Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
Delila- schreef:
11-07-2018 12:16
Daarnaast is deze man een jager in hart en nieren en wil ik dat proces niet verstoren. (En nu vallen alle feministen waarschijnlijk over me heen..)
Dan weet jij niet hoe een jager werkt. Wil die een prooi vangen, dan is dat toch meer dan alleen maar erachteraan jagen totdat die gevild in de schuur hangt. Nee, ook de jager heeft momenten waarop die kijkt of de prooi zelf ook nog initiatief onderneemt en zelf stappen doet. Anders is het namelijk niet leuk om door te blijven jagen, hij kijkt of jij ook signalen afgeeft dat jij hem ook leuk vindt en de moeite waard om moeite voor te doen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Hmm, ik geef hem genoeg bevestiging en signalen dat ik hem leuk vind en benoem dat ook, maar goed. Wellicht heb je gelijk en moet ikzelf meer inititatief tonen dan.
Merder schreef:
30-06-2018 19:36
Kattenvrouwtje, frustrerend he! Ik heb ook zo’n contact. Superleuk als we appen...en ja afspreken is leuk, die date MOET er komen...om vervolgens niet door te pakken. Ik geloof in mijn geval dat hij om welke reden dan ook, er toch niet op zit te wachten. Ook goed, ga er geen energie in steken op deze manier.
De suggestie om concreet wat voor te stellen zou ik zeker doen. Niets te verliezen toch?
tralalalala en hij bleek gewoon niet single te zijn!
Jep. Next

Vandaag weer een leuke date gehad. Gezellig, humor, onschuldig. Meteen een vervolg gepland....ik heb er zin in.
Delila- schreef:
11-07-2018 14:44
Hmm, ik geef hem genoeg bevestiging en signalen dat ik hem leuk vind en benoem dat ook, maar goed. Wellicht heb je gelijk en moet ikzelf meer inititatief tonen dan.
volg gewoon je gevoel. Als je wat wilt sturen, doe je dat. Wil je het niet, dan laat je het.
Al dat gehannes met jagen of op gejaagd worden. Het werkt of het werkt niet. Zo simpel zie ik het.
jaw schreef:
11-07-2018 11:57
Heb ik eindelijk weer eens een Tindermatch, blijkt ze getrouwd te zijn en alleen maar op zoek naar wat vermaakt.

Wanneer kom ik nu eindelijk eens iemand tegen die gewoon volledig voor mij wil gaan, en dan ook zonder iets achter de hand te houden en allerlei voorbehoud.
clubje oprichten? :heart:
Merder schreef:
11-07-2018 15:15
volg gewoon je gevoel. Als je wat wilt sturen, doe je dat. Wil je het niet, dan laat je het.
Al dat gehannes met jagen of op gejaagd worden. Het werkt of het werkt niet. Zo simpel zie ik het.
Ik heb inmiddels wat gestuurd en zit nu met kloppend hart achter mijn bureau. Ik ben gewoon erg bang voor afwijzing, dat is mijn gevoeligheid waar ik al jaren keihard aan werk. Met daten moet ik dat in de praktijk zien te brengen.
Delila- schreef:
11-07-2018 15:28
Ik heb inmiddels wat gestuurd en zit nu met kloppend hart achter mijn bureau. Ik ben gewoon erg bang voor afwijzing, dat is mijn gevoeligheid waar ik al jaren keihard aan werk. Met daten moet ik dat in de praktijk zien te brengen.
Misschien Man worden? Dan wordt je continue afgewezen. Krijg je zelfs keiharde en gemene afwijzingen die achteraf dan opeens een testje waren om te zien of je nog wel interesse had, met al het opvolgende gezeik van dien.

Joh, gewoon met de flow gaan, wanneer jullie elkaar niet kunnen volgen, niet automatisch en ongemerkt je aan elkaar aanpast, dan zit het blijkbaar nog niet goed.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Waardoor je teveel achterover leunt. Jaw slaat de spijker op z'n kop.
En excuus voor mijn reactie, met ga werken aan je onzekerheid. Kort door de bocht. Goed dat je er al mee bezig bent. Door je angst stel je jezelf te terughoudend op en creëer je wat je niet wilt.
Jouw manier van daten is berekenend, doordat je teveel bezig bent met een spel. Teveel in je hoofd zit met hoe het zou moeten gaan. Dat werkt voor jezelf niet fijn en voor de ander ook niet.
Probeer het los te laten en jezelf te zijn. Pas als jij jezelf durft te zijn, is afwijzing ineens zo erg niet meer. Dan weet je dat je gewoon niet past. En wordt daten echt leuker van.

Hopelijk inmiddels al een reactie?
Beiden dank, Jaw & Ywtje. Ik zit hier echt met tranen in mijn ogen omdat ik zo graag relaxed erin wil staan en dat gaat ook echt zo als we elkaar zien. Het gaat natuurlijk en vanzelf, totdat hij weer weg is en bij mij de onzekerheid toeslaat.
@Ywtje, lief dat je excuses aanbiedt, ik werk er idd hard aan. En ja, wellicht klopt het precies wat je zegt dat ik teveel met het spel bezig ben. Omdat ik het niet wil 'verpesten', Er is geen enkele alarmbel nog afgegaan, maar het lijkt wel alsof ik er op zit te wachten. Ik ben wel mezelf, maar worstel met de 'code van contact 'ofzo. Hij nam steeds het initiatief en daar zat ook wel gerust eens 2 of 3 dagen tussen hoor, elke dag contact hebben we sws niet.
Ik heb er alle vertrouwen in dat hij reageert, maar dat duurt altijd even..
Delila ik herken hoe je je voelt.
Heel erg herken ik het.
Ik heb er op een gegeven moment vrij abrupt mee afgerekend, het was een beetje een risico, maar gelukkig was de man waar ik toen aan het daten was zo leuk (en vond hij mij zo leuk) dat hij helemaal nergens door werd afgeschrikt. Ik vond het een hele opluchting, me niet meer met dat soort dingen bezig te houden en gewoon te appen wanneer ik daar zin had (ook al appte hij veel minder terug, zo is hij gewoon). Dan maakte ik me maar belachelijk (nou en dat vond hij dus allemaal reuze meevallen).
Wij zijn trouwens ook snel elke avond met elkaar gaan bellen, dat zorgde er ook voor dat er veel druk af ging.
Komt het jullie bekend voor dat je van diverse personen compleet tegengestelde datingtips krijgt? De ene zegt "niet op zoek gaan, een relatie komt vanzelf wel op je pad", de ander zegt "na je dertigste moet je moeite steken in (online) dating want in het gewone leven kom je dan geen singles meer tegen". Ook de manieren van daten verschillen blijkbaar per persoon. Het gros van de mensheid heeft blijkbaar een grafhekel aan Tinder als serieuze datingapp, raadt aan mij (man) klassieke datingsites als Lexa en RP aan of vindt dat ik speeddaten nog maar eens moet gaan proberen.

Onderhand trek ik maar gewoon mijn eigen plan want al die, meestal ongevraagde, tegengestelde adviezen doen me meer kwaad dan goed. De klassieke datingsites hebben me al genoeg geld afgetroggeld in het verleden voor slechte service, speeddaten waren voor mij overprijsde geforceerde gesprekjes en met niks doen ga ik ook geen mensen ontmoeten.

Tot dusver bevalt Tinder me best goed, ondanks dat ik tot dusver niet heel veel verder dan de eerste date ben gekomen :) . De enige grandioze fout die ik soms nog wel eens maak is op basis van ervaring vertellen wat ik niet in een relatie zoek :facepalm:
@Pinda-Kaas: Ik wilde typen dat het fijn is om herkenning te lezen, maar dat is het natuurlijk niet voor jou. Wel fijn dat je ermee hebt afgerekend, goed van je! Zijn jullie nog steeds samen?

Het bizarre is dat deze man echt heel veel liefde toont en ook benoemt dat hij me geweldig vindt en wat hij erbij voelt, heerlijk! Er is geen enkele reden waarom dat nu ineens in 3 dagen tijd zou moeten zijn veranderd. Bovendien hebben we elkaar nog maar 2 keer ontmoet waarbij we wel allebei als verliefde bakvissen bij elkaar zaten. Omdat het zo snel gaat, ben ik nog banger dat het te mooi is om waar te zijn. Hardlopers zijn doodlopers enzo.
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:15
Reden: Gewijzigd ivm herkenbaarheid
16.24% gewijzigd
Ja we hebben nog steeds verkering, heel serieus ook.
Mijn onzekerheid was voor hem geen afknapper, gelukkig, en hij kon er goed doorheen kijken wanneer die de overhand nam. Dus het is ook met dank aan hoe hij er mee om ging, dat ik het los kon laten. Mede daardoor dacht ik van, deze moet ik houden.
Maar echt, hoevaak en hoeveel hij appt hoeft niks te zeggen over wat hij van jou vindt.
En als jouw appgedrag zijn mening over jou zo snel zou kunnen doen veranderen, dan is hij wellicht niet zo'n verliefde bakvis.
afwijzing en teleurstelling ligt altijd op de loer, zonde van je tijd en energie om er bang voor te zijn

hadden jullie de volgende date nou al gepland staan? ja toch? dan lekker je op andere dingen concentreren even
Sheldon je moet nooit vertellen wat je niet zoekt. Vooral zo spontaan mogelijk een praatje maken. En gewoon lekker jezelf zijn.

Volgens mij word ik gecatfisht door een "meid". Ben benieuwd, er staat een afspraak voor vanavond. We hebben al gebeld op aandringen van haar, maar geloof het nog steeds niet helemaal.. Spanning en sensatie...
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Quaintrelle schreef:
11-07-2018 16:54
Sheldon je moet nooit vertellen wat je niet zoekt. Vooral zo spontaan mogelijk een praatje maken. En gewoon lekker jezelf zijn.

Volgens mij word ik gecatfisht door een "meid". Ben benieuwd, er staat een afspraak voor vanavond. We hebben al gebeld op aandringen van haar, maar geloof het nog steeds niet helemaal.. Spanning en sensatie...
Waarom zou je gecatfisht worden als je al met haar hebt gebeld :O ?

Ik vind het trouwens geen enkel probleem om een spontaan praatje te maken hoor, maar ik heb ook weer geen zin om weken te gaan daten en er dan pas achter te komen dat het eigenlijk bij het eerste gesprek had moeten stranden. Aan de andere kant neem ik daten te vaak te serieus als ik de reacties zo zie :P
Pinda-Kaas schreef:
11-07-2018 16:50
Ja we hebben nog steeds verkering, heel serieus ook.
Mijn onzekerheid was voor hem geen afknapper, gelukkig, en hij kon er goed doorheen kijken wanneer die de overhand nam. Dus het is ook met dank aan hoe hij er mee om ging, dat ik het los kon laten. Mede daardoor dacht ik van, deze moet ik houden.
Maar echt, hoevaak en hoeveel hij appt hoeft niks te zeggen over wat hij van jou vindt.
En als jouw appgedrag zijn mening over jou zo snel zou kunnen doen veranderen, dan is hij wellicht niet zo'n verliefde bakvis.
afwijzing en teleurstelling ligt altijd op de loer, zonde van je tijd en energie om er bang voor te zijn

hadden jullie de volgende date nou al gepland staan? ja toch? dan lekker je op andere dingen concentreren even
Wat fijn dat hij er zo goed doorheen kon kijken en jullie nog steeds samen zijn :heart:
Ik weet dat appen niks zegt, maar het blijft me nu gewoon te lang stil.. Ik word dan bang dat ik dingen verkeerd heb gedaan/gezegd. Ik had mss moeten appen of hij veilig thuis was gekomen en hoe het op zijn werk was gegaan zondag omdat hij ‘s nachts weer helemaal terug was gereden. Ik denk nu dat hij me wellicht toch niet meer zo leuk vindt. Ik weet dat het stom klinkt..
Wel was zijn bericht dus weer heel liefdevol zondagavond en mijn reply ook. Alleen heeft hij daar dus niet meer op gereageerd.
Ik hoop dat hij snel terugappt vanavond..
We hebben idd een nieuwe date (en zelfs ook al de vierde) staan.
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:16
5.15% gewijzigd
Delila- schreef:
11-07-2018 16:19
Beiden dank, Jaw & Ywtje. Ik zit hier echt met tranen in mijn ogen omdat ik zo graag relaxed erin wil staan en dat gaat ook echt zo als we elkaar zien. Het gaat natuurlijk en vanzelf, totdat hij weer weg is en bij mij de onzekerheid toeslaat.
@Ywtje, lief dat je excuses aanbiedt, ik werk er idd hard aan. En ja, wellicht klopt het precies wat je zegt dat ik teveel met het spel bezig ben. Omdat ik het niet wil 'verpesten', Er is geen enkele alarmbel nog afgegaan, maar het lijkt wel alsof ik er op zit te wachten. Ik ben wel mezelf, maar worstel met de 'code van contact 'ofzo. Hij nam steeds het initiatief en daar zat ook wel gerust eens 2 of 3 dagen tussen hoor, elke dag contact hebben we sws niet.
Ik heb er alle vertrouwen in dat hij reageert, maar dat duurt altijd even..
Knuffel voor jou! En ook voor mij is het herkenbaar hoor, maar door veel daten en elke date steeds weer geconfronteerd te worden met mijzelf, lukt het mij ineens om gewoon mijzelf te zijn tijdens dates. En het gekke is, waar ik eerst steeds werd afgewezen, gebeurt dat nu niet meer. Alle mannen waar ik sinds ik mijzelf ben mee op date ga, willen vaker daten. Nu ben ik steeds degene die "afwijst", omdat ik nu echt kan uitdragen wat ik wil en wat ik zoek. Vindt overigens afwijzen een groot woord, je wijst niemand af, het past gewoon niet.
Inmiddels ben ik zelfs op het punt (na 2jaartjes daten en oefenen), dat ik het heerlijk vind vrijgezel te zijn. Oprecht geniet, i.p.v. steeds maar bezig ben met daten, het willen van een man. Dat maakt dat het date spel ook niet meer belangrijk, ik app wanneer ik zin heb, bel wanneer ik zin heb, vraag een date wanneer ik daar behoefte toe voel. Hoop dat je dat voor jezelf ook ooit kan bereiken en je bent al erg goed op weg als ik je zo lees.
Sheldon-Lee-Cooper schreef:
11-07-2018 17:08
Waarom zou je gecatfisht worden als je al met haar hebt gebeld :O ?

Ik vind het trouwens geen enkel probleem om een spontaan praatje te maken hoor, maar ik heb ook weer geen zin om weken te gaan daten en er dan pas achter te komen dat het eigenlijk bij het eerste gesprek had moeten stranden. Aan de andere kant neem ik daten te vaak te serieus als ik de reacties zo zie :P
Ja joh weet je hoeveel dates er nodig zijn om een echte match te vinden ? En dan kun je het toch beter zien als een leuke avond hebben en je ziet verder wel hoe het loopt. Wat heb je te verliezen? Mijn insteek is gezellig eten/terrasje whatever.. Ik ga er eigenlijk nooit van uit dat het serieus iets wordt. Sindsdien is daten een stuk leuker.

En ze had o.a. een vrij diepe stem voor iemand van haar leeftijd.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
@Ywtje: thanks voor de knuffel, lief. Fijn dat jij zoveel zelfvertrouwen hebt gekregen. Ik ben al heel wat langer vrijgezel en kan heel goed alleen zijn, dat is het gelukkig niet.
De mannen waar ik mee date willen mij altijd vaker zien, dat is het punt niet.
Het gaat fout na een paar keer daten als ik bang word en of heel erg afstand ga nemen of bevestiging ga vragen. Bij deze date hebben wij onszelf allebei heel erg open opgesteld, het voelt alsof we elkaar al jaren kennen (cliche, I know) en het voelt echt heel erg veilig en vertrouwd. Er is geen reden voor, gezien zijn ontzettend lieve app van zondag, maar toch denk ik dat er iets mis is ineens. Omdat ik geen reactie heb teruggekregen. EN nu ben ik bang voor afwijzing, dat er nu een ‘aap uit de mouw komt’ omdat het te mooi was om waar te zijn.
Delila- schreef:
11-07-2018 17:43
@Ywtje: thanks voor de knuffel, lief. Fijn dat jij zoveel zelfvertrouwen hebt gekregen. Ik ben al heel wat langer vrijgezel en kan heel goed alleen zijn, dat is het gelukkig niet.
De mannen waar ik mee date willen mij altijd vaker zien, dat is het punt niet.
Het gaat fout na een paar keer daten als ik bang word en of heel erg afstand ga nemen of bevestiging ga vragen. Bij deze date hebben wij onszelf allebei heel erg open opgesteld, het voelt alsof we elkaar al jaren kennen (cliche, I know) en het voelt echt heel erg veilig en vertrouwd. Er is geen reden voor, gezien zijn ontzettend lieve app van zondag, maar toch denk ik dat er iets mis is ineens. Omdat ik geen reactie heb teruggekregen. EN nu ben ik bang voor afwijzing, dat er nu een ‘aap uit de mouw komt’ omdat het te mooi was om waar te zijn.
Ook alleen maar herkenning, dat is wat ik bedoel bij mijzelf. Op dat punt werd ik afgewezen, omdat na een paar dates de angst zo groot werd. en ik onbewust op de angst anticipeerde waardoor de ander niet meer "echt" contact met me kon maken. Goed dat je ziet dat je afstand neemt, zoek dan juist de toenadering, geen bevestiging.
En zoek vooral afleiding, in je werk, met vriendinnen. Als je even niet met hem bezig bent, is de angst zo weg en kan je hem weer "normaal" benaderen. Kom je er vanzelf achter dat deze vaak gebaseerd is op je eigen negatieve gedachten, die geen waarheid zijn.
Laat even weten als je reactie hebt! Hij vindt je echt wel leuk, anders geen 3e en ook al 4e date gepland.
*
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:17
Reden: Totaal niet relevant
0.00% gewijzigd
ywtje schreef:
11-07-2018 17:59
Ook alleen maar herkenning, dat is wat ik bedoel bij mijzelf. Op dat punt werd ik afgewezen, omdat na een paar dates de angst zo groot werd. en ik onbewust op de angst anticipeerde waardoor de ander niet meer "echt" contact met me kon maken. Goed dat je ziet dat je afstand neemt, zoek dan juist de toenadering, geen bevestiging.
En zoek vooral afleiding, in je werk, met vriendinnen. Als je even niet met hem bezig bent, is de angst zo weg en kan je hem weer "normaal" benaderen. Kom je er vanzelf achter dat deze vaak gebaseerd is op je eigen negatieve gedachten, die geen waarheid zijn.
Hoe zoek ik dan toenadering ipv bevestiging?
Ik heb nu inititief getoond en aangegeven dat ik uitkijk naar onze date met de vraag wat we concreet zullen afspreken. Plus ik heb bevestigd dat ik de data voor onze vierde date vrij kan nemen van mijn werk. Is dat bevestiging vragen vind je?
Nee, dat vind ik toenadering.

Misschien heb je het goed aangevoeld, dat kan ook he? Hoe rot ook, maar dan zijn deze gevoelens en onzekerheid die je nu ervaart echt.
En dat is voor het daten ook goed om te ervaren. Voor mij althans, dat ik wist wat onzekerheid was wat voort kwam uit angst gedachten (en die heb je dan zelf in de hand en kan je bedaren), of wat onzekerheid is wat voort komt omdat er echt iets speelt. Dat is voor mij zo'n waardevolle les geweest.

Hoop voor je dat je gauw duidelijkheid hebt, weet maar al te goed hoe je je nu voelt.
Dank je wel Ywtje, ik hoop idd dat het gebaseerd is op mijn angstgedachten en ga deze nu hopelijk verjagen door naar mijn yogales te gaan. Ik voel me wel intens verdrietig en begrijp niet hoe het dit weekend allemaal nog zo heerlijk onbezorgd voelde (mede ook door zijn romantische ‘liefdesapp’ na onze date) en ik nu hier ben beland..
Echt onbegrijpelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven