Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
Beter even rust ja als dit je zo dusdanig raakt.

En voor je beeldvorming, ga ik mijzelf even verklappen :p Kwam je paar maanden geleden tegen op Tinder, herkenning van dat topic van je. Hadden even kort gechat ;)
ywtje schreef:
09-07-2018 13:48
Misschien niet zo zwaar tillen aan dat daten Sheldon. Het was pas date 1...
Hoe groot kan zo'n teleurstelling dan zijn? Ze kan zich bedacht hebben en als excuus gebruiken niet aan daten toe te zijn?
Ze is je geen verantwoording schuldig.

En werkelijk, Tinder is gewoon niet het juiste medium als je zelf heel serieus in het daten staat. Het kan best soms gebeuren, maar 99% van de keren gewoon niet. Kijk de aflevering maar eens op Zembla.
We hadden al eerder een paar keer gebeld en al een maandje contact. Daarnaast liep ook de eerste date in persoon erg goed en duurde een complete middag. Het was ook vooral de verrassing om eerst een tweede date af te spreken (en op korte termijn, meestal een goed teken) en dan ineens 180 graden omdraaien. Dat soort omslag raak ik vaak van in de war, alsof iemand ineens een heel ander karakter heeft :|
ywtje schreef:
09-07-2018 13:54
Beter even rust ja als dit je zo dusdanig raakt.

En voor je beeldvorming, ga ik mijzelf even verklappen :p Kwam je paar maanden geleden tegen op Tinder, herkenning van dat topic van je. Hadden even kort gechat ;)
Dat herinner ik me ja, we hadden alleen een "mismatchje" :-P)
Sheldon-Lee-Cooper schreef:
09-07-2018 13:55
We hadden al eerder een paar keer gebeld en al een maandje contact. Daarnaast liep ook de eerste date in persoon erg goed en duurde een complete middag. Het was ook vooral de verrassing om eerst een tweede date af te spreken (en op korte termijn, meestal een goed teken) en dan ineens 180 graden omdraaien. Dat soort omslag raak ik vaak van in de war, alsof iemand ineens een heel ander karakter heeft :|
Kan jou ook overkomen, geloof me. Soms is het nodig een date te laten landen en heb je in je enthousiasme al ja gezegd op een volgende date.
Ga ook weleens op in het moment en vind ik de persoon echt leuk die avond, paar dagen later als ik uit die roes ben kan dat weleens heel anders aanvoelen.
Dat heeft niks met jou als persoon te maken. Risico van het internet daten.

Snap wel dat het je rauw op het dak valt, maar maak het ook niet groter dan het is.
ywtje schreef:
09-07-2018 13:59
Snap wel dat het je rauw op het dak valt, maar maak het ook niet groter dan het is.
Je hebt gelijk, dank je :thumbsup:
Eens met Ywtje, daten is een naald in een hooiberg proberen te vinden. Bovendien is het vrijblijvend en probeer je elkaar, aan de hand van dates, te leren kennen. Soms heb je (snel of pas later) door dat het niet past en kun je toch een leuke date hebben gehad en op dat moment denken dat de klik er is.
Het is goed om voor ogen te blijven houden dat je een ander niet kunt sturen, je hebt geen controle over (gevoelens van) een ander..
Desalniettemin is het klote.
Ik weet even niet waar ik nu goed aan doe in deze situatie.
Ik date nu een aantal maanden met iemand, we hadden het echt leuk samen. Maar er is iets voorgevallen waardoor alles opeens is gedraaid. Opeens twijfelt hij of dat we een goede match zijn enz. Hij heeft zich ook weer aangemeld op Tinder.
Ik wil graag face to face bespreken hoe nu verder, voelt niet goed via telefoon.
Door zn werk, (week op week af) is het ook wat lastiger af te spreken.Ik krijg ook sterk het gevoel dat hij het sowieso probeert af te houden.
Dit weekend is hij bijv terug, maar heel "toevallig" is hij maar een paar dagen thuis en ook al volgepland met vrienden. Daarna weer een week weg. Zou betekenen dat dus op z;n vroegst pas eind volgende week wat kan afspreken, begin die week erna zelfs pas.
Eigenlijk vind ik dat gewoon te lang. Normaal appen we elke dag, maar heb bewust nu afgelopen paar dagen niks laten horen om te kijken wat er gebeurt en hoor dan ook niks vanuit hem. Het voelt alsof ik op een reservebankje wordt gezet, dat hij eerst rustig aan het rondkijken is of er wat beters is op Tinder en dat ik aan het lijntje word gehouden.
We hebben overigens wel afgesproken om een pauzetje in te lassen. Maar op deze manier voelt het gewoon niet goed en wil ik er zelf gewoon een einde aan maken als het zo moet.Maar via de telefoon voelt zoiets gewoon niet goed. Wat zouden jullie doen, nog tm eind volgende week wachten of toch dan via de telefoon?
Jezelf niet op het reserve bankje plaatsen. Dit is toch al gedoemd te mislukken. Jullie daten net een paar maanden, hebben elkaar amper gezien doordat hij veel weg is. En dan nu al een pauze inlassen?

Sluit het voor jezelf af, niks meer laten horen is dus blijkbaar zijn oplossing, daarmee sluit hij de deur voor mijn gevoel al. Daarom is telefonisch iets beëindigen in mijn ogen echt niet erg. Bel hem op en geef jezelf weer rust. Zet hier lekker een punt achter. Je verdient beter.
Dat is niet leuk Robinson. Ik zou dat wel via de telefoon doen dan, eerlijk gezegd.
depster schreef:
09-07-2018 12:38
YW, wat was dat voor uitzending?
Lees dit nu pas: https://www.uitzendinggemist.net/afleve ... embla.html
ywtje, klopt inderdaad, paar maanden. Hebben elkaar denk ik keer of 10/11 gezien.
Nog steeds snap ik het niet, het klikte zo goed, maar op deze manier wil ik ook niet verder.
Hij zegt dat hij Tinder heeft geinstalleerd vanwege een soort "woede" en dat niet had moeten doen en er verder ook niks mee doet. Maar ik geloof daar niet zo in, als dat je eerste reactie is op iets ipv te praten..Zegt eigenlijk ook al genoeg.
Ik vind het echt heel jammer zoals het nu gaat, maar als zoiets al gebeurt zo snel, voorspelt niet veel goeds..
Robinson schreef:
10-07-2018 20:37
Hij zegt dat hij Tinder heeft geinstalleerd vanwege een soort "woede"
koekoek :@@:
Ja he Pindakaas! Ik moest daar ook zelf achterkomen overigens.
Ik voel me ook echt wel rot over dat ik nu zoiets via de telefoon moet gaan bespreken omdat dat totaal niet mijn stijl is, maargoed hij laat me bijna geen andere keus.
Je rot voelen, voor iemand die je nu als stront behandeld? Niet doen hoor!
Totaal onnodig. Gaat je opluchten als de angel eruit is en natuurlijk ook verdrietig dat het niet is gelukt terwijl het zo goed leek te gaan. Hoop dat je het snel achter je kan laten. Hij is het niet echt waard, als hij nu al zo met je om gaat.
ywtje schreef:
09-07-2018 12:15
Serieus? Hoe vaak Tinder je dan? Elke avond, 1 keer per week, per 2 weken? Zit natuurlijk ook verschil in. Sta wel versteld van je hoge score :)

Toen Tinder er net was had je constant matches, maar tegenwoordig is dat echt wel anders.
Er is duidelijk wat veranderd in dat matchingsysteem, lees het hier, hoor het om me heen en ervaar het zelf ook. Al Tinder ik niet meer, zeker niet na het zien van de uitzending op Zembla. Gelijk genezen, überhaupt van internetdating.
Vinden jullie 5 matches serieus veel?
Moet eerlijk zeggen dat ik er ook echt niet meer like dan dat. Straal staat op 25 km.
Ik tinder misschien 1 of 2 x in de maand. Ben er niet zo mee bezig.
...
Anárion schreef:
10-07-2018 22:39
Moet eerlijk zeggen dat ik er ook echt niet meer like dan dat. Straal staat op 25 km.
Geen idee of het komt omdat je een vrouw bent dat je 5 matches per swipesessie hebt, maar da's inderdaad bijzonder veel. Ik ben al verbaast als ik 5 matches per maand heb, en dan ben ik nog niet eens enorm kritisch aangezien ik liever verder kijk dan alleen een paar foto's.
Anárion schreef:
10-07-2018 22:39
Nee, 5matches per maand is alweer een heel ander verhaal. Zelf Tinderde ik 2 a 3 keer per week. Vandaar dat ik het erg hoog vond.
Had per maand wel meer dan 5 matches, maar ligt dan ook aan de frequentie van swipen natuurlijk.
En ben zelf wel kritisch. Alleen mannen waar de tekst me ook van aansprak gingen naar rechts. Alleen knappe kop en geen tekst of tekst waar ik niks mee kon, gingen naar links.
Sorry dt ik zomaar binnen kom vallen hier, maar ik heb even een klankbord nodig.
Ik heb nu aantal dates gehad met een leuke man, hij toont steeds initiatief en laat merken dat hij het geweldig met me vindt. We appen/bellen niet veel en dat is op zich prima. Als hij van zich laat horen, dan zijn het warme inhoudelijke berichten waar ik vervolgens op reageer. Nu heb ik sinds zondagavond niets meer gehoord, nadat ik op hem had gereageerd. We hebben elkaar zaterdagavond gezien.
Nu hebben we gemiddeld steeds zo om de dag contact en merk ik dat ik nu onzeker wordt omdat hij nog steeds niks heeft laten horen. Wel hebben we een nieuwe date staan voor dit weekend en heeft hij me uitgenodigd voor de week daarop om een aantal dagen samen weg te gaan.
Ik heb even wat opbeurende woorden nodig geloof ik..
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:19
15.24% gewijzigd
@Delila-
Kijk, en dit soort gedrag is nu wat mannen afschrikt zodra ze dat door krijgen. Zo'n man doet niets verkeerd en toch wordt hij op zijn gedrag afgerekend, terwijl hij alle bevestiging geeft die kan in deze fase van het daten. Hij heeft afspraken gemaakt, denkt dat die vaststaan en dan ga jij alsnog onzekerheid projecteren.

Wat wil jij nu precies van hem?
Wat moet hij doen van jou zodat jij ophoudt met dit te torpederen?
En wanneer hij dat dan allemaal braaf doet voor jou, wat komt er dan weer uit jouw eisenlijstje, en hoelang totdat hij niet meer leuk is want....
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Heb ik eindelijk weer eens een Tindermatch, blijkt ze getrouwd te zijn en alleen maar op zoek naar wat vermaakt.

Wanneer kom ik nu eindelijk eens iemand tegen die gewoon volledig voor mij wil gaan, en dan ook zonder iets achter de hand te houden en allerlei voorbehoud.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
@Jaw: wat vervelend van je match, daar kun je niks mee idd.

ik zeg ook niet dat hij wat verkeerd doet, de stilte maakt me gewoon onzeker en dat voelt rot. Hij geeft alle bevestiging, dat is absoluut waar. En ik voel me ontzettend fijn bij hem. Ik ben mij er van bewust dat het probleem bij mij ligt, ik ga hem dus ook niet appen of confronteren met mijn gevoel.
De beginfase is gewoon onzeker vind ik, vooral omdat het nog alle kanten op kan gaan. Bovendien wil en kan ik helemaal geen controle op hem uitoefenen. Zoals Kopstoot dat ook mooi omschrijft: je hebt nu eenmaal geen controle over (de gevoelens van) een ander.
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 12:17
37.21% gewijzigd
De stilte? Dan stuur je zelf toch wat.. Moeilijk doen om het moeilijk doen lijkt het. Hij geeft ontzettend veel bevestiging. Ga aan je onzekerheid werken. Hij kan zelf nu ook denken: neem ik al dat initiatief, stel dates voor en van haar kant komt er niks..

Mannen zijn ook onzeker hoor in een beginfase. Toon eens wat initiatief joh! En geef hem maar eens bevestiging.
Ik bevestig hem zeker wanneer hij bij me is en ook als ik hem app of spreek via de telefoon. Ik heb heb hem als laatste geappt zondag dus vind ik dat de bal bij hem ligt. Ik heb herhaaldelijk benoemd dat ik geniet van zijn berichten en ons samenzijn. Bovendien wil en ga ik niet uit onzekerheid of angst appen omdat ik dat geen goede beweegreden vind. Daarnaast is deze man een jager in hart en nieren en wil ik dat proces niet verstoren. (En nu vallen alle feministen waarschijnlijk over me heen..)
Met zo'n instelling en zo berekend te werk gaan kom je er wel ja.
Denk dat werken aan je onzekerheid een goede is. Je doet het in mijn ogen nu echt zelf.
Altijd een lekkere dooddoener: ga maar werken aan je onzekerheid. Ik ken werkelijk niemand die het begin van daten niet onzeker vindt. En berekenend? Omdat ik het op zijn beloop wil laten en niet achter een man aan wil? Bijzondere zienswijze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven