke drie uur en nu ben ik moehoe... samman kan niets overnemen, want eigenlijk continu bezig met de oudste die ook veel aandacht nodig heeft.

tot later!
Duidelijk hoor Lily! Ik denk dat het de Hoppediz Das Leichte wordt, die ik hier nu heb liggen (Kairo, geloof ik)
En ik blijf heerlijk thuis met de vakantie. Weet nog niet eens of ik wel vakantie heb. Heb nog wel veel dagen staan. Denk dat ik de 1e periode dat Melle naar de creche gaat, halve dagen ga werken. Ik heb nog 3,5 week van vorig jaar, dus dat is 7 weken halve dagen. Vanaf 1 juni en dan is het al bijna augustus. Mss dat ik dan later in het jaar de dagen van dit jaar opneem. Maar dat zie ik nog wel.,

Ik heb trouwens ook steeds last van mn tandvlees. Zou dat nog van de zwangerschap komen? Wordt ook nog niet echt beter. Ben druk aan flossen en stoken en sonisch poetsen. En ik moet ook nog een afspraak met de tandarts maken voor controle.

Soms slaat het bij mij door naar aangezichtspijn. Das niet zo fijn, maar duurt gelukkig maar 1 tot 2 dagen. Hoop dat het niet zover komt.

Voy, hoe is het nu met je?

Melle gaat vannacht voor het eerst logeren bij zn opa en oma. Dus ik kan vannacht aan 1 stuk slapen. Heerlijk....

Eerst de toneeluitvoering en daarna borrelen. En dan een hele nacht slapen. Echt wel zin in...
Oh, Kittycat, ik zal je even mailen met de foto's!
Ik heb het schema weer aangepast ik mis alleen nog de leeftijden van Melloo en Golfje!

Verder niet zoveel boeiends te melden, rustig dagje vandaag.

Zwaai!
Hallo!

Hier drukte ivm bezoek in huis, dus even een zwaai voor iedereen!

Chica gaat wat langer slapen opeens én ze vindt de speen sinds een paar dagen echt geweldig! Kom volgende week weer uitgebreid kletsen!
toi toi toi Marianne!

En Wen, goede keuze! Waar ga je hem kopen?!

Hier is Lola aan het 'brabbelen' hele verhalen vooral voor het voeden 'baaaaaah, hiiii, buh, ne' en dan in verschillende toonhoogtes echt te lief.

Verder nogal gaar. Dus net als Lucia:

Zwááááái!
hai, hai,

Veel van jullie zijn al bezig met de vakantie lees ik?

Wij hebben nog niet geboekt maar ik ben al wel aan het kijken.

Na 2 keer Frankrijk met minder weer (Normandië en Bretagne) wil ik nu graag naar Italië. We kozen vorig jaar en het jaar daarvoor voor Bret en Norm omdat dit niet zo ver rijden was met een kleintje. In Italië gaan we waarschijnlijk naar één v.d. meren. Is ook nog te doen. Ik denk dat we in de avond vertrekken en de nacht gaan rijden. Lijkt me fijner voor de kleintjes. Het wordt in ieder geval weer een (luxe) stacaravan. Is ons de afgelopen jaren erg goed bevallen. Alles er op en aan en je kunt vaak een campingbedje e.d. huren. Je zit toch op de camping (vooral leuk voor de oudste!) maar hebt toch lekker je eigen douche en wc. Verder is het lekker knus. Ons zoontje vond het zo geweldig dat hij vorig jaar de stacaravan achter onze auto mee naar huis wilde nemen. We gaan waarschijnlijk eind juni. Nog niet zo duur en nog niet zo warm.

Hebben jullie dat ook al? Dat je toch met weemoed de eerste te klein geworden rompertjes opruimt? Voor rompertjes is hij nu al aan 62/68 toe!

Slapen gaat goed. Hij slaapt al 2 dagen van ca. 23.00 tot 5.30/5.45!!

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Melle heeft vannacht bij opa en oma gelogeerd en heeft geslapen van 22.30 uur tot 6.00 uur

Ben benieuwd hoe het vannacht weer in zn eigen bed gaat...
Dat klinkt veelbelovend Marianne! Hoe was de premiere van de toneeluitvoering?
volgens mij heeft niemand zin om te schrijven vandaag? ik in ieder geval niet. verder wel een goede dag hoor, heerlijk weer.

ja marianne, hoe was je uitvoering??? en de borrel erna? lekker gedronken en geslapen? maf hè dat die kids ergens anders altijd zo lekker slapen...
Kende je je tekst nog Marianne? Ben benieuwd hoe het was!

Fijn dat Melle zo goed sliep.

Lily; leuk zeg, dat kletsen! Hier ook wat geluidjes, tegen ons en vooral tegen de beesten van de mobile. Erg grappig!

Heerlijk weekend gehad; vrijdagavond met manlief uit eten; opa en oma oppassen. Was erg lekker!

Vandaag met de studievriendinnen bijgekletst en geluncht; ook zonder kids. Wat een verademing; heb weer even kunnen bijtanken.

Die berekening van die melk klopt hier ook niet hoor. 130 ofzo zou voldoende moeten zijn, maar ze heeft 2 keer 180 ml gedronken en een keer 160 (omdat ik niet meer gekolft had)! Kleine vreetzakjes zijn het, die ukjes! Geen wonder dat ze zo lekker veel aankomt per week.

Ben wel het kolven nu al zat, maar wil nog een voorraadje aanleggen voordat ik ga werken... niks aan, maar straks ben ik er blij mee!
Helena, ik lees zo nu en dan mee ... ik kom van het december 2008 forum nu lees ik dat jij zo'n zak van pucka baby wil kopen.. ik heb er nog 1 liggen... nieuw 1x getest maar wordt hem echt niet voor onze boy.. het is een turquise en mt 2. vanaf 3 mnd tot 6 mnd.. ik lees het wel of je er belang bij hebt..maak er wel een mooi prijsje van.. scheelt toch weer want die dingen zijn echt niet goedkoop!
Voor Melle

Je bent een droom

Zoals ik nog nooit gedroomd heb

Jij bent kleuren

Die ik nooit eerder heb gezien

Jij bent geuren

Die ik nooit eerder geroken heb

Jij kijkt naar me

Zoals nog nooit iemand naar me gekeken heeft

Ik kijk naar jou

En ik heb nooit eerder zoiets gezien

Je zit in mijn hart

Op een plekje waar nooit iemand eerder is geweest

Jij bent mooi

Mooier dan ik ooit heb gezien

Je bent zacht

Zo zacht heb ik nog nooit gevoeld

Je bent lief

Als nooit eerder iemand is geweest

Je vertelt dingen

Die niemand ooit aan mij heeft verteld

Je bent zo groot

Groter dan ook maar iets in de hele wereld

Nooit eerder waren mijn gedachten zo vol

Als dat ze van jou zijn

Door jou straalt alles om me heen

Zo straalt zelfs de zon niet

Jij bent warm

Warmer dan ik ooit meegemaakt heb

Jij geeft me vreugde

Zoals ik nooit eerder heb gevoeld

Jij maakt me aan het lachen

Harder dan ik ooit gelachen heb

Je bent mijn wereld

Nooit eerder is iemand mijn wereld geweest

Maar jij bent het wel

Jij bent de liefste

Niemand is liever dan jij

Maar vooral ben jij liefde

Liefde zoals liefde bedoeld is

Toneel ging harstikke goed en het was heel leuk om te doen. Publiek heeft veel gelachen en wij zelf ook achter het toneel. Af en toe is er wel een zinnetje vergeten en ook hebben we een keer een stuk overgesprongen en zijn een keer een bladzijde terug gegaan. Maar dat maakte niet uit, de mensen in de zaal weten toch niet precies wat er in het boekje staat. Mn zus en zwager hebben gekeken en die hebben daar niets van gemerkt. Ze vonden het een heel leuk stuk.

En ik, ik was om twaalf uur volledig total loss, dus niet meer geborreld en gedanst. Lag lekker om half 1 in mn bed en geslapen tot half 10. Heerlijk.

Maar was wel raar hoor, om thuis te komen en Melle was er niet. Toen ik bed lag, dacht ik wel dat ik hem hoorde.

Ik was blij dat ik hem vanmorgen om 10 uur weer lekker kon knuffelen.

Volgende week nog een uitvoering en dan slaapt Melle bij mn zusje, want dan komen mn ouders kijken. Mss blijf ik dan borrelen en dansen.
Hoi meiden,

Jullie zijn allemaal zo actief aan het schrijven...geweldig. Ik kom er momenteel niet toe, het gaat hartstikke goed hier maar de gebroken nachten (Jonne komt iedere nacht ergens tussen 02.30 en 04.00 voor een voeding) breken me toch wel op. Als ik de kans krijg om tussendoor mijn ogen dicht te doen dan doe ik dat liever dan forummen. Dat wordt vast wel weer anders maar momenteel probeer ik af en toe bij te lezen maar verder dan dat kom ik niet.
Geeft toch niet Belletje, komt vanzelf wel weer! Hier ook gebroken nachten maar ik trek ze wel goed omdat muppet gelijk weer doorslaap, ze komt weer 2x per nacht! Succes

Marianne, gelukkig ging het goed! En mooi wat je hebt geschreven voor Melle, lieve foto ook!

Helena was ook weer in het land der levenden met uit eten en je vriendinnen. Fijn hé weer je oude leven wat oppakken.

Lola krijgt vandaag prikjes da vin ik ma niks! Gelukkig gaat man mee, ik zie mezelf dus wel huilen, watje!

Gister zijn we lekker wezen winkelen (en Wen, dan is die doek echt een uitkomst want je kan overal tussendoor). En daarna wandelen en lunchen in het Westerpark en daar was het drúúúk. Iedereen met kids trouwens, zelfs über versgeperste kids in de kroeg.

Zonder kind ben je volgens mij daar echt een paria.

Was echt wel bizar om nu bij 'die' groep te horen, er kwamen trouwens echt mensen naar ons toe om te zeggen dat we zo'n mooi kind hadden tijdens het eten was ze heel lief, ze zat op schoot te kijken en viel later in de wieg in slaap. Voeding heb ik gewoon daar gedaan. Ik had mijn kleding erop uitgezocht en kon er zó een tepel sneaky uithalen ( ) en ze hebben daar een baby verschoonplek dus dat was echt super relaxed!

Weer even onder de mensen, lachen en zeuren op de bediening, als vanouds!

Helaas had ze gisteravond echt super veel last van lucht dus ze wás me toch aan het gillen, ai! En steeds scheetjes laten. Arm kind.

Ik ga ff ontbijten! (ik eet elke ochtend, nog steeds, beschuit me muisjes)
Marianne wat een mooi gedicht voor Melle, ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Gewoon door de liefde die eruit spreekt.

Fijn dat je uitvoering goed ging!

ooh Nikiet, door jouw post wil ik ook op vakantie!!

Klinkt gezellig, je weekend, Helena! Soms mis ik dat ook weleens. Gewoon dingen zonder de kinderen doen. Maar hier komt het er eigenlijk gewoon niet van omdat mijn vriend en ik zoveel samen doen, en ja..dan gaan de dames mee natuurlijk..Ook heel gezellig hoor!

Lily wat gek! Ik heb ook nog we-ken-lang beschuit met muisjes gegeten elke ochtend en zodra mijn kaakontsteking helemaal over is ga ik dat ook weer doen. Op de een of andere manier wil ik dat nog niet loslaten en ik denk ook elke keer als ik er een eet dat ik dat doe om het leven vaqn mijn dochters te vieren. Klinkt wel zweverig he, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet zo ben. Maar zo voelt het!

Ik ben er voor mezelf wel uit trouwens, ik kan niet zo lang met de draagdoek lopen. Ik heb er toch een te zwakke rug voor. Maar voor eventjes hier in de buurt is het wel fijn!
Wat een lief gedicht Marianne! Mooi dat je zoiets voor Melle kunt schrijven, er spreekt inderdaad heel veel liefde uit.

Hopelijk ging je uitvoering gisteren ook zo goed, en heb je even lekker kunnen naborrelen!

Haha, Lily en Voyager, nog steeds verslaafd aan de beschuit met muisjes? Ik moet zeggen dat ik me ook nog steeds verheug op het kraambezoek, dan mag ik weer Maar iedere dag doe ik liever niet, vanwege de anijs die erin zit.

Lily, ik had de Bondolino toch maar besteld ( ) en eenmaal hier beviel hij niet zo goed als de doek, schouderbanden waren te breed voor mij en vriend heeft toch liever de doek, die zit veel steviger. En ik had na het passen ook liever de doek, dus nu is mijn Hoppediz Das Leichte, kleur Kairo onderweg! Joehoe, mijn (eerste ) doek! En dan wordt het knopen, dragen, erop zitten enz. om hem lekker zacht te maken.

Voy, is het niet een kwestie van goed aantrekken, en je spieren er aan laten wennen? Ik vond de Bondolino een beetje belastend voor mijn rug, met de doek had ik helemaal nergens last van omdat de last verdeeld wordt over mijn hele rug en buik. Maar als je het steeds eventjes probeert merk je natuurlijk vanzelf of het wel of niet beter gaat.

Kittycat, is het gelukt met het knopen van de doek?

Hier was het gisteravond ook krampjesavond (luchtkrampjes). Bloemetje wilde wel drinken maar werd steeds gestoord door krampjes. Brullen dus, van 7 tot 11 gisteravond. We hielden ons hart vast voor vannacht, maar ze was zo uitgeput dat ze van 11 tot 4 geslapen heeft, en daarna van 5 tot 8. Dus een prima nacht gehad eigenlijk. Vandaag komt de lactatiekundige nog maar weer eens langs, de jongedame hapt lucht aan en verbreekt het vacuüm steeds. Blijft tobben zo, hopelijk heeft ze dit keer ook goede tips.

Succes met de prikjes Lily! (en Lola...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven